Forum

Topic: Reacties gasten en users

Anoniem's avatar

Ik kijk vrij regelmatig naar deze site, maar wat mij heel erg opvalt zijn de anonieme gasten, members en/of trollen die veelvuldig posten en niet worden aangepakt.
Meestal reageer ik direct op de trol omdat zo’n bericht niet aangepakt wordt.
Ik weet dat dit zeer slecht is van mij, maar reacties zoals;

bij mijn is er niks xbox live πŸ™‚
van ene ChristiaanvdG kunnen gasten en members echt niet waarderen.
Kijk maar eens naar de reacties.
En dan zal niet iedereen die het leest reageren.
Als jullie de focus willen leggen op PlayStation dan kan zoiets echt niet …
Kijken mogen ze, maar zodra je zoiets post mag je van mij permanent gebanned worden ongeacht je reputatie/e-penis/etc./etc.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

43 reacties

  1. 2417 XP
    Sensu's avatar

    Ik snap je punt, de echte trolls die alleen maar reageren om een (vervelende) reactie uit te lokken worden hier ook wel degelijk aangepakt. Het probleem in het geval wat je aangeeft, echter, is dat sommige mensen nou eenmaal ook een Xbox 360 thuis hebben en dan net zo lief daarop spelen. Je kunt in zo’n geval niet echt bewijzen dat die persoon dat vervelend bedoeld, vandaar dat die het voordeel van de twijfel ontvangt.

    De reacties die daarop gegeven worden vanuit de Playstation aanhang zijn vaak wel vrij aanvallend en beledigend bedoeld, op een persoonlijke manier. Sommige op een grappige manier, maar andere enorm serieus. Dit kun je ook niet ontkennen. Als je die allemaal zou moeten verwijderen en/of de users zelfs een ban moet gaan geven is het einde op een gegeven moment toch zoek?

    Welke dan weer wel genoeg reden gaf om te verwijderen is de: “You get what you pay for, pauper!” reactie. Je ziet duidelijk het verschil in bedoeling… πŸ˜‰

  2. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Ik kijk vrij regelmatig naar deze site, maar wat mij heel erg opvalt zijn de anonieme gasten, members en/of trollen die veelvuldig posten en niet worden aangepakt.
    Meestal reageer ik direct op de trol omdat zo’n bericht niet aangepakt wordt.
    Ik weet dat dit zeer slecht is van mij, maar reacties zoals;
    van ene ChristiaanvdG kunnen gasten en members echt niet waarderen.
    Kijk maar eens naar de reacties.
    En dan zal niet iedereen die het leest reageren.
    Als jullie de focus willen leggen op PlayStation dan kan zoiets echt niet …
    Kijken mogen ze, maar zodra je zoiets post mag je van mij permanent gebanned worden ongeacht je reputatie/e-penis/etc./etc.

    we gaan toch niet kinderachtig doen he, over een xbox gebruiker die gebanned moet worden.

  3. 452 XP
    KeesKop's avatar

    Fijn voor hen dat ze een Xdoos hebben en dat ze dat ding fijn(er) vinden maar ik kom hier niet om dat te lezen.
    Als dit nu een algemene gamesite was … prima, maar dit zou toch overduidelijk een PlayStation minded community moeten zijn … dit is in mijn ogen hetzelfde als een Ajacied die op een Feyenoordforum een overwinning gaat vieren, een Apple-fan die op een Microsoftforum Apple gaat prijzen etc. etc.
    Zeker een member van “DΓ© PlayStation community van de Benelux” mag hierop aangesproken worden als je het mij vraagt.
    Of verander anders de naam of de titel van de website.

    ps voorkomen is beter dan genezen. πŸ˜‰

    @ Jonas46: Je bent 17 jaar oud, ga mij aub niet vertellen wat wel en niet kinderachtig is.

  4. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Kijk je zou het ook kunnen oplossen. Door wat simpele instellingen in het admin pannel te doen. Je kunt bijvoorbeeld gasten wel lees rechten geven. Maar geen reactie rechten. Dan is het heel simpel, kunnen ze ook niet meer anoniem gaan reageren op nieuws items. Lijkt mij een heel simpele oplossing. Ik vind eigenlijk ook dat je om te reageren gewoon een gebruikers account moet hebben.

  5. 452 XP
    KeesKop's avatar

    Kijk je zou het ook kunnen oplossen. Door wat simpele instellingen in het admin pannel te doen. Je kunt bijvoorbeeld gasten wel lees rechten geven. Maar geen reactie rechten. Dan is het heel simpel, kunnen ze ook niet meer anoniem gaan reageren op nieuws items. Lijkt mij een heel simpele oplossing. Ik vind eigenlijk ook dat je om te reageren gewoon een gebruikers account moet hebben.

    Een simpele oplossing om iig “hit en run”-posts uit te bannen … ff trollen en dan wegwezen.

  6. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Wat je ook kunt doen is gewoon niet erop reageren, is de lol er gauw vanaf en blijven ze wel weg πŸ™‚

  7. 2417 XP
    Sensu's avatar

    Wat je ook kunt doen is gewoon niet erop reageren, is de lol er gauw vanaf en blijven ze wel weg πŸ™‚

    Juist waar ik ook aan dacht. πŸ˜‰

  8. 2105 XP
    da_teamkilla's avatar

    Wat je ook kunt doen is gewoon niet erop reageren, is de lol er gauw vanaf en blijven ze wel weg πŸ™‚

    Maar aan de andere kant is het reageren op die trolls vaak best leuk, net als het lezen van de flame wars achteraf ^^

    Ik ben het echter wel met de OP eens. De anonieme posters zijn soms echt strontvervelend πŸ˜›

  9. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    De Moderators letten er altijd, bijna 24 uur per dag op.
    Wij hebben een “Playstation site”, er zijn Xbox of Nintendo gebruikers die nieuwsberichten lezen over een game wat ook op hun platform terecht komt, prima, maar dan word het ongegronde negatieve commentaar hier niet geaccepteerd, daardoor pakken we hun aan, of verwijderen hun bericht.

    PSX-Sense.nl heeft de openheid dat je mag gaan posten als Gast, en dat heeft z’n voor-en-nadelen, verder kunnen we er niet veel meer aan doen.

  10. 28 XP
    Mr.Beard's avatar

    ook al reageer je niet op een troll, ze blijven er fun in houden. daarom moet dat hele gast gebeuren imo gewoon weg. wil je reageren? maak een acc aan. het is ten eerste gratis en ten tweede het kost maar 3 minuten van je hele leven.

  11. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    ook al reageer je niet op een troll, ze blijven er fun in houden. daarom moet dat hele gast gebeuren imo gewoon weg. wil je reageren? maak een acc aan. het is ten eerste gratis en ten tweede het kost maar 3 minuten van je hele leven.

    Maar die openheid heeft PSX-Sense nou eenmaal, en dat zal niet snel veranderen.

  12. 452 XP
    KeesKop's avatar

    De Moderators letten er altijd, bijna 24 uur per dag op.
    Wij hebben een “Playstation site”, er zijn Xbox of Nintendo gebruikers die nieuwsberichten lezen over een game wat ook op hun platform terecht komt, prima, maar dan word het ongegronde negatieve commentaar hier niet geaccepteerd, daardoor pakken we hun aan, of verwijderen hun bericht.

    Hun bericht? Het bericht welke een reactie uitlokt of de reactie?
    Het is natuurlijk prima dat hier xdoos- en nintendoos-gebruikers komen, maar in mijn ogen mogen ze hun mening wat betreft de xdoos en/of nintendoos lekker voor zich houden als ze daarmee negatieve reacties uitlokken.
    Het is volgens mij vrij normaal om de troll te verwijderen ipv de reacties op zo’n troll.
    Nu zal een troll wel zorgen voor (veel) meer reacties en views, maar als dat vaak gebeurt dan wil dat niet zeggen dat dat positief is voor de community/website.
    Natuurlijk mag men kritiek hebben, maar ookal denkt en/of zegt (typed) zo’n troll dat enkel en alleen om grappig te zijn er zullen altijd mensen zijn die zich aan een dergelijk geval storen, weggaan en misschien zelfs wegblijven.

    Even voor de duidelijkheid: Dit is bedoeld als opbouwende kritiek en niet om maar te kunnen zagen.
    Wat jullie hiermee doen moeten jullie zelf weten, ik wilde alleen mijn mening posten en kijken wat daaruit zou komen.

  13. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Ik snap je punt en misschien is het een idee dat je zo’n reactie een rating kan geven. Bij een negatieve rating wordt de reactie niet weergegeven tenzij je hierop klikt. Dit systeem wordt ook veel gebruikt om andere fora. Maar om eerlijk te zijn lijkt me dit niet noodzakelijk.

    Ik heb ook gehoord dat hier te snel berichten worden verwijderd en dit is dan tegenstrijdig met wat ik hier net lees. Wij doen ons best om dit zo min mogelijk te laten gebeuren.

    Verder ben ik wel blij dat je dit topic start, op deze manier kunnen wij er wat mee doen. Ik zal bij deze meer op trolls en dergelijke gaan letten. 100% voorkomen kunnen we uiteraard niet.

  14. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Zolang jij een troll geen voer geeft zal de lol er snel vanaf zijn, zoiets heb je echt zelf in de hand. Iemand met een account kan ook zo’n reactie plaatsen (zoals ChristiaanG). Het is heel normaal dat op blogs een comment achtergelaten kan worden zonder het hebben van een account, het is 2012 en dat is nu eenmaal normaal geworden op het web.

  15. 452 XP
    KeesKop's avatar

    Ik snap je punt en misschien is het een idee dat je zo’n reactie een rating kan geven. Bij een negatieve rating wordt de reactie niet weergegeven tenzij je hierop klikt. Dit systeem wordt ook veel gebruikt om andere fora. Maar om eerlijk te zijn lijkt me dit niet noodzakelijk.

    Met zo’n voting systeem bepaald de community (members en gasten) wat er wel of niet gewenst is, dit lijkt me juist zeer geschikt.

    Verder ben ik wel blij dat je dit topic start, op deze manier kunnen wij er wat mee doen. Ik zal bij deze meer op trolls en dergelijke gaan letten. 100% voorkomen kunnen we uiteraard niet.

    100% voorkomen is onmogelijk, maar nu is het erg makkelijk om iets te posten als een troll.

    Zolang jij een troll geen voer geeft zal de lol er snel vanaf zijn, zoiets heb je echt zelf in de hand. Iemand met een account kan ook zo’n reactie plaatsen (zoals ChristiaanG). Het is heel normaal dat op blogs een comment achtergelaten kan worden zonder het hebben van een account, het is 2012 en dat is nu eenmaal normaal geworden op het web.

    Het is volgens jou misschien nu normaal dat comments achtergelaten kunnen worden zonder het hebben van een account (ik daarentegen zie steeds vaker dat een facebook of twitteraccount vereist is), het plaatsen van ongewenste reacties of het uitlokken daarvan is iets wat je in mijn ogen wel moet aanpakken.
    Dat kan bv dmv een votingsysteem, meld- of klachtoptie of door beperkingen op te leggen aan gasten.

  16. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Het is volgens jou misschien nu normaal dat comments achtergelaten kunnen worden zonder het hebben van een account (ik daarentegen zie steeds vaker dat een facebook of twitteraccount vereist is), het plaatsen van ongewenste reacties of het uitlokken daarvan is iets wat je in mijn ogen wel moet aanpakken.
    Dat kan bv dmv een votingsysteem, meld- of klachtoptie of door beperkingen op te leggen aan gasten.

    Klopt maar wij kiezen ervoor om het zo te doen. Je moet begrijpen dat je als site zijnde voor een bepaald systeem kiest waarvan jezelf in gelooft en goed vindt werken. Ik vind het heel belangrijk dat een comment zo min mogelijk handelingen vereist, dat zie je niet alleen bij de comments maar door de hele website heen. Je hebt als sitebouwer (ikzelf in dit geval) een bepaalde visie voor ogen waar je 100 procent achterstaat en het plaatsen van een gemakkelijke reactie als gast zijnde is daar onderdeel van. Het integreren van een voting systeem zou het hele comment gedeelte op de schop gooien en het zou weer maanden kosten voordat het geperfectioneerd is. Het huidige systeem is doorontwikkelt en werkt in mijn heel goed. Het aantal reacties op nieuwsberichten liggen hoger dan menig andere gamingsite, er worden geweldige disccusies gehouden en het plaatsen van een reactie is heel gemakkelijk. Al deze voordelen ga ik niet op het spel zetten, als je website van deze grote is geworden is het experimenteren met nieuwe functies gevaarlijk en kan het je heel wat bezoekers kosten. Kijk er is geen censuur en het enige nadeel is dat er af en toe een gast langs komt met een domme reactie, thats it.

    De regels op de website zijn voor geregistreerde leden zoveel vele malen soepeler dan voor gasten, waneer een gast twee keer een reactie achterlaat die gewoon naar de mening van het team echt belachelijk is, knallen we er een IP-ban op zodat diegene niet meer kan reageren (wel de site bekijken), tenzij die zich registreert. Het systeem wat we hier hebben werkt echt heel goed en ik ga alles niet op het spel zetten omdat iemand denkt dat een votingsysteem alles beter zou maken. Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer je kritiek enorm en zoals je ziet doen we ook veel met kritiek (nieuwsweergave als recentelijk voorbeeld). Je zal ook altijd netjes antwoord van me krijgen waarom een bepaalde keuze is gemaakt en wat onze visie hierachter is.

  17. 452 XP
    KeesKop's avatar

    ^ Prima. πŸ˜›

    Ik heb nog wel een vraagje;
    Heeft die ChristiaanvdG nu ook een waarschuwing gekregen of zit hij (en hij alleen) nog steeds de lachen om zijn “grapje”?

  18. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    ^ Prima. πŸ˜›

    Ik heb nog wel een vraagje;
    Heeft die ChristiaanvdG nu ook een waarschuwing gekregen of zit hij (en hij alleen) nog steeds de lachen om zijn “grapje”?

    Die naam is absoluut genoteerd en de reactie is gemarkeerd in het admin panel, als we dus weer meer reacties van hem vinden die dezelfde toon bevatten wordt er gepaste actie ondernomen. Stel hij plaatst bijvoorbeeld over een week weer een nare reactie, dan checken we zijn history en als we dan nog meer vinden, ondernemen we actie.

  19. 927 XP
    ChristiaanvdG's avatar

    ik had eerst ps3 die had ik 4 jaar dus wil is een keer wat anders kijken wat verschil is en zo.

    ik zit op deze site omdat ik dit een erg leuk site vind met veel informatie van games en andere dingen en zo.

    maar als je nu xbox heb en 4 jaar ps3 waarom ben je dan en sukkel of zo ik hoef toch niet gelijk ps3 te haten ? vind het nog gewoon een super console !

  20. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    maar als je nu xbox heb en 4 jaar ps3 waarom ben je dan en sukkel of zo ik hoef toch niet gelijk ps3 te haten ? vind het nog gewoon een super console !

    Dat is jou keuze. Maar ga gewoon geen Xbox promoten op een Playstation site, want dan kun je dat verwachten.

  21. 2417 XP
    Sensu's avatar

    Dat is jou keuze. Maar ga gewoon geen Xbox promoten op een Playstation site, want dan kun je dat verwachten.

    Echt promoten was het niet. Ik heb thuis ook een Wii en een Xbox 360. Toffe apparaten hoor. Als PSN eruit ligt wil ik ook wel eens op mijn 360 spelen. Dat mag ik toch gerust zeggen? Laten we ChristiaanvdG gewoon het voordeel van de twijfel geven, hij weet nu dat hij een beetje op moet passen met wat en vooral hoe het gezegd wordt. Gebeurt het nog eens, dan weet hij waar hij aan toe is en wij ook πŸ˜‰

  22. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Echt promoten was het niet. Ik heb thuis ook een Wii en een Xbox 360. Toffe apparaten hoor. Als PSN eruit ligt wil ik ook wel eens op mijn 360 spelen. Dat mag ik toch gerust zeggen? Laten we ChristiaanvdG gewoon het voordeel van de twijfel geven, hij weet nu dat hij een beetje op moet passen met wat en vooral hoe het gezegd wordt. Gebeurt het nog eens, dan weet hij waar hij aan toe is en wij ook πŸ˜‰

    Goed gezegd Kim.

    Ik denk dat het ook vooral belangrijk is dat we members die reageren en gasten ook; vaak de voordeel van de twijfel geven. Niet iedereen is een troll en een moderator markeert altijd reacties als die niet zeker is; gaat zo’n iemand dan door? Dan pas stellen we dat het een troll is =)

  23. 234 XP
    bambam1979's avatar

    Echt promoten was het niet. Ik heb thuis ook een Wii en een Xbox 360. Toffe apparaten hoor. Als PSN eruit ligt wil ik ook wel eens op mijn 360 spelen. Dat mag ik toch gerust zeggen? Laten we ChristiaanvdG gewoon het voordeel van de twijfel geven, hij weet nu dat hij een beetje op moet passen met wat en vooral hoe het gezegd wordt. Gebeurt het nog eens, dan weet hij waar hij aan toe is en wij ook πŸ˜‰

    +1

    Gezeik altijd, op een PS3 site mag je niks positiefs over Xbox zeggen, wel bashen. Op een Xbox site mag je niks positiefs zeggen over de PS3, wel bashen. WTF, we zijn toch allemaal GAMERS. Staar je niet zo blind op 1 merk, het gaat om de games. Als sommige mensen wat ouder zijn dan zullen ze dat (hopelijk) gaan begrijpen πŸ™‚

  24. Redacteur - 438 XP
    RogueSquad's avatar

    Echt, weet niet waar de OP last van heeft, maar om zo’n geintje ga je toch niet iemand al bannen? :’)

    Vooral niet als het een actieve gebruiker is.

    Internet is a playground, you’ve got the fun kids, the mean kids and the idiots.

  25. 452 XP
    KeesKop's avatar

    Echt, weet niet waar de OP last van heeft, maar om zo’n geintje ga je toch niet iemand al bannen? :’)
    Vooral niet als het een actieve gebruiker is.

    Actieve members hoeven zich niet aan de regels te houden?

    Ook hebben we nog wat vanzelfsprekende regels :
    – Iedere gebruiker is zelf volledig verantwoordelijk voor de inhoud van zijn of haar posts.
    – Crossposten (2 x zelfde bericht in verschillende topics) is niet toegestaan.
    – Geen Links plaatsen naar onnodig schokkend materiaal.
    Vermijd en voorkom flamewars.
    – Geen licentie- of copyright-schendingen.
    – Blijf On-Topic

    Aan deze regel heeft hij zich dus niet gehouden.

  26. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Natuurlijk mag je wel positieve dingen over andere platformen zeggen (tenminste, zo denk ik er over). Maar die opmerking van ChristiaanvdG was gewoon treiteren.
    Ik heb zelf geen xbo360, maar zie wel dat MS bepaalde dingen anders/beter doet dan Sony. Zo zie ik nog een gouden toekomst voor de Kinekt (maar dan als onderdeel van het Windows besturingssysteem), en hebben ze een prima zet gedaan met de introductie van SmartGlass.
    Maar nu moet ik ophouden, anders voldoe ik niet aan de voorwaarden

    - Blijf On-Topic

  27. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    2 jaar geleden werd hier voor het laatst gediscussieerd over het onderwerp die deze topic betiteld.

    Als je nagaat dat er toen der tijd al mensen geΓ―rriteerd raakten over al de troll reacties en de flame wars, ben ik benieuwd hoe die mensen zich nu voelen. Toen ging het over iemand die wat te zeggen had over een xbox in vergelijking met de playstation, heel onschuldig vergeleken met wat je nu leest onder de artikelen.
    Ik ben 1 van die mensen die zich ergert, ik irriteer me mateloos tegenwoordig aan de guest reacties. Er wordt nu zoveel onzin geplaatst, zoveel gebasht en getrolled dat ik verdomme moet scrollen onder de nieuws artikelen naar de zinvolle reacties die meningen bevatten.

    Ik ben benieuwd hoe anderen (members) hierover denken, en ik hoop dat deze topic weer onder de aandacht komt bij het management ook door mijn reactie hier te plaatsen.

  28. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Ik erger me er vreselijk aan, maar helaas heeft het management van deze site al lang geleden besloten dat het ’toegevoegde waarde’ heeft. Welke waarde dat zou moeten zijn, zie ik niet.
    Registreren is makkelijk, en werpt NET die drempel op die mensen soms nodig hebben om 2 seconden na te denken over wat ze in een reactie gooien. En meer dan ‘gooien’ is het vaak ook niet.
    Jammer, het doet de kwaliteit van de site meer kwaad dan goed, maar het is en blijft een keuze van het management van de site.

  29. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Ik erger me er vreselijk aan, maar helaas heeft het management van deze site al lang geleden besloten dat het ’toegevoegde waarde’ heeft. Welke waarde dat zou moeten zijn, zie ik niet.
    Registreren is makkelijk, en werpt NET die drempel op die mensen soms nodig hebben om 2 seconden na te denken over wat ze in een reactie gooien. En meer dan ‘gooien’ is het vaak ook niet.
    Jammer, het doet de kwaliteit van de site meer kwaad dan goed, maar het is en blijft een keuze van het management van de site.

    Je slaat de spijker op zn kop, wie weet wil het management hun mening herzien na het “reageren” van guests flink uit de klauwen loopt tegenwoordig.
    Wat er 2 jaar geleden als uitleg is gegeven door het management om deze constructie van reageren te behouden, omdat het ’toegevoegde waarde’ zou zijn voor deze site gaat natuurlijk allang niet meer op lijkt mij.
    Maar zij zullen zelf ook zien dat het van kwaad naar erger gaat in zo’n 2 jaar tijd, dat heeft natuurlijk meerdere redenen en uiteraard ook doordat deze site meer en meer bekendheid krijgt, maar je zult er wel iets tegenover moeten zetten denk ik om het allemaal in het gareel te houden.

  30. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Mee eens! Ook ik erger me aan het steeds hogere trol level. Maar goed, dat deed ik 2 jaar geleden ook al. Al is mijn ergernis level wel mee gestegen. Ik als trouwe bezoeker aan psx-sense.nl zie totaal geen toegevoegde waarde aan het toelaten van troll-reacties. Maar aangezien er voor mij nog steeds geen betere nieuws site is, blijf ik hangen. Zo erg is het inmiddels.

    Oke een beetje overdreven misschien. πŸ˜‰ Maar goed, ik ben nog steeds groot voorstander van het verplicht moeten registreren voordat men kan reageren.

    Verstuurd vanaf mijn ME302C met Tapatalk

  31. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Het kan soms inderdaad behoorlijk frustrerend werken die comments. Nou is het ergens wel begrijpelijk dat ze gast reacties toelaten, maar dan dient de moderating er wel redelijk bovenop te zitten… en juist die laten soms wat steekjes vallen.
    Ik begrijp verder ook wel dat de moderators vrijwilligers zijn, maar er zou toch wel weer wat actiever gemonitord mogen worden…

    Gezien deze frustratie en ook andere zaken die onder de aandacht gebracht zijn al zo lang spelen zou je haast denken dat de redactie er simpelweg niets mee doet. Of het nou is omdat ze er niets mee willen doen of dat simpelweg de community meer om de site geeft dan de redactie zelf durf ik verder niet te beweren, maar het is wel opmerkelijk.

    Een kleine drempel opgooien door eerst te registreren hoeft verder ook niet perse te helpen om de trolls weg te houden, maar het maakt het wel een (zeer) kleine stap lastiger voor ze.

  32. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    We modereren gast reacties extra en we zien nog regelmatig mensen die als gast goede reacties achterlaten. We willen de anonimiteit die sommige mensen graag willen hebben respecteren, dus houden we het zo.

  33. 83 XP
    gertraaf's avatar

    Vind het wel grappig. ben een heel tijdje mod geweest bij psfocus. Daar was veel minder getroll. dit kwam inderdaad doordat er geen gasten konden reageren en omdat de mods er bovenop zaten. en met bovenop bedoel ik niet zomaar topics op slot zetten en gelijk de eerste troll weghalen. Er werd gekeken en meestal op het juiste moment ingegrepen. daarnaast werden vloeken en al te (harde) scheldwoorden gecensureerd. dit viel niet altijd in de smaak, maar het hield het wel netjes.

  34. 1306 XP
    A Gamer's avatar

    Roy, het is inderdaad niet zo dat iedereen die reageert met een gastaccount erop uit is de boel hier op z’n kop te zetten. Soms zit er inderdaad wel een goede of leuke reactie tussen, maar het gros van de reacties voegt niet zoveel toe.

    Als mensen anoniem willen reageren kan dat ook door het aanmaken van een account. Ik bedoel, ik ben hier ook anoniem: niemand hier weet wie ik ben of waar ik woon. Voordeel voor jullie is, dat wanneer ik me misdraag ik een ban krijg en weg ben. Die gastreacties daarentegen blijven maar komen en komen, het is daardoor moeilijk om te moderaten met het huidige systeem.

    Als je per se de gastreacties toe wilt blijven laten, is het dan misschien niet mogelijk om gastreacties pas toe te staan wanneer het artikel er een aantal uur op staat? Zo komen serieuze reacties van members bovenaan te staan en reacties van dat gespuis daaronder. Je moedigt daarbij denk ik ook mensen aan om een account aan te maken waardoor je het aantal members van de site vergroot. Het is maar een idee.

    @gertraaf, topmoderator op psfocus! Jammer dat je destijds niet met het team achter psfocus bent meeverhuist naar PSX. Zoals je zegt, was het aantal trollen op psfocus een stuk minder en ik denk dat dat inderdaad wel te maken heeft met het gesloten reactiesysteem dat daar was. Een open reactiesysteem is een leuk idee, zolang het niet teveel van die trieste figuren aantrekt.

  35. 5795 XP
    tyger1's avatar

    Dank je Roy ,
    Hopelijk kan ik hier dan terecht met problemen over getrol enz en komt er geen slotje !!!.
    Maar Zoals ik al 2X een topic aangemaakt had , is deze een beetje kort door de bocht.
    Dan vraag ik jouw waarom 5 menbers ingelogd me gevraagd hebben om dit te doen,of is het omdat
    er geen reactie van jullie komt op hun vraag ? .

    Of is het omdat ze weten dat ik op geen Xbox site ga om te trollen , als er hier ook veel Xbone fans komen en van mij mag het hoor .

    Moeten jullie misschien toch geen PSX meer heten maar gewoon een algemene site voor games aanmaken , dan is flamen en trollen uitgesloten .

    Omdat een Playstation fan weet dat er hier ook andere console fans zijn .

    Misschien een kan je de site bv AGSVG noemen Algemene Game Site Voor Gamer en kunnen jullie alle nieuws plaatsen .

    Maar PS vooraan zoals nu is nog altijd PlayStation en kunnen jullie toch niet ontkennen dat wij Playstation fan ons hier verdedigen .

  36. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Dank je Roy ,

    Moeten jullie misschien toch geen PSX meer heten maar gewoon een algemene site voor games aanmaken , dan is flamen en trollen uitgesloten .

    Oh nee, laat de geschiedenis zich niet herhalen!

    Ken je toevallig de site PS3Clan nog? Dat WAS een heel goede Playstation Nieuwssite, leuke members etc. Toen kregen ze last van Grootsheid Waanzin en veranderde de site in In The Game, er werd niet alleen maar Playstation Nieuws meer vermeld maar nieuws wat alle diverse consoles betreft. Al hebben ze Nintendo onlangs weer van hun site gemept, niet stoer genoeg kennelijk. Wat van een heel leuke en gezellige community is overgebleven is een platvloerse “bende”, lees voor de gein de manier waarop zij nieuws vermelden maar eens. Schaamteloos grof, maar wel interessant voor pubertjes waarschijnlijk, die zullen dat best heel stoer vinden. Veel reacties lees je er ook niet meer, behalve van de reviewers onderling met elkaar.

    Wat ik ook aan je kwijt wil is dat jij eigenlijk geen haar beter bent dan de ongeregistreerde users. Zie je eerste post waarin jij de klaagbede doet over ongeregistreerde users die flamen en trollen, vervolgens gooi jij er een stuk tussen over MS die toch niets goed kan doen komende jaren. Dat slaat in mijn ogen ook echt helemaal nergens op! Dat dat topic gesloten is, is niet meer dan terecht. Vervolgens gooi je er weer een nieuw topic over open. Waarom geen idee, dit onderwerp bestaat al heel lang en is tot heden toe altijd geopend voor discussie gebleven.

    Console wars zullen altijd wel blijven bestaan, er zullen namelijk altijd kleuters & pubers bestaan, maar zolang we er geen aandacht aan schenken zullen ze veel minder opvallen. Gelukkig maakt lang niet iedere puber zich hier schuldig aan. Maar ik heb werkelijk waar nog nooit het gevoel gehad dat ik mezelf als Playstation gamer moet verdedigen, waar tegen een stelletje pubers? Hou toch op!

    Weet je wat ik overigens ook niet begrijp. Waarom zouden 5 members jou vragen om een topic te openen (met een onderwerp wat allang bestaat). Kunnen ze dat zelf niet? Waarom vragen ze jou, maar reageren ze zelf niet? Daarnaast wat is een aantal van 5 op het totale actieve gebruikers leden bestand van PSX-Sense?

    Off-Topic: tyger1: 1845XP en PSX-Sense Newbie staat raar, klinkt niet als Newbie… πŸ˜‰

  37. 5795 XP
    tyger1's avatar

    Off-Topic: tyger1: 1845XP en PSX-Sense Newbie staat raar, klinkt niet als Newbie… πŸ˜‰

    Klopt ik weet ook niet hoe het komt , ze vroegen mij naam… de trol om hem een permanente ban.

    En het andere is misschien omdat ik niet veel op de forum kom ?

    πŸ˜€

  38. 2015 XP
    WJayW's avatar

    … dit onderwerp bestaat al heel lang en is tot heden toe altijd geopend voor discussie gebleven.

    Ik wilde deze zin er even tussen uit pakken, gezien de discussie nooit een discussie is geweest eigenlijk…

    Heel duidelijk is en blijft dat Roy zijn eigen kijk heeft op de site en weinig doet met feedback van anderen, het interesseert hem totaal niet wat mensen denken en willen…dat kun je ook merken aan zijn reacties over dit topic heen. Het lijkt of hij het opneemt voor de anonieme gasten, maar het gaat hem gewoon om de hits op z’n site…niets meer en niets minder.

    We modereren gast reacties extra en we zien nog regelmatig mensen die als gast goede reacties achterlaten. We willen de anonimiteit die sommige mensen graag willen hebben respecteren, dus houden we het zo.

    DUS we houden het zo… klinkt in mijn ogen niet als een open discussie waarbij geluisterd wordt naar de achterban van de site. Ook de extra moderatie is zwaar overdreven in mijn optiek, gezien naast troll en flame opmerkingen ook opmerkingen als “ik krijg spontaan kanker van deze titels” (niet de precieze quote, maar redelijk accuraat bij het psplus artikel) simpelweg voor uren op de site blijven staan na meerdere malen ge-report te zijn.

    Nog beter voorbeeld:
    http://www.psx-sense.nl/167520/langdurige-instant-game-collection-games-verlaten-ps-plus-op-11-juni/
    178.85.133.xxx Anoniem – Geplaatst op 30/05/2014 om 23:22
    Sommige opmerkingen hier zijn kankerdom

    Staat dus al ruim een dag op de site, zo actief wordt er dus ge-moderate Roy! Dat kan toch niet moet je zelf ook eerlijk bekennen.

    Actief moderaten betekend simpelweg dat er altijd een moderator online is en niet sporadisch wel of niet of met 4 tegelijk voor 5 minuten en dan vervolgens weer helemaal niemand voor het uur erna…

    Ook bij andere topics merk ik dat de houding van Roy niet anders is hoor, zo kun je punten aandragen in het feedback topic waar niet naar gekeken wordt…of zoals het topic van Goldenbird na zijn ban gewoon in z’n geheel verwijderd is.
    Of de feedback op de (steeds ergere en vervelendere) advertenties op de site, welke ook simpelweg blijven en een steeds prominentere rol op de pagina’s krijgen. Met popups en banners aan de onderkant van je scherm…
    En dan ook nog het “Wat maakt PSX-Sense zo speciaal voor jullie” topic, waar volgens mij nooit naar gekeken wordt door de redactie…
    Eigenlijk verbaas ik me er zelfs af en toe over dat er uberhaupt redactie leden op het forum reageren…

    Dat gezegd hebbende begrijp ik zijn houding wel, het is immers zijn site en wij zijn naast de anonieme mensen die reageren ook simpelweg gasten…net zo anoniem in principe, gezien je naam en adres gegevens ook niet verplicht zijn. En in sommige gevallen zijn wij misschien nog wel erger ook, omdat wij wel bij de forums kunnen en daar ook nog eens onze lading aan kritiek kwijt kunnen…iets wat de anonieme gast niet kan.

    Zoals ik in mijn vorige reactie al aangaf is het opgooien van een registratie aan de ene kant misschien een drempel voor het reageren op de artikelen…maar aan de andere kant is het ook een gateway naar dezelfde situaties op het forum. En zolang de moderating niet altijd even actief is zal deze “discussie” blijven.

    Als laatste wil ik enkel een tip meegeven aan de mensen die zich er soms erg druk over kunnen maken, je hoeft je niet uit je tent te laten lokken door een reactie. Ook kun je beter de reactie reporten… wordt er niets meegedaan dan raad ik aan een quote te maken van de reactie en deze direct naar een moderator te sturen of (misschien zelfs nog wel beter) M4GN3T te PM-en, gezien ik ervan overtuigd ben dat hij de helft van de reacties niet eens ziet of leest en daardoor ook niet altijd even goed weet wat er nu echt speelt bij de mensen.

  39. 5795 XP
    tyger1's avatar

    [quote]Ik wilde deze zin er even tussen uit pakken, gezien de discussie nooit een discussie is geweest eigenlijk…

    Eindelijk iemand die ook zijn mening durft te plaatsen , ik sluit me volledig me volledig bij je aan .

    Maar hoelang zal het duren voor de Redactie met name Roy deze topic weer sluit !!!

    Om zoals je aangeeft ons weer de bek te snoeren voor de Trollen en Flamers !!!

  40. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Eindelijk iemand die ook zijn mening durft te plaatsen , ik sluit me volledig me volledig bij je aan .

    Maar hoelang zal het duren voor de Redactie met name Roy deze topic weer sluit !!!

    Om zoals je aangeeft ons weer de bek te snoeren voor de Trollen en Flamers !!!

    Met het posten van mijn mening heb ik zelf nooit problemen, zeker omdat het slechts een mening is en ik daarbij al weet dat andere mensen het niet eens met mij hoeven te zijn… dat zorgt juist voor de discussie met argumenten over en weer wat vaak resulteert in een wederzijds respect voor elkaars mening en begrip onderling. Juist dit laatste is in dit topic simpelweg niet echt het geval…

    Ja er wordt enigszins erkend dat er gastreacties zijn die als troll of flame reacties gekenmerkt kunnen worden, maar een oplossing hiervoor die geschetst wordt word al bij voorbaat van de hand gedaan. Wat voor mij overkomt alsof er eigenlijk helemaal niet geluisterd wordt en dit topic meer een blogspot geworden is waar men dan maar wel het kwaad van zich af mogen typen om later weer in de vergetelheid te belanden… zoals dat met alle feedback op deze site gaat tot dusverre.

    Mocht dit topic gesloten worden dan is het wel erg triest gesteld in mijn optiek, dus ik ga daar dan ook niet van uit. Eerder zou ik willen zien dat er eens inhoudelijk gereageerd wordt en dan niet alleen vanuit Roy of in naam van de redactie… maar vanuit de redactie leden op zich. Onderling zullen deze toch ook niet blind elkaars mening en visie delen? Op een redactie vergadering is er toch ook een zekere inspraak wat gedaan kan worden? Lennard en Roy zullen toch ook weleens van mening verschillen, net als Tarek en Roel en de rest? Daar wordt toch ook op een democratische wijze naar de juiste oplossing gezocht? Of is het daar ook Roys wil is wet?

    Deze site staat en valt immers met de gebruikers en bezoekers en het aantal hits, maar als je wilt dat mensen terug blijven komen zul je er ook genoeg aan moeten doen. Vanuit de achterban wordt immers genoeg ondernomen, men gamet hier met elkaar en er wordt zelfs een fandag georganiseerd… allerlei zaken die ook vanuit de redactie hadden kunnen komen, maar simpelweg niet gedaan worden om wat voor reden dan ook.
    Voor een site die zichzelf refereert als zijnde “DE playstation community van de benelux” begint het community gevoel de laatste tijd wel erg verdeelt te raken en er is niets wat vanuit de redactie gedaan wordt om deze verdeling weg te nemen… eigenlijk moddert de site maar door zoals altijd omdat de pijlen ondertussen op de E3 gericht zijn.
    Welke als laatste een periode in gaat luiden dat er nog meer anonieme bezoekers naar de site gaan komen… hopelijk is de moderating er op voorbereid, al heb ik er persoonlijk een beetje een hard hoofd in als ik zo de voorbeelden zie van afgelopen tijd.

    Maar we zullen zien, voor nu denk ik dat de bal weer bij Roy en de overige redactie leden ligt…al denk ik dat er weer een antwoord komt wat de open discussie doet doodbloeden.

  41. 23 XP
    Raaijmakers's avatar

    Hallo, als zogenaamde “lurker” maar toch wel met een beetje zicht op communitymanagement, vraag ik mij af waarom er bepaalde topics gesloten worden omdat het Management het niet eens is met de inhoud? Een forum is toch juist om meningen uit te wisselen? M4GN3T heeft daar een handje van. Jammer. Ik denk dat er andere manieren zijn om betrokkenheid bij de community te creΓ«eren.

  42. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Ik denk dat ik hier maar mooie voorbeelden ga zetten van dingen die ik tegenkom omtrent het actief moderaten…

    http://www.psx-sense.nl/167562/battlefield-hardline-mogelijk-speelbaar-op-de-e3/#comments
    178.85.133.xxx Anoniem – Geplaatst op 31/05/2014 om 18:38
    Heb et daar gespeeld en was wel leuk

    @Reply
    Naam… Anoniem – Geplaatst op 31/05/2014 om 18:42
    @178.85.133.xxx: please hang yourself

    Het zijn simpele voorbeelden om maar aan te geven dat een drempel op dit soort reacties helemaal geen gek idee is.
    Of het votingsysteem wat dus 2 jaar geleden al geopperd werd om reacties die niets toevoegen uit het beeld te krijgen.

    Een simpele setting voor geregistreerde users om gastreacties niet zichtbaar te tonen zou ook een oplossing zijn, dan registreer je dus om van de anonieme rotzooi verlost te zijn. Ik stem voor…dan kunnen de anonieme gasten lekker onzin spuien en hoef ik er niet mee lastig gevallen te worden omdat ik ze niet zie.

  43. 150 XP
    Hotaru's avatar

    Er wordt altijd geluisterd naar feedback. Het kost tijd om bepaalde zaken door te voeren en of zit het in de discussie / ontwikkelings fase (wellicht wordt er nu niets mee gedaan maar staat het op de lijst).

    Wanneer de Management vertelt iets niet door te zullen gaan doorvoeren, zal het geen zin hebben om een jaar later dezelfde vraag te stellen. Acties van hen zijn definitief en niet omkeerbaar.
    Mocht je vraag of suggestie nog niet eerder zijn gedeeld, creΓ«er een nieuwe topic.

    Begrijp het niet verkeerd. Laat de feedback maar komen, vanaf daar is het aan ons om er wat mee te doen. Dat dit niet word gedeeld, betekent niet dat er niets aan wordt gedaan. Dit zijn wij ook niet verplicht te delen.

    Over het schelden en dergelijke, wij zijn geen agenten. Iedereen heeft een bepaalde vrijheid. Mocht de emmer overlopen zal er (definitief) actie worden genomen tegen de desbetreffende persoon.

    Slot.

    P.S. niets gebeurd ongezien op PSX.