Forum

Topic: Werken Playstation Plus games ook op een ander account?

Anoniem's avatar

Ik wil mijn oude Playstation 3 (fat) gaan verkopen, en liefs met een kopie van alle digitale games die ik inmiddels heb.
Aangezien ik al zo’n 2 jaar Playstation Plus heb, heb ik er al behoorlijk wat games op staan, wat volgens mij een behoorlijke meerwaarde bij verkoop zan zijn.
Uiteraard wil ik niet mijn eigen account mee verkopen, maar ik zit er aan te denken om het volgende te doen:

Met mijn eigen account zet ik alle spellen op de PS3 fat.
Ik verander het wachtwoord van het account
Ik maak een nieuw account aan voor de nieuwe eigenaar van de PS3.

Werkt dit? Heeft dit voor een potentiele koper meerwaarde?

Ik snap dat de games slechts geldig blijven tot het einde van mijn Plus abonnement (zonder verlenging, aangezien dit account nooit meer via deze Playstation 3 aan zal loggen). Maar 1,5 jaar (huidige looptijd van mijn Plus abonnement) moet toch lang genoeg zijn om alles uit te spelen 🙂

Edit: Excuus, eerst in het verkeerde forum mapje geplaatst. NU hopelijk wel ok…

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

7 reacties

  1. 742 XP
    Larssonio's avatar

    Volgens mij is het alleen mogelijk op het account van de gene met het PS Plus account

  2. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Volgens mij is het alleen mogelijk op het account van de gene met het PS Plus account

    Ik ben inmiddels wat verder aan het zoeken geslagen, en heb dit gevonden op de Playstation blog:
    “A long as the plus holders account is on the console, all profiles on that console can use plus content! my ps downstairs has my account on, so does the kids upstairs, i download plus stuff to both consoles every week, and the kids have never had a problem with any plus stuff while playing through their own profiles j ust remember to signb out of 1 before logging in the other when u download ”
    Het lijkt er dus op dat het wel degelijk mogelijk is.

  3. 8831 XP
    7th-son's avatar

    tenzij je je account op de ps3 die je verkoopt (via de ps3 of via pc) deactiveerd, dan werkt het niet meer
    ook niet als je het wachtwoord veranderd hebt, en die persoon probeert dan met jou plus account in te loggen, ook dan word het buiten werking gesteld.
    ook kun je het niet op meer dan 2 ps3’s zetten

    zelf ben ik van plan om met een maat een jaar abonnement te nemen, en dat account te gaan sharen, net als de kosten 🙂

  4. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    tenzij je je account op de ps3 die je verkoopt (via de ps3 of via pc) deactiveerd, dan werkt het niet meer
    ook niet als je het wachtwoord veranderd hebt, en die persoon probeert dan met jou plus account in te loggen, ook dan word het buiten werking gesteld.
    ook kun je het niet op meer dan 2 ps3’s zetten

    zelf ben ik van plan om met een maat een jaar abonnement te nemen, en dat account te gaan sharen, net als de kosten 🙂

    Kijk, dat is nuttige informatie. Dank! En goed plan, dat samen abonnement nemen!

  5. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Werkt prima, wat bovenstaande persoon ook al aangeeft. Een neefje van me heeft niet zoveel geld. En ik deel mijn account ook met hem. Hij kan gewoon de games via mijn account downloaden van psplus. En na het downloaden gewoon op zijn eigen account spelen. Wel is het zo dat je zijn ps3 wel geactiveerd moet houden. Als je hem deactiveerd dan gaat het niet meer. En ook kun je niet met zijn 2en tegelijk op 1 account inloggen.

  6. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik denk dat Sony precies om de reden van de topic starter besloten heeft om het aantal keren te kunnen downloaden van een betaalde content heeft terug gebracht van 5 naar 2. En dat is jammer voor degene die die extra download’s juist nodig hadden voor waar ze feitelijk waren bedoeld. Heb maar eens de pech zoals een vriend van me dat je tot 2 keer toe een maandag morgen PS3 exemplaar koopt die in mum van tijd kapot blijkt te gaan…

    Over de meerwaarde, als ik voor mezelf spreek is er totaal geen meerwaarde. Eerder minwaarde… Jouw smaak qua games kan wel heel verschillend zijn van de mijne toch moet ik er wel extra voor betalen. Meerwaarde heeft het misschien voor mensen die niet bekend zijn met de PS3 en PSN+ games en content en alleen maar kijken naar de hoeveelheid games zonder na te denken of het ook echt iets voor ze is.

    En dan bestaat er nog altijd het risico dat jij je wachtwoord veranderd na de verkoop… 😛

    Ik kan er nog begrip voor opbrengen als PSN accounts worden geshared wanneer er binnen een huishouden meerdere consoles aanwezig zijn en ook nog wel met vrienden, maar voor de verkoop… Nee, dat druist toch tegen alles in.

  7. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Als je ps3 kappot gaat maakt dat tegenwoordig niks meer uit. Je kunt nu namelijk via internet zelf je account van je kapotte ps3 deactiveren. En zodoende gewoon op je nieuwe ps3 alles gewoon er weer op zetten. Ik zie het probleem niet meer zo eigenlijk. Snap ook wel dat Sony nu het mogelijk is zelf via internet accounts te deactiveren er voor gekozen heeft content nog maar op 2 systemen actief te laten zijn.