Forum

Topic: 3DS anyone?

Anoniem's avatar

Iemand hier in het bezit van een 3DS? Lijkt me grappig om te horen hoe anderen over dit apparaat denken. Op dit moment zelf 5 games in mijn bezit

Super Mario 3D Land
Mario Kart 7
Metal Gear Solid: Snake Eater 3D
Dead or Alive – Dimensions
Resident Evil – Revelations

Ik vind het een leuke handheld met op dit moment een breder assortiment aan leuke games dan de Vita. Qua homeconsole ben ik zelf alleen in het bezit van een PS3, dus afwisseling mag er wezen met deze handheld van Nintendo.

Share your thoughts + games

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PSX-Sense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

17 reacties

1. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

Yes, toevallig heb ik ook zo’n DS. Alleen de laatste keer dat ik dat ding heb aangeraakt was 10 jaar geleden.

Ik heb 1000 games met zo’n CycloDS kaartje en daar had ik de eerste 5 weken veel plezier aan, maar nu? Nah.

2. Redacteur - 234 XP
    RogueSquad's avatar

Ehm, Robbert, het gaat hier om de 3DS.

3. 503 XP
    Aeristalo's avatar

Ik vind de 3DS helaas tegenvallen, heb alleen Mario, Zelda, Mario Kart en Dead or Alive omdat ik de rest niet leuk vind. De Vita daarentegen vermaak ik mij helemaal mee vanwege Gravity Rush, Uncharted, Evreybody’s Golf, Mortal Kombat, Ninja Gaiden sigma plus, Marvel vs Capcom, Escape Plan en Unit 13.
    Maar voornamelijk door het Trophie systeem, dat geeft wel een beetje de dwang om een spel 100% uit te spelen voor mij en raak ik daardoor niet snel uitgekeken op een spelletje.

en nee ik zie handhelds niet specifiek om alleen on-the-go mee te nemen.
    Ik bedoel, ik vind het waardeloos om met de 3DS met 3D aan in de bus te zitten… werkt voor geen meter!
    ik vind het toch gewoon leuker om met de 3DS en de Vita te spelen in de woonkamer waar mensen TV willen kijken of om naar vrienden mee te nemen als ik daar blijf slapen of omdat we toch met zen alle daar gamen.
    On-the-go meenemen zie ik voor beide handhelds als een bijzaakje. (zelfde als Angry Birds op mijn telefoon)..

Ik vind het allebei een leuke handheld, maar de Vita is toch veel meer mij ding en doet de 3DS voor mij verbleken.
    Uiteraard is dit een persoonlijke mening en moet je in principe niks van aantrekken. ๐Ÿ™‚

4. Redacteur - 2331 XP
    Sensu's avatar

Ik bedoel, ik vind het waardeloos om met de 3DS met 3D aan in de bus te zitten… werkt voor geen meter!

Heb je al eens Gravity Rush gespeeld in de bus? Werkt nรณg irritanter, lol.

Iig, ik heb alleen een 3DS waarmee ik bij ons in de winkel puzzelstukjes spaar voor de klanten. Vind dat hele streetpass gebeuren wel leuk, beter dan zoals Near dat doet op de Vita. Maar verder doe ik er echt helemaal niets mee. :$

5. 1034 XP
    mickvl's avatar

Ik heb zelf geen 3DS, wat zijn de “puzzelstukjes” waar je het over had?

Iig, ik heb alleen een 3DS waarmee ik bij ons in de winkel puzzelstukjes spaar voor de klanten.

6. Redacteur - 2331 XP
    Sensu's avatar

Ik heb zelf geen 3DS, wat zijn de “puzzelstukjes” waar je het over had?

Zodra je ‘Streetpass’ hebt aanstaan (dit is een mogelijkheid signaal uit te zenden naar andere 3DS gebruikers in de nabije omgeving) kun je verschillende dingen naar elkaar oversturen. Dit gaat automatisch. Bij de 3DS heb je de mogelijkheid 3D plaatjes in je menu te zien. Deze kun je compleet krijgen door onder andere puzzelstukjes te verzamelen van anderen. Streetpass zendt ook ingame cadeaus naar elkaar, zoals je dat bij Near (PSVita) ook hebt. Maar dan meer, vaker en beter.

7. 503 XP
    Aeristalo's avatar

Zodra je ‘Streetpass’ hebt aanstaan (dit is een mogelijkheid signaal uit te zenden naar andere 3DS gebruikers in de nabije omgeving) kun je verschillende dingen naar elkaar oversturen. Dit gaat automatisch. Bij de 3DS heb je de mogelijkheid 3D plaatjes in je menu te zien. Deze kun je compleet krijgen door onder andere puzzelstukjes te verzamelen van anderen. Streetpass zendt ook ingame cadeaus naar elkaar, zoals je dat bij Near (PSVita) ook hebt. Maar dan meer, vaker en beter.

Ik vind Near een heel stuk leuker, omdat je kunt zien wie er allemaal in je buurt is en dan begin ik graag een praatje en of ze zin hebben om een online spelletje te spelen die ze ook in hun bezit hebben. Dat maakt alles een heel stuk socialer. ๐Ÿ™‚

8. 1034 XP
    mickvl's avatar

Near werkt wel heel makkelijk, maar ik woon in Biervliet wat een klein dorp is (1500-2000 inwoners, maar wel stadsrechten ;D) en near zegt soms dat er 25 mensen in de buurt aan het spelen zijn. Dat betwijfel ik want ik ken niemand in Biervliet met een PS Vita.

9. Redacteur - 2331 XP
    Sensu's avatar

Ik vind Near een heel stuk leuker, omdat je kunt zien wie er allemaal in je buurt is en dan begin ik graag een praatje en of ze zin hebben om een online spelletje te spelen die ze ook in hun bezit hebben. Dat maakt alles een heel stuk socialer. ๐Ÿ™‚

Klopt, dat is ook een goed begin. Maar je kunt maar een beperkt aantal mensen ook echt ‘zien’. De rest wordt in groepen van 10 onder zo’n smiley gezet en is contact dus onmogelijk. Daarnaast moet je voor Near altijd verbonden zijn met het internet, waar dat bij Streetpass niet het geval is. Ook heb ik pas รฉรฉn gift gekregen van iemand waar ik misschien iets aan heb. Word hoofdzakelijk overladen met die Treasures of Montezuma rotzooi. :p

Near heeft zeker wel de potentie om ooit boven Streetpass uit te komen, maar tot op heden vind ik het nog niet veel soeps ๐Ÿ˜‰

10. 503 XP
    Aeristalo's avatar

Near werkt wel heel makkelijk, maar ik woon in Biervliet wat een klein dorp is (1500-2000 inwoners, maar wel stadsrechten ;D) en near zegt soms dat er 25 mensen in de buurt aan het spelen zijn. Dat betwijfel ik want ik ken niemand in Biervliet met een PS Vita.

Zelfde hier, woon in Voorburg is ook een zeer klein dorpje dat wordt bedolven door Den Haag, maar de Vita zegt ook inderdaad dat er 40 mensen in mijn buurt een Vita hebben, maar zodra ik contact leg hebben ze daadwerkelijk ook echt een Vita. haha

Klopt, dat is ook een goed begin. Maar je kunt maar een beperkt aantal mensen ook echt ‘zien’. De rest wordt in groepen van 10 onder zo’n smiley gezet en is contact dus onmogelijk. Daarnaast moet je voor Near altijd verbonden zijn met het internet, waar dat bij Streetpass niet het geval is. Ook heb ik pas รฉรฉn gift gekregen van iemand waar ik misschien iets aan heb. Word hoofdzakelijk overladen met die Treasures of Montezuma rotzooi. :p

Near heeft zeker wel de potentie om ooit boven Streetpass uit te komen, maar tot op heden vind ik het nog niet veel soeps ๐Ÿ˜‰

Dat mogen mensen toch zelf beslissen of ze verborgen willen zijn onder “Near”? of zit er inderdaad een max aantal mensen die kunnen verschijnen op je “Near” kaart?

11. Redacteur - 2331 XP
    Sensu's avatar

Dat mogen mensen toch zelf beslissen of ze verborgen willen zijn onder “Near”? of zit er inderdaad een max aantal mensen die kunnen verschijnen op je “Near” kaart?

Er zit een maximum aan. :p

12. 503 XP
    Aeristalo's avatar

Er zit een maximum aan. :p

Dankjewel, dat wist ik niet.
    Aan de ene kant best zonde dat er een maximaal aantal aan vast zit. Maar aan de andere kant vermijd je wel de spam van andere mensen. ๐Ÿ™‚

13. Redacteur - 2331 XP
    Sensu's avatar

Dankjewel, dat wist ik niet.
    Aan de ene kant best zonde dat er een maximaal aantal aan vast zit. Maar aan de andere kant vermijd je wel de spam van andere mensen. ๐Ÿ™‚

Klopt, er zal inderdaad wel een reden achter zitten. Maar wat dat precies mag zijn is mij onduidelijk. Ik wist eerst ook niets van dat maximum af, dus ik ben het op gaan zoeken. Maar ik vind wel dat er een mogelijkheid moet zijn, danwel misschien niet als default optie, om alle users te kunnen zien. Denk wel dat mijn Near scherm dan erg vol komt te staan, ik zit gemiddeld op 80 mensen, haha!

Daarnaast kun je dan ook zeker van het aantal zijn, want nu sta je er soms van te kijken dat het zoveel mensen zijn. Terwijl als ze allemaal specifiek genoemd werden, kun je nagaan of het klopt.

14. 22 XP
    Pretender_NL's avatar

Ik heb voor een kleine maand terug een 3DS XL gekregen, wil deze graag voor de nieuwe Animal Crossing! ๐Ÿ˜›
    Tot nu toe vermaak ik me tussendoor prima et Super Mario 2D en Professor Layton.

Jammer dat de 3DS friendcode niet in je profiel gezet kan worden ๐Ÿ˜‰
    3DS: 2766-8426-8244

15. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

Mijn 3DS FC: 1719-3236-4064
    Let wel: Tijdens het Programmeren game ik alleen om mijn functies te testen, en dat is niet eens op een Console of Handheld.

16. 91 XP
    Robbertvw's avatar

Hallo allemaal, ik ga binnenkort een |Nintendo 3DS kopen voor de vakantie. Wat zijn echt leuke games hiervoor?
    en zijn er misschien ook manieren games digitaal op zo’n kaartje te zetten zoals het kon op de eerste Nintendo DS?
    Groet

17. 544 XP
    Yeroon's avatar

Ik heb ook een 3DS met de volgende spellen:

Super Mario 3D land
    New Super Mario Bros
    New Super Mario Bros 2
    Kingdom Hearts: Dream drop distance
    Mario & Luigi: Dream team bros
    Mario Kart 7
    Paper Mario: Sticker Star
    Luigi’s Mansion 2
    Fire Emblem: Awakening
    Tales of the Abyss
    Donkey Kong: Country Returns 3D

en Animal Crossing want die kreeg ik als gratis download.