Forum

Topic: [OOT] Metal Gear Solid HD Collection

Anoniem's avatar

Metal Gear Solid HD Collection komt bijna naar onze geliefde handheld, en ik kijk er erg naar uit. Na wat gameplay gezien te hebben op YouTube was ik erg enthousiast en het spel ging ook linea recta op mijn verlanglijst voor mijn verjaardag 7 augustus. Wat vinden jullie van de gameplay?

Gaan jullie het spel kopen? Bespreek hier de game en geef vooral ook je mening, positief of negatief.

• IGN = 9
• INTHEGAME = 9
• InsideGamer = 8.5
• eurogamer.net = 9

De game valt ook reuze mee in prijs. Bij bijvoorbeeld bol.com hangt er een prijskaartje van een vrij lage €29,99 aan.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

16 reacties

  1. 505 XP
    DarkQ's avatar

    Deze ga ik morgen ophalen lijkt me een mooie remake

  2. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Deze game lijkt me zeker geslaagd als je MGS niet kent, topper!

  3. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Deze game lijkt me zeker geslaagd als je MGS niet kent, topper!

    Ik heb ze eerlijk gezegd ook nog niet gespeeld. Volgens reviews was het spel ook erg goed, vooral het HD en de cutscenes.

  4. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Ik ga denk ik dan maar dadelijk eens naar gamemania of MSG te kopen 😀 ben benieuwd

  5. 505 XP
    DarkQ's avatar

    heb hem zo net opgehaaldt hmm niks voor mij zoon game

  6. 1034 XP
    mickvl's avatar

    heb hem zo net opgehaaldt hmm niks voor mij zoon game

    Kun je dat uitleggen?

  7. 505 XP
    DarkQ's avatar

    nou de camera is egt van playstatrion 2 je kan niet vrij rond draaien dus als je op een trap loopt wagt hij tot je boven bent en dan zie je hem weer heel appart heb nu Lego Batman 2 veel grappiger

  8. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik sluit me bij DarkQ aan.

    Ook ik vond er niets aan… Een camera die gewoon echt niet doet wat je wilt… Heb de HD collectie hier nog wel liggen, wanneer ik eens tijd over heb wil ik nog wel aan het laatste deel op de disk beginnen daar kun je als het goed is wel gewoon vrij rond kijken. Spreek ik nu uit heel veel ervaring? Nee, na 2 uur was ik het zo zat dat ik de game uit de PS3 heb gehaald en hem daar eigenlijk nooit meer weer terug in heb gestopt. Een slechte camera view is voor mij eigenlijk de enige echte reden waarom een game voor mij flopt en dat was nu het geval… Miskoop anno 2012 voor mij.

  9. 505 XP
    DarkQ's avatar

    ik heb precies de zelfde probleem bappie heb nu lego gekocht die is wel leuk

  10. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Van deze game is een PS3 en een Vita versie. Betekent dat dat ik hem 2x zou moeten kopen, als ik hem op beide wil spelen?
    Op wikipedia zie ik:
    “Peace Walker is able to transfer saves between the PlayStation 3 and the PlayStation Portable, while Metal Gear Solid 2 and Metal Gear Solid 3 are transferable to both the PlayStation Vita version and cloud storage.”

    maar dat is niet echt heel erg duidelijk wat nu wel en niet kan…

    @hierboven: ik lees ook dat MGS3 de Subsistence versie is, dus met vrij bewegende camera. Is dat niet het geval dan?

  11. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Ik denk dat dat verschilt per spel Mithrandir.

  12. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Als er hier zoveel ontevreden MGS HD collection gamers zijn, is er vast wel iemand die van zijn versie af wil, toch? Zoja, doe me maar een PM met een goed voorstel 🙂

  13. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Ga dan naar het Markt-forum.

  14. 530 XP
    Wintermute's avatar

    Van deze game is een PS3 en een Vita versie. Betekent dat dat ik hem 2x zou moeten kopen, als ik hem op beide wil spelen?
    Op wikipedia zie ik:
    “Peace Walker is able to transfer saves between the PlayStation 3 and the PlayStation Portable, while Metal Gear Solid 2 and Metal Gear Solid 3 are transferable to both the PlayStation Vita version and cloud storage.”

    maar dat is niet echt heel erg duidelijk wat nu wel en niet kan…

    @hierboven: ik lees ook dat MGS3 de Subsistence versie is, dus met vrij bewegende camera. Is dat niet het geval dan?

    Check dit.

    Ik heb al een tijd de HD collection voor de PS3.
    M’n vriendin heeft onlangs de Vita versie aangeschaft, dus we zijn eens gaan klooien met dat overzetten, dat “Transfarren” heet.
    Kojima dacht weer hip te zijn denk ik.

    Stel je voor:

    Je bent aan het gamen thuis, MGS HD en je vriendin moet bv. Game of Thrones kijken ofzo, dus daar gaat je tv…..

    Je gaat in de game naar het menutabje “Transfar”.
    (Je moet btw wel op zowel je PS3 en je Vita online zijn)

    Dan gaat ie de save die je kiest overzetten naar de Vita.
    Gaat de save op je PS3 op LOCK.

    Kun je dus niet meer verder op je PS3, tot je weer je save terugkegelt van je Vita naar je PS3.

    Tenzij je natuurlijk multiple saves hanteert, maar ik weet niet wat er gebeurt, als je saves van beiden TE veel verschillen….

    Dus ja, dan gaat ie op de Vita op LOCK.
    Echt, een omslachtig systeem……..

    Anyhoot, als je dan bv throphies in de Vita versie haalt, krijg je die ook in de PS3 versie, en vice versa.

    DUBBELE THROPHIES DUS.

    Ow, en het is idd MGS3 Subsistance, met alle extra’s, dus Metal Gear 1 en 2 bv.
    En ja, bewegende camera.

  15. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Check dit.

    Dank voor je uitgebreide toelichting. Ik denkt dat het de Vita versie gaat worden, ik las op de Blog dat ze met Peace Walker nog een speciale actie van plan zijn, later. Dus die kan dan wel even wachten 🙂

  16. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Ik denk dat ik hem eerst eens ga proberen, even spelen bij een vriend of in de winkel.