Forum

Topic: Ps3 ylod…

Anoniem's avatar

*Waarschuwing, droevig bericht*
SInds 2007 heb ik al een ps3 en nog nooit één probleem gehad tot een kwartier geleden. De YLOD… Geen waarschuwing gehad, niks.
Ik ben me ervan bewust dat ie nu dood is. Mijn vraag is nu, wat moet ik doen? Laten repareren door sony en failliet gaan? Of heeft iemand een beter idee?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

13 reacties

  1. 449 XP
    HellFalcoN-'s avatar

    heb 2 jaar terug mijn PS3 gefixt met behulp van dit youtube filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=U70SgRDVcBo&feature=my_liked_videos&list=LLCMyc_XxE-xmyaca1o65Oxg”]http://www.youtube.com/watch?v=U70SgRDVcBo&feature=my_liked_videos&list=LLCMyc_XxE-xmyaca1o65Oxg
    heb toen de pech gehad dat ik voor die tijd mijn Bluraydrive kapot gemaakt heb omdat ik de disc er niet meer uit kon krijgen
    gelukkig kon ik wel alle savegames en dergelijke naar mijn nieuwe PS3 kon tranfereren maar hoor van sommige mensen dat als je hem zo maakt hij ook al binnen een week weer kapot kan zijn maar bij sommigen doet hij het ook nog na een aantal jaar

  2. 2417 XP
    Sensu's avatar

    Mocht je nog een probleem hebben met de disc eruit krijgen, niet gaabn lopen schroeven, morren of trekken!
    Je kunt heel simpel de disc eruit krijgen door de ps3 met de knop aan de achterkant uit te doen, de Eject knop inhouden, en de knop weer omschakelen. De fans beginnen dan heel hard te blazen met veel kans dat de disc eruit komt, voor de PS3 weer uitvalt. Dit moet je misschien enkele keren herhalen, maar dan heb je iig zonder extra schade aan je PS3 je disc weer terug!

    Succes 🙂

  3. 4 XP
    Scalage's avatar

    Mocht je nog een probleem hebben met de disc eruit krijgen, niet gaabn lopen schroeven, morren of trekken!
    Je kunt heel simpel de disc eruit krijgen door de ps3 met de knop aan de achterkant uit te doen, de Eject knop inhouden, en de knop weer omschakelen. De fans beginnen dan heel hard te blazen met veel kans dat de disc eruit komt, voor de PS3 weer uitvalt. Dit moet je misschien enkele keren herhalen, maar dan heb je iig zonder extra schade aan je PS3 je disc weer terug!

    Succes 🙂

    Dat kan dus niet meer, hij blaast uberhaupt niet harder dan normaal als ik dat doe…
    @HellFalcon: Bedankt voor de tip! Ik denk dat ik eerst even kijk wat er nou precies kapot is voor ik allerlei magie ga toepassen. Dat zal dan moeten wachten tot volgende week, eerst nog een week tentamens.

  4. 486 XP
    distefano's avatar

    ik kan dat ook herstellen want ik doe dit als bijverdienste .
    45 euro met 4 maanden garantie .

  5. 4 XP
    Scalage's avatar

    Bedankt voor het aanbod, maar ik ga eerst even kijken of het niet makkelijk te verhelpen is zoals eerder is verteld.

  6. 449 XP
    HellFalcoN-'s avatar

    Mocht je nog een probleem hebben met de disc eruit krijgen, niet gaabn lopen schroeven, morren of trekken!
    Je kunt heel simpel de disc eruit krijgen door de ps3 met de knop aan de achterkant uit te doen, de Eject knop inhouden, en de knop weer omschakelen. De fans beginnen dan heel hard te blazen met veel kans dat de disc eruit komt, voor de PS3 weer uitvalt. Dit moet je misschien enkele keren herhalen, maar dan heb je iig zonder extra schade aan je PS3 je disc weer terug!

    Succes 🙂

    gebeurt alleen bij nieuwere versies van de PS3 had een vanaf de launch en dat ook geprobeerd maar dit deed ie dus niet

  7. 486 XP
    distefano's avatar

    Bedankt voor het aanbod, maar ik ga eerst even kijken of het niet makkelijk te verhelpen is zoals eerder is verteld.

    probeer sowieso niet de haardroger methode , want dan is hij maar gemaakt voor een 20 tal minuten .

    als je een heat gun hebt kan je een reflow doen .
    hou de heatgun op 350 graden en op de 4 verschillende delen warm je ze 15 seconden op , niet langer ! .

    eerst doe je de onderkant , dan een pauze van 15 minuten (dit is noodzakelijk) .
    en dan de bovenkant en dan terug een pauze van 15 minuten .

    als het allemaal afgekoeld is doe je de koelpasta er op .
    zorg er voor dat je artic silver gebruikt .
    niet van die witte koelpastabrol .

    ik hoop dat je hier ook al wat mee geholpen bent .

  8. 2417 XP
    Sensu's avatar

    gebeurt alleen bij nieuwere versies van de PS3 had een vanaf de launch en dat ook geprobeerd maar dit deed ie dus niet

    Ik heb er zo in de afgelopen maand al 3 ontdaan van de disc (fat versie) bij ons in de winkel dus dat klopt niet helemaal wat je zegt. Ik weet iig zeker dat ik het niet gedroomd heb ofzo 😛 (Daarnaast hebben de Slim versies ook geen aan/uit knop meer achterop)

  9. 4 XP
    Scalage's avatar

    probeer sowieso niet de haardroger methode , want dan is hij maar gemaakt voor een 20 tal minuten .

    als je een heat gun hebt kan je een reflow doen .
    hou de heatgun op 350 graden en op de 4 verschillende delen warm je ze 15 seconden op , niet langer ! .

    eerst doe je de onderkant , dan een pauze van 15 minuten (dit is noodzakelijk) .
    en dan de bovenkant en dan terug een pauze van 15 minuten .

    als het allemaal afgekoeld is doe je de koelpasta er op .
    zorg er voor dat je artic silver gebruikt .
    niet van die witte koelpastabrol .

    ik hoop dat je hier ook al wat mee geholpen bent .

    Bedankt, dat is inderdaad goeie info. Ik was ook al sceptisch over die haardroger methode. Ik bedoel, die CPU en GPU worden veel warmer dan de lucht uit zo’n haardroger dus het kan simpelweg geen permanente oplossing zijn.

  10. 449 XP
    HellFalcoN-'s avatar

    Ik heb er zo in de afgelopen maand al 3 ontdaan van de disc (fat versie) bij ons in de winkel dus dat klopt niet helemaal wat je zegt. Ik weet iig zeker dat ik het niet gedroomd heb ofzo 😛 (Daarnaast hebben de Slim versies ook geen aan/uit knop meer achterop)

    oh das raar heb het toen geprobeerd maar lukte mij niet en las toen op internet dat het bij sommige niet werkt

  11. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Wees slim, en ga niet zelf lopen klooien als je niet zeker weet wat je aan het doen bent. Er zijn genoeg bedrijfjes die voor 40 Euro zo’n reflow voor je doen in een uurtje. Heb ik nu 2x laten doen. Eerste keer heeft het een jaar geholpen, de tweede keer doet het nog steeds.

  12. 14 XP
    Sandman's avatar

    Mocht je nog een probleem hebben met de disc eruit krijgen, niet gaabn lopen schroeven, morren of trekken!
    Je kunt heel simpel de disc eruit krijgen door de ps3 met de knop aan de achterkant uit te doen, de Eject knop inhouden, en de knop weer omschakelen. De fans beginnen dan heel hard te blazen met veel kans dat de disc eruit komt, voor de PS3 weer uitvalt. Dit moet je misschien enkele keren herhalen, maar dan heb je iig zonder extra schade aan je PS3 je disc weer terug!

    Succes 🙂

    Super Tip! Ik heb namelijk ook een YLOD sinds de laatste update. Ps3 heeft sinds het begin als een zonnetje gedraaid, sinds de update. Sony aangeschreven en ik kreeg helaas een dikke F#ck U terug van ze. Maar GRFS zit nog wel in me Ps3.

  13. 2 XP
    joepie101's avatar

    ik kan dat ook herstellen want ik doe dit als bijverdienste .
    45 euro met 4 maanden garantie .

    ik heb een ps3 tweedehands gekocht.
    en ben hier wel tamelijk tevreden over.
    maar alleen de koeler van de ps3 blaast (draait)
    enorm hard.
    zou dit hersteld kunnen worden of niet ?
    heb de ps3 zelf al helemaal open gedaan en nieuwe koelpasta toegevoegd.
    maar helaas zonder resultaat.

    Met vriendelijke groeten
    Nils Van der velde
    (joepie101live.be)