Forum

Topic: Home cinema systeem kiezen

Anoniem's avatar

hebben jullie eventuele aanraders voor een 5.1 Home cinema systeem. ik zoek een systeem met een goed wattage, een redelijk aantal aansluitingen, goed te gebruiken met ps3, dvd speler inclusief. ook niet te hoog rond budget, rond de 200 euro.
geef maar tips en aanraders. wat denken jullie van deze.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

8 reacties

  1. 8825 XP
    7th-son's avatar

    een redelijk aantal aansluitingen? en dan moet er een dvd speler bij inzitten?
    dat is meestal een combinatie wat niet echt samen gaat

    mijn idee is dat je beter een losse receiver koopt, met speakers erbij, de ps3 kun je immers ook als dvd speler gebruiken
    met een receiver heb je ook veel meer wattage en een groot aantal aansluitingen

    wat wil je allemaal aansluiten?

  2. 1064 XP
    jonas46's avatar

    een redelijk aantal aansluitingen? en dan moet er een dvd speler bij inzitten?
    dat is meestal een combinatie wat niet echt samen gaat

    mijn idee is dat je beter een losse receiver koopt, met speakers erbij, de ps3 kun je immers ook als dvd speler gebruiken
    met een receiver heb je ook veel meer wattage en een groot aantal aansluitingen

    wat wil je allemaal aansluiten?

    is dit wat je verstaat onder een receiver
    is inderdaad een goed idee.

  3. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Yeps dat is een receiver en ook gelijk een hele goede. Daar goede boxen op aansluiten en je hebt een topper in huis. Goede boxen set 5.1 kost je ook wel 250 euro denk ik hoor. Zon set met boxen ben je snel 500 euro voor kwijt.

    Als je dat geld er niet voor over hebt. Kun je ook bij megapool of saturn wel setjes krijgen van onder andere samsung, phillips, sony. Voor om en de nabij 200 euro. Maar je moet wel rekening ermee houden dat dat troep is. Kwa geluid komt het in iedergeval niet in de buurt van zon receiver met goede boxen er op.

    Kijk hier maar eens, heb je overzicht van wat er allemaal is.

    http://www.beslist.nl/products/elektronica/elek_hifiminisets/c/luidsprekeruitgangen_hifi~105625

  4. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Yeps dat is een receiver en ook gelijk een hele goede. Daar goede boxen op aansluiten en je hebt een topper in huis. Goede boxen set 5.1 kost je ook wel 250 euro denk ik hoor. Zon set met boxen ben je snel 500 euro voor kwijt.

    Als je dat geld er niet voor over hebt. Kun je ook bij megapool of saturn wel setjes krijgen van onder andere samsung, phillips, sony. Voor om en de nabij 200 euro. Maar je moet wel rekening ermee houden dat dat troep is. Kwa geluid komt het in iedergeval niet in de buurt van zon receiver met goede boxen er op.

    Kijk hier maar eens, heb je overzicht van wat er allemaal is.

    http://www.beslist.nl/products/elektronica/elek_hifiminisets/c/luidsprekeruitgangen_hifi~105625

    heb bij deze versterker nog een vraag, hoe gaat deze volledige installatie in zijn werk. wie kan hierrond wat info geven.

    hier nog een setje met dvd speler, geef hierover ook je mening. als ik mijn ps3 hierop verbind met een optische kabel, kan ik dan dolby digital ondersteuning in games gebruiken. ik dacht van wel, omdat er een dolby digital decoder in zit.

  5. 384 XP
    Frankaro's avatar

    Als je een homecinemaset koopt met een disc speler erbij doe dan alsnog bluray. Je hebt er al één in je PS3 zitten dat klopt maar om nu nog DVD te kopen is hetzelfde als vragen wanneer de Nokia 3310 uitkomt. De bluray home cinema sets zijn ook niet al te prijzig meer en voor rond de 200 euro zijn ze al te krijgen, just sayin’ 😀

  6. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Je kunt op dat setje inderdaad je ps3 aansluiten zonder veel problemen. Het enigste dat je zelfs nodig bent is een optisch kabeltje. Dat zijn die stekkertjes met rood licht. Zijn hele kleine kabeltjes. Als je die aansluit op je ps3 ben je al klaar. Bij je ps3 moet je dan nog de instelling veranderen van je geluid via de tv naar optisch toe. En klaar ben je. Wil je goedkoop dan moet je zeker voor zon soort setje gaan. Gebruik je hem alleen maar voor ps3 geluid van games volstaat zoiets prima. Ga je hem echter ook gebruiken voor film geluid en om echt muziek te gaan luisteren zou ik zeggen neem iets anders. Maar goed dan praat je ook al snel over een bedrag van 600 a 800 euro. Dat setje wat jij nu laat zien kun je rustig aanschaffen en zit ook heus wel goed geluid in.

  7. 1064 XP
    jonas46's avatar

    bedankt voor jullie hulp allemaal, ik heb nog een vraag. na eens te hebben rondgekeken kwam ik hier op uit, dit lijkt me toch al een degelijke set he.
    een andere keuze is dan deze set.
    graag jullie mening, maar ik denk dat de samsung set een betere keuze is, dit vooral omdat deze verschillende dolby digital codecs aankan.

  8. 636 XP
    klapper's avatar

    ik heb zelf ook een samsung home cinema set gekocht, maar ik heb er alleen maar slechte ervaringen mee.
    het probleem zijn de updates, in het begin kun je alle blu rays afspelen maar op een gegeven moment komen er weer nieuwere blu rays uit met betere beveiling en daar begint de ellende.
    op de samsung site kun je via usb je firmware upgraden maar ten eerste zijn ze daar knetter langzaam mee.
    en ten tweede ze testen volgens mij helemaal niks want na 1 zo’n update kon ik geen blu rays meer afspelen.
    dus ik hoef geen home cinema setjes meer van samsung.
    ik heb nu een losse versterker en losse speakers en mn ps3 als centrale speler en het werkt als gesmeerd.
    dus als ik jouw was zou ik ff verder kijken 🙂