Forum

Topic: TV bekabeling help

Anoniem's avatar

ik heb reeds in een vorige discussie de keuze van een home cinema set besproken. nu heb ik hierrond een andere vraag. mijn tv heeft een optical out aansluiting. als ik mijn ps3 dolby digital laat uitzenden naar mijn tv met hdmi kabel en dan de tv op mijn homecinema set aansluit met een optische kabel, krijgt de home cinema set dan nog steeds doby digital signaal binnen?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

5 reacties

  1. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    zo heb ik het ook gedaan, volgens mij krijg je dan gewoon dolby digital geluid.

  2. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Waarom zou je dat doen? Waarom niet gewoon die optische kabel rechtstreeks van je playstation naar je homecinemaset toe. Ik betwijfel of het geluid nog wel dolby digital is als je van je tv naar je homecinemaset toe gaat. Maar daar kom je snel genoeg achter door alle 2 de opties te proberen.

  3. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    Waarom zou je dat doen? Waarom niet gewoon die optische kabel rechtstreeks van je playstation naar je homecinemaset toe. Ik betwijfel of het geluid nog wel dolby digital is als je van je tv naar je homecinemaset toe gaat. Maar daar kom je snel genoeg achter door alle 2 de opties te proberen.

    Dit bedoel ik dus. Ik heb hdmi naar tv, en optisch van ps3 rechtstreeks in surround set. 🙂
    Eerst had ik beide over hdmi naar tv, en dan optisch van tv naar surround, toen had ik bij de bluray van independance day geen stemmen, alleen de achtergrondmuziek. Dus beeld via hdmi naar tv en geluid rechtstreeks naar je surround set.

  4. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Waarom zou je dat doen? Waarom niet gewoon die optische kabel rechtstreeks van je playstation naar je homecinemaset toe. Ik betwijfel of het geluid nog wel dolby digital is als je van je tv naar je homecinemaset toe gaat. Maar daar kom je snel genoeg achter door alle 2 de opties te proberen.

    kan ze inderdaad gewoon beide proberen, was voornamelijk de bedoeling om aansluitingen te besparen. dan kon ik alle apparaten met 1 kabel verbinden.

  5. 8825 XP
    7th-son's avatar

    je hebt zowel via die ps3 als via de tv gewoon je dolby digital
    maar wel alleen als je je ps3 aansluit op je ps3 met een HDMi kabel

    zelf heb ik het vanaf mijn ps3 gedaan met optische kabel, geeft minder geluids vertraging, waar ik achter kwam door mijn geluid van mijn tv en home cinema set aan te zetten, hoorde een kleine vertraging

    ps, kun je je audio niet doorsturen via je hdmi naar je home cinemaset?