Forum

Topic: [OOT] Battlefield 4

Anoniem's avatar

Battlefield 4 werd op 10 November 2011 officieel aangekondigd door Frank Gibeau, directeur van uitgever Electronic Arts. BF4 zal op 29 oktober releasen voor de PC, PS3 en X360. De PS4 en XONE versies van BF4 zullen beschikbaar zijn tijdens launch van beide consoles.

Praat in dit topic mee over Battlefield 4. Wat vinden jullie dat DICE moet veranderen aan Battlefield 4 t.o.v. Battlefield 3? En wat zijn jullie ideeΓ«n/suggesties voor de game? Laat het hier weten! πŸ™‚

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

343 reacties

  1. Redacteur - 2251 XP
    aarjen116's avatar

    Sinds de laatste patch is er meer lag en zijn er meer problemen. Erg vaag..

    Moet zeggen dat ik de lag mee vind vallen. Liep de laatste keer prima bij mij.

  2. 235 XP
    TheSpecialOne's avatar

    Vind je de gameplay dan echt anders? En hoe vind je het verschil tussen de graphics op de ps3 en ps4?

    Ik heb sinds gisteren ook mijn PS4 en heb de upgrade van PS3 naar PS4 aangeschaft.
    Vandaag een aantal potjes gespeeld, vooral Conquest, maar het Terwijl je loopt wordt je steeds een stukje teruggezezt en meer van dat sort problemen.
    In toaal al 2x een vastloper gehad, een tijdens de campaign en eentje tijdens een multiplayer game.

    Ook moet ik zeggen dat ik heel erg moet wennen aan de gameplay tegenover de PS3.

  3. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    Vind je de gameplay dan echt anders? En hoe vind je het verschil tussen de graphics op de ps3 en ps4?

    qua graphics een hele vooruitgang moet ik zeggen. Het gaat vaak een stuk vloeiender maar af en toe schokt het wat. Niet heel erg.

    En ik weet niet of het echt zo is, maar ik vind het wel anders spelen ja. Net of ik helemaal nieuw was in Battlefield, maar dat zal wel aan mij liggen xD

  4. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Ook nog mensen die conquest mode spelen ?

    Bij Battlefield 3 is het zo, is er een sterkere team, dan kom je bij sommige maps nog geen eens je basis uit, als alle punten zijn veroverd (bijna alle standaard maps van BF3, en enkele DLC maps)
    Erg frustrerend!!! Dat DICE daar niks aan gedaan heeft (??), random spawn bv, dan heeft iedereen gelijke kansen.

    BF4 zelf nog niet in bezit,moet PS4 nog halen.

  5. 724 XP
    J-NL-B's avatar

    BF4 single player uitgespeeld, maar ik was wel verbaasd hoe kort deze was.. binnen twee dagen uitgespeeld (3 uur per dag ofzo).

    Ach nu maar multiplayer πŸ™‚

  6. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ook nog mensen die conquest mode spelen ?

    Bij Battlefield 3 is het zo, is er een sterkere team, dan kom je bij sommige maps nog geen eens je basis uit, als alle punten zijn veroverd (bijna alle standaard maps van BF3, en enkele DLC maps)
    Erg frustrerend!!! Dat DICE daar niks aan gedaan heeft (??), random spawn bv, dan heeft iedereen gelijke kansen.

    BF4 zelf nog niet in bezit,moet PS4 nog halen.

    Ik speel veel Conquest, maar hier heb ik met BF4 eigenlijk nog geen last van gehad. πŸ˜› Alleen bij Operation Locker met Rush misschien.

  7. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Oke, misschien dat ze er wat mee hebben gedaan, want in Close Quarters kunnen ze het wel, random spawnen, dan blijven de kansen wat eerlijker.

    En hoe zit het met de ‘”support class” , die heeft geen C4 mee, die is overgegaan naar de “sniper classes” is het niet ?
    Want heeft Support daarvoor in de plaats gekregen ?

  8. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Oke, misschien dat ze er wat mee hebben gedaan, want in Close Quarters kunnen ze het wel, random spawnen, dan blijven de kansen wat eerlijker.

    En hoe zit het met de ‘”support class” , die heeft geen C4 mee, die is overgegaan naar de “sniper classes” is het niet ?
    Want heeft Support daarvoor in de plaats gekregen ?

    Support Γ©n Recon hebben beide C4 en claymores. πŸ˜‰

  9. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Yeahh,beter.. hoe vaak dat ik bij bf3 als assault wat,en ik had geen kogels meer,weinig mensen dropten een ammo kit, daarom is het fijn om zelf een support te zijn πŸ˜€

  10. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Support Γ©n Recon hebben beide C4 en claymores. πŸ˜‰

    beter dat sniper nu ook c4 heeft

    Ik speel overigens Battlefield 4 op de PS3 omdat ik mn PS4 heb verkocht..

    Eerlijk gezegd mis ik de PS4 versie totaal niet behalve de 64 man maps..

    Vind je de gameplay dan echt anders? En hoe vind je het verschil tussen de graphics op de ps3 en ps4?

    Ik ben van PS4 naar PS3 gegaan (tijdelijk) maar op PS3 speel ik hem beter dan ik op de PS4 deed haha

    Weet iemand trouwens of ik mijn PS3 stats weer mee kan nemen naar de PS4??

    Aangezien ik al stats op PS4 gehaald heb… Of moet ik die dan resetten

  11. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Hoe zit het eigenlijk met die IED bommen, liggen die gewoon ergens in de maps ?
    Die zien er wel gruwelijk uit als ze afgaan. πŸ˜€

  12. 61 XP
    HIGH RES 01's avatar

    Hoe zit het eigenlijk met die IED bommen, liggen die gewoon ergens in de maps ?
    Die zien er wel gruwelijk uit als ze afgaan. πŸ˜€

    Op oa Golmud map zie je bij bv punt C (in Conquest) onder de elektriciteits mast een detonator liggen, ga ernaast staan en druk op op de aangegeven knop en ze gaan af.
    Op die map liggen er meerdere, ook op andere maps liggen ze..

    Op Golmud heb ik er laatst (toeval) een vijandelijke tank mee opgeblazen…

  13. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Ben benieuwd welke classes mensen hier spelen.

    Ik speel BF3 sinds dat die uitkwam (2011) , en speel hem nu nog.
    Ben tot de dag van vandaag er nog niet uit wat ik fijner vindt spelen! πŸ˜€

    Support class of Engineer.

    Support is fijn omdat er zat mensen zijn die je voorbij rennen als je ammo nodig heb,dus dan doe je het zelf maar.
    Engineer is lekker om die hatelijk helicopters uit de lucht te knallen πŸ˜‰

  14. 61 XP
    HIGH RES 01's avatar

    Ik rol fulltime Conquest mode als Engineer met de ACE 52 CQB, M2 slams (kan je ook in t water gebruiken en als timed explosives) en stinger of RPG.

    Alleen op Operation Locker map speel ik Assault voor medkits en reviven. Van de CR dlc speel ik Guilin Peaks als Assault

  15. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Bij sommige maps bij BF3 ook, is leuk zn support class,maar als er iemand is die goed is in de helicopter besturen wordt het moeilijk om hem uit te schakelen πŸ˜€

  16. 53 XP
    RS010's avatar

    Na een lange tijd BF4 weer eens in me ps4 gedaan speelt prima op 2 mappen na. Bij Hainan resort en Lancing dam ( beide conquest ) heb ik dat het beeld heel de tijd stottert hebben meer mensen hier last van ?

  17. 46 XP
    amfri's avatar

    Bij Hainan is dit idd vaker .
    Waar het aan ligt weet ik niet .

    Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

  18. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    Dit komt omdat er dan gekke ddingen gebeuren zoals het instorten van de dam en op hainan resort komt t door het instorten van het grote middelste gebouw. Op Shanghai is die beeldstottering ook. Dit viel mij in ieder geval op.

    @pattys3 heb jij nog mensen nodig in je clan? Want ik wil Wel joinen als dat mag

  19. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Dit komt omdat er dan gekke ddingen gebeuren zoals het instorten van de dam en op hainan resort komt t door het instorten van het grote middelste gebouw. Op Shanghai is die beeldstottering ook. Dit viel mij in ieder geval op.

    @pattys3 heb jij nog mensen nodig in je clan? Want ik wil Wel joinen als dat mag

    Jazeker, πŸ™‚ van mij mag je joinen maar ik bepaal alleen niet of je toegelaten zal worden. Ik geloof dat je minimaal een KD van 1.5 moet hebben om te joinen, het liefst hoger. Het gemiddelde van de clan ligt op het moment namelijk boven de 2.0.

    Waar wij als clan zijnde nog wel echt naar op zoek zijn is iemand die de Commander rol op zich wilt nemen en dus strategisch inzicht heeft.

    Maar goed, hier kan je de clan vinden: www.dmf.iclanwebsites.com

  20. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    Jazeker, πŸ™‚ van mij mag je joinen maar ik bepaal alleen niet of je toegelaten zal worden. Ik geloof dat je minimaal een KD van 1.5 moet hebben om te joinen, het liefst hoger. Het gemiddelde van de clan ligt op het moment namelijk boven de 2.0.

    Waar wij als clan zijnde nog wel echt naar op zoek zijn is iemand die de Commander rol op zich wilt nemen en dus strategisch inzicht heeft.

    Maar goed, hier kan je de clan vinden: www.dmf.iclanwebsites.com

    Heb n verzoek weg gedaan! zal jou nu wel ff toevoegen op psn!

  21. 357 XP
    Mausie's avatar

    Pff, valt niet mee dat online , als je Cod gewend bent =P

  22. 235 XP
    TheSpecialOne's avatar

    Pff, valt niet mee dat online , als je Cod gewend bent =P

    Hoe bedoel je? (Btw, zijn de graphics super?)

  23. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Voorlopig heb ik nog geen PS4 kunnen bemachtigen, puur alleen al om BF4, Dus ben nu nog lekker op de PS3 bezig met BF3.

    Maar de Second Assault DLC kijk ik dan wel erg naar uit, Caspian Border ziet er indrukwekkend uit!

  24. 357 XP
    Mausie's avatar

    Hoe bedoel je? (Btw, zijn de graphics super?)

    Speelt gewoon heel anders ,

  25. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Pff, valt niet mee dat online , als je Cod gewend bent =P

    Ik deed door deweeks altijd COD MW3, (van je werk,s’avonds op de bank,even paar “snelle” potjes) en in het weekend deed ik altijd BF3, Cq mode, dan heb je er tijd voor πŸ˜‰

  26. 357 XP
    Mausie's avatar

    Ik deed door deweeks altijd COD MW3, (van je werk,s’avonds op de bank,even paar “snelle” potjes) en in het weekend deed ik altijd BF3, Cq mode, dan heb je er tijd voor πŸ˜‰

    Het zal ok wel gewoon wennen zijn, naar paar potjes ging het wel wat beter, maar blijf toch meer Cod speler denk ik =P

  27. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Zojuist voor het eerst Operation Metro met 64 spelers gespeeld. Wat een chaos zeg haha, zeker in vergelijking met Metro 24 man op PS3.

    Moet zeggen dat ik nu 3 maps (alleen Firestorm nog niet) heb gespeeld en dat ik wel erg positief ben. Metro is zoals iedereen die kent van BF3, Caspian Border levert mooie gevechten op rond die grens / muur en Gulf of Oman is goed als altijd met als toevoeging die zandstorm. Je ziet bijzonder weinig, wat erg coole gevechten kan opleveren maar helaas ook veel campers die erg hoog gaan zitten snipen. Vooral jammer dat je nog steeds enemies kan spotten in de zandstorm en dus van grote afstand de rode marker ziet.

  28. 340 XP
    Michie's avatar

    Waar kan je hem downloaden dan? Zie hem nergens staan:S

  29. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    http://help.ea.com/en/article/battlefield-4-second-assault-access-and-release-timing/

    Ik speel op PC en kon hem al downloaden. Als ik de comments zie zijn er al een aantal mensen die em downloaden op de PS3/PS4.

  30. 340 XP
    Michie's avatar

    Oke thanks, ik wacht het rustig af:D

    Edit: Hij is nu te downloaden.

  31. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Zojuist voor het eerst Operation Metro met 64 spelers gespeeld. Wat een chaos zeg haha, zeker in vergelijking met Metro 24 man op PS3.

    Moet zeggen dat ik nu 3 maps (alleen Firestorm nog niet) heb gespeeld en dat ik wel erg positief ben. Metro is zoals iedereen die kent van BF3, Caspian Border levert mooie gevechten op rond die grens / muur en Gulf of Oman is goed als altijd met als toevoeging die zandstorm. Je ziet bijzonder weinig, wat erg coole gevechten kan opleveren maar helaas ook veel campers die erg hoog gaan zitten snipen. Vooral jammer dat je nog steeds enemies kan spotten in de zandstorm en dus van grote afstand de rode marker ziet.

    Is echt gekte hΓ¨, Operation MΓ©tro met 64 man, haha. Het is nog chaotischer dan Operation Locker. Ik vind Operation Firestorm persoonlijk de minste map. Ik had liever Grand Bazaar of Strike at Karkand terug willen zien als ik eerlijk ben. Caspian Border heeft nu echt een “Border”. Dat vind ik echt erg vet, hier kan je heel goed gebruik van maken. Gulf of Oman heeft weer een beetje het sfeertje terug dat het had in Battlefield 2. Daar ben ik erg blij mee en de zandstorm vind ik echt een erg goede toevoeging.

    Als ze Strike at Karkand terug hadden gebracht zou het erg vet zijn geweest als ze ook daar een zandstorm in deden ter levolution. De Battlefield 2 variant had namelijk ook een zandstorm setting. Maar goed, we hebben dus Operation Firestorm gekregen en hoewel ik het dus de minste map vind, zijn de nieuwe toevoegingen wel mooi uitgewerkt wat het wel gewoon een prima map maakt.

  32. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Ik denk personelijk dat de Second Assault DLC de leukste is naar mij mening.
    Nu weet ik nog niet wat de rest gaat brengen, maar deze maps zijn lekker bekend, en voor de console eindelijk 64 man, dus ook automatisch meer punten capturen (CQ) zoals in Caspian Border.

  33. 1199 XP
    chris65's avatar

    Als ze Strike at Karkand terug hadden gebracht zou het erg vet zijn geweest als ze ook daar een zandstorm in deden ter levolution.

    Strike at karkand was van een dlc van toen al hergebruikte kaarten. Als ze deze zouden toevoegen zou het third assault zijn geweest πŸ™‚ Ik vond die dlc wel erg goed dus zou het ook niet erg vinden als deze terugkomt

  34. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Strike at karkand was van een dlc van toen al hergebruikte kaarten. Als ze deze zouden toevoegen zou het third assault zijn geweest πŸ™‚ Ik vond die dlc wel erg goed dus zou het ook niet erg vinden als deze terugkomt

    Gulf of Oman zit ook in de Second Assault DLC. Deze map zat ook in de Back to Karkand DLC van BF3, net zoals Strike at Karkand. πŸ˜‰

  35. 1199 XP
    chris65's avatar

    Gulf of Oman zit ook in de Second Assault DLC. Deze map zat ook in de Back to Karkand DLC van BF3, net zoals Strike at Karkand. πŸ˜‰

    Daar heb je gelijk in. Had ik nog niet aangedacht. Ik moet ook zeggen dat ik hem wel binnen heb gehaald, maar nog niet gespeeld. Ik ben met the last of us bezig.

  36. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Hoe vinden we de Second Assault DLC ??

    Ik hoop toch snel een PS4 te bemachtigen, en dan gelijk knallen met BF4..
    Deel 3 is leuk,maar al die video’s op youtube met 64 man, daar verheug ik mij eigen toch wel op πŸ˜‰

    In plaats van 12 vs 12 πŸ™‚

  37. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Hoe staat het met Conquest Domination ?

    Zit dat er nu als vaste onderdeel in ? , bij BF3 waren het speciaal 4 maps, Close Quarters.
    Vondt dat erg te gek, alleen jammer dat het maar 4 maps waren, Team Deathmatch komt totaal niet in de speel ervaring die ik met Conqeust Domination had.

    Bij BF4 is het alle maps inclusief DLC, heet alleen Domination nu ?

  38. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Nu ik eindelijk de PS4 heb, ook eindelijk BF4.

    De singleplayer was redelijk, had zijn ups en downs.
    In één avond uitgespeeld omdat ik her en der hoorde dat die de savegame niet altijd opsloeg.

    Het belangrijkste de muliplayer :

    Wat een enorm verschil met Battlefield 3 voor de PS3.
    – grafisch enorme vooruitgang voor mij (Ben geen pc gamer,zal ik niet worden ook)
    – de handeling van alles doordat het zo soepel gaat (60 FPS tegen BF’s 3 30FPS)
    – de voertuigen handeling vind ik tot nu toe ruk! .. de heli’s zijn lekker, maar de auto’s en boten vindt ik drama op dit gebied.

    Schijnt dat je dat kan veranderen,maar wil dit eerst even onder de knie krijgen,misschien bedenk ik mij eigen dan.
    Opzich ook niet gek, heb Battlefield 3 vanaf de release alleen maar gespeeld tot de dag dat ik de PS4 kreeg (eergisteren), dat dit er nog zo in zit.

    De controls als je met je personage rondloopt is wel goed, rondje in bukken/liggen inplaats van R3 (echt CoD controls)

  39. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    Nu ik eindelijk de PS4 heb, ook eindelijk BF4.

    De singleplayer was redelijk, had zijn ups en downs.
    In één avond uitgespeeld omdat ik her en der hoorde dat die de savegame niet altijd opsloeg.

    Het belangrijkste de muliplayer :

    Wat een enorm verschil met Battlefield 3 voor de PS3.
    – grafisch enorme vooruitgang voor mij (Ben geen pc gamer,zal ik niet worden ook)
    – de handeling van alles doordat het zo soepel gaat (60 FPS tegen BF’s 3 30FPS)
    – de voertuigen handeling vind ik tot nu toe ruk! .. de heli’s zijn lekker, maar de auto’s en boten vindt ik drama op dit gebied.

    Schijnt dat je dat kan veranderen,maar wil dit eerst even onder de knie krijgen,misschien bedenk ik mij eigen dan.
    Opzich ook niet gek, heb Battlefield 3 vanaf de release alleen maar gespeeld tot de dag dat ik de PS4 kreeg (eergisteren), dat dit er nog zo in zit.

    De controls als je met je personage rondloopt is wel goed, rondje in bukken/liggen inplaats van R3 (echt CoD controls)

    Controls (heli, auto, jet, combat) kan je zelf compleet aanpassen. Dus als je zegt dat de controls slecht of goed zijn dan heb je het verkeerd ingesteld. Ik heb het bijvoorbeeld zo ingesteld dat ik L2/R2 gebruik voor rem/gas in een auto, met de linkser stick kan ik sturen en met de rechter stick om mij heen kijken. In een jet is dat voor throttle en in de heli voor opstijgen en dalen. Ik raad je ook aan om juist eerst de controls aan te passen naar wat jij fijn vind in plaats van ermee te worstelen zodat je eraan went. Als je er eenmaal aan went en merkt dat andere controls toch fijner werken moet je daar weer aan wennen en vraag je je af waar je in godsnaam al die tijd mee bezig was πŸ˜‰

  40. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Controls (heli, auto, jet, combat) kan je zelf compleet aanpassen. Dus als je zegt dat de controls slecht of goed zijn dan heb je het verkeerd ingesteld. Ik heb het bijvoorbeeld zo ingesteld dat ik L2/R2 gebruik voor rem/gas in een auto, met de linkser stick kan ik sturen en met de rechter stick om mij heen kijken. In een jet is dat voor throttle en in de heli voor opstijgen en dalen. Ik raad je ook aan om juist eerst de controls aan te passen naar wat jij fijn vind in plaats van ermee te worstelen zodat je eraan went. Als je er eenmaal aan went en merkt dat andere controls toch fijner werken moet je daar weer aan wennen en vraag je je af waar je in godsnaam al die tijd mee bezig was πŸ˜‰

    Klopt, ik zag het in de instellingen.. je kan ze zetten op “veteran” en nog wat dingen.
    Alleen dat heb ik gedaan, en ik zat in de heli/jet en tank.. toen kon ik mijn flares niet meer gebruiken, die kon ik ook niet vinden in mijn joystick layout de knoppen daar nu van bevinden ??

    O ik zie hem al : http://i.imgur.com/268I3gH.jpg
    Knopje naar beneden drukken.

    De controls van de persoon die je bestuurd vind ik serieus een dikke verbetering, controller werkt lekker.
    Alleen inderdaad de heli, jets en andere voertuigen waren om te huilen om met het pookje gas te geven.. pff.

    Blij dat je dat kan veranderen.

    Nu ben ik gelijk benieuwd : hoe bestuurd iedereen zijn of haar voertuig in BF4 ?

  41. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Battlefield 4 Rent-A-Server voor PS4 is gereleased!

  42. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Yes!! kunnen we weer gekickt worden als je te goed bent!

    Hatelijk.

    Probeerde ze in BF3 dat soort servers te vermijden,ging helaas niet altijd.

  43. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Ik zit sterk te twijfelen om Battlefield 4 alsnog te kopen. Wat vinden jullie, is het te laat? Is 35 euro op marktplaats een goede prijs?

    Heb hem op Marktplaats net kunnen ruilen tegen NFS Rivals, dus ik ben blij!