Forum

Topic: internetsnelheid PS3

Anoniem's avatar

Hoi hoi ik ben Turbosanny 35 jaar oud, een regelmatige bezoeker van PSX-sense maar nu ook met een acount!

Ik heb al wat rond geneusd maar kom niet achter het antwoord.
Wat is de maximale downloadsnelheid van een ps3.

Ik kom bedraad in de XMB niet hoger dan 22 mbit/s en upload niet hoger dan 3 mbit/s. Daarnaast is mijn verbinding erg onstabiel. Over speednet wil ik het helemaal niet hebben, de resultaten zijn daar helemaal bedroevend.
Mijn provider is ziggo met 50 / 5. Als ik een speedtest doe op mijn computer, ook bedraad heb ik 49/4,8. Ik heb mijn ps3 aan een router hangen maar dit heeft geen invloed omdat ik ook direct via mijn modem heb geprobeerd met bijna hetzelfde resultaat.
Port forwarding zoals in de tutotial is uitgelegd heeft niets geholpen omdat ik hierdoor van NAT2 naar NAT3 ben gegaan. Met nog lagere snelheden.

Iemand een idee? Is het normaal, is mijn netwerkkaart stuk?

Gooi maar wat op!

Groeten Turbosanny

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

7 reacties

  1. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Volgens mij kon de ps3 maar 16mbit als max aan. Teminste dacht dat dit voor de oudere modellen gold. De nieuwe weet ik niet wat die aan kunnen. Ik zit zelf momenteel ook met een snelheidsprobleem. Via draadloos haalde ik altijd de max van 16mbit op de ps3. Maar dat is intussen nu nog maar 4mbit. Ga binnenkort even weer de ps3 bedraad aansluiten en kijken wat ie dan doet.

  2. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Dan moet dat port forwarding wel goed gebeuren. Want normaal ga je van NAT2 naar NAT1 als je het goed doet:P Maar als ik op google kijken heel veel mensen een lagere snelheid op hun PS3.

    Ik zelf heb het ook. Heb 60mbit internet met upload van 25. Op mijn PS3 haal ik 19Mbit en upload 5Mbit

  3. 53 XP
    the-bad-bom's avatar

    Ik heb ook een lagere snelheid dan de 50 mbits die ik op de pc haal, alleen het zit nog wel op 30 mbits met 5 mbits upload.
    Ik zit trouwens op NAT2 met een dikke ps3 40 gb.

  4. 2 XP
    Turbosanny's avatar

    Mooi,

    Bedankt voor jullie reacties. Ik hoef mijn eigen dus geen zorgen te maken over een usb netwerkkaart en een nieuwe router. Had er al wel een op het oog, de Netgear wrnd 4500. Mischien toch wel te verantwoorden. Maar zal eerst eens gaan zitten om het portforwarden op de juiste manier uit te voeren.

    Kan ik als enige conclusie trekken dat ik gewoon zuig in BF3 🙂

  5. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Mooi,

    Bedankt voor jullie reacties. Ik hoef mijn eigen dus geen zorgen te maken over een usb netwerkkaart en een nieuwe router. Had er al wel een op het oog, de Netgear wrnd 4500. Mischien toch wel te verantwoorden. Maar zal eerst eens gaan zitten om het portforwarden op de juiste manier uit te voeren.

    Kan ik als enige conclusie trekken dat ik gewoon zuig in BF3 🙂

    Haha, je internet snelheid heeft niets te maken met je resultaten in BF3. Nja, zolang je gewoon redelijk internet hebt. Ik heb zelf wel eens last van lagg helaas, dat ligt dan wel aan mijn internet. Ik heb dan dus ook niet het beste internet, maar gewoon dat “redelijke” internet. 😛

    Toch heb ik een Kill/Death ratio van 2.7, een Win/Lose ratio van 4.0 en een Score/Min van 500 op BF3, mocht dat allemaal iets zeggen. 😉

  6. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Waar je wel naar moet kijken is je ping. Want als je ping hoog is heb je last van lag. Ik zelf heb ik ping van 35 wat wel goed is.
    Maar ik kwam laatst iemand tegen die een ping had van 170. Dan is het echt kut om online shooters te spelen.

  7. 53 XP
    the-bad-bom's avatar

    Hoe kan je de ping meten op de ps3? Ben wel eens benieuwd wat die hier is.