Forum

Topic: Last van storing van uitzendapparatuur

Anoniem's avatar

Ik wist niet goed waar ik dit kon plaatsen dus vandaar in het off-topic gedeelte. Een paar huizen achter mij woont iemand die sindskort (ik verwacht illegaal) muziek uitzend. Ik kan de mast zien staan vanuit mijn huis, normaal gesproken kan me dat niet zoveel schelen.

Alleen alles wat wordt uitgezonden worden door mijn boxen opgepikt. Het is een goedkoop 2.1 zetje van de MediaMarkt die ik hoofdzakelijk had gekocht vanwege de grote subwoofer, zie hier. Mn speakers zitten niet op een radio aangesloten alleen maar op de rode en witte tulpstekkers van mijn PS3. Het geluid komt vanuit de boxen en je hoort ook de muziek, maar vooral hard geruis. Dit is heel vervelend en kan ik niet spelen. De volume omlaag of omhoog draaien heeft ook geen zin, alleen de speakers uitzetten help.. Ik heb deze man er al op aangesproken en was verrassend behulpzaam, alleen gaat hij steeds vaker en langer zenden. Het rare is dat alleen mijn speakers het opvangen. Het heeft puur te maken met de straling van die mast en hij zegt dat hij er zelf weinig aan kan doen behalve stoppen met zenden.

Weet iemand wat ik hier tegen kan doen zonder nieuwe speakers aan te schaffen? Zo niet wat is dan een beter alternatief?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. 636 XP
    klapper's avatar

    Ow daar ben je lekker mee, volgens mij is het enigste wat je mischien kan doen is het signaal blokkeren.
    Maja dan moet je je speakers inpakken, en dan helpt het wss nog niet aangezien die zendmast zo dichtbij staat en het signaal te krachtig is.
    Betere optie is die vent nieuwe speakers voor je laten kopen en anders dreigen met aangifte te doen, want piratenzenders zijn gewoon verboden in nederland.
    Of ‘snachts een keertje langsgaan met een slijptol ???

  2. 2457 XP
    peyj's avatar

    Ow daar ben je lekker mee, volgens mij is het enigste wat je mischien kan doen is het signaal blokkeren.
    Maja dan moet je je speakers inpakken, en dan helpt het wss nog niet aangezien die zendmast zo dichtbij staat en het signaal te krachtig is.
    Betere optie is die vent nieuwe speakers voor je laten kopen en anders dreigen met aangifte te doen, want piratenzenders zijn gewoon verboden in nederland.
    Of ‘snachts een keertje langsgaan met een slijptol ???

    Dat laatste kwam ook al in me op XD. Het signaal is te dichtbij om te blokkeren, heb al verschillend dingen daarvoor geprobeerd.. Ik zal inderdaad eens kijken of ik hem aansprakelijk kan stellen, maar ik ben daar bang voor.

  3. 8825 XP
    7th-son's avatar

    als hij illegaal bezig is, en hij wil het behouden, is het verstandig als hij je nieuwe speakers geeft.

  4. 1402 XP
    Selec1's avatar

    als hij illegaal bezig is, en hij wil het behouden, is het verstandig als hij je nieuwe speakers geeft.

    Stoere praatjes op het internet maar ga jij als 16 jarig pikkie tegenover een volwassen man staan schreeuwen dat hij jouw nieuwe speakers moet gaan geven?…

    Ik zou voor betere speakers gaan. Heb je geen last meer van de ruis en je hebt betere speakers. Win-win situatie.

    en als je hem nog wilt pesten dan doe je aangifte

  5. 636 XP
    klapper's avatar

    Stoere praatjes op het internet maar ga jij als 16 jarig pikkie tegenover een volwassen man staan schreeuwen dat hij jouw nieuwe speakers moet gaan geven?…

    Ik zou voor betere speakers gaan. Heb je geen last meer van de ruis en je hebt betere speakers. Win-win situatie.

    en als je hem nog wilt pesten dan doe je aangifte

    Nou als jij zo makkelijk over je heen laat lopen moet je toch maar is een ruggegraat laten groeien!
    En ik zou ook niet tegen die buurman gaan schreeuwen maar gewoon in goed overleg kijken of je samen tot een oplossing kan komen.
    Want het is een beetje van de gekke als je buurman zn hobby jouw je speakers kost.
    En als je buurman dat niet wilt dan zou ik gewoon aangifte doen, je gaat toch niet opnieuw geld uitgeven aan iets wat het perfect doet

  6. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    …Ik heb deze man er al op aangesproken en was verrassend behulpzaam, alleen gaat hij steeds vaker en langer zenden.

    Die zin spreekt aardig tegen… Waarin is de beste man verrassend behulpzaam dan? Een oplossing is er niet en hij gaat ondertussen veel vaker en langer zenden…

    Als de man toch voor reden vatbaar is zou ik het gesprek nog eens aangaan en dan de beste man maar eens duidelijk maken dat je het erg leuk vind dat die beste man zo blij is met zijn hobby, maar dat jij er niet echt vrolijk van wordt omdat je door zijn hobby de jouwe niet meer kunt uitoefenen. En ik zou er ook op aansturen dat je eigenlijk van hem verwacht dat hij met een degelijke oplossing komt. Pas wanneer hij met een goede oplossing komt voor jou, dan ben ik het er mee eens dat hij verrassend behulpzaam is. 😉

    En ik zou zeker niet meteen gaan dreigen met aangifte doen. Dat is afdwingen en wellicht realiseert die man gewoon nog niet genoeg dat hij feitelijk voor overlast zorgt. Ik zou zeggen blijf in gesprek, aangifte kan altijd nog wanneer je er echt samen niet uit komt. Maar geef de man eerst de kans met een oplossing te komen.

  7. 2417 XP
    Sensu's avatar

    Simpel: Gewoon aangeven bij de gemeente. Die komen dat uitzoeken en wordt het voor jou (meestal) wel goed geregeld. Sowieso als het illegaal is moet hij ermee ophouden, al helemaal als de buurt rondom hem er zoveel last van heeft. Laat hem een andere hobby zoeken…

  8. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Copyright schending? Oelalala gaat veel geld kosten dan!

  9. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Gewoon politie bellen kan anoniem en zoals je al zee doen ze vast niet legaal. 😛
    problem solved

  10. 8825 XP
    7th-son's avatar

    Stoere praatjes op het internet maar ga jij als 16 jarig pikkie tegenover een volwassen man staan schreeuwen dat hij jouw nieuwe speakers moet gaan geven?…

    Ik zou voor betere speakers gaan. Heb je geen last meer van de ruis en je hebt betere speakers. Win-win situatie.

    en als je hem nog wilt pesten dan doe je aangifte

    zijn geen stoere praatjes, en ik ben ook geen 16 jarig pikkie meer 😉

    pesten dmv aangifte lijkt me ook niet handig, want hij weet al dat jij last hebt van zijn uitzendingen

  11. 2457 XP
    peyj's avatar

    Die zin spreekt aardig tegen… Waarin is de beste man verrassend behulpzaam dan? Een oplossing is er niet en hij gaat ondertussen veel vaker en langer zenden…

    Hij was behulpzaam tot zo ver dat hij wou kijken of hij iets tegen de straling kon doen en eventueel kijken of hij mijn speakers beter kon afschermen. Hij schrok nogal toen ik bij hem voor de deur stond, alsof hij dacht dat ik zn spullen kwam controleren. Zeker toen ik vroeg: “Ben je aan het zenden?”. Hij trok wit weg XD.

    Gewoon aangeven bij de gemeente.

    Dat ligt dus ook minder makkelijk. Het systeem is veranderd dat de boetes hoger zijn, maar ze geven je eerst een waarschuwing dat je binnen een uur moet stoppen. Verder controleren ze daarna vaak niet weer en geld weer dat ze je eerst een waarschuwing geven. Er zijn wel meer amateurzenders bij ons in de buurt. Daarnaast woon ik in een klein drop, sta je direct bekend als “degene die de politie belde”. Niet dat ik daar niet mee kan leven, maar je snapt vast wel wat ik bedoel.

    Ik zal wel goed eens met de man gaan overleggen. Wellicht kan hij betere speakers of goede headset voor mij regelen of in elk geval een deel hieraan mee betalen. Kan hij blijven zenden en ik geen last meer.