Forum

Topic: PS3 herkent externe harde schijf niet.

Anoniem's avatar

hoi,

ik heb al een tijdje een Lacie harde schijf van 1 tb. Nu is mn PS3 vol en wil dus graag een HD aansluiten. Het probleem is dat de PS3 de HD niet leest. Ik heb de HD al geformatteerd naar FAT32 en heb ook mappen aangemaakt van MUSIC,VIDEO,PICTURE enz. Maar nog leest de ps3 het niet. (Met leest bedoel ik dat ik dat ik geen usb icoontje zie)

Weet iemand wat ik fout doet? Alvast bedankt voor de tijd en de moeite.

Groetjes

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

8 reacties

  1. 1064 XP
    jonas46's avatar

    hoi,

    ik heb al een tijdje een Lacie harde schijf van 1 tb. Nu is mn PS3 vol en wil dus graag een HD aansluiten. Het probleem is dat de PS3 de HD niet leest. Ik heb de HD al geformatteerd naar FAT32 en heb ook mappen aangemaakt van MUSIC,VIDEO,PICTURE enz. Maar nog leest de ps3 het niet. (Met leest bedoel ik dat ik dat ik geen usb icoontje zie)

    Weet iemand wat ik fout doet? Alvast bedankt voor de tijd en de moeite.

    Groetjes

    Ik weet het niet 100% zeker maar Sony heeft in een vorige update wel gezorgt dat bepaalde USB apparaten niet meer werken op de ps3, dit had te maken met de jailbreak die met usb werkt. ik vind het raar dat hij hem niet aanneemt aangezien hij geformatteerd is naar FAT32.
    kan je misschien iets preciezer zijn welke harde schijf het is? kunnen wij even kijken waar het aan ligt. wie weet heeft deze harde schijf wel vaker problemen.

  2. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Lacie gebruikt altijd seagate of western digital hardeschijven in hun behuizingen. Dus lijkt mij raar dat het aan de hardeschijf ligt. Doet hij het op je normale computer wel gewoon? Kan ook een probleem met je behuizing zijn he.

  3. 1489 XP
    lilrobbie22's avatar

    Lacie gebruikt altijd seagate of western digital hardeschijven in hun behuizingen. Dus lijkt mij raar dat het aan de hardeschijf ligt. Doet hij het op je normale computer wel gewoon? Kan ook een probleem met je behuizing zijn he.

    de computer herkende mijn nfts harde schijf eerst ook niet maar zon fat32 format programma wel, maar wanneer de harde schijf geformatteerd was naar FAT32 herkende mijn pc het wel

  4. 1064 XP
    jonas46's avatar

    de computer herkende mijn nfts harde schijf eerst ook niet maar zon fat32 format programma wel, maar wanneer de harde schijf geformatteerd was naar FAT32 herkende mijn pc het wel

    dat vind ik raar, ik heb ook externe hdd van lacie (rugged) en die herkent hij bij mij gewoon wel.

  5. 8831 XP
    7th-son's avatar

    2,5 inch of 3,5 inch?
    misschien zit je met je voeding?

  6. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Je weet toch wel dat je een externe HDD niet kan gebruiken als ps3 HDD (om games, updates enz op te zetten) je kan dus geen gedownloade games af spelen vanaf een externe HDD.

    (7th-son)
    Als je HDD een raar geluid maakt is het je voeding. 1 tb is neem ik aan een 3,5 inch HDD “die heeft extra voeding nodig”.

  7. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Je weet toch wel dat je een externe HDD niet kan gebruiken als ps3 HDD (om games, updates enz op te zetten) je kan dus geen gedownloade games af spelen vanaf een externe HDD.

    (7th-son)
    Als je HDD een raar geluid maakt is het je voeding. 1 tb is neem ik aan een 3,5 inch HDD “die heeft extra voeding nodig”.

    hij zegt naar mijn weten wel dat hij de mappen muziek video foto etc gemaakt heeft, lijkt me dan onwaarschijnijk dat hij de hdd gaat gebruiken om gedownloade games en dergelijke te gebruiken.

  8. 1489 XP
    lilrobbie22's avatar

    ik ga het denk ik anders aanpakken ik koop wel gwn een 2.5 inch sata hard drive voor de ps3, toch bedankt voor de reacties.