Forum

Topic: PC hulp?

Anoniem's avatar

Ben ik weer.
Dit heb ik zins mijn nieuwe instal van windows7 daarvoor had ik ook al problemen daarom heb ik mijn pc geformatteerd.

Me beelscherm zegt “DVI No signal”
Maar als me pc wel opstart en wel beeld heb krijg ik
“CMOS Checksum Error – Defaults Loaded”.

Dat komt omdat me pc”bios” tijd/datum niet goed zijn.
Dus dan ga ik me bios in en verander het naar de juiste datum/tijd.
Save (Yes)

Normaal hoor ik een piep tijdens het opstarten en dan sprint me beeldscherm ook aan. Na het wijzigen van me datum/tijd doet me pc dit dus niet meer.

Dan haal ik het stroom van me pc stekker eruit even wachten stekker erin.
Het opstarten van me pc lukt dan wel weer ik krijg de piep weer alleen komt de error “CMOS Checksum Error – Defaults Loaded” weer voorbij. Ik druk dan F1 in en me pc start gewoon op alleen de datum/tijd is 2008.
Als ik dan update’s doe en me pc weer opnieuw moet opstarten dan krijg ik die piep weer niet en spingt me beelscherm niet aan.
___________________________________________________
Wat ik al gedaan heb is
Nieuwe MB batterij erin gaan 3v 2032 zoals me ouwe.
Videokaart in ander slot geprobeerd.
Stof verwijderen.
Stekkers aandrukken.
Intel chipset update
Videokaart instal nieuwe update van Nvidia website
Windows Update
___________________________________________________
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Ene keer start me pc wel op dan weer niet dus ik snap er helemaal niets meer van

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

7 reacties

  1. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Ik kan je naast dit niet veel verder helpen maar: Heb je alle drivers van je hardware al gedownload? Je noemt het nog niet in je post dus ik zeg het maar.

  2. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Edit:
    Intel chipset update
    Videokaart instal nieuwe update van Nvidia website
    Windows Update

  3. 257 XP
    iNSo's avatar

    Klinkt als een geheugen conflict. Heb je onlangs je geheugen geupgrade/vervangen ?

  4. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Klinkt als een geheugen conflict. Heb je onlangs je geheugen geupgrade/vervangen ?

    Nee
    Wel heb ik ze in een ander slot geprobeerd maar toen had ik dit probleem al.

    ____
    PC start nu voor de eerste keer goed op na een update en me bios tijd is ook goed.

    Hopelijk blijft dit zo!
    Ik weet niet wat het probleem was maar ik hoop dat me pc nu weer goed is.

  5. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Misschien is de batterij niet goed aangesloten, of er treed misschien kortsluiting op in je moederbord waardoor het CMOS even geen voeding krijgt waardoor de BIOS settings niet meer “onthoud” worden. Ik denk dat je het probleem in die richtingen moet zoeken. 😉

    PC start nu voor de eerste keer goed op na een update en me bios tijd is ook goed.

    Hopelijk blijft dit zo!
    Ik weet niet wat het probleem was maar ik hoop dat me pc nu weer goed is.

    Oh gelukkig. 🙂

  6. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Gewoon de platte batterij die op je moederbord zit vervangen. Als die batterij leeg is dan krijg je vaak jou genoemde problemen.

  7. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Gewoon de platte batterij die op je moederbord zit vervangen. Als die batterij leeg is dan krijg je vaak jou genoemde problemen.

    Bedankt
    Wat ik al gedaan heb is
    Nieuwe MB batterij erin gaan 3v 2032 zoals me ouwe.

    Had ik al gedaan :p