Forum

Topic: PlayStation kan disk niet laden

Anoniem's avatar

Ik heb nu een paar weken last dat mijn PlayStation bij het opstarten moeite heeft om de disk die erin zit te laden. Dit is niet constant, dus niet iedere keer als ik ‘m aanzet. De PS maakt eerst het geluid alsof die de disk opstart (dus dat gezoem), vervolgens hoor je tik en begint die weer opnieuw met zoemen en weer gevolgd door een tik. Dit proces herhaalt zich totdat ik ben ingelogd (meerdere users op mn PS) en de disk eruit haal. Voordat ik de disk eruit haal staat het spel ook niet bij in de crossbar. Doe ik de disk er weer in gebeurt weer het laden, gevolgd door een tik en daarna laat die het spel wel zien in de crossbar maar start het spel niet automatisch op. Zoals gezegd is dit niet constant en overkomt me alleen maar met MW3 disk, maar met Skyrim heb ik het ook 1 keer gehad. Weet iemand wat er misschien aan de hand is? Of moet ik me maar voorbereiden om een nieuwe te kopen?:P

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

5 reacties

  1. 257 XP
    iNSo's avatar

    Ik denk dat je lens aan vervanging toe is , google ff je cech-xxxx zodat je weet welke je nodig hebt of laat hem repareren.

  2. 2457 XP
    peyj's avatar

    Gisteren deed die het weer ditmaal bij GT5. Rare is dat als ik speel ik nergens last van heb of er een andere disk in doe. Alleen bij het opstarten dat mn PS3 vaag doet tot het moment dat ik de disk eruit haal..

    Is het trouwens duur om een lens te vervangen? Is dit ook iets wat je makkelijk zelf kan doen?

  3. 236 XP
    RS-010's avatar

    Je kan je lens ook zelf eerst proberen schoon te maken, ik heb dit probleem ook gehad waarschijnlijk door rook aanslag ( bij mij dan ) Kijk anders eerst effe op youtube daar staan wel instructie filmpjes hoe je je ps3 kan openmaken en de lens kan schoonmaken.

  4. 257 XP
    iNSo's avatar

    Gisteren deed die het weer ditmaal bij GT5. Rare is dat als ik speel ik nergens last van heb of er een andere disk in doe. Alleen bij het opstarten dat mn PS3 vaag doet tot het moment dat ik de disk eruit haal..

    Is het trouwens duur om een lens te vervangen? Is dit ook iets wat je makkelijk zelf kan doen?

    Als je een slim hebt kost een laser ongeveer tussen de 35 en 50 euro , als je een phat hebt heb je mazzel als je nog aan een laser kan komen 😐
    De laser vervangen is niet echt moeilijk maar je moet wel rustig te werk gaan anders heb je kans dat je een hele nieuwe drive moet kopen…

    Hier heb je een tutorial over hoe je de lens moet vervangen :
    http://www.youtube.com/watch?v=D6dnzE6rpK4

    En hoe je hem moet schoonmaken :
    http://www.youtube.com/watch?v=7O-8NzYHr80

  5. 2457 XP
    peyj's avatar

    Even een update! Het probleem werd steeds erger. Ondertussen herlade de drive de disc weer (tot zover het geluid wanneer je een disc in je PS3 doet, maar dan zonder dat die werd uitgespuugd). Ook hoorde ik een klein piepje, maar dat was alleen gisteravond. Toevallig bij een vriend afgesproken die nog een Cleaning CD had liggen. Erin gedaan, werkte direct en het spel daarna pakte die zonder problemen. Hopelijk vanavond ook, heb het vanmorgen niet kunnen testen.

    —————————–
    Het heeft gewerkt, gisteravond geen problemen meer gehad :).