Forum

Topic: Welke smartphone?

Anoniem's avatar

Hallo sensers,

Ik wil al een tijdje een nieuwe smartphone, maar ik heb echt geen enkel idee waar ik het moet zoeken. Ik heb enkele requirements:

– scherm 4-4,5 inch
– Android
– touchscreen, geen toetsenbordje of rare fratsen

Ik heb gehoord dat Samsung goede smartphones heeft als de Galaxy SIII, maar die vind ik echt te groot. Sony heeft ook een paar mooie smartphones, maar ik weet niet of dat goede kwaliteit is. Prijs maakt in principe niet zoveel uit, maar bijvoorbeeld een iPhone 5 vind ik erg duur.

Hopelijk hebben jullie er wat meer verstand van. Laat maar wat namen van smartphones vallen en welke jij de beste vind.
Bedankt!
Gr. Maks

PS: Kun je bij Android je ”texture pack” veranderen?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

27 reacties

  1. 186 XP
    DeadMact's avatar

    Samsung Galaxy S3 Is groot ja maar hij past wel in mijn zak en ik vind niet zo’n probleem.
    Verder kan je naar de HTC One X kijken is ook wel een goede smartphone op dit moment.

    Btw Je kan bij CM9 (Custom Rom) Thema’s veranderen en als je niet wilt flashen kan je launcher downloaden en thema’s aanpassen.

  2. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    PS: Kun je bij Android je ”texture pack” veranderen?

    Jazeker, daarvoor is veel te vinden bij het forum van XDA-Developers.
    Heb me er nogal in verdiept, dus als je vragen hebt..

    Tja.. Wil je een abonnement of los? Persoonlijk ben ik helemaal een HTC fan, als je zo’n mobiel in de handen hebt dan heb je ook kwaliteit in de handen. Het weegt wat, en de meest recente HTC’s zijn van staal. Vergeleken met een Samsung is dat niet zo. Samsung is van plastic en een stuk lichter. Wel is het zo dat ze geweldige kwaliteit leveren in een goede prijs/kwaliteit verhouding!

    Smartphonetop10.nl is erg handig voor als je wat van Smartphones wilt weten wat er goed aan is, en wat niet.
    Verder heb je altijd kieskeurig.nl , en kan je daar natuurlijk het echt perfect uitzoeken.

  3. 94 XP
    Maks-PSVita's avatar

    Bedankt voor de reacties! Plastic lijkt me persoonlijk helemaal niks, Samsung valt af. Hoe is Sony? De Experia S? Die ziet er wel gaaf uit.

  4. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Erg goede telefoon.

    De 12mp camera (4000x3000p) is natuurlijk het hoogtepunt.
    De 1,5GHZ Dual Core processor gaat net met de tijd mee, daaronder zal ik niet gaan zitten. Het is namelijk nogal beperkt.

    De verdere specificaties kan je natuurlijk bekijken, maar het gemiddelde cijfer is een 9 overall score. Lekker dus!

  5. 94 XP
    Maks-PSVita's avatar

    Oke, hij ziet er erg vet uit namelijk. Zit misschien toch te denken aan een HTC One X, maar dan misschien een kleinere variant. Loopt die Experia S op de nieuwste Android en zal die nog lang ondersteund worden?

    Wat is dan het verschil tussen een HTC One X, een Samsung Galaxy SIII en een Sony Experia S?

  6. 186 XP
    DeadMact's avatar

    Sony Experia S komt niet in die 2 andere z’n buurt alleen de camera is beter verder niks zover ik het weet. HTC One X is vergelijkbaar met de Samsung Galaxy S3 misschien kan je naar een paar reviews kijken op youtube van alle 3 de smartphones/

  7. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Me broetje heeft een HTC …. Hij vindt het niks 😛

  8. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Je kan de iPhone 5 krijgen voor 670 euro (los toestel) en dan neem je er bijvoorbeeld een Simyo (= KPN netwerk) Sim-Only jaarabonnement bij van 15,50 per maand. (100 Belmin/Sms en 1500MB internet) Dan kom je uit op in totaal 670 (toestel) + 186 (totale abbokosten na 1 jaar) + 15 (aansluitkosten) = 871 euro. En het kan nog wel goedkoper, want zoals je ziet is dit een abbonoment met 1500MB internet per maand, en dat heb je eigenlijk niet nodig. Een gemiddeld persoon gebruikt zo’n beetje 500MB per maand. 😛 (Ik niet. xD)

    Met al die andere toestellen zou je in principe iets goedkoper uit kunnen komen, het ligt er totaal aan hoeveel geld je max wilt besteden aan een telefoon. Maar 871 voor een iPhone 5 met jaarabonnement (en 1500MB internet elke maand) is echt erg goedkoop. De gemiddelde prijs ligt iets onder de 1200 euro (incl. abbokosten etc.) dusja… Je hebt dan wel een top toestel. 😉

  9. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Samsung Galaxy Mini 2, veel features voor 140 eu!

  10. 94 XP
    Maks-PSVita's avatar

    Bedankt voor de reacties. Ik ben wel een grote fan van Apple, dus ik ga zeker die abbo’s van Simyo eens bekijken.

  11. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Samsung Galaxy S2 is dan een goede, als je de S3 te groot vind zou ik de S2 nemen. Niet voor niets smartpphone van het jaar 2011

  12. 631 XP
    NuckChorris.. ^_^'s avatar

    Galaxy S III say hi! ^_^

    De grootte is paar dagen wennen, daarna merk je het nieteens meer. Als ik nu de Galaxy S I pak van me vriendin voelt ie heel klein aan. Grappig, omdat ik die 2,5 jaar geleden, toen ik em net had best wel groot vond.

  13. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Sony Xperia T of TX.. komt deze of volgende week uit. Hartstikke goede telefoon en in jouw formaat. Prijs scheelt ook een stuk met een One X of een S3. Ik wacht zelf op de TX omdat het een super mooie telefoon is en hij is echt wel goed. Wil zelf ook iets anders dan een Samsung of HTC.

  14. 186 XP
    DeadMact's avatar

    Binnenkort gaat Samsung de Galaxy S3 Mini onthullen misschien is dat wel iets vor jou

  15. 358 XP
    MTR-Gamer's avatar

    Je kan de iPhone 5 krijgen voor 670 euro (los toestel) en dan neem je er bijvoorbeeld een Simyo (= KPN netwerk) Sim-Only jaarabonnement bij van 15,50 per maand. (100 Belmin/Sms en 1500MB internet) Dan kom je uit op in totaal 670 (toestel) + 186 (totale abbokosten na 1 jaar) + 15 (aansluitkosten) = 871 euro. En het kan nog wel goedkoper, want zoals je ziet is dit een abbonoment met 1500MB internet per maand, en dat heb je eigenlijk niet nodig. Een gemiddeld persoon gebruikt zo’n beetje 500MB per maand. 😛 (Ik niet. xD)

    Met al die andere toestellen zou je in principe iets goedkoper uit kunnen komen, het ligt er totaal aan hoeveel geld je max wilt besteden aan een telefoon. Maar 871 voor een iPhone 5 met jaarabonnement (en 1500MB internet elke maand) is echt erg goedkoop. De gemiddelde prijs ligt iets onder de 1200 euro (incl. abbokosten etc.) dusja… Je hebt dan wel een top toestel. 😉

    serieus? ihpone 5? zucht. zo slecht.

  16. 1374 XP
    rva_96's avatar

    serieus? ihpone 5? zucht. zo slecht.

    Serieus ?onderbouw je mening :p waarom is een iphone slecht ? Ik heb hier iphone en het is een onwijs erg fijne teleffon.

  17. 358 XP
    MTR-Gamer's avatar

    Serieus ?onderbouw je mening :p waarom is een iphone slecht ? Ik heb hier iphone en het is een onwijs erg fijne teleffon.

    vergelijk het met Galaxy S 3 en het zegt genoeg. de iphone 5 is duurder en hardwarematisch veel slechter. ik kan een heel lijstje opnoemen maar dat vat het wel samen denk ik

  18. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    vergelijk het met Galaxy S 3 en het zegt genoeg. de iphone 5 is duurder en hardwarematisch veel slechter. ik kan een heel lijstje opnoemen maar dat vat het wel samen denk ik

    Dat Samsung propaganda lijstje zeker? xD

    De iPhone is gewoon geweldig, beste touchscreen met beste reactiesnelheid, iOS, gewoon kwaliteit… (en de iPhone 5 is sneller met Apps starten etc)

  19. 94 XP
    Maks-PSVita's avatar

    Het verschil ligt hem in het gebruiksgemak. Persoonlijk vind ik Apple veel fijner, maar dat komt ook omdat ik 2 iPads heb. Voor oudere mensen (mijn oma heeft een iPad) is Apple veel gebruiksvriendelijker. Mijn oma heeft ook een Samsung Galaxy Tab in haar hand gehad, maar die sprak haar niet aan en ze moest veel zoeken naar haar functies.

    Om terug te komen op de iPhone, Apple’s doel is helemaal niet om de smartphone met de hoogste specificaties te maken, maar om een zo veelzijdige telefoon te maken. Veel mensen genieten van het gebruiksgemak (denk dan ook aan iCloud voor gemakkelijke synchronisatie en dergelijke). Ik zeg nu niet dat iPhone beter is, maar dat het aan je persoonlijke benodigdheden ligt. Wil je een razendsnelle smartphone met een ultragroot scherm haal je gewoon een S3.

    Ik word gewoon een beetje zat van al die discussies welke beter is, koop gewoon de smartphone die jíj fijn vindt. Het nadeel aan de iPhone vind ik, dat ze nogal overpriced zijn. Het nadeel aan de S3 vind ik het grote scherm en Android vind ik (nog) niet zo fijn werken.

  20. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Precies zoals hierboven wordt gezegd. Tuurlijk spreekt een quadcore processor me wel aan, maar als je de galaxy s3 met de iphone 5 vergelijkt is de s3 echt niet sneller omdat daar een betere processor inzit, dan de apps. Welke apps maken er gebruik van de quadcore proc ? Bijna geen, omdat de meeste van de android telefoons geen quad proc hebben, dus inpreciepe heb je er momenteel nog niet veel aan, ik zeg niet dat het niet kan veranderen. Kijk, iphone heeft natuurlijk ook ze nadelen, voor hetzelfde of zelfs minder geld heb je betere hardware, maar of die hardware ook nodig is en je het gaat merken is een andere vraag. Zo is mijn mening ook dat je niet per ce moet kijken naar wat in het toestel zit, maar meer naar design, grootte en vooral : het OS

  21. 358 XP
    MTR-Gamer's avatar

    Dat Samsung propaganda lijstje zeker? xD

    De iPhone is gewoon geweldig, beste touchscreen met beste reactiesnelheid, iOS, gewoon kwaliteit… (en de iPhone 5 is sneller met Apps starten etc)

    geen samsung propaganda lijstje. ik ben zelf ook zeker geen fan van samsung, in tegendeel ik zou zelf zeker geen samsung mobiel kopen. de Iphone 5 is duurder, hardwarematisch slechter terwijl de S3 voor een smartphone al weer redelijk oud is. (afgaande van 1 jaar per opvolger wat steeds meer het geval is). als ik iets koop zoek ik naar de beste prijs prestatie verhouding, en laat apple daar nou niet zo goed in zijn.

  22. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    geen samsung propaganda lijstje. ik ben zelf ook zeker geen fan van samsung, in tegendeel ik zou zelf zeker geen samsung mobiel kopen. de Iphone 5 is duurder, hardwarematisch slechter terwijl de S3 voor een smartphone al weer redelijk oud is. (afgaande van 1 jaar per opvolger wat steeds meer het geval is). als ik iets koop zoek ik naar de beste prijs prestatie verhouding, en laat apple daar nou niet zo goed in zijn.

    Dat Apple duur is is geen verassing. Dat zijn ze altijd al geweest. Maar de A6 processor die in de iPhone 5 zit werkt samen met iOS6 toch echt beter dan Android met de processor van de S3. De iPhone 5 is dan ook net wat sneller dan de S3, met alles eigenlijk. Het OS is toch echt even belangrijk als de hardware. Dus het OS heeft ook veel invloed op de prestaties. 😉

    En een “quadcore-processor” is echt niet perse beter dan een (Apple) dualcore processor.

  23. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Heb de iPhone 5! 😀

    Geweldig apparaat.

  24. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Heb de iPhone 5! 😀

    Geweldig apparaat.

    +1 wat is dat ding ligt haha!

  25. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    +1 wat is dat ding ligt haha!

    Klopt, haha! :p

  26. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Bij Android heb ik het liefst een goed werkende telefoon, dan een telefoon met een sexy interface, vandaar dat ik ook steeds voor de Nexus telefoons ga; licht (= geen Bloatware), veel XDA Support, lange support van Google zelf, en ik ken tenminste de weg daar.

  27. 95 XP
    wes786's avatar

    Ik heb de Galaxy S2 nu al anderhalf jaar en ik ben er nog niet op uitgekeken! Top apparaat. Deze voldoet trouwens ook aan je eisen, maar ik weet niet of je er al uit bent.