Forum

Topic: Playstation 3 op pc monitor aansluiten

Anoniem's avatar

Goededag iedereen !
Ik heb pas een nieuw acer scherm gekocht, waar de aansluitingen : hdmi, vga en witte vga ( kom ff niet op de naam xD ) Maargoed, helaas heeft het scherm geen ingebouwde audio. Dus ik vroeg me af hoe het mogelijk is om als nog geluid te krijgen ( wellicht door externe speakerset maar hoe ? ) Ik hoop dat het niet al te moeilijk is, heb namelijk weinig zin om allerlei verloop kabeltjes en pluggetjes te gaan kopen etc. Dus ik hoop dat het niet op een al te moeilijke manier te halen is.

Alvast bedankt,en met vriendelijke groeten 😉

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

6 reacties

  1. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Ja hoor, dat kan. Je kan de optische uitgang van je pS3 gebruiken als je geluidsinstallatie dat aan kan (met zo’n soort kabel: http://us.playstation.com/ps3/accessories/scph-98092.html) en anders moet je een optische kabel gebruiken (de kabel die je bij je PS3 gekregen hebt).
    In het menu van je PS3 kan je vervolgens de audio uitgang omzettten naar Optical of AV (geloof ik).

    Succes!

    Edit: en anders kan je er altijd nog zo’n soort kastje tussen zetten:
    http://www.knoxed.com/luxi/hdmi-audio-extractor/

  2. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Yep kan je voor een paar euro scoren. Marktplaats ebay of webshops.
    Gebruik het zelf voor me astro headset. Ennuh het heet DVI haha

  3. 1374 XP
    rva_96's avatar

    DVI, hahaha dat was hem idd !! Haha, ik zal morgen even gaan kijken naar de aansluiting van me boxen. Ik wilde eerst gewoon computer speakertjes gebruiken, maar ik ben bang dat dat helemaal niet werkt, aangezien die natuurlijk een 3,5 mm jack ( of hoe dat ook heet haha ) kabeltje, netzoals oordopjes. Wellicht krijg ik binnekort surround sound set van mn ouders, wellicht dat daar dan optical opzit.

  4. 193 XP
    jurgenstil's avatar

    volgens mij kan dit gewoon hoor.
    bij geluid instellingen kies je voor A/V aansluiting (gebruik alleen audio)
    koop een verloop stekkertje voor een paar euro van mini-jack naar 2 tulp (de rode en de witte, vrouwelijk)
    Sluit de bijgeleverde A/V kabel (analoog) op de A/V aansluiting van je ps3
    Vervolgens gebruik je alleen de 2 tulp stekkertjes om het verloop stekkertje aan te sluiten. En bij deze stop je de mini-jack in je uitgang van geluidsetje.
    Vraag in de winkel naar deze verloop-stekker=mini-jack naar 2 tulp vrouwelijk.

  5. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Let er op bij de aanschaf van de Surround Set dat er ook Input aansluitingen op zitten, vele Home Theather Set hebben dit namelijk niet.

    Is het je inmiddels gelukt de met oplossingen die hierboven geboden zijn?

  6. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ik heb het eerlijk gezegt nog niet geprobeerd, ik heb de laatste paar dagen nog weinig tijd gehad. Ik zal vandaag of morgen even opzoek gaan of ik ergens boven bij mij misschien nog zo een draadje heb liggen. Gelukkig zit er geen haast achter, aangezien er naast een 1meter 2 scherm naast staat incl audio haha. Het was meer een extraatje. Maar dat houdt niet in natuurlijk dat ik het uiteindelijk niet voor elkaar wilt krijgen, dus ik zal een van deze dagen even wa gaan knutselen 🙂