Forum

Topic: Verlopen: PSX-Sense.nl FIFA 13 competitie

Anoniem's avatar

Vandaag is het zover: De start van de PSX-Sense Fifa 13 competitie.
We hebben op dit moment 8 mensen die meedoen aan de competitie.

Nu we met 8 spelers zijn is een competitie het beste plan. Daarom heb ik een schema gemaakt waarin we 14 wedstrijdrondes gaan spelen. Elke speler speelt tweemaal tegen elke tegenstander, namelijk uit en thuis.

Competitieregels
– De competitie begint op maandag 30-10-2012
– Per direct mogen de tegenstanders van de week van 30 oktober tot en met 4 november een dag en tijdstip afspreken. Dit is de manier waarop we te werk gaan. Elk weekend spreek je persoonlijk, in dit topic of via persoonlijke berichten, af wanneer jullie de wedstrijd spelen.
– Wanneer één van de spelers een volledige week niet kan, spreek dan af dat je de wedstrijd zo snel mogelijk inhaalt. Post dit ook in dit topic.
– Mocht je tegenstanders geen reactie geven (via PSX of PSN) post dit dan in dit topic of stuur mij een persoonlijk bericht. De partij die niet op komt dagen verliest de wedstrijd dan automatisch met 2-0.

Wedstrijdregels
– Elke wedstrijd duurt 6 minuten per helft.
– We spelen allemaal met één vast team met minimaal 4.0 ster. Iedereen mag vrij kiezen, merk wel op dat als je een team van 4.0 ster kiest je tegen iemand van 5.0 ster kan spelen, 4.5 tot 5.0 ster is dus de betere keuze.
– Wedstrijden worden gespeeld tot de 90 minuten. De uitslag die na de officiële speeltijd op het bord staat, geldt als de eindstand. Op deze manier kan je dus ook een gelijkspel hebben en dus 1 punt verdienen. Dit houdt de puntenverschillen en de wedstrijd spannender.

Toelatingsregels
– Het is helaas niet mogelijk om tijdens de competitie in te stappen. Mocht je graag mee willen doen, post dan in dit topic je Playstation Network Nickname en ik voeg je toe aan de lijst voor de volgende competitie.

De tussenstand per 30-10-2012

Teamkeuze
KdO_ – Arsenal
iRobbert – Manchester City
Nevik88 – Ajax
Numvero – Bayern München
Robin2000 – Real Madrid (Real Madrid)
Tom-Zwolle – Chelsea FC (Chelsea FC)
Vinniewalker – Manchester United
Zocalox – Borussia Dortmund

Het wedstrijdschema:
Week 1

Tom-Zwolle 5 – 1 Zocalox
Vinniewalker 1 – 5 iRobbert
Robin2000 5 – 1 Numvero
KdO_ 2 – 3 Nevik88

Week 2
KdO_ 0 – 5 Tom-Zwolle
Zocalox2 – 1 Vinniewalker
iRobbert 3 – 0 Robin2000
Nevik88 6 – 0 Numvero

Week 3
Vinniewalker 0 – 3 KdO_
Robin2000 0 – 0 Zocalox
Numvero 3 – 3 iRobbert
Tom-Zwolle 0 – 2 Nevik88

Week 4
KdO_ – Robin2000
Tom-Zwolle – Vinniewalker
Zocalox – Numvero
Nevik88 – iRobbert

Week 5
Numvero – KdO_
Robin2000 – Tom-Zwolle
iRobbert – Zocalox
Vinniewalker – Nevik88

Week 6
KdO_ – iRobbert
Tom-Zwolle – Numvero
Vinniewalker – Robin2000
Nevik88 – Zocalox

Week 7
Zocalox – KdO_
iRobbert – Tom-Zwolle
Numvero – Vinniewalker
Robin2000 – Nevik88

Week 8
Zocalox – Tom-Zwolle
iRobbert – Vinniewalker
Numvero – Robin2000
Nevik88 – KdO_

Week 9
Tom-Zwolle – KdO_
Vinniewalker – Zocalox
Robin2000 – iRobbert
Numvero – Nevik88

Week 10
KdO_ – Vinniewalker
Zocalox – Robin2000
iRobbert – Numvero
Nevik88 – Tom-Zwolle

Week 11
Robin2000 – KdO_
Vinniewalker – Tom-Zwolle
Numvero – Zocalox
iRobbert – Nevik88

Week 12
KdO_ – Numvero
Tom-Zwolle – Robin2000
Zocalox – iRobbert
Nevik88 – Vinniewalker

Week 13
iRobbert – KdO_
Numvero – Tom-Zwolle
Robin2000 – Vinniewalker
Zocalox – Nevik88

Week 14
KdO_ – Zocalox
Tom-Zwolle – iRobbert
Vinniewalker – Numvero
Nevik88 – Robin2000

Ik ga zo snel mogelijk proberen dit alles in een mooie excel sheet te zetten zodat alle uitslagen en de tussenstand van de competitie hier mooier komen te staan.

Ik heb een aantal van de regels aangepast tov. het voorgaande toernooi. Ik heb nu ook een gelijkspel als wedstrijd uitslag mogelijk gemaakt, mochten jullie het hier niet mee eens zijn dan hoor ik dit graag.

Ik kies op dit moment nog geen team en wacht eerst op de reacties van de andere competitiedeelnemers.

Vragen kan je hier stellen of mij via PSN / PM vragen.

SUCCES!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

171 reacties

  1. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    @robbert experia box v8

    Heb ook experia box maar nooit problemen.. Zo,n witte met lampjes in het midden bovenaan

  2. 45 XP
    numvero's avatar

    hey irobbert ik ben door de weeks elke dag wel online dus we kunnen wel een keer tegen elkaar spelen bij psn naam is numvero

  3. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    @robbert experia box v8

    Nou, hier is de gehele handleiding voor jou router.

    http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=3056

    Neem de tijd, pak er gerust een uur voor als het helemaal nieuw voor je is.

    hey irobbert ik ben door de weeks elke dag wel online dus we kunnen wel een keer tegen elkaar spelen bij psn naam is numvero

    Is goed kerel!

  4. 197 XP
    robin2000's avatar

    Nou, hier is de gehele handleiding voor jou router.

    http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=3056

    Neem de tijd, pak er gerust een uur voor als het helemaal nieuw voor je is.

    Is goed kerel!

    oke bedankt ik zal vanavond ens ff kijken

  5. 75 XP
    KdO_'s avatar

    Is het al gelukt robin2000?

  6. 197 XP
    robin2000's avatar

    ik ben er zondag mee bezig geweestmaaar kon et niet afmaken en ik zit nu in een toetsweek dus miss dat ik in et weekend ff tijd heb

  7. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Heb ook experia box maar nooit problemen.. Zo,n witte met lampjes in het midden bovenaan

    Ben ondertussen overgestapt naar ZIGGO alles in 1 plus:P

    @Vinniewalker worden de standen nog bijgewerkt??

  8. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Tom-Zwolle gaat aan kop met 6 punten uit twee wedstrijden!. Nevik88 heeft een gelijk aantal punten maar heeft een minder sterk doelsaldo.

    Hopelijk red Robin2000 het snel om zijn probleem op te lossen, anders moeten we kijken wat de beste optie is. We zitten in week 3 en nu een vervanger zoeken is wellicht wat lastig.

  9. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    hey irobbert ik ben door de weeks elke dag wel online dus we kunnen wel een keer tegen elkaar spelen bij psn naam is numvero

    Heb je toegevoegd..

  10. 45 XP
    numvero's avatar

    weneer wil je dat tegen elkaar spellen dan irobbert

  11. 95 XP
    Nevik88's avatar

    2-0 gewonnen van Tom-Zwolle.

  12. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Ik heb net verloren van Nevik88 2-0. Verdiende overwinnig want bah wat was ik slecht!! En Nevik88 complimenten voor jou met Ajax:);) tot de volgende ronde

  13. 197 XP
    robin2000's avatar

    Tom-Zwolle gaat aan kop met 6 punten uit twee wedstrijden!. Nevik88 heeft een gelijk aantal punten maar heeft een minder sterk doelsaldo.

    Hopelijk red Robin2000 het snel om zijn probleem op te lossen, anders moeten we kijken wat de beste optie is. We zitten in week 3 en nu een vervanger zoeken is wellicht wat lastig.

    ik heb na de toetsweek er hopelijk tijd voor en de toetsweek is dinsdagafgelopen en ik heb deze week ook nog is een virus gehad dus er was echt geen tijd voor

  14. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    weneer wil je dat tegen elkaar spellen dan irobbert

    Vanavond zou kunnen, maar moet echt eerst zien of ik kan :p.

  15. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Ik moet ook nog tegen Robin.

  16. 45 XP
    numvero's avatar

    heb net de 3de westrijd gespeelt tegen irobbert en we hebben gelijk gespeelt 3-3

  17. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    3-3 gespeeld tegen Numvero. Wat een enorm spannende, maar lucky wedstrijd.

    Eerst stond ik de 2e helft 3-1 achter, maar scoorde 1x in de 89e minuut en 90e minuut met hoekschop, hoe lucky is dat!

    Goals:
    Bayern Munchen: 10e min, Javi Martinez
    Manchester City: 48e min, Balotteli
    Bayern Munchen: 56e min, Ribéry
    Bayern Munchen: 82e min, Pizarro
    Manchester City: 89e min, Balotelli
    Manchester City: 90e min, Balotelli

    50%-50% balbezit

  18. 45 XP
    numvero's avatar

    [quote]3-3 gespeeld tegen Numvero. Wat een enorm spannende, maar lucky wedstrijd.

    Eerst stond ik de 2e helft 3-1 achter, maar scoorde 1x in de 89e minuut en 90e minuut met hoekschop, hoe lucky is dat!

    Goals:
    Bayern Munchen: 10e min, Javi Martinez
    Manchester City: 48e min, Balotteli
    Bayern Munchen: 56e min, Ribéry
    Bayern Munchen: 82e min, Pizarro
    Manchester City: 89e min, Balotelli
    Manchester City: 90e min, Balotelli

    50%-50% balbezit[/QUOTE
    mooi je westrijd was het

  19. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    3-3 gespeeld tegen Numvero. Wat een enorm spannende, maar lucky wedstrijd.

    Eerst stond ik de 2e helft 3-1 achter, maar scoorde 1x in de 89e minuut en 90e minuut met hoekschop, hoe lucky is dat!

    Goals:
    Bayern Munchen: 10e min, Javi Martinez
    Manchester City: 48e min, Balotteli
    Bayern Munchen: 56e min, Ribéry
    Bayern Munchen: 82e min, Pizarro
    Manchester City: 89e min, Balotelli
    Manchester City: 90e min, Balotelli

    50%-50% balbezit

    inderdaad lucky mja wedstrijd duurt 90+ 2a3 minuten:P Wel zuur voor jou Hennie.

  20. 45 XP
    numvero's avatar

    ja echt wel

  21. 95 XP
    Nevik88's avatar

    Ga ik nou van een 0-2 winst op Tom-Zwolle naar een 2-1 verlies :P? (Zie startpost)

    Hoeveel heb je betaald Tom?

  22. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Was mij ook al opgevallen… snapte er weinig van xd

  23. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Ga ik nou van een 0-2 winst op Tom-Zwolle naar een 2-1 verlies :P? (Zie startpost)

    Hoeveel heb je betaald Tom?

    Haha ja ik zie het ook net.. Ik weet van niks. Ff 0-2 van maken vinnie;)

  24. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Nevik88 – iRobbert

    Wanneer gaan wij spelen? :p

  25. 95 XP
    Nevik88's avatar

    Ja wat zullen we doen, vanavond en morgenavond kan ik niet, donderdag eventueel na 19:30 of in het weekend. Wanneer kun jij?

  26. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Mijn PS3 is gecrasht, dus ik kan helaas (voorlopig in ieder geval) niet meer meespelen. Is er iemand die mijn positie wil overnemen?

    Heb de score tussen Tom en Nevik88 aangepast, excuses voor de fout. iRobbert vs. Numvero heb ik toegevoegd.

  27. 75 XP
    KdO_'s avatar

    Aah dat is balen Vincent! Ben je van plan hem te repareren of een nieuwe te kopen?

    Hopen dat er snel iemand jou plek in wil nemen..

  28. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Oke dat is zeker balen!! Maar Robin200 en jij vallen nu al weg.. Wat is het beste wat we kunnen gaan doen??

  29. 440 XP
    Zocalox's avatar

    De competitie loopt gewoon door en als we geen vervangers moeten regelen moeten we het maar doen zoals het in het echt gaat.
    Niet kunnen/op komen dagen is winst met 3-0 voor de tegenpartij???

    Wat zouden jullie voorstellen?

  30. 75 XP
    KdO_'s avatar

    Als er deze week een vervanger komt kan hij nog invallen voor een van de 2 en anders de regel die Zocalox voorsteld?

  31. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Als er deze week een vervanger komt kan hij nog invallen voor een van de 2 en anders de regel die Zocalox voorsteld?

    prima,

    En als iemand niet reageert op berichten en niet gaat spelen is de winst voor de ander..

    Wat doen we met de uitslagen van Vinnie? Ik moet er deze week eigelijk tegen..

  32. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Ik zou ook wel evt willen invallen, mocht er niemand anders zijn dan Tom-Zwolle en ik spelen we het uit.
    Wie wint valt in? Haha

  33. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Ik zou ook wel evt willen invallen, mocht er niemand anders zijn dan Tom-Zwolle en ik spelen we het uit.
    Wie wint valt in? Haha

    je doet toch al mee of wil je dan extra wedstrijden spelen??

    of we moeten:

    ten 1e We kunne ook helemaal opnieuw beginnen (wederom) want zitten nu al in week 4…

    Ten 2e.. We laten het zoals het nu is alleen we maken even nieuw speelschema zonder Vinniewalker en Robin..

    Ten 3e We moeten 2 vervangers vinden die gelijk die deze week instromen die dan opnieuw moeten tegen de tegenstanders van hun waar ze al tegen gespeeld hebben.. En ze moeten dan 3a4 in een week om zo weer aan te sluiten..

  34. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Ik laat de PlayStation binnenkort repareren, maar kom voorlopig niet terug in het toernooi.

    Ik vind het geen probleem om het schema bij te houden of eventueel een nieuw schema te gaan maken. Als ik de suggesties van Tom hierboven lees dan lijkt mij het beter om of: een nieuw schema met 6 spelers te maken, of om de wedstrijden tegen Robin2000 en mij automatisch in een 3-0 overwinning te laten eindigen.

    Aangezien ik niet meer mee speel heb ik hier geen zeg in. Ik stel dan ook voor om de deelnemers te laten stemmen. Ik zal het schema bijhouden en kijken wat het resultaat van de stemming is.

  35. 75 XP
    KdO_'s avatar

    Ik stel voor om dan zo door te gaan en als je tegen VinnieWalker of Robin2000 moet dat je die automatisch wint?
    Om nu weer een nieuwe schema te maken is ook zoiets.. Zo blijven we denk ik aan de gang :p

  36. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Ja lijkt mij ook het beste gewoon iedereen die tegen Robin of Vinnie moeten is de uitslag 3-0.

  37. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Ja is naar mijn mening ook prima =)

  38. 45 XP
    numvero's avatar

    is wel goed

  39. 197 XP
    robin2000's avatar

    laat mij elke wedstrijd tot nu toe die ik gemist heb maar met 3-0 verliezen, want we gaan binnenkort ff bellen vooor een nieuwe router

  40. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Pas ik alles nu aan.

    Klopt het dat er geen enkele wedstrijd uit week 4 is gespeeld?

  41. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Pas ik alles nu aan.

    Klopt het dat er geen enkele wedstrijd uit week 4 is gespeeld?

    Ja blijkbaar?? ik moest tegen jou dus maar de rest weet ik niet… en ik hoef aankomende week ook niet want moet ik tegen Robin.. Numvero is mn volgende:)

  42. 95 XP
    Nevik88's avatar

    Hmm, is anders een ‘winterstop’ een optie? Dat we in januari weer verder spelen. Ik denk dat door de release van nieuwe games iedereen FIFA wat minder speelt.

    Hopelijk zijn dan ook de problemen opgelost van kapotte ps3’s en internet connecties.

  43. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Ja dat lijkt me een uitstekend idee een winterstop, want dit is niet leuk, een halve competitie…
    Het moet juist spannend eindigen met zelf gespeelde wedstrijden en dat gaat niet zo..

  44. 95 XP
    Nevik88's avatar

    Ja precies en desnoods spelen we in meerdere periodes.

  45. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Ik vind het prima. Ik blijf het topic in de gaten houden om veranderingen door te voeren. Mocht iemand het graag willen overnemen of een nieuwe competitie willen starten (met de overgebleven spelers + eventueel nieuwe spelers) dan kan dat.

  46. 75 XP
    KdO_'s avatar

    Pas ik alles nu aan.

    Klopt het dat er geen enkele wedstrijd uit week 4 is gespeeld?

    In week 4 moest ik tegen Robin vandaar geen wedstrijd..

    En een winterstopje lijkt mij ook een goed plan. Ook aangezien nu al die “verplichte” feestdagen komen 😀

  47. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Wat gaan we nu doen??? In het nieuwe jaar weer verder met het huidige programma?

    Vinniewalker zou je dan de stand en programma willen wijzigen??

    Of we stoppen er mee,

    Of we beginnen opnieuw?

  48. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Ik kan de stand wel aanpassen naar het begin naar week 4, geen probleem.
    Wat bedoel je alleen met het programma wijzigen? Op dit moment heb ik het idee dat jullie de huidige competitie voortzetten en dat de wedstrijden tegen Robin2000 en mij op een 3-0 overwinning gezet worden. In dat geval blijft het programma het zelfde.

  49. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    we hebben 3 wedstrijden gespeeld nu en hij staat nog op 2:P

    Maar wanneer beginnen we weer? 1e of 2e week van Januari?

    en moet je niet even iedereen die tegen jou en Robin moeten op een 3-0 zetten?? ook de gespeelde wedstrijden?? Bijv Numvero heeft verloren van Robin maar moet nu om gezet worden naar 3-0.. Is wel het eerlijkst lijkt mij.

  50. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Dat is wel een eerlijke deal inderdaad, ik zal het zsm. aanpassen.

    Ik hoor graag wanneer iedereen verder wil spelen.

  51. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Heey Luitjes!

    Fijne dagen nog gewenst;)

    Wanneer gaan we weer van start met de Competitie??

  52. 101 XP
    killermees's avatar

    kunnen we niet een ieuwe maken zodat ik ook kan meedoen :p

  53. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    ik denk het inderdaad het beste is om HELEMAAL opnieuw te beginnen… Dit schiet niet op zo helaas..

    en nu wel serieuze spelers graag.

  54. 95 XP
    Nevik88's avatar

    Balen :P. Ik ben wel weer van de partij. Misschien 2 mini competities met promotie/degradatie.

  55. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Balen :P. Ik ben wel weer van de partij. Misschien 2 mini competities met promotie/degradatie.

    ja maar dat wel.. ik ben ook wel weer van de partij.

    2 mini comp is ook wel een goed idee!!:D maar eerst allemaal in 1 en de bovenste helft promoveerd??

  56. 101 XP
    killermees's avatar

    Kunnen we niet in FIFA zelf zoon competitie starten.. Daar is een gamemode voor (of deden jullie dat al)
    Dat we met 10 à 15 mensen erin gaan en dan kan je het overzichtelijk zien wie er nou eerste staat enzo.

  57. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Kunnen we niet in FIFA zelf zoon competitie starten.. Daar is een gamemode voor (of deden jullie dat al)
    Dat we met 10 à 15 mensen erin gaan en dan kan je het overzichtelijk zien wie er nou eerste staat enzo.

    Nee deden we niet, ken die gamemode ook niet, leg eens uit?
    Verder lijkt het me wel een slim idee om inderdaad opnieuw te beginnen.

  58. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Kunnen we niet in FIFA zelf zoon competitie starten.. Daar is een gamemode voor (of deden jullie dat al)
    Dat we met 10 à 15 mensen erin gaan en dan kan je het overzichtelijk zien wie er nou eerste staat enzo.

    ja leg eens uit:):P

  59. 101 XP
    killermees's avatar

    Dat is een gamemode waarbij één iemand een competitie maakt en vrienden erin kan uitnodigen, iedereen kiest een team en dan kan je elkaar uitnodigen om de in competitie te spelen.

  60. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Dat is een gamemode waarbij één iemand een competitie maakt en vrienden erin kan uitnodigen, iedereen kiest een team en dan kan je elkaar uitnodigen om de in competitie te spelen.

    oke nice! goed plan om dat dan te gaan doen..

    Hopen dat de rest het ook een goed plan vind:) en actief gaan spelen…

  61. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Zullen we dit weer eens hervatten of opnieuw starten? 😀

  62. 95 XP
    wes786's avatar

    Zullen we dit weer eens hervatten of opnieuw starten? 😀

    Goed idee!

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

  63. 101 XP
    killermees's avatar

    Laten we dan meteen een lijstje maken van mensen die meedoen 😀

  64. 95 XP
    wes786's avatar

    In dat geval doe ik mee!

    PSN: i4KlassiX

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

  65. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Tom_Zwolle en mn maat Numvero doen mee;)

    Zullen we dit weer eens hervatten of opnieuw starten? 😀

    hervatten zit er niet meer in.. Dan moeten we helemaal opnieuw beginnen en ik denk dat je het beste een geheel nieuw topic hierover kan maken en deze verwijderen.

  66. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    hervatten zit er niet meer in.. Dan moeten we helemaal opnieuw beginnen en ik denk dat je het beste een geheel nieuw topic hierover kan maken en deze verwijderen.

    Prima, zal ik vandaag of morgen aanmaken 🙂

  67. 95 XP
    wes786's avatar

    Tom_Zwolle en mn maat Numvero doen mee;)

    hervatten zit er niet meer in.. Dan moeten we helemaal opnieuw beginnen en ik denk dat je het beste een geheel nieuw topic hierover kan maken en deze verwijderen.

    Ik zal je straks alvast even toevoegen als je dat niet erg vind. 🙂

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

  68. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Im in:) I_Eat_Noobsz

  69. 692 XP
    pikeepikee's avatar

    Ik doe ook mee! nWo_Spike

  70. 2259 XP
  71. 45 XP
    numvero's avatar

    Ik zal je straks alvast even toevoegen als je dat niet erg vind. 🙂

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    jo wes786 ik heb je toegevoegt op psn ik had eerst niet door maar nu snap ik het

    groeten numvero