Forum

Topic: ‘sneeuw’ en witte strepen in beeld

Anoniem's avatar

Ik heb bij mijn ps3 sinds kort een probleem waarbij elke keer dat ik de ps3 opstart, het menu wel laadt, maar met allemaal witte strepen en ‘sneeuw’stippen in beeld. Zodra ik een andere hdmi-kabel gebruik doet hij hetzelfde, en als ik de ps3 op een andere tv aansluit met dezelfde hdmi-kabel, krijg ik helemaal geen beeld. Ik weet niet precies hoe ik het probleem moet omschrijven verder maar ik krijg ook een erg irritant geluid waardoor ik het normale geluid niet eens meer versta. Misschien weten jullie een oplossing. Bij voorbaat dank.

Floris.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

3 reacties

  1. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Dat klinkt alsof je HDMI poort kapot is op je playstation. Probeer hem eens via SCART aan te sluiten zodat je kan zien of het misschien een probleem is in de firmware is of toch hardwarematig.

  2. 4 XP
    Floris's avatar

    Ja, met scart doet hij het wel, weet jij misschien hoe ik dit probleem op moet lossen, ik heb mijn ps3 in 2009 gekocht dus ik ben bang dat ik er geen garantie meer op heb.

  3. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Ja, met scart doet hij het wel, weet jij misschien hoe ik dit probleem op moet lossen, ik heb mijn ps3 in 2009 gekocht dus ik ben bang dat ik er geen garantie meer op heb.

    Het lijkt erop dat het aan je HDMI uitgang ligt. (Test dit voor de zekerheid nog even goed ). Er zijn verschillende mensen die aanbieden om PS3’s te repareren. In jou geval hoeft alleen de HDMI uitgang te worden vervangen, wat volgens mij een vrij simpele klus is en niet zo duur hoeft te zijn.