Forum

Topic: Altijd 720p, ook bij 1080p games

Anoniem's avatar

Beste forumleden,

Ik zit met het probleem dat elke game die ik opstart automatisch naar 720P gaat. Als ik mijn PlayStation 3 aan zet zie ik op mijn televisie 1920×1080 staan (in het XMB menu dus). Als ik een Blu Ray kijk, geen probleem, blijft 1920×1080.

Maar wanneer ik een game op start gaat de resolutie altijd automatisch naar 1280×720. Dit is in principe geen probleem maar als ik bijvoorbeeld Call of Duty, Assassin’s Creed of nu Need for Speed Most Wanted speel dan hebben die volgens het hoesje wel de mogelijkheid om op 1080P afgespeeld te worden. Ligt dit aan de instellingen op mijn PlayStation of is dit een automatisch iets waar niets aan gedaan kan worden?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Vincent / VinnieWalker.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

13 reacties

  1. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Heb je je PS3 via component of HDMI aangesloten?

    Oja als op het doosje staat 1080p betekend het dat ze geupscaled kunnen worden tot die resolutie, zijn niet zoveel games die in de native resolutie draaien op de ps3.

    Meestal slaat die 1080p op de hoes niet altijd op de gameplay maar vooral de video’s in het spel, je kan 720p uitvinken in de instellingen van je PS3 om zo 1080p te ‘dwingen’, maar ik weet niet of dit is wat je wil, laat het beter zoals het nu is. Er staat meestal niet voor niets ‘HD’ bij bepaalde spellen 😉

  2. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Dat klinkt inderdaad best logisch, bedankt.

    Ik heb ‘m via HDMI aangesloten. Ik laat het eerst wel zo, als je TV of je PS3 het nou naar het volle scherm zet maakt uiteindelijk weinig uit denk ik.

  3. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Probeer eerst 720p uit te vinken, via HDMI moet ie dan 1080p forcen.

  4. 436 XP
    ScantraxX26's avatar

    Probeer eerst 720p uit te vinken, via HDMI moet ie dan 1080p forcen.

    Domme vraag misschien, maar forceer je de hardware niet een beetje op die manier?

  5. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Klopt, maar lijkt me geen probleem aangezien zowel PS3 als schijnbaar ook zijn tv het ondersteunen.

  6. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Domme vraag misschien, maar forceer je de hardware niet een beetje op die manier?

    Ja, maar echt weinig. Ik doe het nu al 5 jaar met mijn PS3 80GB FAT, en doet het nog steeds uitstekend 🙂

  7. 436 XP
    ScantraxX26's avatar

    Ja, maar echt weinig. Ik doe het nu al 5 jaar met mijn PS3 80GB FAT, en doet het nog steeds uitstekend 🙂

    Ik heb nu de 500GB Super slim, en durf het kleine ding toch niet te belasten 😛

  8. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Probeer eerst 720p uit te vinken, via HDMI moet ie dan 1080p forcen.

    Waar doe je dat? 720p uitvinken? dan ga ik dat gelijk ff proberen

  9. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Waar doe je dat? 720p uitvinken? dan ga ik dat gelijk ff proberen

    beeldinstellingen

  10. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Zorgt het forceren van 1080p voor beter beeld? Ik ga het zo meteen eens proberen.

  11. 186 XP
    DeadMact's avatar

    Sommige spellen zien er gewoon beter uit op 720p. Als het spel word geupscaled word je beeld uitgerekt. Dat is dan niet zo mooi he 😉

  12. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Daar ben ik het mee eens, vind 720p native mooier dan 1080p upscaled.

  13. 67 XP
    Sinner's avatar

    Zorgt het forceren van 1080p voor beter beeld? Ik ga het zo meteen eens proberen.

    Technisch gezien niet, maar het kan zijn dat het in sommige gevallen toch zo is.
    Een (simpel voorbeeldje) kartelrand welke je in native 720P ziet, kan er in upscaled
    1080P ineens mooi en “smooth” uit gaan zien. Dit komt omdat upscaled 1080P
    het appraat pixels laat toevoegen welke er eigenlijk niet zijn.

    Eigenlijk krijg je dan dus een wat ‘waziger’ beeld, iets wat in sommige gevallen
    goed kan uitpakken. Zie als voorbeeld dit uitgesneden en vergrote beeld uit een film.

    Links native 720p, rechts upscaled 1080P:
    http://i.imgur.com/e579Q.jpg

    /edit
    Als echter je beeld in native 720P al prima en scherp is, heeft het upscalen naar 1080P
    alleen maar een averechts effect.. Is ook onlogisch om dan te gaan upscalen imho. 😉