Forum

Topic: wat is voor mij het beste een slim PS3 12GB of een SLIM PS3 500GB?

Anoniem's avatar

Hoi, Ik ben wat PS3 betreft een Rookie, Heb vroegern wel een PS2 en Wii gehad, maar wil nu toch weer een PS3 gaan aanschaffen, maar ik kan weinig vinden over de netwerk mogelijkheden van de PS3. Nu zijn er tegenwoordig ook PS3 12GB versies en de versies met een grotere HDD.
Ik weet dus niet wat ik mijn geval het beste kan kiezen.
Ik heb thuis een netwerk met daarop een NAS en een WD TV live mediaplayer, hierop kan ik dus al mijn multimediabestanden opslaan en afspelen.
Is het dan tegenwoordig ook mogelijk om mijn spellen en saved games op te slaan op mijn NAS en mijn PS3 dan ook op te nemen in mijn thuisnetwerk?
Of kan de PS3 alleen via de netwerk aansluiting verbinding maken met internet?
Misschien kan ik de vraag verder nog simpeler stellen, wie kan mij uitleggen wat het verschil is in de mogelijkheden van de PS3 12GB en bijv. een PS3 500GB. wat zijn dé argumenten om de éé’n of de ander te kopen, rekening houdend met de aanwezigheid van het netwerk dat ik hierboven beschrijf.???

groeten Willem

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

6 reacties

  1. 67 XP
    Sinner's avatar

    Een 12GB zou ik sowieso niemand aanraden, is gewoon té klein
    qua geheugen voor een ieder welke meer dan 2 games speelt..
    Daarnaast is het verschil in prijs (imho) niet noemenswaardig.

    Spellen installeren op een NAS om deze via je PS3 te spelen is niet mogelijk, maar da’s logisch.

  2. 2 XP
    bredaw's avatar

    Spellen installeren op een NAS om deze via je PS3 te spelen is niet mogelijk, maar da’s logisch.

    Dat snap ik ik bedoelde eigenlijk ook, misschien is het mogelijk om de stellen als back-up naar de NAS te schrijven en later eventueel terug maar de PS, maar dat is dus geen optie. Wat is inmiddels wel wijzer ben geworden is dat je het flashgeheugen van de 12GB kunt uitbreiden, maar dan heeft het iderdaad weinig zin om deze aan te schaffen, dan is een 500GB een betere optie.

    Maar wat dan wel mogelijk zou moeten zijn is om mijn multimedia bestanden af te spelen via de PS3 via het netwerk? de PS3 wordt namelijk op een ander beeldscherm/TV aangesloten. De PS3 heeft toch ook multimedia netwerk mogelijkheden?

  3. 417 XP
    Omer58's avatar

    Hoi, Ik ben wat PS3 betreft een Rookie, Heb vroegern wel een PS2 en Wii gehad, maar wil nu toch weer een PS3 gaan aanschaffen, maar ik kan weinig vinden over de netwerk mogelijkheden van de PS3. Nu zijn er tegenwoordig ook PS3 12GB versies en de versies met een grotere HDD.
    Ik weet dus niet wat ik mijn geval het beste kan kiezen.
    Ik heb thuis een netwerk met daarop een NAS en een WD TV live mediaplayer, hierop kan ik dus al mijn multimediabestanden opslaan en afspelen.
    Is het dan tegenwoordig ook mogelijk om mijn spellen en saved games op te slaan op mijn NAS en mijn PS3 dan ook op te nemen in mijn thuisnetwerk?
    Of kan de PS3 alleen via de netwerk aansluiting verbinding maken met internet?
    Misschien kan ik de vraag verder nog simpeler stellen, wie kan mij uitleggen wat het verschil is in de mogelijkheden van de PS3 12GB en bijv. een PS3 500GB. wat zijn dé argumenten om de éé’n of de ander te kopen, rekening houdend met de aanwezigheid van het netwerk dat ik hierboven beschrijf.???

    groeten Willem

    idd kunnen de games niet geinstalleerd worden op de NAS, en als je spellen van de ps store gaat downloaden of bf3 gaat halen en de texture pack installeert, raad ik je de 12gb versie niet aan. Je kan wel een harde schijf apart kopen en dat plaatsen in je ps3 als je dan de 12 gb versie koopt, let er ook op welke je koopt, je hebt de PS3 PHAT (oude model die dikke), de PS3 SLIM (de nieuwere model, dunner en lichter) en je hebt de PS3 Super Slim die het lichtst en dunst is val allemaal, die is tevens dit jaar uitgekomen, de oudste verkopen ze niet meer. Zover ik weet is de PS3 Slim steviger dan de PS3 Super Slim en heeft niet te veel verschil qua omvang als je het vergelijkt met die Super Slim. ik zou sowieso niet de 12gb nemen (die je alleen hebt als Super Slim) maar liever de Slim met 320gb of 500 gb, om er zeker van te zijn dat je genoeg plek overhoudt voor je spelletjes, DLC etc. Ik ga binnenkort ook een nieuwe
    PS3 halen, die van mij doet raar, en ik kan BO II niet online spelen -__-, maja good luck nog meld me als je nog vragen hebt.

    Spellen installeren op een NAS om deze via je PS3 te spelen is niet mogelijk, maar da’s logisch.

    [quote]Dat snap ik ik bedoelde eigenlijk ook, misschien is het mogelijk om de stellen als back-up naar de NAS te schrijven en later eventueel terug maar de PS, maar dat is dus geen optie. Wat is inmiddels wel wijzer ben geworden is dat je het flashgeheugen van de 12GB kunt uitbreiden, maar dan heeft het iderdaad weinig zin om deze aan te schaffen, dan is een 500GB een betere optie.

    Maar wat dan wel mogelijk zou moeten zijn is om mijn multimedia bestanden af te spelen via de PS3 via het netwerk? de PS3 wordt namelijk op een ander beeldscherm/TV aangesloten. De PS3 heeft toch ook multimedia netwerk mogelijkheden?

    [/quote]
    De PS3 heeft ook idd netwerk mogelijkheden, maar ik weet niet hoe beperkt die zijn, spellen backup naar je NAS gaat sowieso niet, veel heb je niet aan je NAS, behalve dat je volgens mij wel andere soorten inhoud kan sturen naar je PS3 (muziek, video’s), nogmaals ik weet niet zeker of het allemaal kan. Je moet wel weten dat elke PS3 versie even snel is en de zelfde specs heeft.

    De quotes in mijn laatste bericht kloppen niet, maar dat merk je wel, lees gewoon door tot mijn stukje komt

    -Selec1: quotes aangepast-

  4. 67 XP
    Sinner's avatar

    MM-content streamen is natuurlijk altijd wel mogelijk. Maar ik raad je die 12GB echt af..

  5. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Als je IETS meer wil doen dan casual gaming heb je twee opties:
    de 500GB versie, of
    de 12GB versie, en meteen er een HDD van 1TB in stoppen voor je MM en digitale downloads. Als je PS Plus erbij neemt, krijg je sneller ruimtegebrek dan je zou verwachten. Ik doe niks met MM, maar mijn 250GB schijf zat in no-time vol, dus nu heb ik een 1TB schijf er in zitten.

  6. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Dat snap ik ik bedoelde eigenlijk ook, misschien is het mogelijk om de stellen als back-up naar de NAS te schrijven en later eventueel terug maar de PS, maar dat is dus geen optie. Wat is inmiddels wel wijzer ben geworden is dat je het flashgeheugen van de 12GB kunt uitbreiden, maar dan heeft het iderdaad weinig zin om deze aan te schaffen, dan is een 500GB een betere optie.

    Maar wat dan wel mogelijk zou moeten zijn is om mijn multimedia bestanden af te spelen via de PS3 via het netwerk? de PS3 wordt namelijk op een ander beeldscherm/TV aangesloten. De PS3 heeft toch ook multimedia netwerk mogelijkheden?

    Je kan op internet een programma vinden dat heet PS3 Media Server (of iets in die richting), ik weet niet of dit programma werkt met je NAS, maar dat zou je zelf wel even uit kunnen vogelen. Er is in ieder geval de mogelijkheid om via je PC media naar je PS3 te streamen met dit programma. Je kan trouwens op de PS3 ook zoeken naar media servers, misschien vind de PS3 je NAS zelf dan al wel in je netwerk, hoewel me dat erg onwaarschijnlijk lijkt.

    En ik zou voor de 12GB PS3 gaan omdat deze flash geheugen heeft en dus sneller is met laden dan andere PS3’s, maar alleen als je niet van plan bent om meer dan 3 à 4 games te installeren op de PS3. Anders zou ik voor de andere optie gaan natuurlijk. Maar houd er rekening mee dat de PS4 volgend jaar waarschijnlijk ook al uit komt, dus als je de PS4 ook wilt kopen is het misschien handig om ook voor de 12GB versie te kiezen, tenzij je in een half jaar meer dan 3 à 4 games voor de PS3 wilt kopen en installeren natuurlijk.