Forum

Topic: Slim of Ultra slim

Anoniem's avatar

Hoi Ik ben aan het kijken voor mijn zoon voor een PS 3 . Nu heb je sinds kort de Ultra Slim. Kan iemand mij de verschillen uitleggen tussen de Slim en de Ultra Slim. Kan je niet net zo goed een Slim kiezen of zijn er functionele of performance verschillen?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Qua design is het anders. Kleiner lichter etc maar qua specs hetzelfde behalve voor de opslag uiteraard.

  2. 440 XP
    Scholtenbrau's avatar

    Grootste verschil tussen de Slim en de Ultra Slim is dat de Slim je discs inslikt en de Ultra Slim een schuifbare disc tray bovenop heeft. Voor de rest voornamelijk een verschil in looks en gewicht.

  3. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik heb de Ultra Slim model, en ik ben er best wel blij mee.

  4. 253 XP
    lauwie's avatar

    Het verschil zit hem ook wel in de koeling. Volgens mij was de ultra-slim wel iets koeler en stiller. Maar dat heb je alleen nodig als je hem in de kast zet of een gesloten ruimte. Ikzelf heb mijn slimline nu al een ruime 2 jaar en geen problemen. Hij doet het nog ookal heb ik hem in een laatje staan samen met mijn pc en subwoofer. Wel let ik er zo nu en dan op of hij niet erg warm is.

  5. 2 XP
    mgommers's avatar

    Thanks all. Zal dus waarschijnlijk afhangen van de prijs wat het word:-)

  6. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Wat Lauwie zegt, klopt niet. Ik heb zelf sinds vorige week de Superslim 500GB (omdat mijn fattie er na meer dan 5 jaar en 2x YLOD toch echt niet meer zoveel zin in had) en hij is IETS luidruchtiger dan de PS3 en PS3 Slim. Vooral het lezen van de disc hoor je beter, maar dat komt denk ik omdat er simpelweg maar een vrij dun plastic laagje overheen zit, bij de oude modellen was de disc-drive meer ingebouwd. Maar we hebben het hier over een minimaal verschil in geluid.
    De disc-tray bovenop ziet er gelikt uit, werkt gewoon goed en doet terugdenken aan de PSX, maar het is niet heel handig als je ‘m in een tv-meubel zet en er bijv. van boven niet tussen kunt met je hand. Bij mij gaat het net, maar ik vond de frontlader in principe fijner…

    Succes!

  7. 67 XP
    Sinner's avatar

    Thanks all. Zal dus waarschijnlijk afhangen van de prijs wat het word:-)

    Goedkoop kan ook duurkoop zijn, vergeet dat niet.
    Persoonlijk zou ik lekker voor de PS3 slim gaan btw.

  8. 25 XP
    M3ulendijks's avatar

    Ik zou ook voor de PS3 slim 160gb.320gb gaan.. mocht je een ultraslim halen dan zou ik de 500gb kiezen en niet de 12gb dat is toch wel erg krap vind ik zelf en voor iets meer geld heb je een slim 160 of 320gb.

  9. 173 XP
    FouadtjuhMaster's avatar

    Persoonlijk vind ik de Slim beter (qua koeling, design etc.) maar die Ultra Slim heeft lagere geheugens-keuzes en is lichter, volgens mij maakt het iets minder geluid

  10. 4 XP
    magicmatch's avatar

    Hallo
    Ik zoek ook een psp voor mijn zoon maar weet niet welke ,ik hoor jullie praten over de slim maar je hebt de slim ,super slim en de ultra slim welke bevelen jullie mij dan aan ?

    bvd jp.

  11. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Hallo
    Ik zoek ook een psp voor mijn zoon maar weet niet welke ,ik hoor jullie praten over de slim maar je hebt de slim ,super slim en de ultra slim welke bevelen jullie mij dan aan ?

    bvd jp.

    Persoonlijk weet ik niet veel af van de PSP, maar ik weet wel dat PSP’s in de meeste winkels niet meer te koop zijn. De PSP is namelijk vervangen door de PS Vita. Op Marktplaats worden PSP’s overigens nog wel aangeboden. Maar welk type het beste is kan ik niet zeggen.

    Dit topic gaat overigens over de Playstation 3 (PS3), niet over de Playstation Portable (PSP). Hier een topic (discussie) openen is misschien effectiever: http://www.psx-sense.nl/forum/forumdisplay.php?79-PSP-Algemeen-Helpdesk