Forum

Topic: Philips Spa – 5300 2.1 speakers aansluiten op Playstation 3.

Anoniem's avatar

Beste Psx-Sense leden,

Mijn vraag luidt als volgt,

Ik heb sinds kort een Playstation 3 Slim, en nieuwe speakers aangeschaft genaamd: Philips SPA – 5300 (2.1) set.

Nu wil ik graag gebruik maken van mijn speakers. bestaat der een mogelijkheid om deze speakers aan mijn Playstation 3 Slim te kunnen koppelen.

Mijn tv (Salora 22LED7000T) heeft een Audio input ingang.
En daarbij heeft mijn Philips Spa5300 een Audio output uitgang,

Zo ja, wat voor elektronica/kabels heb ik dan allemaal nodig,

Hier een afbeelding van mijn speakerset,

MVG,

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

18 reacties

  1. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Beste Psx-Sense leden,

    Mijn vraag luidt als volgt,

    Ik heb sinds kort een Playstation 3 Slim, en nieuwe speakers aangeschaft genaamd: Philips SPA – 5300 (2.1) set.

    Nu wil ik graag gebruik maken van mijn speakers. bestaat der een mogelijkheid om deze speakers aan mijn Playstation 3 Slim te kunnen koppelen.

    Mijn tv (Salora 22LED7000T) heeft een Audio input ingang.
    En daarbij heeft mijn Philips Spa5300 een Audio output uitgang,

    Zo ja, wat voor elektronica/kabels heb ik dan allemaal nodig,

    Hier een afbeelding van mijn speakerset,

    http://www.blog-enceintepc.com/wp-content/uploads/2012/02/Arriere-du-caisson-des-SPA5300.jpg

    MVG,

    gewoon de tulpaansluitingen die standaard bij je ps3 geleverd worden aansluiten op de speakers, en daarna deze audio uitgang selecteren bij je ps3 instellingen.

  2. 60 XP
    W3WillReturn's avatar

    gewoon de tulpaansluitingen die standaard bij je ps3 geleverd worden aansluiten op de speakers, en daarna deze audio uitgang selecteren bij je ps3 instellingen.

    Dankuwel voor uw snelle antwoord,

    Bij mijn Philips speaker set SPA 5300, zijn ook 2 kleine speakers inbegrepen.

    Deze speakers moeten in de rode & witte ingang zie afbeelding.

    Waar moet die standaard ps3 kabel dan aan worden aangesloten?

    MVG,

  3. 358 XP
    MTR-Gamer's avatar

    Dit is geen topic om in “De Markt” te bespreken. de markt is bedoelt voor de koop, verkoop en ruil van games en andere playstation gerelateerde producten. Dit soort vragen horen thuis in de PS3 Helpdesk Sectie. Hierdoor is het ook naar de desbetreffende sectie verplaatst.

  4. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    http://www.youtube.com/watch?v=25d5TDNxc7w

    Misschien helpt dit filmpje..

    Je hebt naar mijn gedachten wel deze kabel nodig om het te laten lukken.

  5. 60 XP
    W3WillReturn's avatar

    Hartelijk dank nogmaals voor jullie antwoorden,

    De kabel die IRoberrt- mij aanwees heb ik thuis al liggen, alleen hangt daar nog een gele kabel aan.

    Achterin mijn subwoofer zitten 2 aansluiting (1 rode & 1 witte) zie afbeelding.

    In die 2 ingangen horen mijn 2 kleinere speakers, dus mijn subwoofer is al bezet.

    Waar horen die kabels van de meegeleveerde Playstation 3 kabels dan in?

    MVG,

  6. 67 XP
    Sinner's avatar

    Maak eens een duidelijke foto van alle in en uitgangen van die speakerset,
    want volgens mij is dat zo’n raar philips ding met alleen een 3.5mm ingang.

    Laat me eens raden.. Acterop je subwoofer zitten een rode/witte uitgang en komt
    er verder alleen nog maar een stroomkabel uit en een kabel met groen stekkertje.?

    /edit
    Zo ja, kan je voor nu alleen geluid door die speakers krijgen door de TV en PS3 gewoon volgens het
    boekje aan te sluiten en dat groene stekkertje in de koptelefoonuitgang van je televisie te steken..

  7. 60 XP
    W3WillReturn's avatar

    Maak eens een duidelijke foto van alle in en uitgangen van die speakerset,
    want volgens mij is dat zo’n raar philips ding met alleen een 3.5mm ingang.

    Laat me eens raden.. Acterop je subwoofer zitten een rode/witte uitgang en komt
    er verder alleen nog maar een stroomkabel uit en een kabel met groen stekkertje.?

    /edit
    Zo ja, kan je voor nu alleen geluid door die speakers krijgen door de TV en PS3 gewoon volgens het
    boekje aan te sluiten en dat groene stekkertje in de koptelefoonuitgang van je televisie te steken..

    Dit is mijn speaker set van de achterkant (De Philips Spa5300), deze 2 ingangen zijn bezet, omdat mijn 2 losse speakers der in zitten.
    http://img5.pcpop.com/ProductImages/500×375/1/1115/001115580.jpg

    Maar volgens de playstation kabel, moet de witte en rode kabel ook ergens in worden bevestigd. Beeld (Gele kabel) die gebruik ik niet, want ik maak gebruik van de HDMI kabel.

    En het klopt, dat der een groene kabel bij de speaker set aanwezig is.
    Dus mijn vraag luidt, waar moet die kabel van de Playstation 3 dan in?. Want in mijn Philips boxen zijn geen ingangen meer vrij, omdat de 2 losse speakers daarin zijn bevestigd.

    MVG,

  8. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Dit is mijn speaker set van de achterkant (De Philips Spa5300), deze 2 ingangen zijn bezet, omdat mijn 2 losse speakers der in zitten.
    http://img5.pcpop.com/ProductImages/500×375/1/1115/001115580.jpg

    Maar volgens de playstation kabel, moet de witte en rode kabel ook ergens in worden bevestigd. Beeld (Gele kabel) die gebruik ik niet, want ik maak gebruik van de HDMI kabel.

    En het klopt, dat der een groene kabel bij de speaker set aanwezig is.
    Dus mijn vraag luidt, waar moet die kabel van de Playstation 3 dan in?. Want in mijn Philips boxen zijn geen ingangen meer vrij, omdat de 2 losse speakers daarin zijn bevestigd.

    MVG,

    je hebt bij deze speakerset niet veel aansluitmogelijkheden. zoals hierboven vermeld zal je waarschijnlijk een 3.5 jack verloopkabel nodig hebben, wel vraag ik me af wat voor audio input aansluiting dat precies is op de foto?

  9. 60 XP
    W3WillReturn's avatar

    je hebt bij deze speakerset niet veel aansluitmogelijkheden. zoals hierboven vermeld zal je waarschijnlijk een 3.5 jack verloopkabel nodig hebben, wel vraag ik me af wat voor audio input aansluiting dat precies is op de foto?

    Hartelijk bedankt, voor jullie snelle antwoorden.

    Mijn tv heeft 2 openingen, 1 voor de hoofdtelefoon & 1 voor de audio input.

    En natuurlijk de openingen van mijn Philips (Rood & Wit), ik gaf eerder al aan dat daar mijn 2 losse speakers in moeten.

    Dus heb ik geen opening meer voor mijn Optical kabel, die bijgeleverd is bij de Playstation 3 Slim.

    Bestaat der geen kabel, waarmee ik meer openingen kan krijgen?

    Of kan mijn wens helemaal niet vervuld worden?

    Zo ja; zouden jullie dan stapje voor stapje willen uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

    Ik ben hier zo leek in excuses daarvoor.

    MVG,

  10. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Ik bedenk ineens, waarom laat je het geluid niet naar de tv toegaan en sluit je die groene kabel niet op de tv aan in de microfoon ingang. Dan tap je dus het geluid gewoon af van je tv, en je tv krijgt het geluid via HDMI naar binnen en dat geleid je dus daarheen? Of ik heb iets over het hoofd gelezen?

  11. 60 XP
    W3WillReturn's avatar

    Ik bedenk ineens, waarom laat je het geluid niet naar de tv toegaan en sluit je die groene kabel niet op de tv aan in de microfoon ingang. Dan tap je dus het geluid gewoon af van je tv, en je tv krijgt het geluid via HDMI naar binnen en dat geleid je dus daarheen? Of ik heb iets over het hoofd gelezen?

    Mijn tv (Salora 22led7000t, heeft niet zo prachtig geluid en is heel zacht.

    Daarom zou ik graag gebruik willen maken van mijn nieuwe speaker set,

    Ik ga volgende week naar de Expert, en stel ik mijn vraag aan die gasten daar.

    Hartelijk dank voor jullie hulp.

    MVG,

  12. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Nee als je nou de groene kabel aansluit op je tv in de MIC uitgang dan heb je dus geluid van je tv op je speakers?

  13. 60 XP
    W3WillReturn's avatar

    Ja, dat heb ik inderdaad.

    Maar waarvoor dient die Optical kabel van de playstation 3 dan voor?

    Daar hoef ik dus niks mee te doen?

    MVG,

  14. 67 XP
    Sinner's avatar

    Ja, dat heb ik inderdaad.

    Maar waarvoor dient die Optical kabel van de playstation 3 dan voor?

    Daar hoef ik dus niks mee te doen?

    MVG,

    Daar kan je niks mee doen omdat je die aansluiting niet op je versterker (die in je woofer zit) hebt..
    Sluit de boel maar gewoon aan en druk het groene stekkertje in de koptelefooningang van je TV.

    Werkt 100%

  15. 1064 XP
    jonas46's avatar

    ik zal je snel even uitleggen
    Van de ps3 => TV met HDMI
    Van de TV => speaker door middel van:http://cdnsupport.gateway.com/s/sound/speakers/7004408/700440814.jpg
    dan gaat het geluid van de ps3 EN de tv naar de speakers, ook tv programma’s gaan via de speakers!
    wil je enkel het geluid van de ps3 in de speakers, dan moet je naar de elektrowinkel en vragen of ze deze hebben: http://cdn.head-fi.org/7/72/7215ee2c_CABLE-Audio-Y-Splitter-2-RCA-Females-to-1-3-5mm-Male-IEC-M7401.jpg
    hier plug je dan deze ps3 kabel op in: http://www.hikika.com/images/m/ke/2008/GM-PS3002.jpg
    heel eenvoudig, Rood in Rood en Wit in Wit, de gele kabel mag je gewoon los laten liggen want deze is om de videobeelden van je ps3 door te sturen.
    hier plug je dan het groene kabeltje dat ik hierboven vermeld heb in zo naar je speakers. dan heb je enkel geluid van de ps3 in je speakers.

  16. 60 XP
    W3WillReturn's avatar

    Hartelijk bedankt voor jullie uitleg heren,

    Ik laat mijn kabel van de Playstation 3 lekker rechts liggen, en ik stop de groene kabel in de tv.

    Ik heb verder al opgezocht op youtube, dat ik een paar wijzingen moest doen. (enkel beeld via HDMI), en geluid via zo andere optie).

    En ’t werkt!.

    Hartelijk bedankt, en ik zie jullie graag terug op Playstation Netwerk.

    MVG,

  17. 1064 XP
    jonas46's avatar

    ik ben blij dat te horen, heel erg graag gedaan om de uitleg te geven.

  18. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Mooi, toch nog opgelost xD