Forum

Topic: ps3 hapert met spellen. HDD of lens?

Anoniem's avatar

Heb een ps3 SLIM 320GB die ik via MP heb gekocht. Heel goedkoop en nu weet ik waarom. Hij hapert als ik sommige spellen wil spelen. Voor de zekerheid heb ik een blu ray rip op de HDD gezet maar die speelt ie probleemloos af (buiten het feit dat Sony na 30 minuten het geluid mute….en dan na 10 min het beeld) Heb ook systeemherstel gedaan (de volle 18 uur) maar als ik bijvoorbeeld Gran tourismo 5 prologue begin dan haperen alle filmpjes. Om de 5 sec wacht ie 1 seconde. Spel loopt wel perfect zonder haperingen. Ook bij Killzone 2 loopt het beeld niet synchroon met het geluid en echo-en de dialogen. GTA IV laad ongeveer 4 volle minuten maar het spel is wel perfect speelbaar. My Little planet is het geluid ook te langzaam en stotterd. FIFA 12 is totaal onspeelbaar. Een film DVD erin gedaan en die speelt zonder haperingen.(geen bluray) Staan de filmpjes van GT 5 op de HDD of worden die via de bluray gelezen? Geluiden zijn allemaal normaal niks slepend of harde geluiden.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

18 reacties

  1. 5795 XP
    tyger1's avatar

    Ga naar de winkel waar je hem vandaan hebt vraag het hun eerst en is hij nog in garantie plaats hem daar , of nog beter bel ff Sony helpdisk en doe je verhaal daar ff , mijn mening is het de lens en je HDD die te warm komt .
    Daar kun je niet meer veel mee , dit is aan Sony die hem onder het mes leggen . Jouw ps3 is kapot – Kan iedereen overkomen raar dat je nog geen ylod gezien heb .

  2. 8 XP
    Sjoefke's avatar

    Ga naar de winkel waar je hem vandaan hebt vraag het hun eerst en is hij nog in garantie plaats hem daar , of nog beter bel ff Sony helpdisk en doe je verhaal daar ff , mijn mening is het de lens en je HDD die te warm komt .
    Daar kun je niet meer veel mee , dit is aan Sony die hem onder het mes leggen . Jouw ps3 is kapot – Kan iedereen overkomen raar dat je nog geen ylod gezien heb .

    MP= MarktPlaats helaas…. 🙁 Lens EN? HDD ? Waar baseer je dat op? De sony helpdesk zal denk ik weinig voor mij kunnen betekenen aangezien ik geen bon heb. HDD leest gewoon data die erop staat (blu ray van 8 GB zonder haperen..) advies?

  3. 8816 XP
    7th-son's avatar

    Ik denk dat het gokken word met wat het probleem is. Het is in ieder geval een erg vreemd probleem.
    Hoop voor jou dat degene die hem aan jou verkocht had, er niet mee geknoeit heeft.
    Je kunt wellicht Sony bellen, en het probleem uitleggen, en er uiteraard bij vermelden dat de ps3 2dehands is

    Je moet uiteraard wel begrijpen dat dit het risico is van marktplaats.
    Mocht de advertentie misleidend geweest zijn, dat hij heeft gezegt dat de ps3 uitstekend werkt bijvoorbeeld, zou je er misschien werk van kunnen maken!

  4. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ik heb mijn 2hands mobiel toen der tijd ook gewoon gratis laten maken zonder aankoopbon (het model was nog geen 2 jaar oud) Sony kan ook gewoon zien wanneer het apparaat voor het eerst gebruikt is, ik zal dus gewoon contact opnemen met Sony (alleen niet doorgeven dat je hem 2hands hebt gekocht) en er op letten dat hij niet open is geweest.

    MP= MarktPlaats helaas…. 🙁 Lens EN? HDD ? Waar baseer je dat op? De sony helpdesk zal denk ik weinig voor mij kunnen betekenen aangezien ik geen bon heb. HDD leest gewoon data die erop staat (blu ray van 8 GB zonder haperen..) advies?

  5. 8 XP
    Sjoefke's avatar

    Ik ga eens met de helpdesk bellen. Een nee heb je ja kun je krijgen toch?! (en de zoektocht gaat door..)

  6. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Ik ga eens met de helpdesk bellen. Een nee heb je ja kun je krijgen toch?! (en de zoektocht gaat door..)

    hoe komt het dat bij een film het geluid en beeld gemute worden na een goed half uur ?, ik wist helemaal niet dat dit gebeurde op de ps3.

  7. 8 XP
    Sjoefke's avatar

    hoe komt het dat bij een film het geluid en beeld gemute worden na een goed half uur ?, ik wist helemaal niet dat dit gebeurde op de ps3.

    Was Dark Knight Rises 2012. En The amazing spiderman 2012. Een blu ray rip van Piraten Baai… Heb m op draadloos netwerk staan dus Sony kan alles monitoren wat je afspeelt. En herkende dus de niet originele film die ik aan het afspelen was! Ja big brother is watching you! Na 30 minuten krijg je een waarschuwing en het geluid wordt gemute en na 10 minuten wordt het helemaal zwart! Streamen kan wel maar 1080 lukt niet altijd…..
    Maar even on topic iemand nog een ideetje voordat ik sony ga lastig vallen?

  8. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Was Dark Knight Rises 2012. En The amazing spiderman 2012. Een blu ray rip van Piraten Baai… Heb m op draadloos netwerk staan dus Sony kan alles monitoren wat je afspeelt. En herkende dus de niet originele film die ik aan het afspelen was! Ja big brother is watching you! Na 30 minuten krijg je een waarschuwing en het geluid wordt gemute en na 10 minuten wordt het helemaal zwart! Streamen kan wel maar 1080 lukt niet altijd…..
    Maar even on topic iemand nog een ideetje voordat ik sony ga lastig vallen?

    is dit dan geen inbreuk op je privacy als sony zomaar alles kan meevolgen?, volgens mij is dit gewoon een beveiliging in de film zelf.

  9. 8 XP
    Sjoefke's avatar

    is dit dan geen inbreuk op je privacy als sony zomaar alles kan meevolgen?, volgens mij is dit gewoon een beveiliging in de film zelf.

    Op mijn VLC player werkt ie wel helemaal. (laptop met HDMI aansluiting) en die heeft ook altijd WIFI aanstaan. Dus ligt toch echt aan de PS3 ,die het nog steeds niet doet 🙁

  10. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    MP= MarktPlaats helaas…. 🙁 Lens EN? HDD ? Waar baseer je dat op? De sony helpdesk zal denk ik weinig voor mij kunnen betekenen aangezien ik geen bon heb. HDD leest gewoon data die erop staat (blu ray van 8 GB zonder haperen..) advies?

    Heb je betaald met je pin als je dan een bankafschrift heb dan heb je ook bewijs. Zo had ik dat toen met mijn PS2 opgelost. Nederland = 0495 574 817 (tegen lokaal tarief)

  11. 3 XP
    Djief's avatar

    Heb een ps3 SLIM 320GB die ik via MP heb gekocht. Heel goedkoop en nu weet ik waarom. Hij hapert als ik sommige spellen wil spelen. Voor de zekerheid heb ik een blu ray rip op de HDD gezet maar die speelt ie probleemloos af (buiten het feit dat Sony na 30 minuten het geluid mute….en dan na 10 min het beeld) Heb ook systeemherstel gedaan (de volle 18 uur) maar als ik bijvoorbeeld Gran tourismo 5 prologue begin dan haperen alle filmpjes. Om de 5 sec wacht ie 1 seconde. Spel loopt wel perfect zonder haperingen. Ook bij Killzone 2 loopt het beeld niet synchroon met het geluid en echo-en de dialogen. GTA IV laad ongeveer 4 volle minuten maar het spel is wel perfect speelbaar. My Little planet is het geluid ook te langzaam en stotterd. FIFA 12 is totaal onspeelbaar. Een film DVD erin gedaan en die speelt zonder haperingen.(geen bluray) Staan de filmpjes van GT 5 op de HDD of worden die via de bluray gelezen? Geluiden zijn allemaal normaal niks slepend of harde geluiden.

    Hoi sjoefke heb je al een oplossing gevonden voor je probleem heb volgens mij ook hetzelfde probleem. Mijn ps3 is net ander half jaar heel weinig opgespeeld en uit het niks begint ie te haperen. Heb Lens al schoongemaakt systeemherstel uitgevoerd maar niks helpt. Weet jij mischien al iets meer.

    Groet

  12. 67 XP
    Sinner's avatar

    is dit dan geen inbreuk op je privacy als sony zomaar alles kan meevolgen?, volgens mij is dit gewoon een beveiliging in de film zelf.

    Klopt als een bus.
    Dat Sony (zoals Sjoefke beweert) alles wat je afspeelt aan het monitoren is, is natuurlijk klinkklare onzin.

  13. 8 XP
    Sjoefke's avatar

    Nee helaas nog geen oplossing. Kan de laser laten maken voor 75 euro bij een winkel. Maar moet 1st zeker weten dat het de lens is. Eventjes een bluray disk op de kop tikken of lenen van iemand en dan weer kijken. Wilde de HDD checken dus die had ik eruit gehaald en hoopte m op bad sectors te checken op mijn PC met een USB to SATA kabel. helaas is die natuurlijk op zo’n wijze beschreven dat Windows hem niet kan checken 🙁 Je moet dus zeker NIET op initialiseren drukken…:) dan kan windows m wel controleren maar dan is hij niet meer te lezen door je PS3.
    Heb de helpdesk nog niet geprobeerd. Druk druk druk 🙂 Ik hou je op de hoogte

    Klopt als een bus.
    Dat Sony (zoals Sjoefke beweert) alles wat je afspeelt aan het monitoren is, is natuurlijk klinkklare onzin.

    Hahahha is ook zo , een beetje overdrijven en doemdenken kan geen kwaad. Zit in de film maar alleen pakt ie m wel op bij de PS3 en niet op je PC met VLC player. Dus SONY laat de PS3 die bestanden niet afspelen. Beetje jammer maar ja. Als ik m stream kan het wel maar dat komt omdat mijn PC het bestand omzet met PS3 Media Server. Dit even ter verduidelijking…;)

  14. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    is dit dan geen inbreuk op je privacy als sony zomaar alles kan meevolgen?, volgens mij is dit gewoon een beveiliging in de film zelf.

    Is gwn de Cinema protection is geen inbreuk…

  15. 3 XP
    Djief's avatar

    Heb net de volledige format gedaan van 20 uur
    en weer Fifa 13 geprobeerd. Blijft haperen is niks veranderd

  16. 8 XP
    Sjoefke's avatar

    Hmm oke heb een Blu Ray disk geleend van een vriend en die speelt m zonder haperen af. Ook een 2de disk is geen probleem. Dus geen lens probleem….jammer anders wist ik waaraan het lag. Gelukkig geen 75 euro voor een nieuwe lens betaald was dus niet nodig. Volgende item op de checklist, de HDD. Ik post het hier wel.

  17. 3 XP
    Djief's avatar

    Hmm oke heb een Blu Ray disk geleend van een vriend en die speelt m zonder haperen af. Ook een 2de disk is geen probleem. Dus geen lens probleem….jammer anders wist ik waaraan het lag. Gelukkig geen 75 euro voor een nieuwe lens betaald was dus niet nodig. Volgende item op de checklist, de HDD. Ik post het hier wel.

    Ik ben benieuwd hoor graag als je iets meer weet

  18. 8 XP
    Sjoefke's avatar

    Ik ben benieuwd hoor graag als je iets meer weet

    Ok na heel wat gepiel met dat ding…het is opgelost!
    Nadat ik op youtube meerdere filmpjes had gezien dat je de blu ray lens kan schoonmaken zelf ook aan de slag gegaan. Een torx 8 securety schroevendraaier gekocht (2 euro op MP) pure alcohol 70 % (etos 2,49) en een doos wattestaafjes (0,38) De garantie sticker met een fohn losgeweekt 🙂 en alles opengemaakt. Had een PS3 slim 320GB dus dit ging echt heel gemakkelijk. De drive opengemaakt en de 2 lenzen (DVD en Blu Ray) netjes schoongemaakt. even de alcohol laten verdampen en toen ook nog alle stof rondom de fan en accu weggestofzuigd (met een doek om de mond van de stofzuiger slang, anders statische lading = zeer slecht voor ps3) echt alle fan bladen schoongemaakt en dus 20 minuten verder had ik een stofloze ps3. Echt heel veel zwarte papieren doekjes en wattestaafjes dus, echt een vieze bende binnenin. Ook nog ff met sop en een sponsje langs de buitenkant van de console gegaan. Dus op goed geluk alles weer aangesloten en Killzone 2 erin. Die pakte ie perfect nu door naar het spel zelf en…….Het beeld en geluid gingen haperen AAAHHH! :((( WTF! Na dit klein drama dacht ik dus dat mijn lens helemaal kapot was…..

    Volgende op de lijst was een goedkope HDD kopen om ook dit uit tesluiten. Ik kon helaas de originele HDD niet uitlezen met Windows zodat ik op bad sectors kon checken…dacht ik ! 🙂 Er bestaat een programma : HDD Regenerator 2011 dit leest alle badsectors van HDD en repareert ze soms ook. Maak niet uit hoe de schijf is geformateerd en wat voor data erop staat het verwijderd ook niks! Het blijft gewoon je schijf maar dan gefixed, zonder data te verwijderen of te verplaatsen.
    Met een USB kabeltje mijn sata ps3 schijf aangesloten op mijn pc en het programma laten draaien, BAM 2 BAD SECTORS en 3 delays (vertragingen in je schijf waar de ps3 heel langzaam van wordt en uiteindelijk gaat die schijf ook kapot) Ja dat was dus de boosdoener. bad sectors zijn funest voor de werking van je ps3. Je krijgt er haperingen van en freezes. Heb dus op MP een HDD van 160GB gekocht voor een 10tje en aangesloten op de PS3. Alles opnieuw geinstalleerd (usb stick met de nieuwste firmware, HDD laten formateren door PS3 systeem enz.) Toen killzone 2 erin EN? …
    Hij werkt PERFECT ik heb nog nooit de intro gezien zonder hapering en kan nu ook gewoon het spel spelen zonder maar 1 glitch! 🙂

    Ik ben weer tevreden, in dit geval was het de HDD =10 euro investeren maar het kon ook de Blu ray lens zijn (35 euro nieuw) en een beetje kennis. Jij succes met problem hunting en hoop dat je eruit komt!