Forum

Topic: Xbox 360 nu als nog kopen ?

Anoniem's avatar

Heey allemaal,
Ik zit al een tijdje ontiegelijk te twijfelen of ik nu wel of niet nog een xbox 360 moet kopen. Ik heb op dit momenteel een ps3 en een vita, en heb vroeger nog een x360 gehad maar verkocht.

De reden waarom ik toch zit te twijfelen : party chat, halo 4, forza, en toch een beetje de gebruiksvriendelijkheid.

De dingen die me tegen houden : ik heb al een ps3, de nieuwe next-gens zijn opkomst,

Kwa vrienden is het een beetje verdeeld, alhoewel ik een wat gezelliger groepje op de xbox hebt zitten doormiddel van party chat natuurlijk. Ik ga er niet vanuit dat jullie mn keuze maken, maar ik vraag vooral om advies en dus geen fanboy gedrag ! ( want ik weet dat dit een gevoelig onderwerp is bij menig gamer ) ik hoor het wel ! Avast bedankt,

Groetjess

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

34 reacties

  1. 1064 XP
    jonas46's avatar

    dat hangt af van hoeveel tijd je op de xbox wilt doorbrengen. als je maar twee keer om de twee weken de xbox zal gebruiken zou ik je aanraden het gewoon te houden bij je ps3 en te wachten op de next-gen consoles. Ik wil zeker geen consoles afkraken want ook de xbox heeft een mooi aantal features die de ps3 niet heeft. Wel denk ik dat je zelf eens goed zal moeten nadenken, wij kunnen tenslotte de keuze niet maken in jouw plaats.

  2. 2240 XP
    mausi-gangsta's avatar

    ik zou het niet doen, want je heb al een ps3 met de spellen die je euk vind om te spelen neem ik aan… dan koop je een XBOX met de zelfde keuzes, enigste wat daar zo “leuk’ zou zijn is HALO.

    het een of het ander, uiteindelijk beslis jij 😀

  3. 397 XP
    WushuDanny's avatar

    Als je het niet hoeft te laten om het geld en je tijd zat hebt, waarom niet?
    Maar als je kijkt naar alle goede games die er nog uit komen op de ps3 en misschien zijn er ook nog een aantal goede games op de ps3 die je nog niet hebt. Als je daar je geld aan besteed in plaats van een xbox dan ben je hopelijk wel bezig tot de next gen consoles uitkomen.

  4. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    NIET DOEN!!!

    Waarom niet? Gewoon omdat ik je niet wil missen! 😉

    Maar de keuze is geheel aan jou natuurlijk. Ik kan je daarbij verder niet adviseren gewoon simpel omdat ik nooit een Xbox heb gehad. Ik ben lang geleden met Nintendo begonnen en geëindigd bij Playstation. Ik heb zelf geen redenen om ook een Xbox aan te schaffen. Ik heb genoeg leuke games op de PS3 en sinds de komt van de Vita wordt ik daar een steeds grotere fan van. Ik zou de tijd er niet eens voor hebben om me ook nog eens bezig te houden met de Xbox.

  5. 202 XP
    askanan's avatar

    hangt af van wat je wilt, ik heb een xbox omdat er namelijk veel titles zijn die ik wou die enkel xbox zijn(lost oddessey, magna carta 2,tales of vesperia, fable 2, infnite undiscovery, etc etc) waren die ook op ps3 gereleased had ik zonder twijfel enkel bij die gebleven.

  6. 67 XP
    Sinner's avatar

    Ik heb ook beide consoles, niks mis mee imho.

    Gewoon makkelijk omdat de 360 bepaalde titels heeft/had
    welke de PS3 niet heeft/had en deels ook om de community.

    Ik zou wel even wachten met de aanschaf i.v.m. de
    standaard prijsverlagingen vlak voor de kerstdagen.

  7. 1978 XP
    Faunus's avatar

    Ik zou het lekker doen!

    Koop gelijk de Gears of War trilogie. Stuk voor stuk toffe singleplayercampagnes.

    En daarnaast heb je Halo 4 en Forza Horzon waar je je goed mee kunt vermaken.

    Next-gen komt toch pas eind 2013/2014

  8. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Het onderwerp tijd is inderdaad een belangrijke ! Eerlijk gezegd heb ik daar niet eens bij stil gestaan. Ik game namelijk al stukke minder aangezien ik de tijd er niet echt voor hebt, maak momenteel lange schooldagen en gebruik momenteel meer de avonden. Echt een heel groot stuk achter elkaar spelen lukt niet meer alleen in het weekend ( als ik het wat rustiger hebt ). Ik weet wel dat ik toendertijd mijn xbox had verkocht vanwege hij stof stond te happen en er totaal geen gebruik werd van gemaakt. Ik deed alles op de ps3, aangezien ik daar gewoon de leukste spellen voor had. Hoe ik eigenlijk m’n bericht nu zo hebt opgesteld denk ik dat mijn voorkeur eigenlijk ook gewoon op de ps3 blijft, ik heb nog zooooo veel games, en er komen nog zoooo veel games uit die ik super graag wilt spelen.

  9. 79 XP
    GTA's avatar

    Het onderwerp tijd is inderdaad een belangrijke ! Eerlijk gezegd heb ik daar niet eens bij stil gestaan. Ik game namelijk al stukke minder aangezien ik de tijd er niet echt voor hebt, maak momenteel lange schooldagen en gebruik momenteel meer de avonden. Echt een heel groot stuk achter elkaar spelen lukt niet meer alleen in het weekend ( als ik het wat rustiger hebt ). Ik weet wel dat ik toendertijd mijn xbox had verkocht vanwege hij stof stond te happen en er totaal geen gebruik werd van gemaakt. Ik deed alles op de ps3, aangezien ik daar gewoon de leukste spellen voor had. Hoe ik eigenlijk m’n bericht nu zo hebt opgesteld denk ik dat mijn voorkeur eigenlijk ook gewoon op de ps3 blijft, ik heb nog zooooo veel games, en er komen nog zoooo veel games uit die ik super graag wilt spelen.

    Koop het niet. waarom? omdat u de nieuwe xbox in over een jaar zou moeten kopen! !!!!! behalve het geld voor later! !!!!! om eerlijk ik te zijn kocht een ps3 aangezien ik altijd had playstations, maar wanneer ik zie de xbox van een vriend van mijn ik wens dat ik had gekocht een xbox ook.. ik denk dat het beter met partychat is en ik houd van forza 4!!!!! ik nog steeds houd van mijn ps3, maar volgende console Zal een xbox voor zeker zijn..

  10. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Nee joh man om een paar spellen een nieuw ding kopen wat een onzin houd het hier lekker bij.

  11. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Er is nu zooooo een mooie aanbieding xD xbox 360 slim 250 gb, 2 controllers, forza 4, skyrim, 3 maand xbl, normale/microsoft draadloze headset voor €195 ! Ik dacht eerder al bij de ps3 te blijven maar doordat ik nu mn geld bij elkaar hebt en deze aanbieding is gekomen, zit ik gewoon weer heel erg te twijfelen. Helaas moet de keuze snel gemaakt worden omdat het maar een weekaanbieding is. Ohhhhhh grrrrr dit is zo moeilijk

  12. 67 XP
    Sinner's avatar

    Gewoon doen. 🙂

  13. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Er is nu zooooo een mooie aanbieding xD xbox 360 slim 250 gb, 2 controllers, forza 4, skyrim, 3 maand xbl, normale/microsoft draadloze headset voor €195 ! Ik dacht eerder al bij de ps3 te blijven maar doordat ik nu mn geld bij elkaar hebt en deze aanbieding is gekomen, zit ik gewoon weer heel erg te twijfelen. Helaas moet de keuze snel gemaakt worden omdat het maar een weekaanbieding is. Ohhhhhh grrrrr dit is zo moeilijk

    Veel goedkoper dan dit ga je het in ieder geval niet krijgen. Als je een Xbox360 wilt moet je hem nu aanschaffen.

  14. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Xbox heeft een aantal sterke exclusives: Halo serie, Gears serie, Forza serie en nog wel een paar.
    Wanneer je die exclusives interessant vindt dan is nu het moment om toe te slaan inderdaad.

    Deze generatie heeft: 4 Halo delen, 4 Gears delen (Judgment komt in lente 2013) en meerdere Forza’s (weet niet als je die allemaal wilt spelen). Ik heb de Xbox voor Halo en Gears gekocht en had er geen spijt van. Had dan ook een goede ruildeal maar toch heb ik me er erg mee vermaakt.

  15. 393 XP
    Dj_Kramer's avatar

    Er is nu zooooo een mooie aanbieding xD xbox 360 slim 250 gb, 2 controllers, forza 4, skyrim, 3 maand xbl, normale/microsoft draadloze headset voor €195 ! Ik dacht eerder al bij de ps3 te blijven maar doordat ik nu mn geld bij elkaar hebt en deze aanbieding is gekomen, zit ik gewoon weer heel erg te twijfelen. Helaas moet de keuze snel gemaakt worden omdat het maar een weekaanbieding is. Ohhhhhh grrrrr dit is zo moeilijk

    waar is die aanbieding dan?
    Klinkt mij ook wel leuk in de oren

  16. 1374 XP
    rva_96's avatar

    De forza serie is voor mij heel erg aantrekkelijk, had vroeger dan forza 3 op de 360 en gt5 op de ps3. Toen ik nog geen forza had was gt5 alles voor me, maar wanneer ik forza 3 had gehaald heb ik me daar wel degelijk uren mee vermaakt ! Helaas nooit forza 4 kunnen spelen. Maar wat mij mee dwars zit is dat over een half jaar de next-gen consoles worden aangekondigd ( daar ga ik dan van uit ). En ik weet natuurlijk niet hoe duur die gaan kosten etc etc etc. Maar het is een hele moeilijke tijd volgens mij.

  17. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Reken maar dat de consoles minstens 400 euro gaan kosten (next-gen). Alhoewel je dan voor de PS4 + X720 zou kunnen gaan, kan je nu inderdaad voor een laag bedrag de exclusives nog meepikken. Die exclusives zullen aan de andere kant vast en zeker via de Xbox Live store worden aangeboden als digitale aankoop. Kan je ze alsnog spelen.

  18. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik heb een PS3, Xbox 360, en Wii U.
    Van deze 3, is de Wii U het meest gebruikersvriendelijk, Xbox 360 het rijkst aan functies, en de PS3 het meest comfortabel.
    Dus, heb je liever gemak (Wii U), functies (X360), of comfort (PS3)?

    Ook zou ik even naar de games kijken, heb je liever Mario? Master Chief? Of toch die hunk van een Nathan Drake?
    Bovendien kun je niet cross-brand gamen, dus ook al is, bijvoorbeeld, Black Ops II op alle 3 beschikbaar, je zult alsnog de PS3 Versie alleen met PS3 bezitters kunnen spelen via SEN/PSN, X360 Versie alleen met X360 bezitters via Xbox LIVE, en Wii U Versie alleen met Wii U bezitters via Nintendo Network.
    In dat geval gaat de vraag weer over compatibiliteit.

  19. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Maar kwa functies wil ik ook wel de xbox halen, maar omdat die gewoon over 1 jaar een opvolger krijgt snijd me heel erg.

  20. 1 XP
    bernard's avatar

    De opvolger staat inderdaad gepland voor eind 2013. Een jaar is zo voorbij. Aan de andere kant is de nieuwe Xbox 360 een stuk duurder, loop je het risico dat er nog een hoop kinderziektes in de hardware en software zitten, en bovendien komen er nog een aantal aardige games uit voor de Xbox 360.
    Een interessant artikel hierover: http://www.xbox-kopen.com/nieuws/5-redenen-om-niet-om-niet-te-wachten-op-de-xbox-720/

    Het blijft een persoonlijke keuze. Ik heb zelf niet veel aan SmartGlass of de media functionaliteiten van de Xbox 360, maar zou hem kopen vanwege de games die nog uit komen (waaronder eentje uit mijn favoriete serie: gears of war :))

  21. 2457 XP
    peyj's avatar

    Bekijk het zo.. Je koopt alleen die xbox voor de exclusives. Wanneer een open platform game uitkomt moet je gaan kiezen. Op een gegeven moment staat 1 van beide stof te happen. Dat is gewoon zonde, zeker als je al weinig tijd hebt. Momenteel heb ik ook wat minder tijd, dan komt het soms al voor dat ik mn PS3 een dag of 2 niet gebruik.

    Halo en Forza lijken mij ook hele gave spellen, maar ik koop geen xbox omdat ik het zonde vind om voor live te betalen en omdat die waarschijnlijk later stof gaat happen. Ik zou gewoon wachten op een next gen, goed in de gaten houden welke titels bekend worden gemaakt en welke opties jou het beste lijkt. Ik zou alleen wel een jaartje tot half jaartje wachten met het kopen van een next gen (vaak veel patches en firmware updates, prijsverlaging, etc).

  22. 778 XP
    taart0001's avatar

    Late Post, maar ik wilde toch nog even een duit in het zakje doen: NIET DE XBOX KOPEN! reden: next gens komen er aan en bijna alle spellen die nu op xbox uitkomen, komen ook op de ps3 uit, ik zeg lekker blijven gamen op de ps3 en verkoop lekker die vita. Heb je alvast wat centjes gespaard voor de next gens! Geloof me doe dat maar.. ik vind die support van Sony voor die vita zo sumier! Ik heb ook een xbox 360 gehad, zelfs voor de derde keer! En dat gezamelijk met een ps3, maar de exclusieve titels van Sony zijn kwalitatief zo veel sterker dan die van Microsoft, althans dat vind ik. De enige titel op xbox die echt leuk vond om te doen was Gears of War 1, 2 en 3, maar goed… ik zeg: Uncharted, The Last of Us, Heavy Rain, Beyond two Souls, God of War 3 en God of War Ascension ehmm.. The Last Guardian zal toch wel een keertje uitkomen op de next gens.. Dust 541.. nou genoeg keuze bij Sony!

  23. 90 XP
    remii's avatar

    marktplaats xbox 360 voor 60euro met headset en games en kan getest worden voor aankoop… misschien iets voor jou.?

  24. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Met tweedehands heb je ook weer risico’s dat er heel veel krassen op zitten, of dat het de RRoD al heeft gehad.
    Aan de andere kant, mijn PS3 is ook nog maar een paar maandjes oud, ik heb het nieuw gekocht, en heeft nu al duidelijke krassen.
    Ik weet niet waarom, aangezien ik het altijd op mijn bureau heb staan, tussen de Mac Mini en Wii U, en ik heb het nergens anders meegenomen.
    De Wii U heeft ook een krasje, en ook die heb ik nergens meegenomen.
    De Wii heeft al wel veel krassen, maar die heb ik ook al 6 jaar lang naar vrienden en familie meegenomen, dus dat kan nog wel.

  25. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Oh oud topic 😛 Ik had al een tijdje besloten om idd niet de xbox 360 te kopen. De vita daarintegen wil ik wel gewoon behouden, voordat de next-gen uitkomt heb ik allang dat geld al weer bij elkaar hoor 😉 Daarom kijk bij aanschaf zowel naar een nieuwe xbox als de nieuwe playstation en sta ik dus precies in midden strijd welke het van die 2 gaat worden. Maar in ieder geval nog bedankt voor de reacties 😉

    btw, 2dehands heb ik het zelf nooit zo op. Is wel goedkoper enzo maar vaak scheelt het maar 50 euro ofzo en voor 50 euro heb je dan wel een nieuwe dus geen slijtage en volledige garantie 😉

  26. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik neem ze allebei gewoon, bij wijze van spreken wordt ik toch elke maand door YouTube gefinancierd.

  27. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ik neem ze allebei gewoon, bij wijze van spreken wordt ik toch elke maand door YouTube gefinancierd.

    Uiteindelijk zal ik ze ook beide halen maar daar zal meer dan een jaar tussen zitten 😉 Heb je partnership op yt ?

  28. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ja, ik ben YouTube Partner, zelfs twee keer.

  29. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Laat ik gewoon met beide voeten op de grond blijven staan, m.a.w. moet ik gewoon werken voor mijn geld. Ik sta er wel van versteld dat er redelijk wat mensen zijn die echt gewoon alles consoles thuis willen hebben staan. Ondertussen hebben we het dus over honderden euros… Plus de uitgavens die nog moeten worden gedaan voor games…

    Ik heb 1 PS3 met door de jaren heen een aardige collectie aan games die ik ooit nog wel een keer opnieuw wil spelen, ook een aardige duit alles bij elkaar… Ik wil dus echt geen XBox of andere console erbij hebben, je kan er toch maar op 1 tegelijk spelen…

  30. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Je handen heb je dan bezet, maar je hebt je voeten toch nog, voor een tweede Console?

  31. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Je handen heb je dan bezet, maar je hebt je voeten toch nog, voor een tweede Console?

    Je hele lichaam :p kinect hahah

  32. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Van de Kinect vind ik eigenlijk niet dat ze de Wii Remote hebben gekopieërd, ik vind eerder dat ze de EyeToy kopiëren.
    Elk bedrijf kopieërt van anderen, Apple heeft ook met de iPhone van IBM gekopieërd, maar ook de iPad was eigenlijk Microsoft’s idee.
    Maar beter goed gestolen, dan slecht gemaakt, zoals ze dat zeggen.
    Van mijn part is elke innovatie tegenwoordig gebaseerd op een al bestaand product.

  33. 1 XP
    -kjell-'s avatar

    marktplaats xbox 360 voor 60euro met headset en games en kan getest worden voor aankoop… misschien iets voor jou.?

    ja voor mij 😀

  34. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    ja voor mij 😀

    Remii plaatste zijn reactie op 9 februari, ik vrees dat je iets te laat bent… 😉