Forum

Topic: PS3 Ultra Slim 12 GB uitbreiden

Anoniem's avatar

Dag allen,

heb laatst de PS3 Ultra Slim 12 GB (ssd) gekocht.
Maar zoals jullie snappen is 12GB zo vol…
hoe breid ik het geheugen dan uit bij de ultra slim…
heb ergens gelezen dat het bij deze variant met een speciale externe schijf kan? tenminste zo staat het beschreven op verkoop sites:

Mogelijkheden: •Speel de beste games, DVDs en Blu Ray films af met deze alleskunner!
•25 procent kleiner en 20 procent lichter dan de huidige PlayStation 3 Slim
•Sla al je savegames op met 12 Gb flash geheugen
•Uitbreidbaar met een speciale harde schrijf van 250gb (niet bijgeleverd)
•Ondersteunt zowel HDMI als AV output in HD en SD resoluties (HDMI kabel niet bijgeleverd)
•Zowel rechopstaand als liggend te gebruiken

Iemand die hier meer van weet???

Alvast bedankt,

Michiel Oosterhoff

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

19 reacties

  1. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Precies zoals je het zegt; je kan een hdd aan je PS3 aansluiten. Je kan de interne 12 GB HDD volgens mij ook gewoon vervangen door een grotere. Check google.
    Belangrijk is de manier waarop ie geformatteerd is. Maar ik heb daar geen verstand van… 🙂

    Je had iig beter de Super Slim 500 GB kunnen kopen, dat was uiteindelijk waarschijnlijk voordeliger geweest…

  2. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Kijk eens in de handleiding zou ik zeggen, daar heeft het tot nu toe altijd ingestaan hoe je het kunt doen!

  3. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    is gewoon net als de ps3 slim of fat.
    Zijkant schuif je open. Daar kan je de HDD inzetten. Je hebt wel een zogenoemde ”Caddy” nodig.
    Is volkomen onzin dat je een specifieke van Sony nodig hebt…

    http://www.youtube.com/watch?v=Y3wF0a8mC2E

  4. 2417 XP
    Sensu's avatar

    is gewoon net als de ps3 slim of fat.
    Zijkant schuif je open. Daar kan je de HDD inzetten. Je hebt wel een zogenoemde ”Caddy” nodig.
    Is volkomen onzin dat je een specifieke van Sony nodig hebt…

    Klopt, maar het zou vreemd zijn als Sony het oké zou vinden dat bij de productomschrijving van hun PS3’s niet hun eigen handel bekendgemaakt zou worden, maar die van anderen. :p

  5. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Klopt, maar het zou vreemd zijn als Sony het oké zou vinden dat bij de productomschrijving van hun PS3’s niet hun eigen handel bekendgemaakt zou worden, maar die van anderen. :p

    haha klopt helemaal met je eens Sensu!

  6. 4 XP
    mhoosterhoff's avatar

    ik ben er van op de hoogte dat het moet met een 2,5 inch sata harde schijf 5400rpm…

    maakt het nog iets uit of het sata of sata 2 is?
    Is het merk nog van belang?
    En welke hebben jullie i.v.m. prijs/kwaliteit?

  7. 1402 XP
    Selec1's avatar

    ik ben er van op de hoogte dat het moet met een 2,5 inch sata harde schijf 5400rpm…

    maakt het nog iets uit of het sata of sata 2 is?
    Is het merk nog van belang?
    En welke hebben jullie i.v.m. prijs/kwaliteit?

    Sata 2 is domweg sneller. Ik zou dus voor een Sata 2 schijf gaan maar een Sata 1 schijf werkt ook prima. Overigens kan je er ook een 7200rpm schijf in doen. Dat zorgt voor iets meer hitte in je PS3 maar wel minder laadtijden.

    Voordat je een schijf kiest moet is het slim om even op het merk + typenummer te googelen. Als je dan geen vreemde verhalen tegenkomt, dan zit het meestal wel goed. Ik heb zelf een Seagate harde schijf.

  8. 4 XP
    mhoosterhoff's avatar

    handig filmpje.. maar als ik die zo zie schuif je de hdd er gewoon bij in? of zie ik dat verkeerd??

    linkje gevoden voor niet al te dure harde schijven… zit er 1 tussen waarvan jullie (de ervaringsdeskundigen) zeggen die kan wel???

    https://www.dealstunter.nl/webshop/35/90/SATA_(2,5_inch,_laptop)

  9. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    handig filmpje.. maar als ik die zo zie schuif je de hdd er gewoon bij in? of zie ik dat verkeerd??

    linkje gevoden voor niet al te dure harde schijven… zit er 1 tussen waarvan jullie (de ervaringsdeskundigen) zeggen die kan wel???

    https://www.dealstunter.nl/webshop/35/90/SATA_(2,5_inch,_laptop)

    Yep je schuift hem er gewoon in. Je ps3 heeft de aansluiting en wanneer je de schijf erin schuift klikt ie em vast.
    Dekseltje op en voila. Hoeveel GB wil je?

  10. 4 XP
    mhoosterhoff's avatar

    ongeveer 250 gb… lijkt me eerst wel voldoende….

    maar wat ik bedoelde met dat filmpje… als ik die zo zie dan ziet er al een schijfje van 12 gb in?
    En je doet er een andere hdd BIJ in… ?
    na ja… als ik het ding open krijg en de hdd binnen heb zal ik eens ff kijken 😛

  11. 90 XP
    remii's avatar

    als je er n 250 gb harde schijf in doet (in een 12gb ps3) dan heb je dus 262 gb totaal?? klinkt logisch of…?? stel ik heb een sataschijf 2,5 inc, dan ben ik nog nii klaar want je hebt ook een ps3 slide nodig, waar koop ik die dinge? mediamarkt? mvg

  12. 1 XP
    beerdo1997's avatar

    ongeveer 250 gb… lijkt me eerst wel voldoende….

    maar wat ik bedoelde met dat filmpje… als ik die zo zie dan ziet er al een schijfje van 12 gb in?
    En je doet er een andere hdd BIJ in… ?
    na ja… als ik het ding open krijg en de hdd binnen heb zal ik eens ff kijken 😛

    kan je dan ook een sata 3 gebruike of is dat weer ander s 7200 rpm

  13. 90 XP
    remii's avatar

    kan je dan ook een sata 3 gebruike of is dat weer ander s 7200 rpm

    als ie 2,5 inc is is alles goed, let wel dat je ps3 erg heet wordt met een 7200 rpm.
    ik raad je dus een 5400 rpm aan.
    heb zelf ook 5400 rpm en werkt perfect!!

  14. 62 XP
    NewDust's avatar

    Normaal gesproken ben ik niet actief op het forum maar bij deze dan toch, door de vele misinformatie in dit topic.

    Voor het plaatsen van een nieuwe HDD in de ultra-slim 12GB versie heb je een speciale HDD-bracket (ook wel HDD-caddy genoemd) nodig. het gaat dan specifiek om deze. Daarnaast kan je elke 2,5″ HDD plaatsen, zowel 5400RPM als 7200RPM de verschillen in temperatuur bedragen slechts 2 tot 3 graden, verder kun je hier zien of het verschil in prijs en temperatuur je de kortere laadtijden waard is. Daarnaast zijn zowel SATA als SATAII schijven bruikbaar, al moet je wel een aanpassing op de SATAII schijven doen. De doorvoer snelheid maakt tegenwoordig echter weinig uit. SATA schijven zit meestal aan de max, waar SATAII schijven worden gelimiteerd door de controller in de PS3

    Ben je van plan om veel PSN-games te kopen, of een PS+ abonnement af te sluiten bezuinig dan niet op de grootte van je hardeschijf. Ik ben zelf een groot gebruiker en heb aan 500GB al niet meer genoeg. Voor normaal gebruik raad ik je 250GB of 320GB aan.

  15. 1 XP
    ttonie01's avatar

    als je er n 250 gb harde schijf in doet (in een 12gb ps3) dan heb je dus 262 gb totaal?? klinkt logisch of…?? stel ik heb een sataschijf 2,5 inc, dan ben ik nog nii klaar want je hebt ook een ps3 slide nodig, waar koop ik die dinge? mediamarkt? mvg

    Dat heet een “bracket” – is oa te koop bij Bol en Free Record Shop – beiden verkopen deze in een kit met een 250 GB 2.5″ HD – dat wordt verkocht als zijnde een standaard “Sony Accesoire” lijkt het – prijs van de kit iets van 70 Euro – Alleen de bracket (als je al een losse HDD hebt liggen) ergens tussen de 11 en 14 Euro

  16. 2 XP
    koenders's avatar

    Dat heet een “bracket” – is oa te koop bij Bol en Free Record Shop – beiden verkopen deze in een kit met een 250 GB 2.5″ HD – dat wordt verkocht als zijnde een standaard “Sony Accesoire” lijkt het – prijs van de kit iets van 70 Euro – Alleen de bracket (als je al een losse HDD hebt liggen) ergens tussen de 11 en 14 Euro

    hoe zit het met de garantie als je dit doet met een nieuwe 12 gig ps3

  17. 2417 XP
    Sensu's avatar

    hoe zit het met de garantie als je dit doet met een nieuwe 12 gig ps3

    Dat verandert niets aan je garantie. 🙂

  18. 2 XP
    koenders's avatar

    Dat verandert niets aan je garantie. 🙂

    Top! Maar kan je dan gedownloade spellen van PS3 community daarop opslaan en spelen? Wordt tevens daar ook de voortgang van de spellen bewaard?

  19. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Top! Maar kan je dan gedownloade spellen van PS3 community daarop opslaan en spelen? Wordt tevens daar ook de voortgang van de spellen bewaard?

    uiteraard, daar is het tenslotte voor bedoelt (en voor muziek en films ook natuurlijk)
    waar dacht je anders dat het opgeslagen werd?