Forum

Topic: PS3 staat in koude ruimte, kan dit kwaad?

Anoniem's avatar

Hoi allemaal,

Mijn PS3 staat momenteel in de garage, waar ik mn game-hoekje gemaakt heb.
Het probleem is: Er is daar geen verwarming, dus ik zit er meestal onder de dekens.
Ik vroeg me af of het erg is of de PS3 daar staat? Die staat namelijk dicht bij de ijzeren garagepoort.

Zou de kou ’s nachts de PS3 beschadigen?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. 589 XP
    xDutchSoldier's avatar

    Wat is koud?

  2. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Mijn broertje speelt altijd op een zolder in een schuur bij mijn ouderlijk huis, die ’s nachts of als hij er niet zit ook niet verwarmd is. Daarbij zit de werkplaats van mijn pa eronder, waardoor stof e.d ook best wel aanwezig is.
    Hij heeft z’n fattie daar al een jaar of 4 staan, en doet het gewoon nog. Volgens mij legt ie er in de winter wel een dekentje of doek of zo overheen…

    Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik je kan garanderen dat de jouwe niet door de kou beschadigd raakt…! Mede ook omdat bij jou NOOIT de verwarming aanstaat…

    @ hieronder; goed punt, vocht is natuurlijk weer een ander verhaal!

  3. 1064 XP
    jonas46's avatar

    JAZEKER !!, dit kan kwaad elektronische apparatuur is uiterst gevoelig voor lage temperatuur. niet alleen koude maar ook vocht is gevaarlijk. in een garage wordt het namelijk heel vochtig.

  4. 62 XP
    Gmike's avatar

    Dan moet ik er toch maar wat anders op vinden, maar zo heb ik het altijd al gedaan, ik heb niet echt een andere plek om te gamen.

    Misschien in de winter tijdelijk de ps3 verhuizen naar een andere plek?

  5. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Dan moet ik er toch maar wat anders op vinden, maar zo heb ik het altijd al gedaan, ik heb niet echt een andere plek om te gamen.

    Misschien in de winter tijdelijk de ps3 verhuizen naar een andere plek?

    Zeker doen vocht kan veel schade toebrengen aan de chipsets van de ps3 of andere elektronische apparatuur.
    Vooral in deze koude tijden….

  6. 62 XP
    Gmike's avatar

    Gaat dit bijvoorbeeld wel:

    De PS3 ergens zetten waar het minder vochtig is, en dan wel in de garage gaan spelen?
    Als hij aanstaat wordt hij toch zowiezo wat warmer, dus dan maakt het misschien niet uit?

  7. 8831 XP
    7th-son's avatar

    je tv kan daar uiteraard ook schade op lopen, niet alleen je ps3!

    je kunt ook een elektrische kachel aanschaffen, gewoon een kleintje
    kosten alleen wel weer veel in energie als je ze hoog en/of lang aan zet

    Zelf heb ik ooit eens mijn PS3 gitaar in mijn auto laten liggen, en was die helemaal vergeten
    uiteraard midden in de winter!
    deze heb ik naderhand weg moeten gooien, want op de plek waar de batterijen zaten was het kompleet geoxideerd!

  8. 62 XP
    Gmike's avatar

    Die tv is nog zo’n oude kast, die haal ik daar niet zo gemakkelijk weg. 😀 Die staat er wel al zo’n jaar of 4 denk ik.
    Binnenkort kan ik wel naar de kamer van mn zus, die is groter dan de mijne, misschien kan ik daar alles zetten.

  9. Anoniem -
    54.89.103.xxx's avatar

    haha mensen van tegeenwoordig hebben geen verstand..

    een computer playstation xbox telefoon nintendo etc werkt beter in een koude ruimte. als de omgevingstemperatuur laag is dan hoeft de console of pc minder moeite te nemen om zichzelf op de juiste temperatuur te behouden.

    dus het juiste antwoord is
    temperatuur is ongelangrijk hoe kouder des te beter
    maar vocht is heel gevaarlijk en zorgt voor kortsluitiing

  10. Anoniem -
    77.250.8.xxx's avatar

    @54.89.103.xxx:
    Kuch niet te hard van stapel lopen he.

    Onder kamertemperatuur werkt dit het best.
    Ga me nou niet vertellen dat het zo goed is om een console die een nacht in de vochtige schuur heeft gelegen meteen binnen in je huiskamer aan te sluiten en te starten. De console moet eerst op kamer temperatuur komen.
    Door extreme verschillen in kou/warmte gaat het pcb(moederbord)verbuigen.

  11. Anoniem -
    31.201.91..xxx's avatar

    @77.250.8.xxx:

    Dit is echt niet waar. Hoe kouder hoe beter, alleen vocht is een probleem.