Forum

Topic: Het Grote Vuurwerk Topic [2012-2013]

Anoniem's avatar

Hallo allemaal!

Ten eerste, allemaal alvast fijne feestdagen en gelukkig nieuwjaar!

Veel van jullie zullen net als mij dit jaareinde weer aan vuurwerk doen en aardig wat gaan knallen op oudjaarsdag. Laat hier weten wat voor vuurwerk jij van plan bent te gaan halen!

Ik begin: ik ben van plan een flink aantal mortieren te gaan halen. Dit zijn mortieren:

Deze dingen zet je neer op de grond, (tenminste, dat is de bedoeling ;)) steek je aan en dan knalt er een “mortier” de lucht in en vervolgens hoor je een erg luide knal. Het is als het ware gewoon een nitraat die je afschiet.

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten zijn nitraten illegaal in Nederland, maar verpakt in een “lanceerbuis” is het plots wel legaal. Ik vind het dus ook elk jaar een mooie manier om zonder te veel gedoe legaal dik luid knal vuurwerk binnen te halen. ๐Ÿ™‚

Verder ga ik nog wat mooie pijlen en potten halen voor ’s nachts, en nog wat flitsers en babypijlen.

Voordat ik het vergeet: wees wel voorzichtig met vuurwerk hรจ. ๐Ÿ˜‰

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

12 reacties

  1. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Kobra 6, Nitraten, Shells, simpele Japanse kanonslagen ( rotjes ) en maar jouw mortieren uitproberen en wat babypijltjes. ;)Met veel familie Oudjaarsavond nog pijlen en siervuurwerk pakket etc.
    Maar niet enorm veel en dure shit want dat vind ik een beetje geld verspilling want het gaat toch alleen maar de lucht in.

  2. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Eerlijk gezegd : helemaal niets. Vroeger was ik namelijk helemaal gek van vuurwerk en sliep bijna met de vuurwerk krantjes onder mn kussen. Ik haalde rond de €80 vuurwerk zowel voor smiddags als savonds, maar wanneer ik het geld in mn handen kreeg geduwd vond ik het steeds meer zonde vinden. Je bent het namelijk allemaal in 1 dag kwijt. Zo was ik dit jaar weer bijna verleid door vlinders, en poolse nitraten maar ik heb me gelukkig kunnen weerhouden, en bij ons in het dorp is toch altijd zo stil, loop je dan met je nitraten xD neh dit jaar houdt ik lekker mn geld in mn zak en ik ga toch wel naar familie die genoeegg vuurwerk hebben haha.

  3. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Ik wil max 25 euro van die siervuurwerk, die in de lucht mooi knallen, kopen. Iemand een leuke site? Wel legaal het is voor 13&14 jarige kinderen:)

  4. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Geen vuurwerk meer voor mij. Die fase ben ik jammer genoeg al voorbij.
    Vlinderbommen/ nitraten dat waren mooie tijden haha

  5. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Ik leg €50 euro zelf achter, en 6 vrienden van me ook, dus dan hebben we geld genoeg.
    Connecties via via wie illegaal vuurwerk regelt zonder dat ik zelf naar Belgiรซ moet :p.
    Ik ben benieuwd, ik heb nog niet echt gekeken wat voor legaal vuurwerk ik ga afsteken, maar in ieder geval Cobra’s, nitraten, shocks, en wel wat potten. Geen rotjes, babypijltjes etc. dit jaar, want daar ben ik helemaal op afgekeken :p

    Iedereen een prachtige avond!

  6. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Doe niet meer aan vuurwerk..1 vuurpijltje in mijn eigen gezicht, een mid vuurpijl bij een ander in z’n nek, een ontplofte Romeinse kaars, en een blackspider bij een van mijn vrienden in z’n nek (achter af was het alleen maar de ontbrandingkop die achter in zijn nek terecht kwam..pfff). Allemaal op de goede manier afgestoken, maar vuurpijlen doen soms rare dingen.

  7. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ook ik geef geen eurocent aan vuurwerk uit. Ik zit met een kat thuis die als de dood van vuurwerk is… Je zou denken met dat gamen wat ik doe, dat ie wel wat gewend is… Maar nee… Kennelijk klinken de explosies en het schieten in bijvoorbeeld Mass Effect toch heel anders…

    Onlangs ben ik verhuisd binnen Rotterdam en hoop ik voor mijn kat dat oudejaarsavond hier heel rustig verloopt.

  8. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Die dingen knallen hard. Politie kwam naar me toe omdat ze dachten dat het illigaal was.
    Dit jaar niet zoveel uitgeven aan vuurwerk 50 a 60 eurie van die mortieren halen en heb nog wat knalpatronen.

  9. 966 XP
    Timutz's avatar

    Ik krijg meestal wat leuke potten van mn bro die werkt bij een tuincentra. Voorderest geef ik hoogstens 20,- a 30,- uit aan wat zooi die ik zelf uitzoek.

  10. 636 XP
    klapper's avatar

    Wees allemaal voorzichtig!
    http://www.dumpert.nl/mediabase/6501792/40617c97/je_bent_een_run…_bam_hand_weg_.html

    Vroeger kocht ik ook altijd vuurwerk vooral illegaal, maar nu vind ik er niet meer zoveel aan.
    Gelukkig heb ik het allemaal zonder al te grote verwondingen overleefd want ik heb wat stomme dingen gedaan.

    Btw filmpje is mischien beetje hard maar werkt beter als een sire filmpje ๐Ÿ˜‰

  11. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Wat zie je dan? Hand in de lucht ofzo?
    Kwacht nog ff met kijken ๐Ÿ˜›

  12. 636 XP
    klapper's avatar

    Je ziet geen bloed of stompjes ofzo, maar die knul moet denk ik wel voortaan met links zn kont afvegen.
    Het is gewoon een waarschuwing, zou t vervelend vinden als iemand erdoor gewond raakt ๐Ÿ™‚