Forum

Topic: PS3 controller op de PC

Anoniem's avatar

PS3 controller op de PC

Heb je PES 2010 of FIFA voor de PC gekocht, maar kan je echt niet met een toetsenbord spelen? Of altijd al een echte consolegamer geweest maar toch overgestapt op de PC en je vindt gamen met een toetsenbord echt niks aan? Geen probleem, want je kunt je PS3 controller op de PC gebruiken. In deze tutorial leggen wij uit hoe je dit doet.

Wat heb je nodig:
► Een PS3-controller (SIXAXIS/DualShock 3)
► Een Windows PC
► Een USB-kabel OF een Bluetooth USB-dongle
► MotioninJoy die past bij jouw Windows bit-versie (zie hieronder).

64-bit versie downloaden
32-bit versie downloaden


Let op: De sixaxis (sensoren) werkt niet op de PC! De rumble functie daarentegen wel.

1) Laten we beginnen met de eerste stap: Download MotioninJoy. Hierboven vind je twee download links, één voor 64-bit Windows en 32-bit. Download degene die past bij jouw bit-versie.

2) Pak het .rar bestand uit.

3) Sluit je PS3-controller aan op de PC. Als het goed is zoekt Windows gelijk naar wat kleine updates. Je krijgt dan een melding dat het apparaat, je controller, gereed is voor gebruik. Echter is dit niet waar, negeer dit bericht dus.

4) Installeer MotioninJoy. Nadat de installatie voltooid is krijg je de optie om het programma op te starten. Als je dit doet bestaat er een kans dat je een melding te zien krijgt dat je nog enkele drivers moet installeren. Klik op “OK” en programma is opgestart.

Let op: Mensen die een 64-bit OS hebben moeten eerst iets anders doen. Start je PC opnieuw op en druk wanneer hij net begonnen is met opnieuw starten een paar keer op F8 totdat je het onderstaande scherm te zien krijgt. Druk dan op de knop “Disable Driver Signature Enforcement”. Als je Windows in het Nederlands hebt dan moet je de één na laatste keuze pakken

5) Nadat het programma is opgestart krijg je als het goed is het onderstaande afbeelding te zien.

6) Klik op . Als het goed is zul je zien dat hij een paar dingen gaat installeren.

7) Klik als dit klaar is op de knop . Als het goed is krijg dan onderstaande afbeelding te zien.

8)[/b] Je kunt ervoor kiezen om je controller opnieuw te kalibreren, echter is dit niet nodig want de standaardinstellingen zijn goed genoeg. Je kunt er wel even testen of je controller goed reageert met de PC. Als het goed is gaan een paar lampjes branden zoals hieronder wanneer je iets indrukt op de controller.

9)[/b] Als je terug gaat naar de knop “Snel Starten” zul je er nog steeds zien staan dat er geen controller is aangesloten. Sluit MotioninJoy volledig af, let op dat de programma nog steeds actief is wanneer je op kruisje drukt. Dus sluit hem rechtsonder op je taakbalk ook af.

10) Start het programma opnieuw op. Als het goed is zul je nu zien staan:

11) In feite is je controller nu klaar voor gebruik, je moet natuurlijk wel de opties zo aanpassen dat je je controller kunt gebruiken met de games die je wilt spelen. Let hierbij wel op dat als je in een spel bij opties zit kunt kiezen uit toetsenbord en MotionJoy Gamepad Controller. Je moet niks doen met MotionJoy Gamepad Controller. De game zal je controller zien als je toetsenbord als je hem goed hebt ingesteld. Dit betekent dat je de opties nog een keer opnieuw moet aanpassen. Je kunt voor elke game verschillende opties instellen en speciaal opslaan. Om het duidelijker te maken voor je hebben we hieronder de instellingen geplaatst die wij gebruiken voor de PC-versie van Need for Speed: Hot Pursuit.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

100 reacties

  1. 8 XP
    guyvl's avatar

    moet je 1 lampje hebben branden of kan het ook dat ze knipperen op je sixaxis

  2. 304 XP
    Edwin's avatar

    Het is juist de bedoeling om de lampjes te laten knipperen, als er maar 1 knippert is de controller verbonden met de PS3.

  3. 8 XP
    guyvl's avatar

    ik heb het gedaan maar ik wilde warrock ermee spelen maar dat lukte niet het zal denk ik alleen lukken bij bepaalde games.

  4. 227 XP
    TA FatihTalha TR's avatar

    Werkt het ook op Vista?

  5. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    ja, heb het zelf ook gedaan(Windows Vista Home Premium NL)

  6. 1386 XP
    Redd's avatar

    Reboot vereist oid?

  7. 212 XP
    Kontsnor's avatar

    Je kan ook het freeware programma JoyToKey downloaden. Daarmee kan je hem aan elke knop van het toetsenbord/muisbeweging mappen, en werkt het dus in iedere PC Game :).

    Ik heb hem al werkend gehad in een Nintendo 64 emulator :).

  8. 1386 XP
    Redd's avatar

    Nice! En dus ook met de sixaxis? 🙂

  9. 212 XP
    Kontsnor's avatar

    Nee helaas werkt Sixaxis niet :(.

    Ik zal zo eens een kleine tut maken, die aan deze toegevoegd kan worden :).

  10. 1386 XP
    Redd's avatar

    Nee helaas werkt Sixaxis niet :(.

    Ik zal zo eens een kleine tut maken, die aan deze toegevoegd kan worden :).

    Ik heb mijn post een beetje slecht geformuleerd, ik bedoelde hiermee de sixaxis controller, niet de sensoren. :$ Haha

  11. 212 XP
    Kontsnor's avatar

    Oh, ja de controller werkt wel ;).
    Je kan hem bv ook als muis gebruiken :).

  12. 1 XP
    bob de blower's avatar

    Oh, ja de controller werkt wel ;).
    Je kan hem bv ook als muis gebruiken :).

    hoe dan:confused:

  13. 266 XP
    clockthieve's avatar

    das echt gaaf

  14. 298 XP
    Goodfella's avatar

    Thanx, nice tut. Ik heb net ook met de SIXAXIS SA-MP gespeeld net als in het filmpje. 😀

  15. 25 XP
    noeltouw's avatar

    Dit is best wel chill want had altijd zon logitech voor pc maar met ps3 controller blijft veel relaxter.

  16. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    :S Hij reageert niet als ik dubbelklik:(

  17. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Iemand? Help? Please o.O??? Werkt niet:(:(

  18. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    werkt neit

  19. 1386 XP
    Redd's avatar

    werkt neit

    Zo, is dat even waardevolle input.

  20. ricardog's avatar

    ik weet misschien een oplossing probeer die ps3 sixaxis.exe in systeem 32 te doen je weet wel die zit in de windows map. Als ej dat heb gedaan moet je ff naar start/uitvoeren gaan en dan de naam van de file intoetsen. Dan kan hij gaan werken veel succes!;)

  21. 1 XP
    bartjuuh's avatar

    bij mij werkt het niet ik heb het op me laptop geprobeert (vista)
    en op de computer (xp) op beide werkt het niet bij mij

  22. 356 XP
    Godfather's avatar

    vreemd. Want werkt wel bij mij !

  23. 1386 XP
    Redd's avatar

    ik weet misschien een oplossing probeer die ps3 sixaxis.exe in systeem 32 te doen je weet wel die zit in de windows map. Als ej dat heb gedaan moet je ff naar start/uitvoeren gaan en dan de naam van de file intoetsen. Dan kan hij gaan werken veel succes!;)

    Ik raad niemand aan random executables in zijn Sys32 map te gooien. 😮

    Tenzj het echt moet..

  24. 1 XP
    emiliops3's avatar

    als ik mn controller aansluit aan mijn pc dmaakt hij dat geluidje van ‘nieuwe harware aangesloten’ (ping) maar ik kan mijn controller niet vinden.

  25. 656 XP
    Killermen's avatar

    Ik zal deze tut herschrijven, want er zijn meer stappen nodig, BVB: als je je controller aansluit, moet je 5 to 6 sec de PS-toets indrukken en dan pas de extra-file opstarten en daarna weer 2 tot 3 sec de PS-toets indrukken.

  26. 8 XP
    guyvl's avatar

    kan je ook een tutorial maken over hoe je xpadder moet gebruiken voor het aanwijzen van de knoppen? want ik kan geen goede tutorials daar over vinden.

  27. 656 XP
    Killermen's avatar

    kan je ook een tutorial maken over hoe je xpadder moet gebruiken voor het aanwijzen van de knoppen? want ik kan geen goede tutorials daar over vinden.

    wat is in godsnaam een xpadder

  28. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    maak dan in de nieuwe turtioal want ik wil binekoort mijn controller weer proberen met aansluiten

  29. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    kan je ook een tutorial maken over hoe je xpadder moet gebruiken voor het aanwijzen van de knoppen? want ik kan geen goede tutorials daar over vinden.

    zal moeilijk gaan sinds de drivers van de PS3 controller nog slecht werken zelfs de D-Pad vaalt bij de meeste games, laat staan DualShock/SIXAXIS functies.

  30. 19 XP
    fabie1's avatar

    Jongens, ik heb nu mijn ps3 controller via bluetooth werkend op m’n PC en met Xpadder geconfigureerd en knoppen toegewezen, ik zit hier vrolijk rainbow six vegas 2 en Far Cry 2 te spelen alsof het op de PS3 is!

    Als er een tut nodig is, misschien kan ik dat dan wel doen?

    Groeten,

    Fabian

  31. 1386 XP
    Redd's avatar

    Jongens, ik heb nu mijn ps3 controller via bluetooth werkend op m’n PC en met Xpadder geconfigureerd en knoppen toegewezen, ik zit hier vrolijk rainbow six vegas 2 en Far Cry 2 te spelen alsof het op de PS3 is!

    Als er een tut nodig is, misschien kan ik dat dan wel doen?

    Groeten,

    Fabian

    Als jij alles goed werkend heb, zien wij graag een hoop info over hoe je dit gefixed heb! Mocht je zin hebben om een Tutorial te schrijven sta je vrij dit te doen. Laat het mij even weten als je een mooi stuk af hebt zodat we er samen even naar kunnen kijken. 😀 Ik ben zelf ook best benieuwd hoe dit precies werkt.. 🙂

  32. 19 XP
    fabie1's avatar

    Ja het werkt echt heerlijk! Het enige wat niet werkt is dat R2 en L2 als gewone knoppen werken, dus het spel ‘voelt’ niet hoe ver je het indrukt… verder werkt het echt perfect…

    Zelfs de motion sensors werken! Heb net Flight Simulator even geprobeerd en ik kon door de controller achterover te kantelen opstijgen en sturen door naar links of rechts te houden!

    Ik zal kijken of ik dit weekend nog een Tut kan schrijven of in ieder geval kan beginnen;)

    Groeten,

    Fabian

  33. 19 XP
    fabie1's avatar

    Trouwens… zien jullie liever een gewone Tutorial met screenshots of een filmpje opgenomen met Camtasia studio met daarin steeds tekst en uitleg en tussendoor stukjes film van bijv. wat ik met mijn controller doe?

    Dat is laatste is namelijk makkelijker voor mij.. dan wordt het gewoon 1 filmpje met uitleg.
    Ik kan dan natuurlijk altijd nog wel even de stappen typen en hier opsommen alleen dan zonder screenshots.

    Dus de keuze is aan u… een (duidelijk) filmpje met uitleg.. of tut met screenshots?

    Groeten,

    Fabian

  34. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    duidelijk filmpje met uitleg en met schreenshots
    aub vind ik handiger en gebruik jij vista

  35. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    duidelijk filpje met uitleg en met screenshots en heb jij ook vista

  36. 19 XP
    fabie1's avatar

    Ik gebruik Vista;)

  37. 656 XP
    Killermen's avatar

    Een filmpje zal duidelijker zijn, bedank dat je dit wil doen voor PS3-sense

  38. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    weneer heb je het af

  39. 703 XP
    sweetkill_NL's avatar

    bluetooth werkt egt heerlijk heb net even far cry 2 gespeeld somenteen even andere games proberen

  40. 25 XP
    Yakkie1's avatar

    Bedankt voor deze tutorial! GTA:SA is zoveel beter met een controller

  41. 19 XP
    fabie1's avatar

    Hallo Allemaal,

    Ik zaal proberen morgen de tut te maken en hem in de middag of avond te posten…
    Net weer even Far Cry 2 gespeeld maar het werkt echt super hoor!

    Groeten,

    Fabian

  42. 65 XP
    Pliex's avatar

    Dan bestel ik alvast een bluetooth adaptertje 🙂

  43. 19 XP
    fabie1's avatar

    Dan bestel ik alvast een bluetooth adaptertje 🙂

    Dit heb je inderdaad wel nodig als het niet zit ingebouwd.. maar LET OP! niet elke adapter werkt met de controller!!!!

    Je hebt een adapter nodig waarvan de specs hieraan voldoen:

    Versie: 2.0 of hoger

    HCI en LMP: 3.2 of hoger!

    Als je niet goed weet welke je moet kopen… ik heb een link van 1tje die ik van ebay heb gekocht… voor 2 euro incl. verzending.. die gebruik ik nu zelf en doet het dus zeker! Hou wel rekening met een verzendtijd van 2-3 weken.

    Hier is de link: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260301185245

    Dus heb je nog geen bluetooth dongle en wil je er zeker van zijn dat je er 1 koopt waarmee het werk en wil je heel weinig geld uitgeven? Koop dan die!

    Groeten,

    Fabian

    P.S. Ik zal proberen over een paar uurtje iig het filmpje af te hebben!;)

  44. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    ik weet niet of deze goed is is deze goed de cn-520
    want die heb ik

  45. 19 XP
    fabie1's avatar

    ik weet niet of deze goed is is deze goed de cn-520
    want die heb ik

    Ik heb even gezocht… maar ik kan er weinig over vinden.. het is een sitecom dat wel.. maar meer niet.. hier kom je pas achter als je het probeert!

    In ieder geval is het wel Bluetooth 2.0 zag ik.. maar dat hoeft nog niet te betekenen dat de HCi en LMP hoog genoeg zijn.:)

  46. 65 XP
    Pliex's avatar

    LOL 2,60 Euro incl verzendkosten 🙂
    Thanks voor de link !!!

  47. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    ik hoop dat hij bijna klaar is met zijn filmpje

  48. 1386 XP
    Redd's avatar

    Patrick, wacht gewoon rustig af tot hij de tijd heeft gevonden wat te maken.

  49. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    hoe doe je de knopen instelen wel het gebruieken op warrock en wolfstein

  50. 19 XP
    fabie1's avatar

    ik hoop dat hij bijna klaar is met zijn filmpje

    Patrick.. ik ben eigenlijk pas net begonnen.. maar het duurt niet zo lang..
    Iets wat je alvast kan doen is de bestanden downloaden die je nodig hebt.,. die heb ik in dit RAR bestand allemaal gezet.. doe verder nog maar niets voordat je iets fout doet:

    http://www.fabianbleeksma.nl/PS3%20controller.rar

    Fabian

  51. 656 XP
    Killermen's avatar

    250 mb, waarom z’n groot bestand?

  52. 19 XP
    fabie1's avatar

    250 mb, waarom z’n groot bestand?

    Er zijn behoorlijk wat dingen die geinstalleerd moeten worden…
    Maar even 1 waarschuwing! Die libusb versie in die Rar is niet goed! Installeer je die.. dan blokkeert ie je usb poorten.

    Wacht dus nog even rustig af..
    Dan post ik zometeen de goeie RAR want er mist ook nog een proggie in!

    Over een half uur tot een uur zal de video af zijn alleen moet ik het dan nog bewerken en uploaden.. dus (patrick) het duurt toch nog wel even… ik wil zorgen dat het in 1 keer goed is!

  53. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    de site doot het neit meer om de rar bestanden te downloaden

  54. 19 XP
    fabie1's avatar

    de site doot het neit meer om de rar bestanden te downloaden

    Klopt ik heb de bestanden er net even vanaf gehaald… omdat zoals ik al zei er verkeerde tussen zaten en er nog iets miste ik zal over een paar min. de goeie posten op dezelfde link!

  55. 19 XP
    fabie1's avatar

    Sorry dat het een beetje lang duurt maar ik heb nog wat probleempjes en ik maak het liever in 1 keer goed!:D

  56. 656 XP
    Killermen's avatar

    take you time, wij zitten niet achter je

  57. 1386 XP
    Redd's avatar

    Sorry dat het een beetje lang duurt maar ik heb nog wat probleempjes en ik maak het liever in 1 keer goed!:D

    Geen probleem zoals Killermen al zegt. Het heeft geen haast. Daarnaast moeten alle bestanden e.d. toch nog gecheckt worden voor we ze op sense gooien. 😉

  58. 19 XP
    fabie1's avatar

    Geen probleem zoals Killermen al zegt. Het heeft geen haast. Daarnaast moeten alle bestanden e.d. toch nog gecheckt worden voor we ze op sense gooien. 😉

    Ok! Ik ben nu bezig met het monteren van het filmpje… ik heb het eigenlijk dus al af, maar ik ben nu in Word ook tut aan het typen waarin elke stap uit de video nog wat uitgebreider wordt uitgelegd.

    Het rar bestand met alle bestanden die je nodig hebt is nog steeds aan het uploaden. Ik upload het naar m’n eigen site zodat er geen limiet aan de download snelheid komt te zitten, alleen gaat het om een overklaarbare reden nu erg langzaam.. dus voordat dat klaar is met uploaden zijn we ook alweer een uur verder!

    Vraagje aan ItsRed, zodra ik alles af heb… wat doe ik dan? Nieuw topic beginnen in deze tutorials sectie.. of stuur ik jou een pm met mijn tut en waar de bestanden vandaan te halen zijn en zorg jij dat de tut er komt?

    Groeten,

    Fabian

  59. 1386 XP
    Redd's avatar

    Vraagje aan ItsRed, zodra ik alles af heb… wat doe ik dan? Nieuw topic beginnen in deze tutorials sectie.. of stuur ik jou een pm met mijn tut en waar de bestanden vandaan te halen zijn en zorg jij dat de tut er komt?

    Stuur mij maar een PM zodra alles af is. 🙂 Je kan hem uiteindelijk zelf hier plaatsen bij de rest van de Tuts, maar we moeten even kijken wat we met de benodigde files gaan doen.

  60. 19 XP
    fabie1's avatar

    Stuur mij maar een PM zodra alles af is. 🙂 Je kan hem uiteindelijk zelf hier plaatsen bij de rest van de Tuts, maar we moeten even kijken wat we met de benodigde files gaan doen.

    Ik denk dat dat geen probleem is aangezien ik die Host vanaf mijn eigen website, er hoeft dus eigenlijk geen 1 bestand op PS3-sense te komen!
    🙂

  61. 19 XP
    fabie1's avatar

    SJONGEJONGEJONGEJONGE!!! Ik had het bijna af… dacht net ik moet het even opslaan voordat er iets gebeurt.. crashed Pinnacle… dat filmpje duurt dus nog wel even… ik heb wel al een tut bestaande uit enkel tekst klaar.

    Voor de gene die echt niet kunnen wachten en het zonder screens en video willen proberen zal ik die zo even posten.

    Ik weet niet of ik het filmpje vanavond nog af krijg!

    Fabian

  62. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    kan niet via bleutooth te laag en nie via usb veels te langzaam muziek kanniet naar maal afspellen

  63. 19 XP
    fabie1's avatar

    kan niet via bleutooth te laag en nie via usb veels te langzaam muziek kanniet naar maal afspellen

    Aha duidelijk bericht man…

  64. 65 XP
    Pliex's avatar

    Ik heb hem al binnen, de usb bluetooth adapter voor 2,60 euro incl verzendkosten 🙂
    Best snel. Van de week ga ik eens kijken of ik de controller aan de praat kan krijgen..

  65. 2 XP
    aron's avatar

    hoi ik heb de de controller goed kunnen aansluiten maar hoe kom ik er meer op warrock de computer pakt hem wel en het bestandje heb ik gedownload en gestart.
    groeten aäron

  66. 1 XP
    marchki's avatar

    weet iemand op welke spelle die het WEL doet???

  67. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    sorry voor bump maar uhm

    heeft er iemand intresse voor configs voor Left 4 dead en Street Fighter IV?

  68. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Ja graag! 😀

  69. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    Left 4 Dead
    SFIV

    Thats it :]

  70. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Oke thnx!!!!! Had je ze trouwens niet beter kunnen uploaden met tinypic ofzo maarja:P Hartstikke bedankt! Ik ben nu street fighter aan het instaleren! 😀

  71. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Tutorial geupdate!:D

  72. 536 XP
    Glennps3's avatar

    Ik heb dit ook al een paar keer gedaan en het werkte altijd vlak na de installatie, maar eenmaal de pc opnieuw opgestart werd deed hij het niet meer. dan zag de pc op de een of andere manier de controller niet meer, en als hij het deed dan deed motioninjoy het niet.

  73. 44 XP
    Boudewijn's avatar

    Hee, weet iemand of het andersom kan? Dus muis en toetsenbord aan ps3 hangen? Ik heb namelijk het tegenovergestelde probleem ^^ Inmiddels kan ik wel omgaan met controllers maar als ik zou moeten kiezen zou je mij niet zien gaan voor de controller

  74. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Ik heb dit ook al een paar keer gedaan en het werkte altijd vlak na de installatie, maar eenmaal de pc opnieuw opgestart werd deed hij het niet meer. dan zag de pc op de een of andere manier de controller niet meer, en als hij het deed dan deed motioninjoy het niet.

    Wat is het probleem precies? Start het programma niet op of ziet hij de controller niet meer? Want als hij je controller niet ziet, moet je gewoon opnieuw op “Load” klikken en als het goed is ziet die hem dan.

    @ Boudewijn

    Dat kan, maar de enige game die dat op de PS3 momenteel ondersteund is Unreal Tournament 3.

  75. 43 XP
    JBVisual's avatar

    gebruik YDL als os en wine voor je games, en hupsa sixaxis werkt 😀

  76. 442 XP
    rwss's avatar

    Let op: Mensen die een 64-bit OS hebben moeten eerst iets anders doen. Start je PC opnieuw op en druk wanneer hij net begonnen is met opnieuw starten een paar keer op F8 totdat je het onderstaande scherm te zien krijgt. Druk dan op de knop “Disable Driver Signature Enforcement”. Als je Windows in het Nederlands hebt dan moet je de één na laatste keuze pakken.
    http://www.ps3-sense.nl/plaatjes/img_4ce7cb1cd088b.jpg

    Bij sommige mensen met Win. Vista/7 Resulteert dit in Blue Screen of Death en resulteerd het in een niet meer werkend systeem.
    Gebruik dus op eigen risico!

  77. 69 XP
    frankaugurk's avatar

    Thnx de blutooth methode wist ik nog niet 😉

  78. 536 XP
    Glennps3's avatar

    Wat is het probleem precies? Start het programma niet op of ziet hij de controller niet meer? Want als hij je controller niet ziet, moet je gewoon opnieuw op “Load” klikken en als het goed is ziet die hem dan.

    @ Boudewijn

    Dat kan, maar de enige game die dat op de PS3 momenteel ondersteund is Unreal Tournament 3.

    Hij ziet hem niet, maar moet ik ook elke keer in die modus opstarten als ik de controller wil gebruiken of is dat maar eenmalig?

    Bij sommige mensen met Win. Vista/7 Resulteert dit in Blue Screen of Death en resulteerd het in een niet meer werkend systeem.
    Gebruik dus op eigen risico!

    Er bestaat ook een programma om de computer in deze modus te brengen, ik ken de naam niet meer goed maar het werkt wel. Alleen uitzetten is wat moeilijk :p

  79. 283 XP
    Alycan's avatar

    Linux is veel simpeler gelukkig.

  80. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    @ Glennps3

    Als hij hem niet ziet, dan moet je eens nog een keer proberen te starten in die modus. Vervolgens plug je de controller erin, probeer je het te loaden. Restart je het programma en als het goed is werkt het dan. Zo niet, aarzel niet en vraag het;)

  81. 454 XP
    desauzenman's avatar

    heb het ook gedaan en het doet het super goed alles was goed en heb er counter strike en left 4 dead 1 en 2 er mee gespeeld heel erg bedankt:D!

  82. 536 XP
    Glennps3's avatar

    @GlobalSoldier:
    Zal ik zeker doen :p

  83. 3 XP
    X-Tince's avatar

    Ik wil ook graag mijn beide ps3 controllers aansluiten op mijn laptop. Echter heb ik een paar vragen voordat ik begin.

    Kan je 2 controllers draadloos aansluiten?

    Werkt dit ook op Windows 7 (32bit)?

    Ik heb hier nog een bluetooth dongle liggen van vroeger een Sitecom CN-500v2. Maar dit is volgens mij een bluetooth 1.2, kan ik deze ook gebruiken? Of moet ik echt bluetooth 2.0 hebben?

    Alvast bedankt!

  84. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Ik wil ook graag mijn beide ps3 controllers aansluiten op mijn laptop. Echter heb ik een paar vragen voordat ik begin.

    Kan je 2 controllers draadloos aansluiten?

    Werkt dit ook op Windows 7 (32bit)?

    Ik heb hier nog een bluetooth dongle liggen van vroeger een Sitecom CN-500v2. Maar dit is volgens mij een bluetooth 1.2, kan ik deze ook gebruiken? Of moet ik echt bluetooth 2.0 hebben?

    Alvast bedankt!

    Of je er twee kunt doen zou ik eerlijk gezegd niet weten, moet je even kijken. En hij moet werken op Windows 7 32-bit aangezien hij ook bij mij werkte en ik heb 64-bit.

    Als bij de website staat dat Bluetooth 2.0 vereist is, dan ja. Echter werken niet alle dongles, dat zou je even moeten testen. Op de site is er meer info te vinden.

  85. 3 XP
    X-Tince's avatar

    Ik heb hem voorlopig werkend gekregen met usb. Want ik heb hier en daar gelezen dat als je het met bluetooth verbind, andere bluetooth apparaten niet juist functioneren en heb er een bluetooth toetsenbord op, dus maar gewoon via usb.

    Maar als je snel starten kiest kan je kiezen uit verschillende modes, zoals digatal analoog etc. Welke mode is hier het beste om te kiezen?

  86. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Ik heb hem voorlopig werkend gekregen met usb. Want ik heb hier en daar gelezen dat als je het met bluetooth verbind, andere bluetooth apparaten niet juist functioneren en heb er een bluetooth toetsenbord op, dus maar gewoon via usb.

    Maar als je snel starten kiest kan je kiezen uit verschillende modes, zoals digatal analoog etc. Welke mode is hier het beste om te kiezen?

    Hier hoef je niet echt iets mee te doen 😉

  87. 3 XP
    Emiel-G's avatar

    uiteindelijk toch gelukt om werkend te krijgen. weet niet precies hoe maar het werkt (: Nu Super Meat Boy spelen aan gezien die er niet is voor ps3..,

  88. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Speelt echt kut
    Ik met alle geweld dat op me pc willen hebben. heb ik het erop en speelt het klote!

    Mijn mening dan he

  89. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    En kan dit ook met oude games? Zo ja, dan ga ik de oude UT KAPOT spelen :p Dan zal ik eindelijk écht ownen met die game tegen mijn vriend 🙂 Als dit werkt accepteer ik jou als mijn nieuwe god 😀

  90. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    En kan dit ook met oude games? Zo ja, dan ga ik de oude UT KAPOT spelen Dan zal ik eindelijk écht ownen met die game tegen mijn vriend Als dit werkt accepteer ik jou als mijn nieuwe god

    Jaa, kan, het moet gesuport (?) zijn..
    Trouwens, ik gebruik dat programma ook voor Fifa 11 atm.

  91. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    het moet gesuport (?) zijn..

    Geen UT 1 dus 🙁

  92. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Geen UT 1 dus 🙁

    Denk het niet, maar uitproberen kan altijd !

  93. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Heb dit ook gedaan. Ik vind dat het voor geen meter speelt.

  94. 580 XP
    GVeyron's avatar

    Hej dit is wel verrekte handig voor bepaalde games, tenminste als het goed werkt. Ik zal het morgen ff installeren 🙂

  95. 204 XP
    NLgerben's avatar

    Ik gebruik DS3tool werkt perfect 😀

  96. 1919 XP
    ddvos's avatar

    Hij is goed geïnstalleerd bij mij DS3 herkend de controller. Ik weet alleen niet hoe ik hem werkend rijg in cod4. Want in de game kan ik nergens vinden hoe je een controller can selecteren. Is er iemand die weet hoe dat moet?

  97. 437 XP
    Marsupilami_NL's avatar

    Ik heb dit geprobeerd maar hij werkt niet. Misschien dat het aan Windows 7 ligt….

  98. 1034 XP
    mickvl's avatar

    http://desmond.imageshack.us/Himg585/scaled.php?server=585&filename=naamloosnvb.jpg&res=landing

    Dit gebeurt bij mij, en wat ik doe hij herkent de controller niet. Ik kreeg dit gelijk na de eerste keer dat ik het programma opstartte.

  99. 1 XP
    Exi303's avatar

    dit programma is echt Kutzooi,installeer het NIET zou ik aan iedereen aanraden want het fucked je systeem op
    heb ook pc herstart en met de f8 toets voorlaatste genomen maar werkt niet…

    en krijg het daarna amper verwijderd, Trojan alert ! gelukkig heb ik een goede beschermings programma

    DUS BESTE MENSEN PROBEER HET NIET , HET IS ECHT TROEEEEEEEEEEEEP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    KUTZOOI als je het mij vraagt , was zo ook hier te lezen,gelukkig is deze website wel betrouwbaar en werkt het via deze weg wel prima bij mij yihaaaaaaaa : TRY THIS FORUM http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?p=59385385

    Dit werkt echt !!!!!

  100. 1 XP
    hdewinter@live.nl's avatar

    Als ik mijn ps3 controller aansluit met usb kabel dan gaan de lampjes knipperen net als bij het opladen maar als ik naar dat ding ga waar als je een knop indrukt er een lampje moet branden gebeurd er niks wat kan ik doen?