Forum

Topic: Hulp bij kopen PS3

Anoniem's avatar

Hallo,

Ik ben van plan een tweedehands PS3 aan te schaffen, maar ik heb een paar dingen waar ik soms over struikel. Als deze vragen kunnen worden beantwoord ben ik alweer een stuk verder.

1. Hoeveel games kan je ongeveer kwijt op de 40GB versie?
2. Als de PS3 blaast, is dit dan een goed of slecht teken?
3. Is het verstandig om een PS3 te kopen die YLOD heeft gehad?
4. Waar moet ik vooral op letten als ik er 1 koop?

Dit waren tot nu toe mijn vragen. Als er meer komen zal ik ze weer in dit topic vragen en hopen dat ze beantwoord worden. ๐Ÿ™‚

Groeten,
wes786

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    1. Verschilt hangt ervan af wat je keuze is. Wil je games downloaden dan kan je er waarschijnlijk een stuk of 8 kwijt. Als je ze gewoon retail koopt een hele boel.
    2. Slecht teken want dan word het binnen te warm waardoor je chipset kan beschadigen of YLOD kan krijgen.
    3. Nee YLOD gaat 90% in de gevallen nooit weg . Ditis geen permanente fix. Komt meestal heel snel weer terug.
    4. Kijken of het online kan. Staat; waar is het gekocht, waarom doe je het weg etc. Je koopt een 40GB waarschijnlijk de FAT dus dat heeft garantie meer hou daar dus rekening mee.

  2. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Aanvulling op punt 1:
    – retail-games hebben tegenwoordig ook vaak een verplichte install van zo’n 5 tot 10 GB (Dishonored / Sleeping Dogs / ACIII), dus op een 40GB ben je vrij snel klaar. Je kunt natuurlijk als je een spel uitgespeeld hebt, de install verwijderen, maar dan kan je dus nooit meer ‘even snel’ dat spel spelen…

  3. 631 XP
    NuckChorris.. ^_^'s avatar

    Je kan beter gewoon een nieuwe PS3 kopen in de winkel. Heb je ook meteen een 320 of 500GB HDD.

    40GB is sowieso te weinig als je van plan bent om aardig wat te gaan gamen. Ik heb zelf een 80GB en ik kom nu al afentoe ruimte tekort.

    2dehands een PS3 kopen is niet zo slim, i.v.m. wat je zelf al aangaf. Je hebt kans dat je een PS3 koopt die YLOD heeft gehad of je hebt kans er een te kopen die heel veel gebruikt is en mss nog maar een paar maanden meegaat als jij em hebt.

  4. 95 XP
    wes786's avatar

    1. Verschilt hangt ervan af wat je keuze is. Wil je games downloaden dan kan je er waarschijnlijk een stuk of 8 kwijt. Als je ze gewoon retail koopt een hele boel.

    Aanvulling op punt 1:
    – retail-games hebben tegenwoordig ook vaak een verplichte install van zo’n 5 tot 10 GB (Dishonored / Sleeping Dogs / ACIII), dus op een 40GB ben je vrij snel klaar. Je kunt natuurlijk als je een spel uitgespeeld hebt, de install verwijderen, maar dan kan je dus nooit meer ‘even snel’ dat spel spelen…

    40GB is sowieso te weinig als je van plan bent om aardig wat te gaan gamen. Ik heb zelf een 80GB en ik kom nu al afentoe ruimte tekort.

    Ik ben denk ik niet van plan zoveel games erop te zetten. Grotendeels wordt het Skyrim, FIFA en BF3. Het lijkt me ook niet echt een groot probleem om een spel er even tijdelijk af te gooien om ruimte over te houden.

    Maar hier is toch ook een oplossing voor? Ik had gelezen dat je er een extra HDD in kon zetten zodat je meer ruimte op je PS3 hebt, is dit waar?

    Ik heb nu trouwens ook een PS3 160GB gevonden die maar 3 keer is gebruikt, hopen dat dat wat wordt want in de winkel kopen gaat nu niet. Dan moet ik echt nog wel even sparen en aangezien ik nu geen bijbaantje heb gaat dat wat moeilijk.

  5. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Maar hier is toch ook een oplossing voor? Ik had gelezen dat je er een extra HDD in kon zetten zodat je meer ruimte op je PS3 hebt, is dit waar?

    Ja, je kan in elk model je HDD vervangen door eentje met grotere capaciteit. En dat is makkelijk, want zelfs ik heb dat eigen(on)handig voor elkaar gekregen met m’n oude fattie een paar jaar geleden ;-).
    Al moet je dan natuurlijk wel de kosten voor de los aan te schaffen HDD meenemen in je berekening.

  6. 95 XP
    wes786's avatar

    Ja, je kan in elk model je HDD vervangen door eentje met grotere capaciteit. En dat is makkelijk, want zelfs ik heb dat eigen(on)handig voor elkaar gekregen met m’n oude fattie een paar jaar geleden ;-).
    Al moet je dan natuurlijk wel de kosten voor de los aan te schaffen HDD meenemen in je berekening.

    De kosten zijn eigenlijk niets, aangezien mijn vader hier gratis aan kan komen. ๐Ÿ™‚

    Vandaag krijg ik een berichtje van de PS3 40GB of ik hem over kan nemen, dus ik laat het jullie later op de dag weten!

  7. 2417 XP
    Sensu's avatar

    1. Verschilt hangt ervan af wat je keuze is. Wil je games downloaden dan kan je er waarschijnlijk een stuk of 8 kwijt. Als je ze gewoon retail koopt een hele boel.
    2. Slecht teken want dan word het binnen te warm waardoor je chipset kan beschadigen of YLOD kan krijgen.
    3. Nee YLOD gaat 90% in de gevallen nooit weg . Ditis geen permanente fix. Komt meestal heel snel weer terug.
    4. Kijken of het online kan. Staat; waar is het gekocht, waarom doe je het weg etc. Je koopt een 40GB waarschijnlijk de FAT dus dat heeft garantie meer hou daar dus rekening mee.

    Ook rekening houden met dlc – zoals de erg populaire mapacks van bf en cod. Neemt ook al gauw 10gb in beslag.

  8. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    ik heb een goed werkende ps3 voor je, 160GB. je krijgt er move spullen bij en een controller en een 2 tal games. pm me effe als je geinteresseerd bent.

  9. 95 XP
    wes786's avatar

    Ook rekening houden met dlc – zoals de erg populaire mapacks van bf en cod. Neemt ook al gauw 10gb in beslag.

    Bedankt voor het melden, hier wist ik namelijk nog niks van.

  10. 95 XP
    wes786's avatar

    Goed en slecht nieuws.. Laat ik eerst met het goede nieuws beginnen. De Playstation is nog te koop die ik op het oog had, maar nu het slechte nieuws.. De verkoper heeft mij zojuist verteld dat de blu-ray drive kapot is. Kortom, dit wordt hem รณรณk niet. Nog even verder op zoek dan maar..

    EDIT:
    Nog meer goed nieuws! Nadat de eerste niet door ging ben ik verder gaan zoeken op Marktplaats en ben ik een Playstation 3 40GB tegen gekomen. Dit gaat hem dan worden en als ik een keer te weinig geheugen over heb doe ik er wel wat meer bij in. Lijkt makkelijk. ๐Ÿ™‚ Morgenavond ga ik hem ophalen.

  11. 95 XP
    wes786's avatar

    Hij is binnen! Nu nog wachten tot PSN weer up is, of kan ik nu gewoon op PSN, omdat er een maintenance is?