Forum

Topic: De kwaliteit van acer

Anoniem's avatar

Hey allemaal. in een vorig forum bericht reageerde ik dat ik een neiuwe laptop zocht, eentje die wat kan gamen tussen de 800-1000euro.
Nu heb ik een leuke gevonden, maar het is van het merk acer (Acer aspire v3-771g), en ik hoor overal dat acer nogal slechte kwaliteit producten heeft.
In dit vorige bericht werd dit ook a gezegd, maar dan vooral in verban met de klantenservice (ik heb nog nooit een klantenservice moeten contacteren dus als de kwaliteit van het materiaal degelijk is zal ik de service ook niet hoeven horen).

Kan iemand me bevestigen of het de moeite waar is om voor een acer te gaan, of dat die idd te mijden zijn?
Het is de enige laptop die ik vond die zowel een i7 processor heeft, een nvidia geforce gt650 videokaart, 12GB ram en een terrabyte aan hardeschijf

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

34 reacties

  1. 145 XP
    Out_Of_Ammo's avatar

    http://tweakers.net/reviews/2851/4/notebook-best-buy-guide-december-2012-mainstreamnotebook-specificaties-en-prijzen.html bekijk ook deze eens

    ok, dat ding is dus echt perfect wat ik zoek, op de i5 processor na. ik laat nogal veel dingen tegelijkertijd draaien dus de i7 leek me echt een must om nog een paar jaar mee te kunnen, ook qua gamen, maar als ik dit ding in belgie kan vinden voor een gelijkaardige prijs…
    en is lenovo wat betrouwbaar?

  2. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik heb de vorige versie van de Acer aspire v3-771g, namelijk de v3-571g, en deze werkt perfect, blijft snel en kan zeker tegen een stootje. Heb de laptop nu bijna een jaar in mijn bezit, geen enkel probleem mee gehad. Gewoon top kwaliteit van Acer.

    En mijne kan BF3 aan op Ultra, dus deze zeker. Dus ik zou die Acer aspire v3-771g sowieso kopen als ik jou was. 😉

  3. 79 XP
    GTA's avatar

    en is lenovo wat betrouwbaar?

    lenovo is groot!! absoluut betrouwbaar!!

  4. 145 XP
    Out_Of_Ammo's avatar

    lenovo is groot!! absoluut betrouwbaar!!

    ik vind maar geen degelijke manier om er een te bestellen in belgie. hier zijn we azerty toetsenbord gewoon, plus de levertijd is rond een maand bij veel mensen. en een gigantisch probleem bij deze laptops is blijkbaar de touchpad die niet goed functioneert

  5. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Je weet dat Lenovo zeer groot is? Het heeft IBM voor hun werken, ze zijn al een tijdje terug gekocht door Lenovo;) Heb zelf ook een Lenovo laptop, i7, GeForce 630M 8GB RAM, 1TB HDD 17″ en ik ben zeer tevreden er mee:)

  6. 397 XP
    WushuDanny's avatar

    Je weet dat Lenovo zeer groot is? Het heeft IBM voor hun werken, ze zijn al een tijdje terug gekocht door Lenovo;) )

    IBM is niet gekocht door Lenovo, IBM is huge. ze hebben een samenwerkingsverband met Lenovo maar ze hebben Lenovo de PC divisie en thinkpad en thinkcentre lijnen laten kopen.

    http://www.ibm.com/ibm/nl/nl/pcannouncement/

  7. 2457 XP
    peyj's avatar

    Ik heb zelf een Acer gehad, die deed het bagger :P. Maar dat lag aan die serie.. Zo komt het nog wel eens voor bij Acer dat bepaalde productie reeksen gewoon probleempjes hebben. Dus even reviews opzoeken van dat type kan nooit geen kwaad. Over het algemeen is Acer wel een degelijk merk. Ik heb zelf nu een Lenovo voor zakelijk gebruik en dat bevalt prima!

  8. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Ja, ik bedoel met IBM de PC divisie en die is al “huge”:)

  9. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Ik heb een Acer, ondertussen al 3,5 jaar oud, maar alles werkt nog steeds. Heb er toen ook €900 voor betaald omdat ik een goeie laptop wilde hebben. Mijn ervaringen met Acer is goed tot zeer goed.

  10. 202 XP
    askanan's avatar

    ok, dat ding is dus echt perfect wat ik zoek, op de i5 processor na. ik laat nogal veel dingen tegelijkertijd draaien dus de i7 leek me echt een must om nog een paar jaar mee te kunnen, ook qua gamen, maar als ik dit ding in belgie kan vinden voor een gelijkaardige prijs…
    en is lenovo wat betrouwbaar?

    je hebt echt geen i7 nodig voor te gamen, vrijwel alle games gebruike max 1-2 cores. met een i5 heb je meer dan genoeg als je wilt gamen (sommige gevallen sneller dan een i7)en naar de toekomst toe zal eerder je gpu een probleem worden ipv cpu want die is momenteel geen bottleneck. Ik zou dus voorstellen van geld te sparen op uw cpu enwat je daarop spaart extra aan uw gpu uitgeven, maar natuurlijk met laptops ben je altijd gelimiteerd met wat er voorhanden is 🙂

  11. 145 XP
    Out_Of_Ammo's avatar

    je hebt echt geen i7 nodig voor te gamen, vrijwel alle games gebruike max 1-2 cores. met een i5 heb je meer dan genoeg als je wilt gamen (sommige gevallen sneller dan een i7)en naar de toekomst toe zal eerder je gpu een probleem worden ipv cpu want die is momenteel geen bottleneck. Ik zou dus voorstellen van geld te sparen op uw cpu enwat je daarop spaart extra aan uw gpu uitgeven, maar natuurlijk met laptops ben je altijd gelimiteerd met wat er voorhanden is 🙂

    ik vond reeds een model met een i7 die binnen mijn prijs valt, maar het is zeer lastig om aan te geraken in belgie, en met een azerty toetsenbord

  12. 235 XP
    FBIman66's avatar

    Ik heb een HP Laptop met geen Intel maar AMD dr in.
    Helaas kan ik moeilijk games spelen, terwijl AMD Radeon beter bekend staat als een echte ”Gaming Processor”.
    Maarja het word voor mij ook tijd om een nieuwe laptop te halen, want mijn HP Pavilion DV7 blijft steeds overheaten. 🙁

  13. 202 XP
    askanan's avatar

    ik vond reeds een model met een i7 die binnen mijn prijs valt, maar het is zeer lastig om aan te geraken in belgie, en met een azerty toetsenbord

    wrm wil je eigenlijk een azerty toetsenbord? qwerty is zoveel beter voor germaanse talen, ik weet het dat hier in belgie(ik ben ook belg) we vast zitten met die franse toetsenborden maar ik heb die persoonlijk altijd gehaat. IK gebruik in ieder geval al heel men leven qwerty.

  14. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Karma is a bitch. Mijn Acer laptop is zojuist gecrasht, k*t zooi. Al mijn belangrijke documenten… Weg. De hardeschijf is gewist volgens mij. Ik kreeg een Blue screen of Death en vervolgens wil hij niet meer opstarten.

  15. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Ik heb een HP Laptop met geen Intel maar AMD dr in.
    Helaas kan ik moeilijk games spelen, terwijl AMD Radeon beter bekend staat als een echte ”Gaming Processor”.
    Maarja het word voor mij ook tijd om een nieuwe laptop te halen, want mijn HP Pavilion DV7 blijft steeds overheaten. 🙁

    Misschien eens helemaal stof vrij maken?

  16. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik zou Acer zowiezo vermijden, tenzij je op Low Budget zit.
    Ooit een Acer gehad, na 1 jaar deed het scherm het niet meer.
    Vergelijkbare problemen gevonden bij vrienden en bedrijven.

    Ik zou zeggen, spaar iets langer door, en neem een goed merk (Asus, Dell, Toshiba, Apple), dan heb je er echt langer plezier van.

    Asus staat vaak bekend als dé Games Industrie in Laptops. (Ik heb een Asus Tablet, en ooit een Laptop van Asus gehad.)
    Dell heeft hele goede Hardware voor een lage prijs. (Ik heb een Dell Laptop voor School.)
    Toshiba is ook heel stabiel qua Hardware, kan vele jaren mee, maar kan toch erg traag zijn. (Mijn moeder heeft een Toshiba Laptop.)
    Apple is, op deuken na, niet kapot te krijgen. Wel moet je voor games Windows zelf installeren. (Ik heb een paar Apples.)

  17. 2105 XP
    da_teamkilla's avatar

    Acer customer support is bagger, bagger en nog eens bagger. Heb ongeveer een jaar zonder computer gezeten omdat zij hem aan het “repareren” waren, ik had namelijk regelmatig last van blue screens, om het half uur als ik hem gewoon aan had staan, om de 5 minuten als ik probeerde te gamen.

    Eerste keer dat ik hem naar hun repair service opstuurde kreeg ik hem na ~3 maanden terug. Zodra ik het pakketje had sloot ik hem aan en…de bluescreens begonnen al meteen weer.

    Weer teruggestuurd en gezegd hem deze keer met spoed te repareren (had geen zin om weer zo lang te wachten). Kreeg hem een maand later terug. Deze keer had ik geen blue screen zodra ik hem aanzette, heb hem zelfs nog een tijdje casual kunnen gebruiken (alleen schoolzaken). Zodra ik echter probeerde te gamen had ik weer last van m’n oude crashes, ongeveer een paar minuten nadat ik een game opstartte viel de PC uit.

    Weer contact met de customer support opgenomen en natuurlijk, GARANTIE VERLOPEN!

    Uiteindelijk ben ik zelf maar uit gaan vissen wat er aan de hand was. Bleek dat m’n videokaart (Nvidia GT220) steeds oververhitte tot rond de 120-130°C. Als veiligheidsmaatregel wordt de stroomtoevoer dan meteen stopgezet; de PC zet zichzelf uit. Heb dus maar zelf een nieuwe voeding & videokaart gekocht en erin gezet, tadaaaaa weg problemen.

    Moraal van het verhaal: koop GEEN Acer, tenzij je bereid bent zelf reparaties uit te voeren of iemand kent die het voor je kan doen.

  18. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Acer support is aan de andere kant ook grappig.
    We hadden 15 keer dezelfde Laptop met een kapot scherm naar Acer gestuurd voor een klant van ons, iedere keer terug gekregen, maar niet dat het scherm het weer doet, maar dat de BIOS geüpgrade was, die moesten we steeds downgraden.

    Ook sturen ze steeds Laptops in dezelfde doos terug, toen was de Acer doos was kapot, dus hebben we een Coffee Creamer doos gebruikt, Laptop er in, kranten er in.
    We kregen de Laptop in precies dezelfde doos weer terug, met dezelfde kranten.

  19. 235 XP
    FBIman66's avatar

    Misschien eens helemaal stof vrij maken?

    Ik denk niet dat het daar aan ligt, want het gebeurd al sinds ik het pas gekocht had.
    1x naar reparatie gebracht, ze hebben mijn hardeschijf en ventilator verwisseld en nog steeds gebeurt hetzelfde.

    Ook sturen ze steeds Laptops in dezelfde doos terug, toen was de Acer doos was kapot, dus hebben we een Coffee Creamer doos gebruikt, Laptop er in, kranten er in. We kregen de Laptop in precies dezelfde doos weer terug, met dezelfde kranten.

    hahahaha typisch Acer xD

  20. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Bij mij in de klas hebben veel jongens een acer, hoor er nooit iemand over klagen ( nouja op 1 na ) Hij had een of andere groen scherm xD Maargoed, als je een ander/beter merk kan krijgen zou ik dat doen aangezien als je op google kijkt veeel klachten zijn over acer. Vandaar dat ik ook voor een asus laptop ben gegaan, wel wat minder power maar kan dat zelf later altijd nog upgraden. Ik heb momenteel zelf wel heel veel problemen met de laptop maar dat ligt meer misschien in de combo van hard en software.

  21. 2105 XP
    da_teamkilla's avatar

    Bij mij in de klas hebben veel jongens een acer, hoor er nooit iemand over klagen ( nouja op 1 na ) Hij had een of andere groen scherm xD Maargoed, als je een ander/beter merk kan krijgen zou ik dat doen aangezien als je op google kijkt veeel klachten zijn over acer. Vandaar dat ik ook voor een asus laptop ben gegaan, wel wat minder power maar kan dat zelf later altijd nog upgraden. Ik heb momenteel zelf wel heel veel problemen met de laptop maar dat ligt meer misschien in de combo van hard en software.

    Nja, over het product zelf heb ik ook niet veel te klagen. Nu ik de videokaart vervangen heb is het een prima gaming pctje ;P Ik denk dat het er vooral van gaat afhangen of je de pech hebt dat ie kapot gaat. Met de customer support wil je in ieder geval niet te maken krijgen xD

  22. 2457 XP
    peyj's avatar

    Zoals ik zelf al vaker heb aangegeven heb je bij Acer soms series die niet goed zijn. Voorbeeld: voor mijn mbo opleiding kreeg iedereen dezelfde Acer. Na 3 jaar was ik de enige van 28 man waarvan de laptop niet kapot was. Hoewel een half jaar later wel de backlight kapot ging was het verder een prima laptop. Anderen hadden vooral issue’s met het scherm en moederbord. Ook toen ik bij een electronica winkel werkte zag ik ook vaak dat bepaalde types terugkwamen, vaak weer scherm of moederbord issue’s. Maar ook genoeg verkocht waar die nooit zijn terug gekomen en ik heb er toch ruim 2 jaar gewerkt. Acer is vaak voordelig wat veel mensen aanspreekt, waardoor de hardware config soms niet optimaal op elkaar is afgestemd. Maar Acer blijft een goedverkopend merk, mede door de prijs. Want zou jij als leek 100 tot 200 euro meer betalen voor een ASUS of HP als die HP bijna dezelfde specs op papier heeft?

    Over service van Acer ben ik wel goed te spreken, kan soms lang duren maar over garantie doen ze nooit moeilijk. Hoewel ik wel ooit eens heb meegemaakt dat de moederbord was vervangen en dat ze waren vergeten de USB en touchpad aan te sluiten :P.

  23. 145 XP
    Out_Of_Ammo's avatar

    wrm wil je eigenlijk een azerty toetsenbord? qwerty is zoveel beter voor germaanse talen, ik weet het dat hier in belgie(ik ben ook belg) we vast zitten met die franse toetsenborden maar ik heb die persoonlijk altijd gehaat. IK gebruik in ieder geval al heel men leven qwerty.

    kwestie van al heel mn leven azerty te gebruiken ;). voor wetenschappelijk programmeren zit ik op een pc met qwerty, en het bevalt me gewoon niet (al zal dat wel wennen neem ik aan) vooral het feit dat de standaard toetsen als ” : , ( , ) ” enkel via shift te gebruiken zijn staat me niet aan

  24. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Hetzelfde verhaal dat het me niet aanstaat om cijfers met de Shift toets te moeten gebruiken.
    Kan inderdaad wennen, ik ken een 37 jarige, altijd op QWERTY gezeten, en opeens een baan in België kreeg.
    Na een paar weken kon hij niet meer op QWERTY typen.

  25. 202 XP
    askanan's avatar

    kwestie van al heel mn leven azerty te gebruiken ;). voor wetenschappelijk programmeren zit ik op een pc met qwerty, en het bevalt me gewoon niet (al zal dat wel wennen neem ik aan) vooral het feit dat de standaard toetsen als ” : , ( , ) ” enkel via shift te gebruiken zijn staat me niet aan

    heb eens rondgekeken en voor weinig geld is dit een deftige laptop met een i7, ok gpu en azerty (wat wens je nog meer ^^) http://www.laptopshop.be/product/246052/category-180900-asus-laptops/asus-k55vj-sx066h-be-azerty.html

  26. 23 XP
    afca-alex's avatar

    Acer is een principe een prima keuze, ligt maar aan je voorkeur. Lenovo’s zijn echt sterke dingen.. Ze komen ook oorspronkelijk van de zakelijke markt. Toshiba zou ik wel vermijden die zetten er altijd heel veel overbodige onzin op die je er moeilijk afkrijgt!
    Apple is alleen aan te raden als je zware videobewerking gaat doen of fotobewerking! Voor spelletjes zou ik het mijden aangezien je dan moet lopen klieren met het bootcamp

  27. Redacteur - 2251 XP
    aarjen116's avatar

    ok, dat ding is dus echt perfect wat ik zoek, op de i5 processor na. ik laat nogal veel dingen tegelijkertijd draaien dus de i7 leek me echt een must om nog een paar jaar mee te kunnen, ook qua gamen, maar als ik dit ding in belgie kan vinden voor een gelijkaardige prijs…
    en is lenovo wat betrouwbaar?

    ik heb via school een Lenovo laptop moeten bestellen. Ok, het was geen geweldige laptop, maar damn wat gingen die dingen snel kapot. Nu 2 jaar later heeft bijna niemand uit mijn klas nog een werkende laptop. De service is daarentegen wel weer goed.

  28. 358 XP
    MTR-Gamer's avatar

    Ik heb niet alles gelezen, maar da_teamkillers ervaring klopt. Het merk “Acer” op zich is niets mis mee, maar als er iets kapot gaat aan de laptop ban je de ***. Acer heeft zeer beroerde costumer service en daarom raad ik het absoluut AF om een Acer te kopen. Het meest betrouwbare laptop merk is Asus. Daarnaast heeft Asus ook nog extreem goede service.

  29. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Vreemd, ik had toevallig een Acer laptop zo’n 2 á 3 jaar geleden. Mijn laptop tas ging kapot en viel op de grond met me laptop er in. Ik kreeg geen beeld meer maar je zag geen schade van de buitenkant. Laptop was binnen een weekje of 2 gerepareerd en terug gestuurd. Maarja, je moet maar geluk hebben dan.

  30. 2457 XP
    peyj's avatar

    Vreemd, ik had toevallig een Acer laptop zo’n 2 á 3 jaar geleden. Mijn laptop tas ging kapot en viel op de grond met me laptop er in. Ik kreeg geen beeld meer maar je zag geen schade van de buitenkant. Laptop was binnen een weekje of 2 gerepareerd en terug gestuurd. Maarja, je moet maar geluk hebben dan.

    Mijn ervaringen zijn ook altijd goed geweest. Ik zal wel altijd aanraden om het via de winkel waar je dat laptop gekocht hebt de laptop terug te sturen. Hier kan een nadeel zijn dat je afhankelijk bent van aanlevertijden van die betreffende winkel, maar zij kunnen aangeven dat het bijvoorbeeld niet jouw schuld was dat de laptop kapot is of kunnen wat meer druk uitoefenen. Dit kan soms helpen.

  31. 145 XP
    Out_Of_Ammo's avatar

    Ik heb een dell laptop besteld en die is vandaag toegekomen. windows 8 steekt nog wat tegen, maar voor de rest ben ik er alleen maar tevreden over. bedankt voor de hulp, en wat mij betreft mag er een slotje op deze thread

  32. 2457 XP
    peyj's avatar

    Ik heb een dell laptop besteld en die is vandaag toegekomen. windows 8 steekt nog wat tegen, maar voor de rest ben ik er alleen maar tevreden over. bedankt voor de hulp, en wat mij betreft mag er een slotje op deze thread

    Veel plezier van je nieuwe laptop! En Windows 8 is in het begin even wennen idd ;).

  33. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Elk OS is in het begin wennen.
    Ik weet nog hoe ik nog aan Windows moest wennen, toen ik die voor het eerst op School voor mijn neus kreeg (ik had toen alleen nog van Debian GNU/Linux en MS-DOS gehoord).