Forum

Topic: PS4 of Xbox 720 ?

Anoniem's avatar

Goedendag: ik ben zelf na drie keer ook een xbox 360 gehad te hebben nu toch definitief ” aanhanger ” geworden van het ” Playstation-merk ”
Ik had de ps2, heb nu ook de ps3 en zit dus ook te wachten op de ps4.
Maar zoals jullie allemaal weten komt er ook weer een nieuwe xbox ( 720 ) aan die moet gaan concurreren met de ps4. Zelf zal ik naar alle waarschijnlijkheid toch weer voor de Ps4 gaan!

Ik zelf vind prettig aan de ps3 op dit moment:

Dat veel kwalitatief hoogstaande exclusieve titels zijn, denk aan: Uncharted 1, 2 en 3, Gow 3 en het aankomende Ascension, Heavy Rain en het aankomende Beyond two Souls, de verschillende Ratchet and Clank-delen, het aankomende The last of Us, demon souls, ehm.. ik vergeet er vast nog een aantal maar ik denk dat jullie mijn punt wel snappen. De exclusieve titels.. dat vind ik persoonlijk erg belangrijk daar heeft Sony er nu op de Ps3 een hoop van en die speel ik zelf graag!
Ik hoop dan ook dat ze met de Ps4 zo door gaan en misschien het volgende nog toevoegen om zo de algehele ” ervaring ” nog te verbeteren!

– party chat wanneer jij online bent
– betere ondersteuning van het psn network om het stabieler te maken, wellicht toch door gamers klein bedrag per jaar te laten betalen.

Voor mij wordt het echt maar 1 console, ga er geen 2 meer kopen, maar waar ik benieuwd naar ben is, wat doen jullie?
Stappen sommigen van jullie over naar de nieuwe xbox ?
Of gaan sommigen van jullie allebei de nieuwe consoles halen?

Wat ik wil vragen is dit: mochten t nog niet weten of wel al een keuze gemaakt hebben geef dit dan hieronder weer en geef dan ook aan wat je bijv negatief vind aan de huidige ps3 mocht je van plan zijn om ” over te stappen ” of wellicht koop je voorlopig helemaal geen next gen, dat kan ook natuurlijk!
Beargumenteer dus waarom een bepaalde keuze maakt!
Kijken of we hier een levendige discussie van kunnen maken, ik ben erg benieuwd naar jullie argumenten!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

63 reacties

  1. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Erg leuk topic ! Ik sta er een beetje hetzelfde in als jouw. Heb afgelopen 2 maanden voor een keuze gestaan : zal ik een xbox 360 kopen, hij was zooo goedkoop en je had dan meteen een hele mooie starter set. Ik heb momenteel nu al 3 a 4 een ps3, en heb ongeveer anderhalf jaar geleden een xbox 360 gehaald. In het begin was het erg leuk 2 consoles, maar al snel kwam ik erachter dat ik gewoon veel meer speelde op mijn ps3 waardoor mn xbox ging stof happen. Omdat ik per se met alle geweld de ps vita wilde halen op launchdate heb ik besloten om mn xbox 360 te verkopen ndus de vita te kopen. Achteraf misschien niet mijn slimste zet geweest, alhoewel ik er momenteel ook niet hele erge spijt van hebt. Wat me irriteerde op xbox was het betaalde internet, ik dacht wa is nou €60 per jaar ( via internet nog wel goedkoper te vinden natuurlijk ) maar toen ik eenmaal aan de beurd was om aan te schaffen breekt het toch behoorlijk je nek, aangezien je voor hetzelfde geld een heel leukmspel had kunnen kopen. Maargoed zoals ik al ze wilde ik 2 maanden geleden ongeveer misschien we weer een xbox halen, maar ik heb me voorgenomen om het geld wat ik daarin zou stoppen opzij te zetten voor 1 next gen console ( die 2de komt wellicht later als ik weer wat geld hebt etc ) dus mijn planning is wel een console op launchdate te kopen ( al is het niet duurder dan €500 ) nou moet ik dus nog de keuze maken tussen de ps4 en x720 ( om ze zo maar effe te noemen ). Momenteel is dat natuurlijk nog erg moeilijk te beslissen aangezien je totaal geen standpunten hebt waarop ik mn keuze kan basseren. Wat ik momenteel erg mist op playstation : partychat, goede trophy synchronisatie, en het psn mag wel een stukje soepeler.

  2. 202 XP
    askanan's avatar

    hangt ervan af of er exlusive games op de 720 komen die ik echt wil, komen er dan schaf ik mij ook een xbox aan, zijn er geen dan ga ik zowiezo voor de ps4 en daarna zie ik wel.

  3. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Op Next-Gen gebied, heb ik al een 3DS, PS Vita, en Wii U.
    Ik sluit de Xbox 720 en PS4 allebei zeker niet uit.

  4. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Ik zelf zal ze allebei kopen.
    Wil met competitive gaming beginnen en dat is meestal op de xbox jammer genoeg.
    Playstation 4 koop ik vanwege me vrienden aangezien die het meeste daarop spelen.
    Tevens zijn de exclusives van sony weer wat van mijn smaak en heb ik nog een 2 jaar abbo voor psplus:)

  5. 236 XP
    RS-010's avatar

    Ik zou ze allebei wel willen hebben toch ga ik eerst voor de PS4. Ben trouwens ook benieuwd wat ze gaan kosten.

  6. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Zeker niet goedkoop, als je ziet wat de huidige Next-Gens nu allemaal gekost hebben.
    Ook in de vorige generatie was er soms al een probleem, aangezien de PS3 toen al € 600,- kostte.

  7. 2457 XP
    peyj's avatar

    Dan wordt het zeker de PS4, maar ik zal ‘m niet direct aanschaffen maar toch nog een half jaartje wachten. Hele kleine kans dat het een xbox wordt, alleen als deze kwa specs en mogelijkheden beter wordt. Maar ik heb een PS, PS2 en nu een PS3 gehad. Na de teleurstelling van de Wii komt er ook geen WiiU. De vond ik leuk voor de eerste 2 jaar, maar daarna stoorde ik me aan het gebrek aan goede games en de graphics.

    Ik verwacht niet dat de next gen rond de €600,- kost. De prijs was de reden waarom ik de PS3 steeds uitstelde en ik was daar zeker niet de enige in. Ik denk dat die eerder rond de €400 komt te liggen. Maarja dat weten we pas zeker als de PS4 echt wordt aangekondigd :P.

  8. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik weet niet Peyj, maar de Wii U ligt al in de winkels, dus waarom zou die niet uitkomen?
    Toch begrijp ik wel dat Sony de PS3 bij zo’n hoge prijs liet beginnen.
    Wel hadden ze niet zo’n oversterke Cell Processor moeten gebruiken, Game Developers snapten er helemaal niks van, in het begin.

  9. 2457 XP
    peyj's avatar

    Ik weet niet Peyj, maar de Wii U ligt al in de winkels, dus waarom zou die niet uitkomen?
    Toch begrijp ik wel dat Sony de PS3 bij zo’n hoge prijs liet beginnen.
    Wel hadden ze niet zo’n oversterke Cell Processor moeten gebruiken, Game Developers snapten er helemaal niks van, in het begin.

    Ik bedoelde ermee dat er voor mijzelf geen WiiU komt. Ik heb niet onder een rots geleefd hoor 😛

  10. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Hoe dan ook ik koop alleen de PS4/Orbis

  11. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik ga natuurlijk ook voor de PS4, tenzij de nieuwe Xbox echt heel veel beter is. 😛

  12. 102 XP
    Gajes859's avatar

    Ik ga voor de PS4. Hoop dat GTA V toch stiekem ook op de nextgen komt, dan heb ik meteen een reden.
    De Xbox zal vergelijkbaar zijn, maar ik ben nu eenmaal een PS-er.

    Het is een goede zaak voor de game-industrie als de specificaties van de nieuwe PS en Xbox dicht bij elkaar liggen. Dan kunnen we toch genieten van dezelfde games.

  13. 883 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Ik had deze generatie alle 3. Maar de next gen ga ik alleen voor de Wii u en PS4. De xbox heeft vrij weinig meerwaarde als je het naast de ps3 zet met alle multigames.

    Het verplicht betalen voor gebakken lucht bij xbox live gold vind ik ook onzin.

  14. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ik had deze generatie alle 3. Maar de next gen ga ik alleen voor de Wii u en PS4. De xbox heeft vrij weinig meerwaarde als je het naast de ps3 zet met alle multigames.

    Het verplicht betalen voor gebakken lucht bij xbox live gold vind ik ook onzin.

    Daarin tegen heb je wel de mogelijkheid van partychat en is de service toch wel stukkie stabieler dan het psn. Heb je al de wii-u of moet je hem nog halen ?

  15. 131 XP
    lordsem's avatar

    Heel eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat ik voor de xbox ga ik heb de ps3 gekocht om resistance te spelen en aangezien die dus niet meer uitkomt (tot heden) houd het me niet echt vast.
    Mijn gevoel heeft ms toch meer exclusieve deals zoals uit verleden gta en tot heden bv call of duty dlc.
    Ps3 heeft zeer zeker mooie titels maar verder blijft het bij dus ik denk dat ik voor de nieuwe xbox ga. Mits sony echt iets beloofd en na komt.

  16. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik heb nog nooit een XBox gehad en kan me eigenlijk niet ene reden bedenken waarom ik dat wel zou doen. Mijn huidige PS3 en PS Vita bevallen me prima. Geld om nog meer consoles te kopen heb ik niet en ook eigenlijk die behoefte niet.

    Ik ben een groot fan van Little Big Planet, Ratchet & Clank en Uncharted. Die games zou ik niet willen missen en dus valt mijn keuze automatisch hierdoor op een console van Sony.

    Daarnaast telt ook nog mee dat ik heel blij ben met mijn PS3 en Vita, dat vervanging niet eens aan de orde is. Sony zal na de release van de PS4 de PS3 echt niet meteen laten vallen en nog jarenlang ondersteunen. Kortom denk ik nog helemaal niet na over de aanschaf van een nieuwe console…

  17. 2105 XP
    da_teamkilla's avatar

    Ik ga hoogstwaarschijnlijk voor een PS4 vanwege:
    -PS plus; niet normaal hoeveel ps3 games ik daar al in een half jaar van heb, erg tevreden mee

    -Exclusives; de xbox360 heeft geen enkele exclusive die mij persoonlijk interesseert, terwijl de ps3 een erg ruim aanbod heeft. Ik denk niet dat dat bij de volgende generatie gaat veranderen

    -Gratis online; hoewel ik sowieso al een jaarlijks bedrag betaal voor ps plus ben ik het niet eens met het idee om zonder subscription ineens niet meer online te kunnen

    -Fanboyism; ben nu eenmaal opgegroeid met het playstation merk ;D

  18. 379 XP
    cemie38's avatar

    ik ben ook een ps boy maar ik zou dolgraag halo willen spelen op nieuwe xbox maar PS4 krijgt weer the last of us sequels en uncharted

  19. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Mij hoor je echt klagen als sony jaarlijks 50 euro gaaat vragen voor het online gamen, daar hoop ik eigenlijk wel op. Maar ze moeten sowieso geen reclame zooi plaatsen. Maar eerst wachten op de line up van de ps4 dan pas beslis ik of ik hem op de release haal of niet. Ook verwacht ik niet veel van PS+ in de eerste maanden.

  20. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Mij hoor je echt klagen als sony jaarlijks 50 euro gaaat vragen voor het online gamen, daar hoop ik eigenlijk wel op. Maar ze moeten sowieso geen reclame zooi plaatsen. Maar eerst wachten op de line up van de ps4 dan pas beslis ik of ik hem op de release haal of niet. Ook verwacht ik niet veel van PS+ in de eerste maanden.

    Precies, ik wil jaarlijks best wat dokke maar daarvoor in ruil wil ik wel iets terug. Een goede service bijv.

  21. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Dedicated servers –^
    Dan is het ten eerste eerlijker spelen en gewoon beter.

  22. 778 XP
    taart0001's avatar

    Allemaal leuke verschillende reacties!
    Ik denk dat microsoft echt werk moet gaan maken van een sterke line up met exclusieve titels voor de next gen xbox!
    Dat is ook, ( ook al in eerdere posts hierboven genoemd ) de reden dat veel mensen de playstation 3 waarderen!
    Je kan wel als Microsoft zijnde een deal sluiten met bijv activision voor excl. content voor call of duty, maar ik vind: kwaliteit gaat boven kwantiteit! Dan kunnen er nog zo veel exemplaren van cod verkocht worden voor de xbox 360 maar met de exclusieve titels van sony, lees Uncharted 1,2, en 3, Heavy rain, The Last Of Us, Beyond Two Souls, Killzone 2 en 3 en niet te vergeten God Of War 3 en God Of War Ascension spreken mij veel meer aan. Dus de Playstation heeft zowieso een streepje bij mij voor, maar ze moeten ook zeker een platform als ” Home ” echt flink verbeteren mochten ze zoiets ook maken voor de ps4 en met meer gratis dingen die je kan doen. ik ga echt geen geld lappen om mij ” vituele huis ” in te richten, de rijnste onzin vind ik!
    En al eerder genoemd, party chat mag er ook wel eens komen, lijkt mij heel functioneel en ook heel leuk! En ja verder… je hoort altijd verhalen dat xbox live ondanks dat je ervoor betalen moet wel stabieler is dan het psn omdat microsoft echt alle servers waarvan games gehost worden zelf zou beheren en Sony dit niet doet.. mocht dat zo zijn dan hoop ik dat Sony dat ook meer gaat doen en stiekum hoop ik ook dat Sony nog met een kwalitatief goede en exclusieve 3rd-person shooter komt als tegenhanger van Gears of War…. Wat vinden jullie van deze punten.. ?

  23. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Weet je niet hoe het leven van digitale distributie werkt, I_Eat_Noobsz?
    Het is of een gratis iets vol reclame, of iets waar je voor moet betalen zonder reclame.
    Achteraf wil je als een Dev toch wel wat verdienen, en je kosten ervoor dekken.

  24. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Weet je niet hoe het leven van digitale distributie werkt, I_Eat_Noobsz?
    Het is of een gratis iets vol reclame, of iets waar je voor moet betalen zonder reclame.
    Achteraf wil je als een Dev toch wel wat verdienen, en je kosten ervoor dekken.

    Nou op de xbox denken ze daar heeeeel anders over. Je betaald + je dashboard staat vol reclame.

  25. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik snap sowieso niet dat mensen willen betalen voor een service die nu ook goed en bovendien gratis is. Ik speel zelden online, maar zo nu en dan vind ik het best leuk. Wanneer ik een bedrag zou moeten betalen om online te spelen, zou het online spelen voor mij afvallen. Daar speel ik gewoon te weinig online voor.

    Onlangs is de online pass geïntroduceerd, dat vond ik nog een redelijke oplossing. Maar om nu ook nog eens een bedrag te moeten betalen om online te spelen. Nee, ik ben daar niet voor.

    Het gene wat ik het meest online gebruik is Near op de PS Vita, ik zie al dat ik daar 50 euro per jaar voor neer moet gaan leggen. Dat worden wel heel dure items dan.

  26. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ik snap sowieso niet dat mensen willen betalen voor een service die nu ook goed en bovendien gratis is. Ik speel zelden online, maar zo nu en dan vind ik het best leuk. Wanneer ik een bedrag zou moeten betalen om online te spelen, zou het online spelen voor mij afvallen. Daar speel ik gewoon te weinig online voor.

    Onlangs is de online pass geïntroduceerd, dat vond ik nog een redelijke oplossing. Maar om nu ook nog eens een bedrag te moeten betalen om online te spelen. Nee, ik ben daar niet voor.

    Het gene wat ik het meest online gebruik is Near op de PS Vita, ik zie al dat ik daar 50 euro per jaar voor neer moet gaan leggen. Dat worden wel heel dure items dan.

    Als je niet veel online speelt ben ik het helemaal met je eens ! Maar als je wel veel online speelt ( wat veel mensen doen waaronder ik zelf ) is het toch wel fijn een stabiele service te hebben. Denk aan cod, battlefield en allerlei andere, je merkt een stabiele service pas als je dat soort games veel online speelt. Doormiddel van lag, host migration etc valt het gewoon op de psn gewoon minder is dan xbl. Vandaar ook dat xbox als hoofdconsole wordt gebruikt voor professionele competities, en wss ook allerlei andere redenen hoor. Maar de ondersteuning moet gewoon goed zijn voor een online service wil je de balans in een online game goed houden.

  27. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Voor Xbox LIVE moet je betalen, maar je ziet dan wel veel minder Cheaters of kleine kinderen die het toch niet serieus willen nemen.
    Als ik Online speel, dan is dat Mario Kart.
    Gratis Online, geen reclame, etc., maar ik word wel doodziek gemaakt door de Cheaters en kinderen zonder respect voor de diensten.
    En omdat het Mario Kart is, komt er nog een feitje bij, dat de n00bs meestal winnen van de Pro’s, omdat zij steeds blauwe schilden (projectielen die altijd de persoon op de eerste plaats raken) en Bullet Bills (tijdelijk automatische piloot op hoge snelheden) krijgen.

    Je krijgt dus dit soort situaties:
    http://www.youtube.com/watch?v=BDUcuFxjrlQ

  28. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Haha na een hele lange tijd, vanmiddag toch weer mn oude ds opgepakt en meteen weer een paar mario games lopen spelen. En wat zijn ze heerlijk !!! Nu ik ze weer gespeeld heb heb ik meteen weer zin om een 3ds en wii-u te halen.

    Ps: Yami, waarom heb je btw eigenlijk ps vita met een kruisje dervoor staan ? 😛

  29. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Kruisje voor de PS Vita?
    Leg eens uit, want ik snap het niet.

  30. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Onderaan, waar je ps. Gamertag dan staat

  31. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    O dat, dat hoort een pijltje (→) voor te stellen, maar het Forum verminkte dat pijltje.
    Ik zal dat eigenlijk weg halen, aangezien ik nu ook een PS3 heb, ik schreef dit toen de PS Vita mijn enige Sony apparaat hier in huis was.

  32. 778 XP
    taart0001's avatar

    Er moet ook echt veel veranderen met het psn als de ps4 uitkomt! Lees ook het pas geposte artikel daarover hier op psx-sense!
    Ben ik het volledig mee eens! Cross game chat! Als Microsoft een beetje over zijn hart strijkt ( zal wel niet! ) skype-integratie!
    Snellere synchronisatie van de trophies! Ehm… het vermijden van de updates van het psn! Dat waren er echt veel te veel!
    Het sneller downloaden van content van een bepaald spel wanneer je dit vanuit het spel zelf moet doen.. het anders insteken van een platform als home.. ik bedoel ga een beetje geld betalen om mijn virtuele kamer in te richten… NOT!
    Wordt dit echt beter, dan wordt ik een nog trouwere aanhanger van het playstation-merk!

  33. 1374 XP
    rva_96's avatar

    O dat, dat hoort een pijltje (→) voor te stellen, maar het Forum verminkte dat pijltje.
    Ik zal dat eigenlijk weg halen, aangezien ik nu ook een PS3 heb, ik schreef dit toen de PS Vita mijn enige Sony apparaat hier in huis was.

    Haha ik d8 al, miss vond je de vita dood ofzo :p

  34. 778 XP
    taart0001's avatar

    @ rvqa_96: wordt het voor jou de xbox 720 ?

    En over de vita… die is momenteel toch meer op sterven na dood dan dat het apparaat echt ” leeft “.
    Wellicht dat bij het uitkomen van de ps4 dit apparaat weer echt een boost kan krijgen!

  35. 1374 XP
    rva_96's avatar

    @ rvqa_96: wordt het voor jou de xbox 720 ?

    En over de vita… die is momenteel toch meer op sterven na dood dan dat het apparaat echt ” leeft “.
    Wellicht dat bij het uitkomen van de ps4 dit apparaat weer echt een boost kan krijgen!

    ik zit wel heel erg te twijfelen ja, als het verschil weer net zo is zoals het nu was. ( Dus xbox 360 en ps3 ) Dan zou ik voor de xbox 360/720 gaan. Op dit moment heeft de nieuwe xbox wel mijn voorkeur maar dit doordat ik nou wel aan iets anders toe ben dan de ps3. We hebben nog niets gehoord van de 720 dus kan goed maar ook slecht nieuws zijn. Maar op dit moment gaat mijn voorkeur idd naar de xbox 720 maar daar kan natuurlijk nog wel is wat heel veel aan gaan veranderen. Denk aan : mogelijkheden, prijs etc. Welke van de 2 gaan het voor jullie worden denk je ?

  36. 778 XP
    taart0001's avatar

    @ rva_96: voor mij gaat het zoals het er nu voor staat de ps4 worden.. ik heb in het verleden wel tot drie keer toe een xbox 360 gekocht ( naast mijn ps3 ) ! Maar uiteindelijk bleek toch dat ik niet echt veel op xbox zat.. ik heb dan wel alle drie de gears of war delen uitgespeeld en ik geloof ook nog halo 3 in een ver veleden.. maar de mp van zowel halo als gears of war spreekt mijzelf minder aan. Ik vind nu dat de ps3 toffere exclusievere titels heeft al hoop ik wel dat het volgende psn op de ps4 nog een goede update krijgt. Als de ps4 echt flink eerder uit wordt gebracht met een hoop leuke titels bij de launch en ook nog eens voor een schappelijke prijs, dan ben ik om en koop ik er 1. Dan komt de nieuwe xbox er later niet meer bij TENZIJ

    @rva_96 ( tweede gedeelte er ging wat mis ) er echt leuke nieuwe games komen en de nieuwe xbox wezenlijke andere ” futures ” heeft die echt heel gaaf zijn!

  37. 90 XP
    remii's avatar

    de nieuwe xbox gaat waarschijnlijk gewoon simpelweg New Xbox heten,, de ps4 waarschijnlijk ps omni,
    heb wat mense bij gamemania en die weten n boel

    waarschijnlijk krijgt de ps controller een klein touchscreen (zoals de wii u heeft) tussen de start en select buttons (erg lelijk!!)

    20februari word in ieder geval de ps4 geannounced op de playstation.com site, en ik zeg je: hij komt eind dit jaar zowieso al uit in japan en amerika!!

    de ps4 gaat rond de 400eu worden mense< leg je geld alvast aan de kant

    Dan wordt het zeker de PS4, maar ik zal 'm niet direct aanschaffen maar toch nog een half jaartje wachten. Hele kleine kans dat het een xbox wordt, alleen als deze kwa specs en mogelijkheden beter wordt. Maar ik heb een PS, PS2 en nu een PS3 gehad. Na de teleurstelling van de Wii komt er ook geen WiiU. De vond ik leuk voor de eerste 2 jaar, maar daarna stoorde ik me aan het gebrek aan goede games en de graphics.

    Ik verwacht niet dat de next gen rond de €600,- kost. De prijs was de reden waarom ik de PS3 steeds uitstelde en ik was daar zeker niet de enige in. Ik denk dat die eerder rond de €400 komt te liggen. Maarja dat weten we pas zeker als de PS4 echt wordt aangekondigd :P.

    word ie ook hoor mooie correcte schatting!!

  38. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik denk niet dat Microsoft voor eeuwig Apple blijft kopiëren, dus ik denk niet dat het “The New Xbox” wordt, maar het lijkt wel waarschijnlijk.

  39. 2457 XP
    peyj's avatar

    word ie ook hoor mooie correcte schatting!!

    Lol, inderdaad :P. Hoewel ik het niet erg zou vinden als deze goedkoper wordt ;).

    Zelf vind ik de de xbox720 wel lekker klinken. Nadeel van namen als “The New Xbox” zijn dat ze niet meer kloppen als er weer een nieuwe generatie komt.

  40. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ze kunnen de Xbox ook zien als een PC, of Android, dus dan is “The New Xbox” altijd van toepassing.
    Of ze gaan de iPad helemaal achteraan, en doen het dus zo:
    Xbox
    Xbox 360
    The New Xbox
    Xbox with Retina Screen
    Xbox Mini
    Etc.

  41. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ik denk dat het gewoon de xbox gaat heten. Niks met the new ofzo gewoon XBOX. Omdat ze al een gevestigde naam hebben met xbox, denk aan de console, xbox music etc. Ik hoop dat de nieuwe xbox wel gewoon eind dit jaar nog uitkomt, ik ga der namelijk vanuit dat de ps4 eind dit jaar in JPN en VS uitkomt en begin 2014 in EU. Netzoals ze dat deden met de ps vita.

  42. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Eigenlijk, Amerika, Australië, en Europa kregen de PS Vita op dezelfde dag.
    Alleen was AU eerder, dan EU, en dan pas US, gezien de tijdzones.

    Wat je eigenlijk zult bedoelen is, zoals ze dat deden met de PS3.
    De PS3 kwam wel eind 2006 uit in de NTSC landen, en in 2007 pas in Europa.

  43. 90 XP
    remii's avatar

    alles is speculatie he< zolang er nog nix op de markt is.. 20februari playstation.com!!!!!!

  44. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    En toch zijn al die speculaties wel erg leuk om te lezen. 😉 Zelf zit ik nog helemaal niet te wachten op een PS4 maar kan wel meeleven met de mensen die echt op de komst van de PS4 zitten te wachten.

  45. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ik geloof ook wel dat een deel van de speculaties/geruchten best is waar kunnen zijn ! Want ze ontstaan niet zomaar natuurlijk, en zo durf ik best te geloven dat Sony een nieuwe controller introduceert die vast wel een deel te maken heeft met dualshock 3 en dus ook met het zelfde concept van de vita genaamd touch/track pad.

    Sony doet het heel slim als ze 20 Feb hun ps4 aankondigen. Wanneer ze dan echter de ps4 pas begin 2014 uit laten komen kan MS ze weer voor zijn na mijn mening. Iedereen ( nouja de meeste ) zitten best wel te wachten op de next-gen, als Sony eerder is gaat alle aandacht naar hun. Maar wanneer MS net voor of op de E3 hun nieuwe xbox aankondigen en deze rond de kerst uit laat komen kan zomaar wel is een heel groot deel van de aandacht terug gaan naar MS.

  46. 90 XP
    remii's avatar

    en dat deel is toch echt de xbox gemeenschap.
    ik speel alleen op de ps

    zie net een filmpje op deze site,

    sony heeft een blokkade uitgevonden voor 2dehands games, en misschien, heeeeeeeeeeeel misschien, word dit toegepast op de ps4!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    dat zou betekenen dat je games uit de winkel MOET halen, je ze niet als 2dehands kan verkopen enz enz enz
    weet niet hoe ik t filmpje kan linken naar hier excuus maar kijk zelf maar je zit immers nu toch al op de juiste site

    boven in je zoekbalk VIDEO ITEMS

  47. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik denk dat de PS4 Controller simpelweg de PS Vita itself is:
    http://media.thealistdaily.com/editorial/2012/10/Wii%20U%20PS3.jpg

  48. 90 XP
    remii's avatar

    denk nii dat ze alles van elkaar gaan kopieren lijkt me erg sterk, er bestaat nog zoiets als Patent, en dat is geen controller maar een ps haha

  49. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Weet je nog hoe het is gegaan met de Wii Remote vs PlayStation Move vs Kinect?
    Ook Controllers met dezelfde eigenschappen.

    Sony is het meest open op gebied van Game Development, maar tegelijkertijd ook het meest gesloten op gebied van Homebrew.
    Ik weet het, het is niet heel relevant aan dit onderwerp, maar dit beschrijft de logica een beetje: Controller voor de PS3 kopiëren mag, maar je blijft met je poten van de Cell Processor in de PS3 af.

  50. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Hmm het is een tof concept maar een ps vita als controller is best wel duur ! Ik hoop dat het wel komt, maar ik zie mezelf niet hardcore games ermee spelen als call of duty en/of battlefield. Daarom hoop ik dat je altijd de keuze kan behouden tussen vita controller en dan toch gewoon nog een normale controller.

    En over de 2dehands games weigeren, er is ook een gerucht over de nieuwe xbox die hetzelfde geintje uithaalt. Wanneer alleen playstation het doet zullen veel mensen overstappen naar nieuwe xbox. Maar als beide het doen, is er geen mogelijkheid en is de consument dus eigenlijk verplicht. Daarin tegen zouden ze wel met de Europese wet in de knoop kunnen raken aangezien daarin iets staat van wanneer je iets koopt is het jouw eigendom ofzoiets. Dat werd ook vertelt bij gamekings.

  51. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Bij de Wii U ben ik toch dankbaar met de GamePad, want in Hardcore games, dient het ook als een grotere Minimap, Inventory, Radar, om maar een paar op te noemen.
    Ook kan ik de Pro Controller bij sommige games nemen, dus zonder scherm.
    Voelt ook meer Hardcore aan, maar ik vind de GamePad toch erg handig.

    Little Big Planet heeft al een DLC dat de PS Vita in een Wii U GamePad verandert, dus waarom zou dat niet mogelijk zijn?
    Bovendien heeft Sony ook gezegd, dat dat makkelijk kan.

  52. 90 XP
    remii's avatar

    Bij de Wii U ben ik toch dankbaar met de GamePad, want in Hardcore games, dient het ook als een grotere Minimap, Inventory, Radar, om maar een paar op te noemen.
    Ook kan ik de Pro Controller bij sommige games nemen, dus zonder scherm.
    Voelt ook meer Hardcore aan, maar ik vind de GamePad toch erg handig.

    Little Big Planet heeft al een DLC dat de PS Vita in een Wii U GamePad verandert, dus waarom zou dat niet mogelijk zijn?
    Bovendien heeft Sony ook gezegd, dat dat makkelijk kan.

    wauw wat ben je goed op de hoogte jamilla, nou ik ben benieuwd

  53. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Als je voor een publicatie schrijft, weet je automatisch ook van wat er allemaal gebeurt.

  54. 90 XP
    remii's avatar

    Als je voor een publicatie schrijft, weet je automatisch ook van wat er allemaal gebeurt.

    en jou kanaaltjes op youtube, hoe kom ik daar om een kijkje te nemen? ben benieuwd 🙂

  55. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Maar de gamepad ligt denk ik wat beter in de hand dan de vita 😉 Toch zou het wel vet zijn hoor om call of duty ofzo op je vita te kunnen spelen ( een echte cod dan, haha want black ops declassified was 10x niets )

  56. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Remii, even een Copypasta van de Chat Box:
    “MKGirlism en UltimatePisman. De eerste is mijn persoonlijke Channel, en de tweede is mijn bedrijfs Channel, met meerdere Uploaders.”

  57. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Zou wel een stunt zijn al kondigen ze de ps4 niet aan op 20 feb :p

  58. 2457 XP
    peyj's avatar

    Zou wel een stunt zijn al kondigen ze de ps4 niet aan op 20 feb :p

    Ik denk als dat zo is dat de aandelen wel een paar tikjes omlaag gaan.

  59. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik denk als dat zo is dat de aandelen wel een paar tikjes omlaag gaan.

    Een paar tikjes van 50% ofzo. xD

  60. 2457 XP
    peyj's avatar

    Een paar tikjes van 50% ofzo. xD

    Haha, ik wou het maar even zachtjes uitdrukken :P. Als je al zag hoe erg dat ging met Take Two toen bekend werd gemaakt dat GTAV later uit zou komen.. Als Sony niks over de PS4 aankondigd kan het nog beroerd voor ze aflopen. Zeker nu Sony alweer een jaar verlies heeft geleden.

  61. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Ik ga hoogstwaarschijnlijk voor een PS4 vanwege:
    -PS plus; niet normaal hoeveel ps3 games ik daar al in een half jaar van heb, erg tevreden mee

    -Exclusives; de xbox360 heeft geen enkele exclusive die mij persoonlijk interesseert, terwijl de ps3 een erg ruim aanbod heeft. Ik denk niet dat dat bij de volgende generatie gaat veranderen

    -Gratis online; hoewel ik sowieso al een jaarlijks bedrag betaal voor ps plus ben ik het niet eens met het idee om zonder subscription ineens niet meer online te kunnen

    -Fanboyism; ben nu eenmaal opgegroeid met het playstation merk ;D

    -Ik ben ook al bezig vanaf de PS1 fanboy is niet eens het juiste woord voor mij maar tevreden klant 😉

    -En ik ben Xbox exclusives fan ze hebben goede games maar niet mijn soort games.

  62. 5795 XP
    tyger1's avatar

    Bestaat er nog een andere console dan ps4 ? lol
    100% ps4 voor mij want ik ben een playstation fan 🙂

    http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSQCh04GsvfGJSTdyGgNKWRu6MicoqOncVozu9pz5MJzMrvIqnfJQ

  63. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ook als playstation fan moet je kunnen toegeven dat de xbox 360 een waardige concurrent is !