Forum

Topic: ps3 super slim 12 GB uitbreiden??

Anoniem's avatar

beste mede-gamers,

ik heb een ps3 super slim 12 GB en snap dat je m kan uitbreiden met een 2,5 inc sata 5400 toeren fad32 geformatteerd.

een hele mond vol voor iemand zonder verstand van deze zaken (ik dus)
tevens is er een Bracket nodig voor die 2,5 inc sata om hem dus in deze ps3 te laten passen.

nu mijn vraag: waar haal ik deze dingen? en welk merk is dan het beste voor een ps3? en wat zijn de prijsklasses qua merk, GB, en die Bracket?

ik hoop dat iemand antwoorden heeft en me verder wil helpen!! ??

alvast bedankt,
Remii

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

25 reacties

  1. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Brackets kun je gewoon bij menig gameszaak wel halen denk ik, of een MediaMarkt of Saturn

    Deze moet je hebben iig: http://www.gamemania.nl/Default.aspx?tabid=88&gmgame=28074

  2. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Wat ik me nou afvraag is ben je uiteindelijk wel goedkoper uit bij het aanschaffen van een nieuwe PS3 waarin in maar een HDD zit van 12 Gig en je die uit wilt breiden, of kan je toch beter maar gewoon een nieuwe PS3 halen waar direct al een 500 Gig HDD zit?

  3. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Wat ik me nou afvraag is ben je uiteindelijk wel goedkoper uit bij het aanschaffen van een nieuwe PS3 waarin in maar een HDD van 12 Gig en je die uit wilt breiden, of kan je toch beter maar gewoon een nieuwe PS3 halen waar direct al een 500 Gig HDD zit?

    Er zit geen hdd in de 12gb maar een 12gb ssd op de printplaat 🙂 en jammer genoeg vervalt de ssd als je er een hdd in doet….je ps3 start dus weer langzamer op.

  4. 90 XP
    remii's avatar

    Brackets kun je gewoon bij menig gameszaak wel halen denk ik, of een MediaMarkt of Saturn

    Deze moet je hebben iig: http://www.gamemania.nl/Default.aspx?tabid=88&gmgame=28074

    thanks, die moet ik hebben!!!

    Er zit geen hdd in de 12gb maar een 12gb ssd op de printplaat 🙂 en jammer genoeg vervalt de ssd als je er een hdd in doet….je ps3 start dus weer langzamer op.

    werkelijk langamer of net zo snel als de voorgangers van de ps3 super slim?
    want ik d8 dat de voorgangers ook gewoon hdd hadden.

    Bappie-NL: beter een 500GB is maar 40 euro duurder> ik heb de mijne gekregen en was een 12GB, kon ik toch moeilijk afslaan aangezien ik al 3 van die dingen heb versleten 🙂

  5. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Bappie-NL: beter een 500GB is maar 40 euro duurder> ik heb de mijne gekregen en was een 12GB, kon ik toch moeilijk afslaan aangezien ik al 3 van die dingen heb versleten 🙂

    Jeetje, hoe krijg je dat voor elkaar? Maar ik snap je keuze nu… 😉

  6. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    thanks, die moet ik hebben!!!

    werkelijk langamer of net zo snel als de voorgangers van de ps3 super slim?
    want ik d8 dat de voorgangers ook gewoon hdd hadden.

    Bappie-NL: beter een 500GB is maar 40 euro duurder> ik heb de mijne gekregen en was een 12GB, kon ik toch moeilijk afslaan aangezien ik al 3 van die dingen heb versleten 🙂

    SSD is sneller dan een Hdd..dus net zo snel als alle ps3’s met een hdd.

  7. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ik kan nog herinneren dat mensen de normale hdd in een ps3 slim ( niet de ultra slim dus ) hadden vervangen met een ssd, en dat de het maar nauwelijks te merken was !

  8. 90 XP
    remii's avatar

    Ik kan nog herinneren dat mensen de normale hdd in een ps3 slim ( niet de ultra slim dus ) hadden vervangen met een ssd, en dat de het maar nauwelijks te merken was !

    ik merk er ook geen drol van, ps3 super slim met een ssd/flashgeheugen enz, maar naar mijn gevoel even snel of zelfs ietsje langzamer< klinkt raar misschien voor sommige, dat langzame, maar als ik op inet ga via browser of in een room probeer te komen dan is ie gwn traag, en 7 van de 10x blijft ie letterlijk hangen (frozen) als ik op inet ga..pfffff

  9. 90 XP
    remii's avatar

    Jeetje, hoe krijg je dat voor elkaar? Maar ik snap je keuze nu… 😉

    de 1ste was een phat, kreeg op een of andere manier me cd er nii uit en heb m letterlijk open gebroken van razernij.
    2de was een ps3 slim en heb die ook uit boosheid aan diggels geslagen, de 3de heb ik ook mishandeld , deed t nog n beetje dus heb m gelijk verkocht om toch nog iets aan geld terug te winnen, en nu dus die 12GB die ik met liefde zal behandelen, Beloofd!!

    (volgens mij gaan er reacties komen dat ik het gamen beter op kan geven haha)

  10. 1374 XP
    rva_96's avatar

    de 1ste was een phat, kreeg op een of andere manier me cd er nii uit en heb m letterlijk open gebroken van razernij.
    2de was een ps3 slim en heb die ook uit boosheid aan diggels geslagen, de 3de heb ik ook mishandeld , deed t nog n beetje dus heb m gelijk verkocht om toch nog iets aan geld terug te winnen, en nu dus die 12GB die ik met liefde zal behandelen, Beloofd!!

    (volgens mij gaan er reacties komen dat ik het gamen beter op kan geven haha)

    Whahaha 😛 Jij moet je ps3 echt achter slot en grendel zetten wil je der nog van genieten 😛 Nee maar ik snap wel waarom je wilt upgraden, je moet idd een 2,5 inch 5400 rpm hdd halen, en wanneer je hem hebt als fat32 formateren, de bracket kan je idd zoals hierboven al gezegd gewoon bij de Gamemania of bol.com bestellen 😉

  11. 90 XP
    remii's avatar

    Whahaha 😛 Jij moet je ps3 echt achter slot en grendel zetten wil je der nog van genieten 😛 Nee maar ik snap wel waarom je wilt upgraden, je moet idd een 2,5 inch 5400 rpm hdd halen, en wanneer je hem hebt als fat32 formateren, de bracket kan je idd zoals hierboven al gezegd gewoon bij de Gamemania of bol.com bestellen 😉

    🙂
    ik had ook al begrepen dat ik m als Fat32 moest formatteren, maar hoe doe je dat weer?
    moet ik m dan eerst in me laptop bouwen ofso? of gaat dat gelijk via de ps3? of zit ik er helemaal naast….. i dont know

  12. 1374 XP
    rva_96's avatar

    🙂
    ik had ook al begrepen dat ik m als Fat32 moest formatteren, maar hoe doe je dat weer?
    moet ik m dan eerst in me laptop bouwen ofso? of gaat dat gelijk via de ps3? of zit ik er helemaal naast….. i dont know

    Ik weet dat je hem via usb kan aansluiten op je pc en dan vanaf je pc hem fat32 formateren, maar dat is wel een apart kabeltje en ik weet niet of je die erbij krijgt.

  13. 90 XP
    remii's avatar

    aha oke, thanks voor de info, k ga ff speuren hoe en wat.

  14. 90 XP
    remii's avatar

    Ik weet dat je hem via usb kan aansluiten op je pc en dan vanaf je pc hem fat32 formateren, maar dat is wel een apart kabeltje en ik weet niet of je die erbij krijgt.

    ben er achter, heb er net een harde schijf ingegooit en de ps3 doet m automatisch formatteren, dus helemaal opgelost! 🙂

  15. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Oke goed om te horen ! En veel plezier met je nieuwe hdd 😉 Haha

  16. 90 XP
    remii's avatar

    Oke goed om te horen ! En veel plezier met je nieuwe hdd 😉 Haha

    yo thanks, heb er al veel plezier mee, kan eindelijk andere games installeren, maar wat ik dan niet snap is: ik heb er een Toshiba 500GB in gepropt, en dan kijk ik bij Hoofdmenu<, Instellingen< Systeem instellingen

  17. 1374 XP
    rva_96's avatar

    yo thanks, heb er al veel plezier mee, kan eindelijk andere games installeren, maar wat ik dan niet snap is: ik heb er een Toshiba 500GB in gepropt, en dan kijk ik bij Hoofdmenu<, Instellingen< Systeem instellingen

    Dat is altijd zo 😉 Zowel op ps3 als op gewone pc's etc. Er wordt namelijk altijd een iets kleiner deel ingehouden. Ik heb namelijk ook een 1TB hdd gekocht en ik kon ook maar iets van 900 nog wat gebruiken 😉 Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Dat wordt volgens mij vaak altijd gebruikt voor de firmware, etc. Als je dus een hdd koopt moet je altijd van uitgaan dat je iets minder kan gebruiken 😉

  18. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    yo thanks, heb er al veel plezier mee, kan eindelijk andere games installeren, maar wat ik dan niet snap is: ik heb er een Toshiba 500GB in gepropt, en dan kijk ik bij Hoofdmenu<, Instellingen< Systeem instellingen

    De industrie rekent 1000KB als 1MB, terwijl 1MB eigenlijk 1024KB is. 🙂 Tenminste, dat is mij dan eens verteld.

  19. 90 XP
    remii's avatar

    ahaa okeejj, ik d8 al bijna dat ik een imitatie had gekocht of zoiets..:)

  20. 1 XP
    K-flox's avatar

    Hey Gasten, weet er soms iemand de juiste afmetingen voor deze uibreiding van de HDD. want ik zie dat er veel verschil op zit. Ben niet van plan om die van Sony zelf te gaan kopen. is veel te duur voor wat het maar is…

    hier heb je een voorbeeld, indien het foute afmetingen zijn laat het me gerust even weten 🙂

    1 : http://www.mijnitshop.be/product/ST320LM001/sata-2-5-inch/seagate-momentus-spinpoint-st320lm001-vaste-schijf-320-gb-sata-300

    2 : http://www.mijnitshop.be/product/WD3200BPVT/sata-2-5-inch/wd-blue-wd3200bpvt-vaste-schijf-320-gb-sata-300

    Bedankt!

  21. 90 XP
    remii's avatar

    Hey Gasten, weet er soms iemand de juiste afmetingen voor deze uibreiding van de HDD. want ik zie dat er veel verschil op zit. Ben niet van plan om die van Sony zelf te gaan kopen. is veel te duur voor wat het maar is…

    hier heb je een voorbeeld, indien het foute afmetingen zijn laat het me gerust even weten 🙂

    1 : http://www.mijnitshop.be/product/ST320LM001/sata-2-5-inch/seagate-momentus-spinpoint-st320lm001-vaste-schijf-320-gb-sata-300

    2 : http://www.mijnitshop.be/product/WD3200BPVT/sata-2-5-inch/wd-blue-wd3200bpvt-vaste-schijf-320-gb-sata-300

    Bedankt!

    die zijn allebei perfect hoor.
    2,5 inc, en 320 GB is netjes.mooi prijsje ook. je moet trouwens een 2,5 inc want de rest past niet.
    ik heb een Toshiba 500GB en die was 60eu.(1jaar garantie)
    moet je wel ff een Bracket bij gamemania halen voor n 10tje. anders kan je m niet in je ps3 schuiven!
    Succes!!

  22. 2 XP
    Mevluthan's avatar

    Beste gamers.

    Ik heb een ps3 super slim met maar 12gb gekregen wat ik erg weinig vind. maar weet niet welke harde schijf ik nou precies nodig heb. Ik heb nou even op internet gekeken en vond uiteindelijk deze .
    Is dit een goeie wat ik vond en kan hij in de ps3 super slim

    http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/TOSHIBA-Interne-harde-schijf-2-5%22-500GB,10259,350640,672474.html?langId=-11

    Alvast bedankt..

    die zijn allebei perfect hoor.
    2,5 inc, en 320 GB is netjes.mooi prijsje ook. je moet trouwens een 2,5 inc want de rest past niet.
    ik heb een Toshiba 500GB en die was 60eu.(1jaar garantie)
    moet je wel ff een Bracket bij gamemania halen voor n 10tje. anders kan je m niet in je ps3 schuiven!
    Succes!!

    Is deze ook goed en kan ik hem in de ps3 super slim stoppen

    http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/TOSHIBA-Interne-harde-schijf-2-5%22-500GB,10259,350640,672474.html?langId=-11

    Alvast bedanktl

  23. 5 XP
    timmy1990's avatar

    Hallo iedereen,

    ik vind het een interessante vraag, zit met hetzelfde idee.
    Ik kan een PS 3 12GB kopen voor 129€. Als ik een Bracket van 10€ koop en er een interne harde schijf in steek van 500GB heb ik dus voor 139€ een PS 3 met 500 GB toch? Maar wat voor soort interne harde schijf moet je daarvoor kopen voor die Brackethouder van Sony? En kan je daar nu wel of niet games op installeren want hoor daarover wat tegenstrijdigheden? Ik ben van plan om games enkel op schijf te kopen en niet te downloaden of online te gamen, dus als ik de Brackethouder met 250GB van Playstation koop kan ik dan genoeg games opslaan?

    Alvast bedankt!

  24. 2 XP
    Mevluthan's avatar

    Beste gamers.

    Ik heb een ps3 super slim met maar 12gb gekregen wat ik erg weinig vind. maar weet niet welke harde schijf ik nou precies nodig heb. Ik heb nou even op internet gekeken en vond uiteindelijk deze .
    Is dit een goeie wat ik vond en kan hij in de ps3 super slim

    http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/TOSHIBA-Interne-harde-schijf-2-5%22-500GB,10259,350640,672474.html?langId=-11

    Alvast bedankt..

    Is deze ook goed en kan ik hem in de ps3 super slim stoppen

    http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/TOSHIBA-Interne-harde-schijf-2-5%22-500GB,10259,350640,672474.html?langId=-11

    Alvast bedanktl

    Super bedankt man
    En wat vind je van deze en wat is het verschil vergeleken met die ene van toshiba, want het uiterlijk is verschillend met die van toshiba

    http://www.redcoon.nl/B225661-Western-Digital-WD7500BPVT-Scorpio-Blue-750GB_Tot-25

  25. 2 XP
    broodrooster99's avatar

    hallo ik heb ook een ps3 super slim 12gb nu vroeg ik mij af of deze geschikt is http://www.redcoon.nl/B465677-WD-WD5000LPVX-Blue-500GB_Tot-25 ook vroeg ik mij af of ik een back up moet maken want er zit geen hdd in