Forum

Topic: Sony Xperia Z

Anoniem's avatar

Ik weet dat dit een PlayStation-website, maar ik weet ook zijn er een heleboel van Sony fans hier in de buurt en omdat het een Sony gerelateerde website wilde ik uw mening weten over de Sony Xperia Z.

De deal is .. Ik ben gefixeerd over deze telefoon sinds ik het zag. Ik heb iPhones voor 4/5 jaar nu en ik heb een beetje vervelen .. Dus ik wil iets anders maar ik wil iets met kwaliteit. Ik heb gelezen meerdere reviews en alles wat ze hebben gedaan is maakt me twijfelen of ik zou moeten kopen of niet. Ik las veel positieve beoordelingen van het als CNET’s (http://reviews.cnet.co.uk/mobile-phones/sony-xperia-z-review-50010121/), maar ik las andere reviews waar ze klagen over alles wat de telefoon heeft aan te bieden. Sommigen zeggen dat het de beste smartphone ooit, anderen zeggen dat het is te duur voor wat het te bieden heeft.

Is er iemand die de telefoon gekocht en kan vertellen over zijn / haar ervaringen met het? Ik zou het erg waarderen als iemand mij kon vertellen er meer over en als het de moeite waard het overslaan van de iPhone 5 .. Omdat het de iPhone 5 of deze .. Ik denk dat HTC is een beetje homo en Samsung is teveel plastic voor mij. Niet slecht bedoeld, slechts mijn mening.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

54 reacties

  1. 168 XP
    voorhoofdchin's avatar

    Ik heb zelf voor de nieuwe HTC One X+ gekozen, echt een geweldig toestel! ik heb de xperia z wel even geprobeerd wat ook een mooi toestel is. alleen een groot minpunt eraan is de camera, het duurt lang voordat die ergens op gefocused is en al maak je de foto duurt dat ook nog een tijdje. dat vind ik persoonlijk een te groot nadeel om de Xperia Z niet te nemen, en daarom ben ik voor HTC gegaan wat ik persoonlijk een veel mooier design vind als alle andere smartphones en niet zo plastic als een samsung. verder is de camera op de One X+ wel heel goed! Dus snap niet waarom het homo is want het komt allemaal op het zelfde neer met android alleen overal zit er een ander tintje overheen maar het werkt gewoon hetzelfde!

  2. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Topic verplaatst naar de daarvoor bestemde plek πŸ™‚

  3. 8815 XP
    7th-son's avatar

    Ik weet dat dit een PlayStation-website, maar ik weet ook zijn er een heleboel van Sony fans hier in de buurt en omdat het een Sony gerelateerde website wilde ik uw mening weten over de Sony Xperia Z.

    De deal is .. Ik ben gefixeerd over deze telefoon sinds ik het zag. Ik heb iPhones voor 4/5 jaar nu en ik heb een beetje vervelen .. Dus ik wil iets anders maar ik wil iets met kwaliteit. Ik heb gelezen meerdere reviews en alles wat ze hebben gedaan is maakt me twijfelen of ik zou moeten kopen of niet. Ik las veel positieve beoordelingen van het als CNET’s (http://reviews.cnet.co.uk/mobile-phones/sony-xperia-z-review-50010121/), maar ik las andere reviews waar ze klagen over alles wat de telefoon heeft aan te bieden. Sommigen zeggen dat het de beste smartphone ooit, anderen zeggen dat het is te duur voor wat het te bieden heeft.

    Is er iemand die de telefoon gekocht en kan vertellen over zijn / haar ervaringen met het? Ik zou het erg waarderen als iemand mij kon vertellen er meer over en als het de moeite waard het overslaan van de iPhone 5 .. Omdat het de iPhone 5 of deze .. Ik denk dat HTC is een beetje homo en Samsung is teveel plastic voor mij. Niet slecht bedoeld, slechts mijn mening.

    ik heb er 1 besteld bij belcompany, of eigenlijk gepreordert, en nog niet binnen helaas

    krijg er ook een headset bij van sony, de mdr1 twv 250 eurie

    wat samsung betrefd denk ik hetzelfde als jou, plastic fantastic!
    en htc heeft me eigenlijk teleurgesteld, met totaal niet tevreden met de HTC Sensation

    edit:
    pffff ik wil dat ding in handen hebben, ik ben echt zo ongeduldig wat wachten betrefd πŸ˜›
    ik volg het tweakers forum continu, om te kijken of andere mensen die em bij Bel Company besteld hadden, die al geleverd hebben of niet. Nou net toevallig 2 mensen, dus hoop ook snel aan de beurt te zijn!
    Alle andere e-tailers hebben het toestel al geleverd.
    Preorderen heeft dus ook weinig zin bij de belcompanie/vodafone

  4. 79 XP
    GTA's avatar

    @ voorhoofdchin bedankt voor je reactie. Ik denk dat de One X is een geweldige smartphone, geen misverstand over bestaan​​. Maar het ding ik haat over HTC is de namen die ze geven aan hun telefoons. De HTC “Desire” of de HTC “Sensation” .. Ik bedoel, waarom niet gewoon noemen het de HTC “Haiiiiiiiiii” dan? Weet je wat ik bedoel? Het creΓ«erde een beetje een homo-beeld voor me naar hun merk.

    Wat ik niet echt zorgen over is de camera in een telefoon. Ik denk dat de 4S camera harde zuigt, maar ik gebruik het niet zo vaak toch. Voor speciale gelegenheden Ik heb een € 800, – camera .. Dus dat is niet een groot probleem voor mij.

    Ik heb veel gelezen over levensduur van de batterij dat mij zorgen baart. Het is altijd een groot probleem op krachtige smartphones, maar het wordt gezegd dat het zeer kort op de Xperia Z, zelfs in vergelijking met andere vlaggenschepen.

    @7th son bedankt voor je reactie ook. Ik las de review op Tweakers en misschien heb ik niet goed begrijpen, maar ik dacht dat ze waren echt negatief over de telefoon? Het is een van de weinige websites die zo negatief! Ik ben ook het controleren van verschillende plaatsen voor meningen van degenen die al voor elkaar. De meeste zijn positief, maar nogmaals, levensduur van de batterij lijkt te zijn een grote zorg. Alsjeblieft, updaten mij wanneer u uw apparaat! Ik ben geΓ―nteresseerd in wat je (eerlijk) advies gaat over de Xperia Z. Misschien ik ga zo naar Saturn is €539,-

  5. 8815 XP
    7th-son's avatar

    tweakers heeft ook een gebruikers forum, waar je kunt lezen wat mensen er van vinden
    er zijn bv ook mensen die zijn overgestapt van een samsung galaxy s3 naar de xperia z
    ook mensen die hun telefoon al goedwils geslaagd in een bak met water hebben gelegd, om te kijken of ze echt waterdicht zijn

    zodra me telefoon binnen is, zal ik wat foto’s plaatsen enzo, en uiteraard me bevindingen

  6. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ook ik heb momenteel de iphone 4s, ben er erg tevreden over. Het was/is m’n eerste iphone maar ik had alwel eerdere producten van apple met ios. De xperia Z heeft ook mij aan ’t twijfelen gemaakt. Ik mag binnen 2 a 3 maanden weer verlengen en ben ook al aan ’t rond kijken. Zo vind ik het grootste voordeel van de xperia z tegenover de iphone 5 de kosten en de kracht van de xperia z. Zo is de xperia z vele malen krachtiger en ook stukke goedkoper dan iphone.

    Wat me weer erg tegenhoudt : Batterij duur, Android, accessoires en updates.

    Het laatste is misschien een mieren ding, maar ik heb vaak genoeg dat je iets leuks ziet en dat alleen voor apple/ios devices is. Batterij duur weet je gewoon dat je bij iphone goed zit, kijk het misschien niet de beste maar goed genoeg ! Update’s daarin tegen krijg je altijd meteen en je hoeft niet maanden lang te wachten. Kijk maar, de xperia z draait op android 4.1 terwijl 4.2 alweer een tijdje uit is. Android is meer een persoonlijk ding maar ik vind ios gewoon goed en lekker soepel draaien. Hoe krachtig je telefoon ook is, er blijven complicaties bestaan op android. IOS heeft ook natuurlijk wel maar in vele mindere maten. Ik heb pas een tijdje lang de s3 vast gehad ( bij een vriend ) Maar naar al een heel klein momentje zag ik toch weer de haperingen, terwijl hij helemaal niet veel widgets had ofzo. Voor mij is het dan ook duidelijk en wordt het de nieuwe iphone om de volgende reden :

    IOS ( draait strak ) –> Wachten op ios7, veel te bieden en waarschijnlijk ook soort van widget achtige mogelijkheden en misschien wel bewegende achtergronden ! En anders heb je altijd de keuze om te jailbreaken als ios je gaat vervelen. + appstore is na mijn mening stukke beter.

    Bouwkwaliteit –> Iphone 5 achterkant niet meer van glas ! Xperia Z wel

    En als je meerdere apple producten bezit is de synchronisatie daartussen echt wel een pre !

    Dit is mijn mening eigenlijk πŸ˜› Hoop dat je er wat aan hebt πŸ˜‰ En als je vragen hebt, stel ze gerust πŸ˜‰

  7. 8815 XP
    7th-son's avatar

    ik heb em binnen! eerst zelf even mee klooien, en moet me simkaart nog ff bij laten knippen, hij is te groot

  8. 79 XP
    GTA's avatar

    @7th son Goed te horen je hebt binnen! Laat me weten!!! Ja, ik heb in de gaten dat de Tweakers website zo goed voor beoordelingen van gebruikers. Ik ben blij om te zien bijna iedereen is positief over de telefoon.

    @rva_96 bedankt. Geloof me, ik voel je. De dingen die u noemt zijn precies de dingen die houden me terug al jaren over te schakelen naar een Android-telefoon. Ik heb gelezen is er niet een groot verschil tussen 4.1 en 4.2 en het is niet echt een probleem, maar inderdaad: het duurt een tijdje voordat nieuwe versies worden in plaats daarvan uitgebracht op iOS. Ik aarzelde vanwege de levensduur van de batterij, maar ik lees van gebruikers dat het zuinig in de standby-modus. Terwijl mijn 4S ontlaadt de batterij in de standby-modus. Ik moet zien hoe dat werkt voor mij.

    Wat ook geweldig is aan iOS is de appstore, zeker. Er zijn een heleboel van betaalde-apps, maar ze hebben wel een groot assortiment die Android lijkt te ontbreken een beetje.

    Ik weet dat iOS is een goed besturingssysteem, maar ik ben gewoon echt vervelen van. Ik kreeg het idee dat ik met dezelfde telefoon voor al 5 jaar, terwijl ik alleen heb het 14 maanden. Ik ben geen fan van het laden van custom firmware op dure multimedia, dus ik wil niet jailbreaken maar ik heb er over nagedacht in de jaren ..

    Dat de achterkant is van glas is eigenlijk een pluspunt is voor mij: P

    En ik ben het met je, als je meerdere producten van Apple de verbinding tussen al die producten is groot. Mij ​​echter, ik heb veel van Sony-producten. (? Toeval of misschien ben ik een beetje een Sony fanboy, ik weet het niet :P) En ik ben het denken over het kopen van een nieuwe tv deze zomer die waarschijnlijk zal worden een Bravia. De telefoon kan grote verbinding maken met de nieuwe Bravia tv’s ..

    Dus ik heb besloten om de Xperia Z te kopen en als ik wil Android te zien! Anders zal ik weer in te schakelen wanneer Apple eindelijk beslist om opnieuw te innoveren en hun telefoon te veranderen .. Ik ging naar meerdere winkels gisteren en het was overal uitverkocht of hadden ze alleen de witte versie (ik wil zwart). Dus bestelde ik de telefoon op Saturn.nl en moet wachten op een week of zo. Ik kan niet wachten om de telefoon in mijn handen.

    Als ik had geweten dat je hebt een $ 250 hoofdtelefoon als u het besteld 2 weken geleden zou ik zo wars gedaan πŸ™

    Edit: Voor alle anderen die denken aan de telefoon te kopen: Alleen tot morgen Saturn.nl heeft een actie zodat je een € 90, – korting. 15% korting per € 100, -!

  9. 963 XP
    Fatoeboy's avatar

    Ik heb de Nokia Lumia 920, goede telefoon. Maar het heeft Windows Phone 8 en of dat mooi is is verschillend.

  10. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Ik denk dat ik plots de overstap maak naar een Sony toestel, na veel mooie Samsung toestellen gehad te hebben is het misschien tijd om een Sony toestel te nemen:) Ik heb momenteel de SG Note II en ben er zeer te vrede mee. Alleen heeft Sony mij zo overtuigd om er dan toch een te nemen. En hoe focking vet is dat dan niet wel? Waterdicht bitchez!!

  11. 8815 XP
    7th-son's avatar

    ik durf em niet onder de kraan te houden, gaat tegen me principes in haha

  12. 406 XP
    1shot1kill's avatar

    ga er gewoon voor de xperia z hi is echt geweldig !!

  13. 12 XP
    ikkeeuu's avatar

    het nadeel aan android is dat scrollen niet soepel gaat. heb zelf een samsung galaxy note en een one x gehad, maar met iphone gaat scrollen zo soepel. zelfs bij een quad core android toestel verloopt het scrollen niet zonder lag. ik heb wat opgezocht en dat ligt aan het mechanisme die gebruikt wordt om je vinger te registreren en om te scrollen verschillend is.

    maar aan de andere kant vind ik 4 inch wel wat weinig. 5 inch 1080 scherm van sony is perfect! en de xperia z ziet er ook geil uit! πŸ™‚ als er nu een android update komt die deze mechanisme verbetert of helemaal verandert, dan is mij keuze snel gemaakt. maar voor nu ben ik toch nog aan het twijfelen tussen ios en android.

  14. 1374 XP
    rva_96's avatar

    14 maart wordt natuurlijk de galaxy s4 aangekondigd, en ben best wel benieuwd naar deze telefoon. Als het echt weer iets nieuws wordt dan ben ik best wel in de stemming om die te nemen over 2 maanden bij het verlengen van m’n abbo, anders gaat het voor ook tussen iphone 5 en xperia z. Het zint me gewoon niet zo bij android dat je het gevoel hebt dat het niet soepl draait wat bij ios wel anders is. Daarin tegen gaat ios wel veel sneller vervelen. Maar ik sla me ook voor me kop wanneer ios 7 straks weer helemaal de bom is met widgets etc.

  15. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    ik mag over 5 maand een nieuw toestel kiezen.. Sony staat hoog op mijn lijstje maar ik denk dat ik toch voor HTC ONE ga die deze maand uitkomt. Samsung S4 zal wel weer een plastic ding zijn. Oohja k heb een iphone 4 en ben er tevreden mee (behalve de homeknop die de kuren heeft) maar wil wat groters en nieuws..

  16. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Ik heb een Xperia T, en daar ben ik al zeer tevreden over. Momenteel is de Z wel een van de beste, maar de S4 komt over 2 maanden en dan is die weer is beter qua hardware. Ik zelf vind de Z erg mooi en heb de Z mogen testen door hem in het water te houden… En jawel hij deed het nog :p. Maar support Sony want na de scheiding van ericsson gaan ze steeds beter.

  17. 79 XP
    GTA's avatar

    ik durf em niet onder de kraan te houden, gaat tegen me principes in haha

    Hoe is het ervaring nu na een aantal dagen?

    BTW, ive heb een aantal accessoires besteld!

    ene hoesje voor bescherming deze was wel leuk
    http://www.thetechtree.co.uk/media/2013/02/SMA3127B.jpg

    nfc tags ik vond de wel interessant!!
    http://www-static.se-mc.com/blogs.dir/0/files/2012/01/smarttags-main-image-620×440.png

    en ik wacht totdat sony released de volgende zodat ik niet klepjes open hoef te maken:

    oplaad station
    http://api.sonymobile.com/files/chargingdockDK26-1240×840-PSI.png

    SBH20 bluetooth headset (nfc inclusief!)
    http://api.sonymobile.com/files/SBH20-prodbeauty-black.png

    ik wilde dit leuk even delen!!

  18. 79 XP
    GTA's avatar

    ik heb ontvangen het telefoon van saturn na 2 weken!!!! nooit meer ga ik bestellen bij hun!!!!!

    maar ik ben blij met telefoon en vind de zeker mooi!! heb de gelijk getest in de water en werkt goed maar speaker is wel paar uur matig daarna.. daarnaast ik moet veel wennen aan Android omdat ik gewend ben aan simpel (iOS) en nu is de veel meer opties dus ik moet even goed uitvinden hoe de allemaal werkt.. de scherm is mooi en de schuine kijk irriteert mij niet/valt niet echt op word beetje overgereageerd bij recensies. batterij ik kan niet veel van zeggen nog maar al met al ik ben wel tevreden over het toestel

  19. 8815 XP
    7th-son's avatar

    Spijtig genoeg heb ik het de afgelopen week nogal druk gehad met werk (loop nu storingsdienst en en zit al de halve week snachts te werken, inclusief vandaag nog eens 5 uur..) om wat over de telefoon neer te zetten.

    Even een aantal puntjes:
    + Design, wat een mooi en sexy toestel om te zien, ligt ook lekker licht in de hand (lichter dan een sensation)
    + Snelheid is super, heb nooit last van iets wat traag gaat, ook al staan er 15 apps open!
    + Scherm vind ik ook geweldig, erg hoge resolutie en ppi, de kijkhoek stoort mij niet om eerlijk te zijn
    + Geluid vanuit het toestel is beter dan ik had verwacht, ook nadat die onder water is geweest, heb ik er dusver geen “last”van
    + Accu gaat langer mee dan van mijn HTC Sensation (de stamina mode is top!)
    – Misschien dat er mensen zijn die de ietwat “scherpe” randen wat vervelend vinden rondom het toestel
    – De afschuwelijke vingerafdruk/stof aantrekkende protector die bedoelt is om het eventueel versplinteren van het glas tegen te gaan gaat er bij mij 1 deze dagen vanaf, het is ook nog eens niet goed bestendig tegen krassen (terwijl het glas zelf dat wel is).

    Zelf heb ik er nu 4 accesoires voor:
    – NFC Tags (de niet officiele Sony Smart Tags), je kunt deze gewoon opplakken, zijn goedkoper, en kunt er iets meer mee als de standaard Sony Tags (7 euro voor 6 tags! Link via PM, ivm reclame?)
    – mijn oude houder voor in de auto, zit nu ook een tag op, handig!

    http://milkerz5.com/wp-content/uploads/2013/03/xperia-z-wallet-300×300.jpg
    http://s.cdon.com/media-dynamic/images/product/electronics/electronics/image1/sony_mw1_smart_wirelessheadset_pro-18544245-xtra2.jpg

  20. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Holy :O Gister de Xperia Z in me handen gehad, woaaaah wat is die niceeee !!!! Dit maakt de keuze wel een stuk lastiger tussen de iphone 5 en xperia z :O:O:O Gelukkig heb ik nog meer dan een maand om er over na te denken ^^ Galaxy s4 lijkt me niets, lijkt teveel op de s3 als je mij vraagt en ben nooit echt weg geweest van het design.

  21. 636 XP
    klapper's avatar

    Holy :O Gister de Xperia Z in me handen gehad, woaaaah wat is die niceeee !!!! Dit maakt de keuze wel een stuk lastiger tussen de iphone 5 en xperia z :O:O:O Gelukkig heb ik nog meer dan een maand om er over na te denken ^^ Galaxy s4 lijkt me niets, lijkt teveel op de s3 als je mij vraagt en ben nooit echt weg geweest van het design.

    Hij is ook playstation certified !!!
    En de iphone niet, dus dat is toch eigenlijk een uitgemaakte zaak :p

  22. 4 XP
    NFC's avatar

    Ik heb op dit moment een Galaxy S3. Ben wel heel erg benieuwd moet ik eerlijk zeggen naar deze Experia Z. Maar goed, ben ook benieuwd naar de Galaxy S4.

    Maar het waterproof deel lijkt me wel heel interessant.

  23. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Hij is ook playstation certified !!!
    En de iphone niet, dus dat is toch eigenlijk een uitgemaakte zaak :p

    Ach ja dat playstation certified maakt mij vrij weinig uit, speel toch niet dat soort games op me telefoon. Besturing vind ik gewoon te rot en ik heb ook een vita ^^

    Ik heb op dit moment een Galaxy S3. Ben wel heel erg benieuwd moet ik eerlijk zeggen naar deze Experia Z. Maar goed, ben ook benieuwd naar de Galaxy S4.

    Maar het waterproof deel lijkt me wel heel interessant.

    Waterproof moet je je niet zo heel veel van aantrekken πŸ˜‰ Het is niet ofzo dat je hem mee onder de douche kan nemen, aangezien het touchscreen op warmte van je vingers werkt en onder de douche kan die dat dus niet onderscheiden. Het waterproof gedeelte is meer als je hem perongeluk in het water laat vallen, of als je een klein stukje onder water wilt filmen.

  24. 636 XP
    klapper's avatar

    Ach ja dat playstation certified maakt mij vrij weinig uit, speel toch niet dat soort games op me telefoon. Besturing vind ik gewoon te rot en ik heb ook een vita ^^

    Waterproof moet je je niet zo heel veel van aantrekken πŸ˜‰ Het is niet ofzo dat je hem mee onder de douche kan nemen, aangezien het touchscreen op warmte van je vingers werkt en onder de douche kan die dat dus niet onderscheiden. Het waterproof gedeelte is meer als je hem perongeluk in het water laat vallen, of als je een klein stukje onder water wilt filmen.

    Euh hij reageert wel onder de douche. Het is zelfs zo dat als je er druppels op laat vallen dat ie dat ook herkent.
    Ik heb namelijk sony xperia go die ook waterdicht is en die reageert er ook op.
    Dus lekker puh :p

  25. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Euh hij reageert wel onder de douche. Het is zelfs zo dat als je er druppels op laat vallen dat ie dat ook herkent.
    Ik heb namelijk sony xperia go die ook waterdicht is en die reageert er ook op.
    Dus lekker puh :p

    Je zegt: hij reageert op water, dus hij doet het onder de douche xDxDxD Daar klopt iets niet haha

  26. 636 XP
    klapper's avatar

    Je zegt: hij reageert op water, dus hij doet het onder de douche xDxDxD Daar klopt iets niet haha

    Nou dat klopt wel, als ik er druppels op laat vallen herkent ie het als aanraken :p

  27. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Nou dat klopt wel, als ik er druppels op laat vallen herkent ie het als aanraken :p

    Dan is die toch onbruikbaar onder de douche ? Want dan vallen er 1000de druppels op + je eigen vinger πŸ˜›

  28. 636 XP
    klapper's avatar

    Dan is die toch onbruikbaar onder de douche ? Want dan vallen er 1000de druppels op + je eigen vinger πŸ˜›

    Jawel hoor je moet gewoon je telefoon tussen de druppels houden πŸ˜‰

  29. 8815 XP
    7th-son's avatar

    zal vast en zeker een appje komen dat je op een of andere manier je touchscreen gedeelte kunt uitschakelen, voor onder de douche πŸ˜‰

    wat het playstation certified, wat heb je er eigenlijk aan?
    want ik heb geen idee hoe je er mee in de PS Store zou kunnen komen..

    wat die headset betreft die ik poste, enorm onder in de indruk met de mogelijkheden!!
    – MP3 (op de stick die er in kan)
    – Radio
    – Streamen van 2 verschillende bluetooth devices
    – gesprekken ontvangen
    – gemiste en recente oproepen bekijken
    – sms’jes, emails, facebook posts, twitter etc aflezen…
    – … of laten uitspreken
    – kon alleen nog niets vinden om whatsappjes door te sturen naar me headset

  30. 8815 XP
    7th-son's avatar

    en als klap op de vuurpeil, gister de Sony MDR-1R binnen gekregen!
    Deze kreeg ik gratis, omdat ik het toestel had gepreordered!
    Niet verwacht dat ik die nog zou ontvangen, dus een leuke verrassing!
    TWV ca 250 euro

    http://3.bp.blogspot.com/-0lDFk1x0PBQ/UMX-fokLhLI/AAAAAAAAkok/A7lvSOUJa6g/s1600/IMG_20121205_105203.jpg

  31. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Oke ik ga nu toch echt eerlijk toegeven dat ik onwijs zit te twijfelen. Zowel tussen een iphone 5, xperia z en galaxy s4. De nadelen bij de volgende telefoons :

    Iphone 5:
    Ios wordt nu wel een beetje saai ( misschien veel verandering in ios7?)
    Toch het wat kleinere scherm ( al denk ik dat ik het in praktijk niet gaat missen)

    Xperia z:
    Inkijk hoek van het scherm (nu hoor je veel mensen zeggen; wanneer kijk je nou scheef naar je telefoon? Maar in praktijk merk je het wel wanneer je het mist!)

    Achterkant van glas en vingervet gevoelig

    Galaxy s4:
    Niet echt weg van het design en vooral plastic :s
    Volgens mij geen ondersteuning en anders weinig voor Roms

    Verder nog nadelen voor android : niet optijd updates, soms moet je een hele tijd wachten voordat je een update krijgt.

    En momenteel heb ik een iPad en iphone en ipod. Dus het werkt inpreciepe samen, alleen ik werk wel met windows en dus geen mac os.

  32. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Oke ik ga nu toch echt eerlijk toegeven dat ik onwijs zit te twijfelen. Zowel tussen een iphone 5, xperia z en galaxy s4. De nadelen bij de volgende telefoons :

    Iphone 5:
    Ios wordt nu wel een beetje saai ( misschien veel verandering in ios7?)
    Toch het wat kleinere scherm ( al denk ik dat ik het in praktijk niet gaat missen)

    Xperia z:
    Inkijk hoek van het scherm (nu hoor je veel mensen zeggen; wanneer kijk je nou scheef naar je telefoon? Maar in praktijk merk je het wel wanneer je het mist!)

    Achterkant van glas en vingervet gevoelig

    Galaxy s4:
    Niet echt weg van het design en vooral plastic :s
    Volgens mij geen ondersteuning en anders weinig voor Roms

    Verder nog nadelen voor android : niet optijd updates, soms moet je een hele tijd wachten voordat je een update krijgt.

    En momenteel heb ik een iPad en iphone en ipod. Dus het werkt inpreciepe samen, alleen ik werk wel met windows en dus geen mac os.

    Vergeet de HTC One niet;) Dat is ook een top toestel en zeker beter en sneller dan Experia Z en Iphone 5. En design is erg mooi en alum natuurlijk.

    Als ik mag verlengen gaat het voor mij ook tussen de S4 en Htc one..

  33. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Vergeet de HTC One niet;) Dat is ook een top toestel en zeker beter en sneller dan Experia Z en Iphone 5. En design is erg mooi en alum natuurlijk.

    Als ik mag verlengen gaat het voor mij ook tussen de S4 en Htc one..

    Voor mij is het sowieso geen htc, ben nooit echt weg geweest van het merk en vind de htc one ook totaal niet mooi. Maar ik weet dat dat echt een persoonlijk dingetje is πŸ˜‰

  34. 8815 XP
    7th-son's avatar

    Vergeet de HTC One niet;) Dat is ook een top toestel en zeker beter en sneller dan Experia Z en Iphone 5. En design is erg mooi en alum natuurlijk.

    Als ik mag verlengen gaat het voor mij ook tussen de S4 en Htc one..

    zeker beter en sneller dan de Xperia Z?
    valt ook wel weer mee hoor πŸ˜‰
    Je draait altijd nog HTC Sense, wat ook niet al te zuinig is

  35. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Nouja de HTC one en Xperia Z zullen niet veel onder doen maar in reviews is komt de one iets beter uit de test.. Maar ben ook nooit fan van sony geweest in mobiele telefoons. Heb nu een Iphone 4 maar met verlengen neem ik sowieso geen Iphone 5.. Word voor mij de one of s4 waar de one mij meer aanstaat om de design en bouw. Mja moet nog paar maand wachten dus tijd zat:P

  36. 8815 XP
    7th-son's avatar

    Nouja de HTC one en Xperia Z zullen niet veel onder doen maar in reviews is komt de one iets beter uit de test.. Maar ben ook nooit fan van sony geweest in mobiele telefoons. Heb nu een Iphone 4 maar met verlengen neem ik sowieso geen Iphone 5.. Word voor mij de one of s4 waar de one mij meer aanstaat om de design en bouw. Mja moet nog paar maand wachten dus tijd zat:P

    ik neem meestal ook een mobiel om zΒ΄n looks om eerlijk te zijn
    in dit geval vond ik de xperia z erg mooi, en tevens is het waterdicht en stofdicht een uitkomst voor mij (regelmatig met stof en water te maken op me werk)
    Ben geen fan van apple, samsung heeft te weinig vernieuwends in model in mijn ogen, en de nieuwe modellen van HTC spreken mij niet aan
    Hiervoor had ik een HTC Sensation, en daar was ik (na lange tijd htc gebruiker) niet zo over te spreken

    Ik denk dat je sowieso erg weinig verschil in prestaties gaat zien in deze generatie android toestellen

  37. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Komen er trouwens roms beschikbaar voor de xperia z? Ik heb gelezen dat de galaxy s4 niet ondersteund gaat worden door mods. Het gaat hier vooral om de cynagan mod (of hoe je t ook schrijft xD)

  38. 8815 XP
    7th-son's avatar

    Komen er trouwens roms beschikbaar voor de xperia z? Ik heb gelezen dat de galaxy s4 niet ondersteund gaat worden door mods. Het gaat hier vooral om de cynagan mod (of hoe je t ook schrijft xD)

    die zijn er al
    xda site πŸ˜›

  39. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Maar nog niet de cyonogon mod ofzo toch ?

  40. 8815 XP
    7th-son's avatar

    Maar nog niet de cyonogon mod ofzo toch ?

    ik heb geen idee wat dat is, sorry
    wat houd dat in dan?

  41. 1374 XP
    rva_96's avatar

    ik heb geen idee wat dat is, sorry
    wat houd dat in dan?

    Gewoon een mod die de kale versie van android met zich mee brengt, zoals we dat gewend zijn van de nexus serie. Geen voorgeinstalleerde apps van samsung of lg. Deze mod is best wel populair hoor πŸ˜‰ Helaas worden niet alle devices ondersteund, waaronder de galaxy s4 ook niet ondersteund wordt!

  42. 8815 XP
    7th-son's avatar

    Gewoon een mod die de kale versie van android met zich mee brengt, zoals we dat gewend zijn van de nexus serie. Geen voorgeinstalleerde apps van samsung of lg. Deze mod is best wel populair hoor πŸ˜‰ Helaas worden niet alle devices ondersteund, waaronder de galaxy s4 ook niet ondersteund wordt!

    het liefst wil ik een kompleet kale android, ook zonder google+ en alles
    er staat zo veel software op het toestel wat ik niet gebruik!

    Zit op dit moment nog even te azen op het docking station (DK26) voor de xperia Z
    Bijna niet te krijgen in het zwart

  43. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Kale Android zonder skin is het beste zoals bij de Nexus. Ben wel blij dat Sony het steeds beter doet met telefoons. Hopelijk kunnen ze een groot aandeel van Samsung en Apple pakken.

  44. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Kale Android zonder skin is het beste zoals bij de Nexus. Ben wel blij dat Sony het steeds beter doet met telefoons. Hopelijk kunnen ze een groot aandeel van Samsung en Apple pakken.

    Zou mooi zijn voor Sony.

    Ik hoop vooral dat de playstation shit lekker gaat werken op de Sony telefoons.

  45. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ik heb vandaag gehoord dat wanneer je mods op een Sony telefoon wilt zetten dat het nog best wel lastig is aangezien je langs de bootloader ofzo moest komen πŸ™

  46. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik denk dat Xperia de nieuwe (Samsung) Galaxy wordt, ik zie echt veel mensen lopen met zo’n telefoon de laatste tijd. En ik hoor ook veel mensen er over praten om een Xperia te kopen. πŸ˜›

    Maar iedereen zegt wel altijd dat je Android telefoons veel meer kan persoonaliseren en dat ze daarom voor Android gaan, maar als je ook maar een paar dingen aanpast laggt je hele telefoon, serieus… Ookal heb je een dikke quadcore er in. Zelfde met roms, de presentaties van je telefoon gaan er met roms sowieso op een bepaald aspect wel op achteruit. πŸ˜›

  47. 8815 XP
    7th-son's avatar

    Ik denk dat Xperia de nieuwe (Samsung) Galaxy wordt, ik zie echt veel mensen lopen met zo’n telefoon de laatste tijd. En ik hoor ook veel mensen er over praten om een Xperia te kopen. πŸ˜›

    Maar iedereen zegt wel altijd dat je Android telefoons veel meer kan persoonaliseren en dat ze daarom voor Android gaan, maar als je ook maar een paar dingen aanpast laggt je hele telefoon, serieus… Ookal heb je een dikke quadcore er in. Zelfde met roms, de presentaties van je telefoon gaan er met roms sowieso op een bepaald aspect wel op achteruit. πŸ˜›

    ik zal binnekort eens een foto posten van mijn home screen
    je ziet er niets sony meer aan haha
    en hij loopt ook nogsteeds snel!
    ik heb ook een ander lock-screen, maar daar kan ik op een of andere manier de “hardware” buttons aan de onderzijde niet blokkeren
    misschien dat ik ze wel helemaal weg ga halen

  48. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Ik denk dat Xperia de nieuwe (Samsung) Galaxy wordt, ik zie echt veel mensen lopen met zo’n telefoon de laatste tijd. En ik hoor ook veel mensen er over praten om een Xperia te kopen. πŸ˜›

    Maar iedereen zegt wel altijd dat je Android telefoons veel meer kan persoonaliseren en dat ze daarom voor Android gaan, maar als je ook maar een paar dingen aanpast laggt je hele telefoon, serieus… Ookal heb je een dikke quadcore er in. Zelfde met roms, de presentaties van je telefoon gaan er met roms sowieso op een bepaald aspect wel op achteruit. πŸ˜›

    Dan doe je toch wat fout. Als je die hele Sony skin er af gooit en alle onzin apps, dan draait hij nog veel soepeler.

  49. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Ik weet dat dit een PlayStation-website, maar ik weet ook zijn er een heleboel van Sony fans hier in de buurt en omdat het een Sony gerelateerde website wilde ik uw mening weten over de Sony Xperia Z.

    De deal is .. Ik ben gefixeerd over deze telefoon sinds ik het zag. Ik heb iPhones voor 4/5 jaar nu en ik heb een beetje vervelen .. Dus ik wil iets anders maar ik wil iets met kwaliteit. Ik heb gelezen meerdere reviews en alles wat ze hebben gedaan is maakt me twijfelen of ik zou moeten kopen of niet. Ik las veel positieve beoordelingen van het als CNET’s (http://reviews.cnet.co.uk/mobile-phones/sony-xperia-z-review-50010121/), maar ik las andere reviews waar ze klagen over alles wat de telefoon heeft aan te bieden. Sommigen zeggen dat het de beste smartphone ooit, anderen zeggen dat het is te duur voor wat het te bieden heeft.

    Is er iemand die de telefoon gekocht en kan vertellen over zijn / haar ervaringen met het? Ik zou het erg waarderen als iemand mij kon vertellen er meer over en als het de moeite waard het overslaan van de iPhone 5 .. Omdat het de iPhone 5 of deze .. Ik denk dat HTC is een beetje homo en Samsung is teveel plastic voor mij. Niet slecht bedoeld, slechts mijn mening.

    Ik vind hem fantastisch. Fantastisch mooi scherm accu gaat alleen wat snel met zwaar gebruik vanwege het grote scherm met de hoge resolutie πŸ˜€ Ik kan alleen niks zeggen over de IPhone ik heb liever iets anders. Ik zeg trouwens niet dat de IPhone niks is geen ervaring mee πŸ˜‰

  50. 8815 XP
    7th-son's avatar

    hangt ook een beetje van je algemene instellingen af, en uiteraard je gebruik

    anders kun je ff een screenshot plaatsen van het gebruik van je accu, kunnen we het nalopen

  51. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ik ben ook wel benieuwd naar de batterij verbruik πŸ˜€ Aangezien het toch één van de belangrijkste punten is momenteel.

  52. 8815 XP
    7th-son's avatar

    ik vind het batterij verbruik sowieso slecht met de komst van smartphones
    vroeger gingen de batterijen nog een week mee
    nu moet je ze elke dag wel in de lader gooien gemiddeld

  53. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    ik vind het batterij verbruik sowieso slecht met de komst van smartphones
    vroeger gingen de batterijen nog een week mee
    nu moet je ze elke dag wel in de lader gooien gemiddeld

    Over een paar jaar hebben we grafeen batterijen, dan gaan ze weer een week mee. πŸ˜€ Of 3 weken. xD En dan kan je ze opladen binnen 15 minuten, haha.

  54. 151 XP
    Sadeesh's avatar

    Top toestel!