Forum

Topic: PS4 Pre-Orders!

Anoniem's avatar

Beste PSX-Sensers,

Ik vroeg mij af waar jullie de nieuwste console van Sony gaan Pre-Orderen? Ik heb m gepre-ordered bij Gamemania.

Ook vroeg ik mij af wat jullie denken dat de prijs gaat worden en wat voor jullie de prijsgrens is. Bijvoorbeeld: Ik denk dat hij 500 euro gaat kosten en ik besluit om m niet te kopen als hij meer dan 600 euro kost.

Als laatste dan, wanneer denken jullie dat hij uitkomt in Europa? Mij is opgevallen bij de afgelopen console releases van Sony dat het steeds minder lang duurt na Amerika en Japan, daardoor denk ik dat hij een maand later uitkomt in Europa dan Japan en Amerika. In Japan komt de PS4 op 23 november, in Amerika komt de PS4 op 27 november en in Europa komt de PS4 op 12 december.

Speculeer er maar op los!

Edit: 11-06-13

Het is officieel! De PS4 komt in ‘The Holiday Season’ voor de kost van 399 euro! Verandert dit voor jullie je beslissing? Gaan jullie m nu wel pre orderen? Of wacht je het af?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

59 reacties

  1. 136 XP
    Hoonhorst's avatar

    Ik weet nog niet echt waar ik hem ga pre-orderen. Ik zou graag een PS4 pakket met inFamous Second Son willen zien. Ik ga er wel van uit dat hij niet duurder dan 500 euro gaat kosten, met 600 euro zou Sony te veel klanten mislopen. Het zal natuurlijk geweldig zijn als de PS4 overal op de wereld op dezelfde dag uitkomt, maar een maandje wachten lijkt me niet zo heel erg. Leuk topic btw!

  2. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Ik ga hem voorlopig nog niet bestellen, er is nog niet eens bekend welke modellen er uit komen, en of je bv de harddisk kan vervangen, net als bij de PS3. Nog veel te veel onduidelijk dus. Bovendien is het nogal zinloos om nu te pre-orderen, het product bestaat nog niet eens, heeft nog geen prijs, en heeft nog geen definitieve specificaties…
    Wat nu als je hem nu pre-ordered hebt, en straks blijkt het zo’n 12GB variant te zijn? Ben je mooi de sjaak…

  3. 369 XP
    poolOOvision's avatar

    Ik ga deze ook nog niet pre-orderen omdat er inderdaad nog veel te weinig van bekend is. Het ziet er op papier allemaal heel mooi uit met al die beloofde games enz…. maar in t verleden is gebleken dat de helft alsnog wordt uitgesteld. De prijs maakt me niet zo uit voor zo’n stuk techniek…ik hoop dat ze de beloftes deze keer waar maken ( de vita was natuurlijk ook een knap staaltje hardware)

  4. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Ik ga hem voorlopig nog niet bestellen, er is nog niet eens bekend welke modellen er uit komen, en of je bv de harddisk kan vervangen, net als bij de PS3. Nog veel te veel onduidelijk dus. Bovendien is het nogal zinloos om nu te pre-orderen, het product bestaat nog niet eens, heeft nog geen prijs, en heeft nog geen definitieve specificaties…
    Wat nu als je hem nu pre-ordered hebt, en straks blijkt het zo’n 12GB variant te zijn? Ben je mooi de sjaak…

    Pre orders mag je altijd cancelen dat is het mooie ervan.

  5. 202 XP
    askanan's avatar

    ik koop hem pas als er een game op komt die ik wil spelen, niet eerder.

  6. 202 XP
    Jurgen1982's avatar

    Ik wacht nog ff de specs en de prijs af pre orderen kan nog altijd

  7. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    @saidddd63: Maakt dat het niet extra zinloos??

  8. 692 XP
    pikeepikee's avatar

    Denken jullie dat ze er meteen 2 versies uit knallen? Het kan namelijk best dat ze beginnen met een crappy harddisk van 20 GB… En dat wil ik niet, ik wil beginnen met 80 of 120!

  9. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Denken jullie dat ze er meteen 2 versies uit knallen? Het kan namelijk best dat ze beginnen met een crappy harddisk van 20 GB… En dat wil ik niet, ik wil beginnen met 80 of 120!

    Ik geloof niet dat er een 20 gb versie komt. Of tenminste dat hoop ik niet πŸ™

  10. 692 XP
    pikeepikee's avatar

    Ik geloof niet dat er een 20 gb versie komt. Of tenminste dat hoop ik niet πŸ™

    Bij de PS3 begonnen ze natuurlijk met 40GB, de PS2 had niet eens een harddisk dus toen verbeterde ze natuurlijk veel, tegenwoordig moeten ze wel beginnen met een harddisk van 80 of 120 want anders wint op dit gebied de nieuwste Xbox waarschijnlijk…. Het gerucht gaat dat de eerste versie 160GB krijgt wat natuurlijk heel nice zou zijn.. Dat zijn wel de developer kits die dat hebben dus waarschijnlijk heeft het eindproduct dat niet..

  11. 71 XP
    Rehabinum's avatar

    Bij de PS3 begonnen ze natuurlijk met 40GB, de PS2 had niet eens een harddisk dus toen verbeterde ze natuurlijk veel, tegenwoordig moeten ze wel beginnen met een harddisk van 80 of 120 want anders wint op dit gebied de nieuwste Xbox waarschijnlijk…. Het gerucht gaat dat de eerste versie 160GB krijgt wat natuurlijk heel nice zou zijn.. Dat zijn wel de developer kits die dat hebben dus waarschijnlijk heeft het eindproduct dat niet..

    De PS3 begon met een 60GB versie. Er was zelfs een 20GB versie, maar deze was niet beschikbaar in de PAL regio.

    OT: Ik ga zeker weten de PS4 pre-orderen, maar pas zodra bekend is hoeveel deze gaat kosten en wanneer hij uit gaat komen. Tot die tijd is het wat mij betreft niet relevant om al een pre-order te plaatsen (zeker niet waar je al vooraf moet betalen). Persoonlijk kijk ik erg uit naar volgende generatie in gaming. Heb de PS3 al sinds hij hier gelaunched is en ondanks dat ik me er nog prima mee vermaak en de graphics nog steeds prachtig vind, is het wat mij betreft toch tijd om de volgende stap te maken.

  12. 90 XP
    remii's avatar

    De PS3 begon met een 60GB versie. Er was zelfs een 20GB versie, maar deze was niet beschikbaar in de PAL regio.

    OT: Ik ga zeker weten de PS4 pre-orderen, maar pas zodra bekend is hoeveel deze gaat kosten en wanneer hij uit gaat komen. Tot die tijd is het wat mij betreft niet relevant om al een pre-order te plaatsen (zeker niet waar je al vooraf moet betalen). Persoonlijk kijk ik erg uit naar volgende generatie in gaming. Heb de PS3 al sinds hij hier gelaunched is en ondanks dat ik me er nog prima mee vermaak en de graphics nog steeds prachtig vind, is het wat mij betreft toch tijd om de volgende stap te maken.

    haha echte he, ik zat ook al te kijken, en na te denken, waarom mensen zo graag nu al willen pre orderen terwijl er geen prijs vaststaat! en wat is het extra dan dat je erbij krijgt? ook zeker nog niet bekend. ik vraag me zowieso af HOE je kan pre orderen terwijl die pas over dik een halfjaar op onze markt is. en zonder dat er NU een prijs is.. jhaa, Bioshock infinite via de ps store willen hebben, en dan 2 dagen VOOR release word er geld van je rekeningetje afgeschreven.
    maar hoe dat met de ps4 dan mensen?? ik weet dat ie gewild is hoor, maar zoals ik al zei, nog een half jaar zeker! in ieder geval: Enthousiasme Genoeg!!! πŸ˜‰

  13. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Denken jullie dat ze er meteen 2 versies uit knallen? Het kan namelijk best dat ze beginnen met een crappy harddisk van 20 GB… En dat wil ik niet, ik wil beginnen met 80 of 120!

    ga er maar vanuit de de versie met de kleinste schijf minimaal 160 GB heeft, geheugen is niet zo duur meer

  14. 90 XP
    remii's avatar

    jha d8 ook aan 160 GB, en Power Unlimited praat over 256GB. zal wel goed komen neem ik aan.

  15. 2457 XP
    peyj's avatar

    Ik ga pas pre-orderen als er meer over bekend is. Schijfruimte, kleur, bundels en prijs spelen een belangrijke rol en hier is helaas nog niks over bekend.. Maar ik ga natuurlijk voor de goedkoopste aanbieder die het snelste kan leveren:P.

  16. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik vind 160Gig nog veel te weinig! In dat geval zou ik bij voorbaat al wachten op latere modellen. Vorig jaar werd er een PS3 gelanceerd met een 500Gig schijf, ik ga er vanuit dat ze dat minimaal evenaren.

    Over pre-orderen denk ik eigenlijk helemaal niet na. Dat ga ik op zeker niet doen. Sony blijft de PS3 komende tijd vast wel ondersteunen. Ik heb nog een hele lading games liggen voor de PS3, waar er ook nog wat van bij komen. Kortom heb ik nog helemaal geen PS4 nodig.

    Ik gok dat hier in huis pas de PS4 in huis komt, wanneer de Slim versie er is. πŸ˜‰

  17. 90 XP
    remii's avatar

    Ik vind 160Gig nog veel te weinig! In dat geval zou ik bij voorbaat al wachten op latere modellen. Vorig jaar werd er een PS3 gelanceerd met een 500Gig schijf, ik ga er vanuit dat ze dat minimaal evenaren.

    Over pre-orderen denk ik eigenlijk helemaal niet na. Dat ga ik op zeker niet doen. Sony blijft de PS3 komende tijd vast wel ondersteunen. Ik heb nog een hele lading games liggen voor de PS3, waar er ook nog wat van bij komen. Kortom heb ik nog helemaal geen PS4 nodig.

    Ik gok dat hier in huis pas de PS4 in huis komt, wanneer de Slim versie er is. πŸ˜‰

    absoluut is 160 niet veel, misschien kunnen we m uitbreiden zoals de slimline 12GB, zou mooi zijn..

    En inderdaad heb jij een stapel games haha! heb ff gekeken op je profiel, om jaloers van te worden!(aangezien ik er maar 8 heb) Nee ik ben ook nog laaaaaang niet klaar met de ps3, al heb ik straks een ps4.

    Wel wil ik ook GRAAG een Elder Scrolls op de ps4 zien!! dat mag nooit stoppen haha(heb trouwens bijna me Platinum behaald voor skyrim;))

  18. 417 XP
    Omer58's avatar

    Beste PSX-Sensers,

    Ik vroeg mij af waar jullie de nieuwste console van Sony gaan Pre-Orderen? Ik heb m gepre-ordered bij Gamemania.

    Ook vroeg ik mij af wat jullie denken dat de prijs gaat worden en wat voor jullie de prijsgrens is. Bijvoorbeeld: Ik denk dat hij 500 euro gaat kosten en ik besluit om m niet te kopen als hij meer dan 600 euro kost.

    Als laatste dan, wanneer denken jullie dat hij uitkomt in Europa? Mij is opgevallen bij de afgelopen console releases van Sony dat het steeds minder lang duurt na Amerika en Japan, daardoor denk ik dat hij een maand later uitkomt in Europa dan Japan en Amerika. In Japan komt de PS4 op 23 november, in Amerika komt de PS4 op 27 november en in Europa komt de PS4 op 12 december.

    Speculeer er maar op los!

    Dude, please
    Waarom zou je m nu al pre-orderen als de prijs nog niet eens bekent is? Ik zou m al helemaal niet pre-orderen bij Game Mania omdat zij erg duur zijn, wacht gewoon op de release en haal m bij een Saturn ofso, de grote winkels zijn veel goedkoper, en beperk jezelf niet met zo’n pre-order

  19. 113 XP
    xDevin050's avatar

    Ik koop m’ meteen op de release met een paar games, en een goede headset. Prijs maakt mij vrij weinig uit, ik zal m’ toch wel kopen, ik ken mezelf

  20. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    @saidddd63: Maakt dat het niet extra zinloos??

    Nope want af en toe kan de prijs die ze op dat moment geven lager zitten dan de werkelijke prijs.
    Je hebt meestal de laatste prijsgarantie mocht het dalen in de tussentijd en als het toch te hoog is gewoon cancelen.

    Win Win

  21. 692 XP
    pikeepikee's avatar

    Dude, please
    Waarom zou je m nu al pre-orderen als de prijs nog niet eens bekent is? Ik zou m al helemaal niet pre-orderen bij Game Mania omdat zij erg duur zijn, wacht gewoon op de release en haal m bij een Saturn ofso, de grote winkels zijn veel goedkoper, en beperk jezelf niet met zo’n pre-order

    Als de prijs me te hoog is annuleer ik m gewoon, ik beperk mezelf totaal niet met een pre-order, hoezo zou ik dat doen? Ik pre-order m nu gewoon omdat ik dat chill vind, als ik erachter kom dat ik m voor veel cheaper kan krijgen dan ga ik m daar gewoon halen maar ik vind het gewoon fijn om die pre-order te hebben staan mocht ik het vergeten en ik opeens te laat ben. Ik kan m altijd nog annuleren dus het maakt niks uit, en Gamemania is voor mij eigenlijk nooit duurder geweest dan andere plekken, ik ging noot voor de gamemania omdat het de gamemania was maar omdat het in de buurt was en het gewoon even duur was als de andere plekken.

  22. 778 XP
    taart0001's avatar

    Ik heb nog niks gepre-orderd. Ik wacht tot er meer bekend wordt over de prijs en over welke games er allemaal bij de launch gaan verschijnen en ook of er nog meer interessante functionaliteiten bij komen.
    Stiekum wacht ik ook tot er wat meer bekend wordt over de nieuwe xbox al zal ik wel bij playstation blijven waarschijnlijk.

  23. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik heb nog niks gepre-orderd. Ik wacht tot er meer bekend wordt over de prijs en over welke games er allemaal bij de launch gaan verschijnen en ook of er nog meer interessante functionaliteiten bij komen.
    Stiekum wacht ik ook tot er wat meer bekend wordt over de nieuwe xbox al zal ik wel bij playstation blijven waarschijnlijk.

    1000% mee eens. πŸ™‚

  24. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Stiekum wacht ik ook tot er wat meer bekend wordt over de nieuwe xbox al zal ik wel bij playstation blijven waarschijnlijk.

    Daar ben ik het ook mee eens.

  25. 2417 XP
    Sensu's avatar

    Dude, please
    Waarom zou je m nu al pre-orderen als de prijs nog niet eens bekent is? Ik zou m al helemaal niet pre-orderen bij Game Mania omdat zij erg duur zijn, wacht gewoon op de release en haal m bij een Saturn ofso, de grote winkels zijn veel goedkoper, en beperk jezelf niet met zo’n pre-order

    Game Mania behoudt al jaren een bodemprijsstrategie met consoles dus dat valt echt wel mee. Games is een ander verhaal, ja.

  26. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Ik heb m’n pre-order ook al staan. Game Mania geeft me bericht zodra er informatie is over de verschillende versies en dan kan ik direct een exemplaar reserveren, perfect. Na even een korte pauze van het gamen hebben gehad, was ik omver geblazen na de presentatie van de PS4. De games zien er werkelijk geweldig uit en de specificaties beloven veel goeds. Op naar weer een geweldige generatie vol nog betere games dan deze generatie.

  27. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ik heb m’n pre-order ook al staan. Game Mania geeft me bericht zodra er informatie is over de verschillende versies en dan kan ik direct een exemplaar reserveren, perfect. Na even een korte pauze van het gamen hebben gehad, was ik omver geblazen na de presentatie van de PS4. De games zien er werkelijk geweldig uit en de specificaties beloven veel goeds. Op naar weer een geweldige generatie vol nog betere games dan deze generatie.

    Heb je inmiddels alweer een nieuwe ps3 ? Want je ps3 was toen toch dood gegaan ofz.

  28. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Ja heb net een ultra slim 500gb binnen om de periode tot de PS4 door te komen πŸ™‚

  29. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ja heb net een ultra slim 500gb binnen om de periode tot de PS4 door te komen πŸ™‚

    Haha nice πŸ˜‰ veel gameplezier alvast haha πŸ˜€

  30. 209 XP
    J-055's avatar

    Ik ga hem voorlopig nog niet bestellen, er is nog niet eens bekend welke modellen er uit komen, en of je bv de harddisk kan vervangen, net als bij de PS3. Nog veel te veel onduidelijk dus. Bovendien is het nogal zinloos om nu te pre-orderen, het product bestaat nog niet eens, heeft nog geen prijs, en heeft nog geen definitieve specificaties…
    Wat nu als je hem nu pre-ordered hebt, en straks blijkt het zo’n 12GB variant te zijn? Ben je mooi de sjaak…

    Een Pre-order is nog geen aankoop waar je nu al aan vastzit.

    Ik heb de Pre-order ookal bij GM gedaan (samen met Watch Dogs)
    Als er tegen de tijd is dat de PS4 in bundelvorm met WD uitkomt
    Dan wissel ik gewoon naar de bundel…

    De verwisselbare schijf zal ook wel in de PS4 komen
    En als de goedkoopste een 12 gb is dan smijt ik er gewoon een
    ssd in…

    @saidddd63: Maakt dat het niet extra zinloos??

    Hoezo zinloos…
    je verliest er toch niks op

  31. 1 XP
    Ddos's avatar

    Als je wacht met het halen van de console tot de release datum zelf wens ik je veel succes, want ik garandeer je dat er een zee van mensen staat.
    mocht je moses heten kun je trachten deze zee te splijten met je magic wand maar anders mag je wachten (kijk maar op youtube naar vintage footage van de ps2/ps3 releases)
    en als je pech hebt heb je al die tijd in de rij gestaan om te horen te krijgen dat ze zijn uitverkocht.
    de kosten voor de console (ps4) zouden rond de 450 dollar liggen (bron: ps meeting 2013)
    snol.com (bol.com) heeft hem in pre order vorm voor 600 eu.

    over xbox heb ik vrij weinig leuks gehoord, voor zover ik heb vernomen stelt microsoft zich erg aggressief op naar de consument.
    zoals het anti 2e hands systeem (je koopt een spel, installeert deze, de sleutel word gebonden aan je console, je game disc is overbodig….)
    daarnaast MOET je console altijd online zijn, daarbij komende zullen ze wel weer een abo voor het gebruiken van internet (as seen with xbox/xbox360)

    ik ben nooit overstag gegaan om een xbox te kopen, wat vele wel deden omdat de ps3 toendertijd vertraging opliep.
    een microsoft product is als een verkeerde nachtclub in wandelen, je denkt dat je een mooie meisje kan n**k*n but in fact gay folks go YMCA on yo ass.

    pre orderen is de beste optie, daarnaast word je toch wel genaaid in dit land qua prijs.
    nobody said gaming was cheap….. de psx (ps1) kostte toendertijd 1100 gulden releaseprijs!!

    mijn informatie baseer ik niet op fantasie of fictie maar op FEITEN, mocht je op de hoogte willen blijven van al deze ontwikkelingen in de digitale wereld….
    en je hebt een android phone, zoek dan in de playstore voor deze 2 apps: appygeek, appygamer.
    dit zijn letterlijk honderden nieuwsbronnen verzamelt in 1 app, van smartphones tot microsoft en daar voorbij.

    hopelijk hebben jullie er wat aan met ze allen, ik ga in ieder geval pre orderen van ps4 omdat het product en het bedrijf mij aanstaan.
    ben vanaf de ps1 al consument van sony and they never let me down.
    en in geval van xbox 720 (codename Durango) ik wens iedereen veel succes met het watertanden maar ik heb een pc met windows……. en dat is al erg genoeg if you ask me.

    hiroshima ’45
    tjernobyl ’86
    windows ’95

    de ps4 komt trouwens uit in 320 gb hdd versie en 500 gb versie misschien evt met ssd maar verwacht er geen dikke opslag van.
    kijk maar naar de nieuwe superslim met ssd, ik dacht serieus dat die 12 gb een typefout was maar het is dus echt zo. en dan te bedenken dat je voor gran turismo 5 fftjes 40 gb vrije ruimte moet hebben….. en dan heb ik nog niet eens de updates meegerekend.
    als je ook je hdd kan wisselen met een grotere dan zou ik vergelijken vd prijs, en is de 320 gb versie goedkoper (circa 50 tot 100) dan koop ik die, regel ik een 500 gb hdd op alternate.nl voor 60 eu en swap ik de schijven, koop wel een behuizing oid voor die 320 gb versie zodat ik een extra externe hdd heb (altijd handig he)

  32. 692 XP
    pikeepikee's avatar

    @Ddos, volgens mij zijn de meeste dingen die je opnoemt nog niet bekend, hiermee bedoel ik dat ze nog niet bekend hebben gemaakt hoeveel gb de hdd heeft en je behandelt het hier als een feit. De meeste dingen zijn nog compleet speculatie

  33. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Game Mania behoudt al jaren een bodemprijsstrategie met consoles dus dat valt echt wel mee. Games is een ander verhaal, ja.

    Soms toch wel leuke deals met games en de special editions kan ik daar bijna altijd krijgen al moest voor Infamous 2 wel 1,5 uur rijden maar het was het waard πŸ˜€

    Als je wacht met het halen van de console tot de release datum zelf wens ik je veel succes, want ik garandeer je dat er een zee van mensen staat.
    mocht je moses heten kun je trachten deze zee te splijten met je magic wand maar anders mag je wachten (kijk maar op youtube naar vintage footage van de ps2/ps3 releases)
    en als je pech hebt heb je al die tijd in de rij gestaan om te horen te krijgen dat ze zijn uitverkocht.
    de kosten voor de console (ps4) zouden rond de 450 dollar liggen (bron: ps meeting 2013)
    snol.com (bol.com) heeft hem in pre order vorm voor 600 eu.

    over xbox heb ik vrij weinig leuks gehoord, voor zover ik heb vernomen stelt microsoft zich erg aggressief op naar de consument.
    zoals het anti 2e hands systeem (je koopt een spel, installeert deze, de sleutel word gebonden aan je console, je game disc is overbodig….)
    daarnaast MOET je console altijd online zijn, daarbij komende zullen ze wel weer een abo voor het gebruiken van internet (as seen with xbox/xbox360)

    ik ben nooit overstag gegaan om een xbox te kopen, wat vele wel deden omdat de ps3 toendertijd vertraging opliep.
    een microsoft product is als een verkeerde nachtclub in wandelen, je denkt dat je een mooie meisje kan n**k*n but in fact gay folks go YMCA on yo ass.

    pre orderen is de beste optie, daarnaast word je toch wel genaaid in dit land qua prijs.
    nobody said gaming was cheap….. de psx (ps1) kostte toendertijd 1100 gulden releaseprijs!!

    mijn informatie baseer ik niet op fantasie of fictie maar op FEITEN, mocht je op de hoogte willen blijven van al deze ontwikkelingen in de digitale wereld….
    en je hebt een android phone, zoek dan in de playstore voor deze 2 apps: appygeek, appygamer.
    dit zijn letterlijk honderden nieuwsbronnen verzamelt in 1 app, van smartphones tot microsoft en daar voorbij.

    hopelijk hebben jullie er wat aan met ze allen, ik ga in ieder geval pre orderen van ps4 omdat het product en het bedrijf mij aanstaan.
    ben vanaf de ps1 al consument van sony and they never let me down.
    en in geval van xbox 720 (codename Durango) ik wens iedereen veel succes met het watertanden maar ik heb een pc met windows……. en dat is al erg genoeg if you ask me.

    hiroshima ’45
    tjernobyl ’86
    windows ’95

    de ps4 komt trouwens uit in 320 gb hdd versie en 500 gb versie misschien evt met ssd maar verwacht er geen dikke opslag van.
    kijk maar naar de nieuwe superslim met ssd, ik dacht serieus dat die 12 gb een typefout was maar het is dus echt zo. en dan te bedenken dat je voor gran turismo 5 fftjes 40 gb vrije ruimte moet hebben….. en dan heb ik nog niet eens de updates meegerekend.
    als je ook je hdd kan wisselen met een grotere dan zou ik vergelijken vd prijs, en is de 320 gb versie goedkoper (circa 50 tot 100) dan koop ik die, regel ik een 500 gb hdd op alternate.nl voor 60 eu en swap ik de schijven, koop wel een behuizing oid voor die 320 gb versie zodat ik een extra externe hdd heb (altijd handig he)

    Ik heb de PS3 op de release gehaald gewoon bij de Bart Smit zonder preorder πŸ˜€ En de PS3 was meer meer dan 1100 gulden die was 600 euro keer 2,20 πŸ˜›

  34. 151 XP
    Sadeesh's avatar

    Ik ga de PS4 pas preorderen zodra ik weet hoe groot de harde schijf is!

  35. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Als je wacht met het halen van de console tot de release datum zelf wens ik je veel succes, want ik garandeer je dat er een zee van mensen staat.
    mocht je moses heten kun je trachten deze zee te splijten met je magic wand maar anders mag je wachten (kijk maar op youtube naar vintage footage van de ps2/ps3 releases)
    en als je pech hebt heb je al die tijd in de rij gestaan om te horen te krijgen dat ze zijn uitverkocht.
    de kosten voor de console (ps4) zouden rond de 450 dollar liggen (bron: ps meeting 2013)
    snol.com (bol.com) heeft hem in pre order vorm voor 600 eu.

    over xbox heb ik vrij weinig leuks gehoord, voor zover ik heb vernomen stelt microsoft zich erg aggressief op naar de consument.
    zoals het anti 2e hands systeem (je koopt een spel, installeert deze, de sleutel word gebonden aan je console, je game disc is overbodig….)
    daarnaast MOET je console altijd online zijn, daarbij komende zullen ze wel weer een abo voor het gebruiken van internet (as seen with xbox/xbox360)

    ik ben nooit overstag gegaan om een xbox te kopen, wat vele wel deden omdat de ps3 toendertijd vertraging opliep.
    een microsoft product is als een verkeerde nachtclub in wandelen, je denkt dat je een mooie meisje kan n**k*n but in fact gay folks go YMCA on yo ass.

    pre orderen is de beste optie, daarnaast word je toch wel genaaid in dit land qua prijs.
    nobody said gaming was cheap….. de psx (ps1) kostte toendertijd 1100 gulden releaseprijs!!

    mijn informatie baseer ik niet op fantasie of fictie maar op FEITEN, mocht je op de hoogte willen blijven van al deze ontwikkelingen in de digitale wereld….
    en je hebt een android phone, zoek dan in de playstore voor deze 2 apps: appygeek, appygamer.
    dit zijn letterlijk honderden nieuwsbronnen verzamelt in 1 app, van smartphones tot microsoft en daar voorbij.

    hopelijk hebben jullie er wat aan met ze allen, ik ga in ieder geval pre orderen van ps4 omdat het product en het bedrijf mij aanstaan.
    ben vanaf de ps1 al consument van sony and they never let me down.
    en in geval van xbox 720 (codename Durango) ik wens iedereen veel succes met het watertanden maar ik heb een pc met windows……. en dat is al erg genoeg if you ask me.

    hiroshima ’45
    tjernobyl ’86
    windows ’95

    de ps4 komt trouwens uit in 320 gb hdd versie en 500 gb versie misschien evt met ssd maar verwacht er geen dikke opslag van.
    kijk maar naar de nieuwe superslim met ssd, ik dacht serieus dat die 12 gb een typefout was maar het is dus echt zo. en dan te bedenken dat je voor gran turismo 5 fftjes 40 gb vrije ruimte moet hebben….. en dan heb ik nog niet eens de updates meegerekend.
    als je ook je hdd kan wisselen met een grotere dan zou ik vergelijken vd prijs, en is de 320 gb versie goedkoper (circa 50 tot 100) dan koop ik die, regel ik een 500 gb hdd op alternate.nl voor 60 eu en swap ik de schijven, koop wel een behuizing oid voor die 320 gb versie zodat ik een extra externe hdd heb (altijd handig he)

    Nieuwe superslim met SSD? Is gewoon een HDD van 12GB orr?

  36. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Nieuwe superslim met SSD? Is gewoon een HDD van 12GB orr?

    Ga jij nog voor de nieuwe xbox inplaats van de ps4? Vanwege cod enzo.

  37. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ga jij nog voor de nieuwe xbox inplaats van de ps4? Vanwege cod enzo.

    Voor CoD heb je echt geen Next-Gen console nodig. xD Dat zou echt het toppunt zijn van geldverspilling. Haha. ;’D Een nieuwe Next-Gen console kopen zodat je CoD op precies dezelfde resolutie en met dezelfde graphics kan spelen als op de Current-Gen consoles, op hetzelfde engine en met dezelfde animaties van 6 (of 7) jaar oud. xD

    Tenzij CoD opeens Next-Gen gaat en top graphics en etc. heeft. Maar dat klinkt gewoon ongeloofwaardig. Waarom de game grafisch verbeteren enzo als de game zonder enige echte innovatie alsnog miljoenen keer verkocht wordt…

  38. 692 XP
    pikeepikee's avatar

    Voor CoD heb je echt geen Next-Gen console nodig. xD Dat zou echt het toppunt zijn van geldverspilling. Haha. ;’D Een nieuwe Next-Gen console kopen zodat je CoD op precies dezelfde resolutie en met dezelfde graphics kan spelen als op de Current-Gen consoles, op hetzelfde engine en met dezelfde animaties van 6 (of 7) jaar oud. xD

    Tenzij CoD opeens Next-Gen gaat en top graphics en etc. heeft. Maar dat klinkt gewoon ongeloofwaardig. Waarom de game grafisch verbeteren enzo als de game zonder enige echte innovatie alsnog miljoenen keer verkocht wordt…

    Volgens mij doelt hij meer op het feit dat Xbox nog steeds exclusive content gaat krijgen voor CoD. Ik ben het echter wel met je eens, voor mij is het het ook niet waard om voor CoD over te stappen naar de Xbox.

  39. 1374 XP
    rva_96's avatar

    True, het was meer gedoeld op de exclusieve content en de community van xbox toch meer love cod is πŸ˜‰ Tournaments etc all xbox. Maarja voor de graphics hoef je idd denk niet te doen. πŸ˜€ Denk alleen wel dat MS de xbox360 ontiegelijk hard gaat laten vallen, netzoals met de overstap van xbox naar de xbox 360. Al die geruchten van blokkade 2dehands games enzo geloof ik niet in. Vooral nu niet omdat Sony al heeft gezegd dat hun het niet doen.

  40. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Oh zo bedoel je het. πŸ™‚

    Ik denk juist wel dat de Durango tweedehands games gaat blokkeren hoor. Een medewerker gaf op Twitter aan dat hij niet begrijpt waarom het slecht is dat je altijd online moet zijn, ook om games ook offline te kunnen spelen. Op het feit dat het internet wel eens kan uitvallen enzo zei hij dat de stroom ook kan uitvallen… πŸ˜›

  41. 8830 XP
    7th-son's avatar

    Oh zo bedoel je het. πŸ™‚

    Ik denk juist wel dat de Durango tweedehands games gaat blokkeren hoor. Een medewerker gaf op Twitter aan dat hij niet begrijpt waarom het slecht is dat je altijd online moet zijn, ook om games ook offline te kunnen spelen. Op het feit dat het internet wel eens kan uitvallen enzo zei hij dat de stroom ook kan uitvallen… πŸ˜›

    Jezus, wat is dat nou weer voor vergelijking hahaha
    En die maken een spelcomputer?

  42. 1374 XP
    rva_96's avatar

    WHAHAHA stroom kan ook wel eens uitvallen xD Ik vind hem wel goed bedacht maarja. Misschien dat MS het eerst van plan was en nu ze weten dat sony het niet gaat doen hebben ze het misschien wel aangepast. Ik denk t gewoon niet dat ze 2dehands games gaan blokkeren omdat ze zelf ook wel weten dat wanneer ze dat doen veel overstappen naar de ps4.

    Mochten ze het ooit gaan doen, kan het wel eens heel goed gebeuren als ze de slim versies gaan uitbrengen. De oude console versie kunnen het wel maar de slim versies dan niet.

  43. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    WHAHAHA stroom kan ook wel eens uitvallen xD Ik vind hem wel goed bedacht maarja. Misschien dat MS het eerst van plan was en nu ze weten dat sony het niet gaat doen hebben ze het misschien wel aangepast. Ik denk t gewoon niet dat ze 2dehands games gaan blokkeren omdat ze zelf ook wel weten dat wanneer ze dat doen veel overstappen naar de ps4.

    Mochten ze het ooit gaan doen, kan het wel eens heel goed gebeuren als ze de slim versies gaan uitbrengen. De oude console versie kunnen het wel maar de slim versies dan niet.

    Die Tweet is van een paar dagen geleden… πŸ˜› Dus ja, ik denk dat het reΓ«el is dat de Durango wel 2dehands games blokkeert… πŸ˜‰

    Vind het knap dat jij er nog zoveel vertrouwen in hebt! xD Van plan om over te stappen? Hahaha.

  44. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Hmm komt GTA V ook uit voor PS4? Wss wel jammer eerst op de PS3, misschien wacht ik dan wel even, al wordt hij toch vanaf de release awesome. πŸ™‚

  45. 692 XP
    pikeepikee's avatar

    Hmm komt GTA V ook uit voor PS4? Wss wel jammer eerst op de PS3, misschien wacht ik dan wel even, al wordt hij toch vanaf de release awesome. πŸ™‚

    Ja ik vroeg mij hetzelfde af, GTA V komt in een soortgelijke tijd uit dus als hij op de PS4 komt wil ik denk ik liever wachten. Ben ik tenminste zeker dat ik dat apparaat voor een awesome spel heb gekocht πŸ˜‰

  46. 3 XP
    elbie's avatar

    Ik heb hem ge_preorderd bij gamemania.heb er echt zin in.

  47. 173 XP
    FouadtjuhMaster's avatar

    ik denk dat de PS4 rond de 300/400 gaat kosten..

  48. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Die Tweet is van een paar dagen geleden… πŸ˜› Dus ja, ik denk dat het reΓ«el is dat de Durango wel 2dehands games blokkeert… πŸ˜‰

    Vind het knap dat jij er nog zoveel vertrouwen in hebt! xD Van plan om over te stappen? Hahaha.

    Wanneer MS met een degelijke console komt, die een beter en stabieler os heeft en meer dingen die me aantrekken dat de ps4, wil ik best overstappen. Maar tot hoe het er nu uitziet, bied de ps4 alles nog wat ik wil, dus dan zie ik geen overstap zitten. Maar de keuze blijft dus ook nog wel even open, al denk ik dat het gwn ps4 wordt omdat xbox 100% kinect en mediashit gaat worden.

  49. 14 XP
    Sandman's avatar

    Ga hem nog niet pre-orderen iig. Wacht wel even… geld gaat sowieso opzij, alleen kinderziektes vaak, plus dat er vast wel bundels uitgaan komen wat later, meer GB etc.

  50. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Ik ga hem voorlopig nog niet bestellen, er is nog niet eens bekend welke modellen er uit komen, en of je bv de harddisk kan vervangen, net als bij de PS3. Nog veel te veel onduidelijk dus. Bovendien is het nogal zinloos om nu te pre-orderen, het product bestaat nog niet eens, heeft nog geen prijs, en heeft nog geen definitieve specificaties…
    Wat nu als je hem nu pre-ordered hebt, en straks blijkt het zo’n 12GB variant te zijn? Ben je mooi de sjaak…

    de PS4 krijgt een schijf van 255 GB
    dat is voorals nog vermeld

    Wanneer MS met een degelijke console komt, die een beter en stabieler os heeft en meer dingen die me aantrekken dat de ps4, wil ik best overstappen. Maar tot hoe het er nu uitziet, bied de ps4 alles nog wat ik wil, dus dan zie ik geen overstap zitten. Maar de keuze blijft dus ook nog wel even open, al denk ik dat het gwn ps4 wordt omdat xbox 100% kinect en mediashit gaat worden.

    de nieuwe XBOX naam is THE ONE die meer gebouwd is voor media gebeuren film en dergelijke en games natuurlijk
    en de PS4 gaat het echt wel om de games, de ps4 is ook veel sneller als de XBOX
    sony houd wel dergelijk rekening met zijn gamers
    Zeker is dat we door sony goed verwend gaan worden,
    dat we zeker wel heel tevreden zullen zijn met de PS4

    op 10 juni 1800uur
    zal alles onthuld worden over de PS4

    een van de sony bazen heeft laten weten dat de prijs op 599 zal zijn (volgens sony is de kans groot dat er 2 versies van ps4 gelanceerd zullen worden van599 en een goedkopere versie
    zoals bij bol.com de PS4 word aangeboden dus dan zal de datum ook wel juist zijn zoals bol.com laat weten namelijk
    op 13.11.2013

    is dus nog even wachten tot 10 juni om 18:00 uur op de E3
    de PS4 gepresenteerd word
    het zal een grote suprise zijn, waar we zeker Niet teleurgesteld worden

  51. 692 XP
    pikeepikee's avatar

    de PS4 krijgt een schijf van 255 GB
    dat is voorals nog vermeld

    een van de sony bazen heeft laten weten dat de prijs op 599 zal zijn (volgens sony is de kans groot dat er 2 versies van ps4 gelanceerd zullen worden van599 en een goedkopere versie
    zoals bij bol.com de PS4 word aangeboden dus dan zal de datum ook wel juist zijn zoals bol.com laat weten namelijk
    op 13.11.2013

    De dingen die je hier schrijft zijn allemaal speculaties, niets van wat je hebt gezegd is nog bevestigt. De prijs is een gerucht van Amazon, dus waarschijnlijk niet waar, de prijs van Amazon is gewoon een placeholder. De harde schijf is nog niks over vermeld, het enige wat ze hebben gezegd is dat ie groot gaat zijn dus ook daar weten we nog weinig over, en de releasedatum is ook nog niet bevestigt ook daar hebben ze alleen gezegd dat het dit jaar ging plaatsvinden, we weten dus heel weinig. Persoonlijk vind ik een prijs van 600 euro teveel, een harde schijf van 255 gb te weinig maar de releasedatum kan ik mee leven.

  52. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    De dingen die je hier schrijft zijn allemaal speculaties, niets van wat je hebt gezegd is nog bevestigt. De prijs is een gerucht van Amazon, dus waarschijnlijk niet waar, de prijs van Amazon is gewoon een placeholder. De harde schijf is nog niks over vermeld, het enige wat ze hebben gezegd is dat ie groot gaat zijn dus ook daar weten we nog weinig over, en de releasedatum is ook nog niet bevestigt ook daar hebben ze alleen gezegd dat het dit jaar ging plaatsvinden, we weten dus heel weinig. Persoonlijk vind ik een prijs van 600 euro teveel, een harde schijf van 255 gb te weinig maar de releasedatum kan ik mee leven.

    dat word dan geduldig afwachten, De prijs mag namens mij en velen anderen ook iets minder zijn πŸ™‚

    (volgens sony is de kans groot dat er 2 versies van ps4 gelanceerd zullen worden van599 en een goedkopere versie

  53. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Aanstaande maandagnacht om 03:00 Nederlandse tijd gehouden wordt. de onthulling van de PS4

  54. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Ik wacht wel even met het aanschaffen van een ps4. Speel laatste tijd toch niet bijzonder veel meer. En met een prijskaartje van 600€ wacht ik wel op de uitverkoop.

  55. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Heb eergisteren denk de PS4 gepre-orderd πŸ˜€ uiteraard met accept-giro zodat ik geen aanbetaling hoeft te doen en altijd nog kan cancellen.

  56. 1891 XP
    Redrum83's avatar

    Ik wacht tot er bekend wordt welke ps4 bundels er komen…

  57. 362 XP
    Coelers's avatar

    Heb m eigenlijk gelijk na de laatste presentatie die ik snachts heb zitten kijken “Besteld” bij Wehkamp met accept giro. Kan echt niet wachten tot de console wordt geleverd. Kijk vooral uit naar Battlefield 4, Watchdogs en toch ook wel een beetje naar Knack.

  58. 8830 XP
    7th-son's avatar

    kun je ook al ergens de games pre-orderen?

  59. 692 XP
    pikeepikee's avatar

    kun je ook al ergens de games pre-orderen?

    Op Gamemania kan je een aantal games al pre-orderen, maar lang niet allemaal. De belangrijkste voor mij kan bijvoorbeeld niet, The Division.