Forum

Topic: PS3 leest geen spellen meer

Anoniem's avatar

Hallo,

Een kameraad van mij heeft een ps3 (fat 80gb) die soms geen spellen leest of vast loopt tijdens het spelen. Ik dacht dat de blueray laser kapot was.

nu heb ik een zelfde ps3 (zelfde model nummer) en toen heb ik mijn blueray speler overgezet in die van hem om te kijken of het daar aan lag.

Vervolgens heb ik de ps3 weer opgestart maar nu leest hij helemaal geen blueray’s meer. Als ik de blueray speler dan weer in die van mijzelf doe, dan werkt hij gewoon.

Wie weet wat het probleem zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

6 reacties

  1. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Speelt die PS3 van je kameraad wel gewoon digitale games?
    Verder: begrijp ik het nu goed dat de speler het WEL in jouw PS3 doet, maar NIET in die van je kameraad? Sorry, maar het is niet helemaal duidelijk uit je verhaal…

  2. 1 XP
    alphadogfx's avatar

    begrijp ik het nu goed dat de speler het WEL in jouw PS3 doet, maar NIET in die van je kameraad? Sorry, maar het is niet helemaal duidelijk uit je verhaal…

    Dat begrijp ik nu ook niet helemaal.

    Misschien kijken of de lens niet vies is 😉

    ~Alphadogfx

  3. 4 XP
    amBX's avatar

    Speelt die PS3 van je kameraad wel gewoon digitale games?
    Verder: begrijp ik het nu goed dat de speler het WEL in jouw PS3 doet, maar NIET in die van je kameraad? Sorry, maar het is niet helemaal duidelijk uit je verhaal…

    Sorry voor de onduidelijkheid.
    digitale games niet getest, ga ik meteen doen. Maar de speler doet het inderdaad wel in mijn eigen ps3 maar niet in de ps3 van mijn kameraad.

    EDIT:

    de blueray speler van m’n kameraad die werkt dus wel in zijn ps3 (alleen deze geeft fouten zoals hier boven beschreven)

  4. 436 XP
    ScantraxX26's avatar

    Sorry voor de onduidelijkheid.
    digitale games niet getest, ga ik meteen doen. Maar de speler doet het inderdaad wel in mijn eigen ps3 maar niet in de ps3 van mijn kameraad.

    EDIT:

    de blueray speler van m’n kameraad die werkt dus wel in zijn ps3 (alleen deze geeft fouten zoals hier boven beschreven)

    heb je het mainbaord van je blu rays ook over gezet? Als je zeg maar die oude blu ray speler hebt dan moet je dat printplaatje van die oude blu ray op je nieuwe zetten. Anders heeft die geen aansturing en zal die inderdaad geen games laden.

  5. 4 XP
    amBX's avatar

    heb je het mainbaord van je blu rays ook over gezet? Als je zeg maar die oude blu ray speler hebt dan moet je dat printplaatje van die oude blu ray op je nieuwe zetten. Anders heeft die geen aansturing en zal die inderdaad geen games laden.

    Ik heb de volledige speler overgezet (de speler van mijn kameraad vervangen met die van mij)

    Maar ik zal vanavond ff de printplaat overzetten;)

  6. 4 XP
    amBX's avatar

    Ik heb de volledige speler overgezet (de speler van mijn kameraad vervangen met die van mij)

    Maar ik zal vanavond ff de printplaat overzetten;)

    Ik heb de printplaat overgezet en nu werkt hij!,
    Op dit moment een blueray film aangezet (als test)

    Ik laat wel even weten