Forum

Topic: Anti-Malmware scanner blokkeert PSX-Sense

Anoniem's avatar

Hallo,

Sinds kort heb ik een Anti-Malware scanner op mijn PC staan vanwege het krijgen van he berucht “Politie virus”. Nu kan ik de scanner instellen op blokkering van websites als er iets niet in de haak is met die site. En raar genoeg heb ik bij geen enkele website een probleem met deze blokkering (behalve dus sites met Malware etc), alles doet het prima. PSX-Sense aan de andere hand, wordt geblokkeerd door een onbekend gevaar. Ik zet de website-blokkering gewoon uit als ik op Sense zit, maar misschien zouden jullie eens kunnen kijken of er niet misschien ergens iets zit verstopt?

Nou ja, ik hoor het wel.

Vriendelijke groet,
Patrick.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

17 reacties

  1. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Wat is de melding precies? PSX-Sense is malware vrij namelijk. Wellicht is je scanner gewoon malware en geeft het soms aan dat je iets moet downloaden?

    http://www.psx-sense.nl/images/file/img_51409c41f1762.jpg

  2. 956 XP
    Patrick.G's avatar

    2013/03/13 16:48:01 +0100 PC_VAN_PATRICK Patrick IP-BLOCK 109.236.80.125 (Type: outgoing, Port: 52095, Process: avastsvc.exe)

    Dit krijg ik als melding. Het programma heet “Malwarebytes Anti-Malware”. Maar dat programma staat volgens mij gewoon goed bekend. Ik heb het probleem ook alleen maar bij PSX-Sense. Maar ik zie ook dat het proces vreemdgenoeg van mijn andere virusscanner van Avast is?

  3. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    2013/03/13 16:48:01 +0100 PC_VAN_PATRICK Patrick IP-BLOCK 109.236.80.125 (Type: outgoing, Port: 52095, Process: avastsvc.exe)

    Dit krijg ik als melding. Het programma heet “Malwarebytes Anti-Malware”. Maar dat programma staat volgens mij gewoon goed bekend. Ik heb het probleem ook alleen maar bij PSX-Sense. Maar ik zie ook dat het proces vreemdgenoeg van mijn andere virusscanner van Avast is?

    Beetje apart ja, IP van de server is overigens inderdaad 109.236.80.125, waarom die geblokt wordt is mij een raadsel. Staat verder iig geen malware op.

  4. 956 XP
    Patrick.G's avatar

    Beetje apart ja, IP van de server is overigens inderdaad 109.236.80.125, waarom die geblokt wordt is mij een raadsel. Staat verder iig geen malware op.

    Maakt ook verder niet uit, ik zet gewoon de blokkering uit. Ik wilde je eigenlijk alleen even waarschuwen dat het misschien kon zijn dat je Malware op je site had. Maar als dit niet het geval is, is er natuurlijk ook niks aan de hand 😉

  5. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Maakt ook verder niet uit, ik zet gewoon de blokkering uit. Ik wilde je eigenlijk alleen even waarschuwen dat het misschien kon zijn dat je Malware op je site had. Maar als dit niet het geval is, is er natuurlijk ook niks aan de hand 😉

    Oja nee dat is ook prima vind het alleen erg raar dat die melding komt, niet zo blij mee ook aangezien dit ook mensen kan afschrikken.

    Als meer mensen hier last van hebben hoor ik het graag in dit topic!

  6. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Als ik zo naar die melding kijk, lijkt het er op, dat je Server ergens Avast draait?
    Draait het op Windows?

  7. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Misschien is je Anti-Malware scanner zelf wel de malware. 😉

  8. 956 XP
    Patrick.G's avatar

    Als ik zo naar die melding kijk, lijkt het er op, dat je Server ergens Avast draait?
    Draait het op Windows?

    Is dit voor mij bedoeld of Roy? Ik snap niet veel van je zinsopbouw namelijk.

    Misschien is je Anti-Malware scanner zelf wel de malware. 😉

    Het programma heet “Malwarebytes Anti-Malware”. Maar dat programma staat volgens mij gewoon goed bekend. Ik heb het probleem ook alleen maar bij PSX-Sense. Maar ik zie ook dat het proces vreemdgenoeg van mijn andere virusscanner van Avast is?

  9. 608 XP
    The_ghostmen's avatar

    Ik heb het zelf hier ook met die anti-malware bytes goed programma maar blokt op een of andere manier ook psx-sense.nl
    Voor mij is het niet zo heel erg bekijk heb wel op mijn tablet of telefoon

  10. 2457 XP
    peyj's avatar

    Ik kan ook niet gek veel vinden over dat poortnummer.. Behalve dat die voor TCP en UDP protocollen wordt gebruikt. Maar er staat ook outgoing wat ik dan aanneem dat ze hiermee die van de server bedoelen.. Waarschijnlijk maakt de server gebruik van Avast, die wil misschien de pakketten scannen die binnen komen vanaf jouw pc en valt jouw malware over de reply van de server. Dat is het enige wat ik kan bedenken waarom die blokt.

  11. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Ik heb het zelf hier ook met die anti-malware bytes goed programma maar blokt op een of andere manier ook psx-sense.nl
    Voor mij is het niet zo heel erg bekijk heb wel op mijn tablet of telefoon

    Anti Malware Bytes heet het? Meestal bij een malware blokkering, foutief of juist, is er ook wel een drop in de visits omdat mensen vaak afgeschrikt worden. Dit is echter niet aan de hand en de visits zijn de laatste weken behoorlijk stabiel en zelfs omhoog gegaan ten opzichte van januari.

    Ik kan onze server ook in geen enkele Malware-database vinden of Honeypot-collector, vraag me dus echt af waar hun aan de info komen dat hier malware is.

  12. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Patrick.G, het was voor Roy bedoeld, aangezien ik het over “je Servers” heb, en ik neem aan, dat je zelf geen Server draait.

  13. 867 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Ik kreeg de melding ook. Maar gewoon op negeren drukken en je kan weer op de site 😀

  14. 608 XP
    The_ghostmen's avatar

    Heb malware bytes gemaild de site word geblokkeerd omdat de website soms doorlinkt als je psfocus doed komt hij ook op psx-sense.
    Zoals shadowhunterRx zegt gewoon op negeren klikken en gaan met de banaan

  15. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Heb malware bytes gemaild de site word geblokkeerd omdat de website soms doorlinkt als je psfocus doed komt hij ook op psx-sense.
    Zoals shadowhunterRx zegt gewoon op negeren klikken en gaan met de banaan

    Meen je dat? Nou dan kunnen ze wat mij betreft de pot op, doorlinken is doodnormaal aangezien die site gefuseerd is met deze. Wat een onzin bedrijf dan, weten ze ook niet wat malware is of wel? lol

  16. 956 XP
    Patrick.G's avatar

    Meen je dat? Nou dan kunnen ze wat mij betreft de pot op, doorlinken is doodnormaal aangezien die site gefuseerd is met deze. Wat een onzin bedrijf dan, weten ze ook niet wat malware is of wel? lol

    Heb je helemaal gelijk in, maar je hebt natuurlijk ook wel van die sites (we weten allemaal waar ik het over heb) waar je wordt doorgelinkt naar andere sites en daar een virus aan overhoud. Dus aan de andere kant snap ik het ook wel, maar PSX-Sense hoort natuurlijk niet in dit rijtje.

  17. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik had beide domeinnamen gescanned op de site van Comodo, en geen Virussen gevonden.
    Ik heb ook even Kaspersky voor Mac geprobeerd, ook niks.