Forum

Topic: lcd tv als 2e pc monitor?

Anoniem's avatar

Hallo,

Ik heb hier zelf.niet zoveel verstand van, maar ik zou graag willen weten hoe ik mijn lcd tv als 2e monitor kan gebruiken.
Het is alweer een tv uit 2008 en die beschikt alleen maar over 1 vga ingang voor naar mn pc (er zitten ook nog 2 hdmi ingangen bij maar deze kan ik niet gebruiken omdat mijn videokaart maar 1 hdmi ondersteund).
Nu heb ik een vga kabel gevonden en er staat bij dat hij een resolutie van 1920/1080 ondersteund.
Is het dan gewoon een kwestie van kabeltje bevestigen en klaar ben je of moet er nog wat gebeuren?

Alvast bedankt.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

7 reacties

  1. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    yep kabel bevestigen klaar.
    Waarschijnlijk nog wel even je resolutie aanpassen maar meestal gaat dat ook automatisch.

  2. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Bij de resolutie kan het nog wel wat problemen geven, daar heb ik nu ook persoonlijk last van. Ik heb m’n pc op een 21 inch full hd monitor en een full hd televisie. Maar wanneer ik resolutie aanpast verandert die bij beide schermen, dus kan nooit op 2 schermen een andere resolutie ofzo.

  3. 2457 XP
    peyj's avatar

    @rva heb je het ingesteld als “deze beeldschermen uitbreiden” of dupliceren? Want ik heb zelf pc monitor aan mijn laptop gekoppeld en kan perfect op beide schermen een andere resolutie instellen.

  4. 1374 XP
    rva_96's avatar

    @rva heb je het ingesteld als “deze beeldschermen uitbreiden” of dupliceren? Want ik heb zelf pc monitor aan mijn laptop gekoppeld en kan perfect op beide schermen een andere resolutie instellen.

    Dupliceren 😛 En ik denk dat daar nu idd de fout zit whahahahaa dom van me 😉 Ik moet wss uitbreiden en dan m’n film op 2de beeldscherm ( tv dus ) zetten 😛

  5. 202 XP
    askanan's avatar

    gewoon vga aankoppelen, rechtermuis bureaublad, display settings, scherm uitbreiden en done. resolutie moet je normaal apart kunnen aanpassen.. vga geeft wel een redelijk groot kwaliteitsverlies dus ik zou enkel films kijke op het scherm met hdmi ^^

    ik gebruik al een tijde 2x 27′ ledschermen die identiek zijn kwestie van het simpel te houden met settings ^^

  6. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Heb tv via hdmi en mn monitor via dvi 😉 en inmiddels is het ook gelukt, thanks iedereen 🙂

  7. 161 XP
    ps3fan's avatar

    Zeker wat aan.jullie reacties gehad, heb er voor gekozen om mn pc met dvi aan te sluiten en mn tv met hdmi.
    Alleen nu zit er een zwarte rand om het beeld heen, op mn pc staat dat de resolutie 1920 1080 is maar ik irriteer me zwaar aan die zwarte lijn om mn beeld

    nou het is me toch wel gelukt zwarte lijnen lekker weg, instellingen in mn videokaart gevonden.
    aanwijzingen hier gevonden http://www.sevenforums.com/graphic-cards/80287-black-border-around-screen.html