Forum

Topic: Nieuwe aanwijzingen dat de Xbox 720 2e hand games gaan blokkeren ++

Anoniem's avatar

De nieuwe Xbox gaat waarschijnlijk 2e handsgames blokkeren wanneer je de disc erin stopt slaat ie het automatisch op, op de hdd. Wanneer je de disc in een andere Xbox 720 stopt is het niet meer mogelijk op de content af te spelen. Je hebt dus zelf ook niks meer aan de disc. Ook zal de nieuwe Xbox een ‘altijd online functie’ krijgen.

Voor Sony zal dit een grote voordeel zijn, aangezien het bevestigd is dat de PS4 de bovengenoemde belemmeringen niet krijgt.

(Het moet worden gezien als een gerucht maar http://http://www.vgleaks.com/ is wel betrouwbaar aangezien zij ook een van de eerste waren die aankwamen met de specs van de PS4)

bron : http://http://www.nu.nl/games/3374874/xbox-720-kan-games-niet-disc-afspelen.html

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

18 reacties

  1. 321 XP
    The_darknessking's avatar

    Dit is geen slimme zet van Microsoft als ze dit doorvoeren. Sony wrijft zich in haar handjes bij het lezen van dit soort nieuws.
    Ik denk dat sowieso meer mensen gaan overstappen van xbox naar ps4. Sony is zich erg goed aan profileren de laatste tijd.

  2. 1489 XP
    lilrobbie22's avatar

    Ja dat denk ik ook!

  3. 963 XP
    Fatoeboy's avatar

    Ik hoop het voor Sony en de PS4 dat dit waar is 🙂

  4. 161 XP
    ps3fan's avatar

    lijkt me kut als je nieuwe xbox op een gegeven moment kapot gaat. Kun je al je games weer opnieuw kopen dus.

  5. 496 XP
    T_inus's avatar

    Lijkt me inderdaad niet handig als ze dit als DRM gaan gebruiken.

    Dan sloop je in 1 keer heel de 2de hands markt wat veel consumenten af zal gaan schrikken.

  6. 321 XP
    The_darknessking's avatar

    Ja dan heb je dus inderdaad een dik probleem. Ben benieuwd hoe Microsoft dat dan gaat aanpakken. Vooral de eerste modellen van een nieuwe generatie consoles crashen vaker. Dit was ook zo met het eerste Xbox 360 model, maar net zo goed met de eerste PS3.

    lijkt me kut als je nieuwe xbox op een gegeven moment kapot gaat. Kun je al je games weer opnieuw kopen dus.

  7. 202 XP
    askanan's avatar

    zal gewoon gelinked worden aan een account, dus geen enkel probleem als je een nieuwe xbox koopt om je games weer te spelen

  8. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    zal gewoon gelinked worden aan een account, dus geen enkel probleem als je een nieuwe xbox koopt om je games weer te spelen

    Dat denk ik ook anders is niet te gebruiken. Alleen altijd online staat me erg tegen dat wel. Wordt wel een pleuris grote hardeschijf dan trouwens mensen redden het nu al niet om al hun PSplus op te slaan 😛

  9. 8815 XP
    7th-son's avatar

    Misschien zien we de terugkomst van de RROD wel haha

  10. 2105 XP
    da_teamkilla's avatar

    inb4rrod

  11. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Grappig, dat Microsoft deze Xbox nog niet eens heeft aangekondigd, en het nu al bekend is, dat die tweedehands games gaat blokkeren.

    Edit: Ik had de Links nog niet gezien, mijn fout.

  12. 16 XP
    Kenaryu's avatar

    stel je voor dat dit echt is… en stel je voor je hebt een xbox 720 een jaar of 2 ofzo en hij gaat kapot of er gebeurt iets mee en je moet een nieuwe aanschaffen. Houd dus in nieuwe xbox720 andere HDD en dus Huppa al je games nutteloos en niet meer te spelen (tenzij ze hier iets op bedenken), niet echt slimme zet als dit doorgaat…

  13. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Op Xbox LIVE kun je, net als op PSN, Play Store, en iTunes/App Store, al je aankopen overbrengen naar een ander apparaat, dus zo’n probleem is het ook weer niet.
    Volgens de Links is het ook zo, dat de Xbox 720 geen Optische Disks meer gebruikt, waardoor je dus geforceerd wordt om alles digitaal te kopen, net zoals je dat op iOS en Windows RT al alleen via 1 bron kan downloaden/kopen/installeren.

  14. Redacteur - 438 XP
    RogueSquad's avatar

    Ik hoop het toch echt niet, want als Sony dan inderdaad hard wint, dan is de competitie er uit.

    Beide bedrijven lopen goed zoals het is en dat moet naar mijn mening zo blijven. Ik ben zelf niet (meer) in het bezit van een Xbox 360, vanwege de karige exclusives, maar dan nog. De Xbox 360 is bij veel mensen een voorkeur ten opzichte van de PS3, waar anderen de PS3 kiezen. Het zorgt voor gezonde concurentie, die hard nodig is. Zonder concurentie gaat Sony maar wat aankakken en voor je het weet krijgen wij als PlayStation gebruikers ook al die rare fratsen.

    Waarom ik Nintendo niet opnoem?

    Lol Nintendo.

  15. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Eigenlijk, het alleen mogelijk maken om digitaal te kopen, gaat ten koste van alle game winkels, die momenteel vooral hun inkomsten uit de software halen.

    Maar ik ben niet echt van de concurrentie, ik heb gewoon alle current-gen en next-gen Consoles in huis (behalve PSP, maar daar komt nu toch niks meer voor uit, en als dat wel gebeurt, heb ik gewoon een PS Vita).

  16. 8815 XP
    7th-son's avatar

    Eigenlijk, het alleen mogelijk maken om digitaal te kopen, gaat ten koste van alle game winkels, die momenteel vooral hun inkomsten uit de software halen.

    Maar ik ben niet echt van de concurrentie, ik heb gewoon alle current-gen en next-gen Consoles in huis (behalve PSP, maar daar komt nu toch niks meer voor uit, en als dat wel gebeurt, heb ik gewoon een PS Vita).

    lijkt me lachen, loop je in het winkelcentrum, zie je alleen nog maar PS4 en WIIU, want tja, de 720 is toch alleen maar digitaal haha

  17. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    lijkt me lachen, loop je in het winkelcentrum, zie je alleen nog maar PS4 en WIIU, want tja, de 720 is toch alleen maar digitaal haha

    Precies, en daarom geloof ik er geen snars van. 😉

  18. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Microsoft is er al hard mee bezig, om alles Windows Store-only te maken.
    Eerst deden ze dit met de overgang van Windows Mobile 6.5 naar Windows Phone 7, en met Windows RT doen ze het weer.
    Daarom verwacht ik de nieuwe Xbox hetzelfde lot.