Forum

Topic: Opgeslagen spel van PSN+ opslag terugzetten naar PS3, wie weet hoe?

Anoniem's avatar

Nooit had ik gehoopt het ooit nodig te hebben, maar nu dan toch… 🙁

Ik was heel enthousiast bezig met Mass Effect 1, gaaf spel, maar om de haverklap liep mijn PS3 vast… FF naar gegoogled en al heel snel wist ik dat ik niet de enigste was met dit probleem. Totdat…. totdat mijn PS3 vast liep tijdens het saven… En iedereen raadt het al… corrupte savefiles als gevolg. Gewoon alles kwijt… Van level 43 naar level 0 zeg maar…

Vervolgens heb ik een bestandsysteem herstel uitgevoerd via de ‘veilige modus’, maar helaas bood dit ook geen oplossing… Ondanks dat ik inderdaad de melding kreeg dat het bestandsysteem beschadigd was overigens.

Toen bedacht ik me ineens dat ik een PSN+ account heb en iedere dag mijn saved games automatisch op laat slaan… Handig, van level 43 naar level 28 a 30 denk ik zo…

Maar dan de vraag, hoe doe je dat? Steeds als ik het bestand wil kopiëren, krijg ik de melding dat ik maar 1 keer in de 24 uur kan downloaden. Uhh dit is mijn aller eerste keer, niet alleen van de laatste 24 uur, maar van de laatste jaren dat ik PSN+ heb!

Weet iemand hoe je die files weer terug zet? Ik baal er enorm van. Om nou weer opnieuw te beginnen met Mass Effect 1, ik wilde juist door met deel 2 en 3.

PS. Ik heb de netwerkkabel voor de zekerheid maar uit de PS3 getrokken, niet dat vannacht mijn corrupte files worden geupload en de goede oude worden overschreven.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

2 reacties

  1. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Oei, das niet fijn! Als het goed is zou dit moeten helpen:
    http://www.callingallgeeks.org/how-to-backuprestore-ps3-game-saves-to-the-cloud-ps-online-storage/

    How to Restore/Download Saved Game Data to any PS3 console:

    Select (Game) > (Saved Data Utility – PS3™), and then select [Online Storage].
    Select the saved data you want to download and press the (Triangle) button.
    Select [Copy].

    Ik heb ooit mijn ps3 vervangen, en toen werkte dit heel prima! Ik hoop dat het voor jou ook werkt.

  2. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Oei, das niet fijn! Als het goed is zou dit moeten helpen:

    Hartelijk dank voor je reactie! En het is gelukt… Geen idee waarom ik eerder de melding kreeg dat ik de files niet kon downloaden, maar na een nacht zonder internet verbinding werkte het wel….

    Resultaat van level 43 terug naar level 33, dat is altijd beter dan terug naar level 0. 😉

    Ik hoop trouwens dat het bestandsysteem herstel wat ik ook heb uitgevoerd ook helpt tegen het aantal keren dat de PS3 vast loopt tijdens Mass Effect 1. Tijdens een dag fanatiek gamen loopt de PS3 zonder overdrijven toch minimaal een keer of 10 vast. We zullen zien, ik hoop in ieder geval dat het vastlopen nu ook verminderd. Met andere games heb ik hier zelden last van.