Forum

Topic: Hulp met kiezen laptop

Anoniem's avatar

ik ben langzamerhand toe aan een nieuwe laptop
mijn huidige begint kuren te vertonen, die verwijzen naar een defect gaande moederbord, en hij is nog eens snel overhit ook (al geprobeerd te reinigen).

Ik ben op zoek naar een laptop van niet meer dan 900 euro
ik heb alleen geen idee waar ik naar moet kijken met al die hardware van tegenwoordig!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

31 reacties

  1. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Goed om te weten wat je reden en budget is voor een nieuwe Laptop, maar wat zijn je wensen?
    Natuurlijk zijn er voor € 900,- kwalitatief mooie Laptops verkrijgbaar, maar het lijkt me zonde om je, bijvoorbeeld, een Laptop met een Octa Core van 6 GHz, Video Kaart met 2 GB GDDR5 RAM, en RAM geheugen van 12 GB aan te raden, terwijl je de Laptop alleen wilt gebruiken om te Internetten en MS Word documenten te schrijven.
    Maar ook weer teleurstellend als je er op wilt Gamen, maar de Laptop is een Pentium 4 van 2 GHz, met een Video Kaart van 256 MB RAM, en RAM geheugen van 512 MB.

  2. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Als je een laptop wilt voor het gamen is het op dit moment misschien niet de beste tijd om en nieuwe gaming laptop aan te schaffen in verband met de Next-Gen consoles. ๐Ÿ˜‰

    Want bestaande goede hardware zal goedkoper worden en betere hardware zal beschikbaar zijn. ๐Ÿ™‚ Maar okรฉ, met โ‚ฌ900 kan je waarschijnlijk wel een goede laptop aanschaffen die de meeste Next-Gen games ook nog wel aankan op Ultra of High. ๐Ÿ™‚ Ik zal eens rondkijken voor je.

  3. 253 XP
    lauwie's avatar

    Als je wilt gamen op de computer raad ik een laptop erg af. Een laptop is relatief gezien duurder (in vergelijking met de hardware) en snel achterhaalt. Ook kun je een laptop (vaak) geen hardware update geven, wat bij desktops wel kan.

    Misschien kun je je bestaande laptop nog repareren? Ik gebruik nog steeds een oude dell uit 2006. Ookal heeft mijn dell maar een enkel core processor, hij haalt m’n mac uit 2008 nog wel in.

    -edit-
    Op deze website word een variatie van aanbiedingen getoond en er staat ook vaak een laptop tussen. Soms zelf hele mooie.
    http://www.dagaanbieding.net/

  4. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Maar ik neem aan, dat je niet zo gauw een Desktop mee neemt naar een LAN Party.

  5. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Ik heb even rondgekeken en heb twee mooie aanbiedingen voor je gevonden. het betreft Medion high end laptops. kwalitatief zijn deze zeer sterk aan te raden. deze kost je €849.
    Deze kost je op het randje €929. je kan zelf nog eens een kijkje nemen op de website. Uiteraard zijn deze geschikt voor gaming. ze zullen de nieuwste games met gemak op high kunnen draaien.

  6. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Als je wilt gamen op de computer raad ik een laptop erg af. Een laptop is relatief gezien duurder (in vergelijking met de hardware) en snel achterhaalt. Ook kun je een laptop (vaak) geen hardware update geven, wat bij desktops wel kan.

    Ja hier zat ik ook mee voordat ik een goede laptop zou aanschaffen. Een laptop is inderdaad duurder dan een (complete) desktop, en je kan inderdaad de hardware niet upgraden in de meeste gevallen. Echter heb ik wel een goede laptop aangeschaft, omdat ik de voordelen van een goede laptop toch belangrijker vond, naast het feit dat ik ook een laptop nodig had voor mijn studie. Een heel erg groot voordeel is dat ik mijn laptop makkelijk overal naar toe kan nemen, en dus ook overal een grafisch mooie game zou kunnen spelen bijvoorbeeld. Maar wat vooral een groot voordeel is, is dat ik overal programma’s kan draaien die veel grafische kracht vereisen.

    Daarnaast kan mijn laptop alles wat een goede desktop ook kan. Ik heb thuis dan ook gewoon een groot beeldscherm (27 inch) waar ik mijn laptop op aan sluit als ik thuis ben bijvoorbeeld. En als ik dan weer ergens anders naar toe moet ontkoppel ik mijn laptop gewoon, terwijl ik al mijn data etc. bij mij houdt. Daarom heb ik er ook niet voor gekozen om naast deze goede laptop die ik nu heb een goede desktop aan te schaffen.

    Ik heb dus meteen voor een goede laptop gekozen, eentje waarvan ik weet dat deze zeker nog een aantal jaar meegaat, ook qua grafische ondersteuning voor games. Mijn laptop kan bijvoorbeeld Battlefield 3 gewoon op Ultra-High aan met 40-60 FPS. ๐Ÿ™‚ Om bovenstaande redenen (er zijn ongetwijfeld nog wel meer redenen, maar daar kan ik zo 1,2,3 niet op komen helaas) zou ik in ieder geval dus wel een goede laptop aanschaffen, maar dit is dus echt puur persoonsgebonden. ๐Ÿ˜‰

    Je moet er dus simpelweg wat meer voor over hebben en het feit kunnen accepteren dat je de hardware meestal niet kan upgraden. De levensduur van een laptop ligt dan ook gewoon wat lager dan van een desktop. ๐Ÿ˜›

  7. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Ja hier zat ik ook mee voordat ik een goede laptop zou aanschaffen. Een laptop is inderdaad duurder dan een (complete) desktop, en je kan inderdaad de hardware niet upgraden in de meeste gevallen. Echter heb ik wel een goede laptop aangeschaft, omdat ik de voordelen van een goede laptop toch belangrijker vond, naast het feit dat ik ook een laptop nodig had voor mijn studie. Een heel erg groot voordeel is dat ik mijn laptop makkelijk overal naar toe kan nemen, en dus ook overal een grafisch mooie game zou kunnen spelen bijvoorbeeld. Maar wat vooral een groot voordeel is, is dat ik overal programma’s kan draaien die veel grafische kracht vereisen.

    Daarnaast kan mijn laptop alles wat een goede desktop ook kan. Ik heb thuis dan ook gewoon een groot beeldscherm (27 inch) waar ik mijn laptop op aan sluit als ik thuis ben bijvoorbeeld. En als ik dan weer ergens anders naar toe moet ontkoppel ik mijn laptop gewoon, terwijl ik al mijn data etc. bij mij houdt. Daarom heb ik er ook niet voor gekozen om naast deze goede laptop die ik nu heb een goede desktop aan te schaffen.

    Ik heb dus meteen voor een goede laptop gekozen, eentje waarvan ik weet dat deze zeker nog een aantal jaar meegaat, ook qua grafische ondersteuning voor games. Mijn laptop kan bijvoorbeeld Battlefield 3 gewoon op Ultra-High aan met 40-60 FPS. ๐Ÿ™‚ Om bovenstaande redenen (er zijn ongetwijfeld nog wel meer redenen, maar daar kan ik zo 1,2,3 niet op komen helaas) zou ik in ieder geval dus wel een goede laptop aanschaffen, maar dit is dus echt puur persoonsgebonden. ๐Ÿ˜‰

    Je moet er dus simpelweg wat meer voor over hebben en het feit kunnen accepteren dat je de hardware meestal niet kan upgraden. De levensduur van een laptop ligt dan ook gewoon wat lager dan van een desktop. ๐Ÿ˜›

    idd ieder zijn keuze, hij heeft vast wel zijn redenen om voor een laptop te gaan i.p.v een desktop.

  8. 8825 XP
    7th-son's avatar

    De reden van een laptop is de mobiliteit en de ruimte, waar ik niet zoveel van heb
    Als ik alleen had willen surfen en dergelijke had ik voor een tablet gekeken, maar ik zou er ook graag nog wat spelen mee kunnen spelen en uiteraard een aantal jaar mee door kunnen.

    Ik heb zelf van de week ook even rond gesnuffeld en kwam op de Lenovo y500 uit, degene van circa 800 euro.
    naar mijn idee wel goed met hardware betreft, en hij beschikt over een ultrabay (?) waar door je er een extra videokaart in kan stoppen en zo dus 2 videokaarten hebt in sli

    Zal zo even kijken naar die medion, eventueel een model naam of type?

  9. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    De reden van een laptop is de mobiliteit en de ruimte, waar ik niet zoveel van heb
    Als ik alleen had willen surfen en dergelijke had ik voor een tablet gekeken, maar ik zou er ook graag nog wat spelen mee kunnen spelen en uiteraard een aantal jaar mee door kunnen.

    Ik heb zelf van de week ook even rond gesnuffeld en kwam op de Lenovo y500 uit, degene van circa 800 euro.
    naar mijn idee wel goed met hardware betreft, en hij beschikt over een ultrabay (?) waar door je er een extra videokaart in kan stoppen en zo dus 2 videokaarten hebt in sli

    Zal zo even kijken naar die medion, eventueel een model naam of type?

    Zo’n Graphic bay is best wel geniaal. Dan kan je je laptop dus wel upgraden met een betere videokaart! ๐Ÿ˜€

    Ik heb even gekeken, en ik ben op deze uitgekomen.

    Dat is echt een hele, hele, hele goede laptop voor dat geld ($869 = ongeveer €670 op het moment) en dan overdrijf ik niet. Domme is dat dezelfde laptop, met een slechtere videokaart, op de nederlandse versie van de site €999 kost. Ik weet niet hoe het zit met importkosten, maar als je de laptop op de US-site koopt heb je Free Shipping, en ben je gewoon veel goedkoper uit.

  10. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Zo’n Graphic bay is best wel geniaal. Dan kan je je laptop dus wel upgraden met een betere videokaart! ๐Ÿ˜€

    Ik heb even gekeken, en ik ben op deze uitgekomen.

    Dat is echt een hele, hele, hele goede laptop voor dat geld ($869 = ongeveer €670 op het moment) en dan overdrijf ik niet. Domme is dat dezelfde laptop, met een slechtere videokaart, op de nederlandse versie van de site €999 kost. Ik weet niet hoe het zit met importkosten, maar als je de laptop op de US-site koopt heb je Free Shipping, en ben je gewoon veel goedkoper uit.

    zoiets duur bestellen in de US ?, ik kan toch niks anders doen dan dit afraden hoor. en dan zit je ook nog met een Qwerty toetsenbord he.

  11. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    zoiets duur bestellen in de US ?, ik kan toch niks anders doen dan dit afraden hoor. en dan zit je ook nog met een Qwerty toetsenbord he.

    In Nederland gebruiken we Qwerty… ๐Ÿ˜‰ Maar idd, ik raad het bij nader inzien ook af. Vooral omdat je waarschijnlijk zit met importkosten. Wou ook vooral het enorme prijsverschil aangeven. ๐Ÿ™‚

  12. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Het EU maakt Importeren altijd al de moeite niet waard, maar het goede nieuws is, in Nederland gebruiken we allemaal de toetsenborden die de Amerikanen ook gebruiken. Precies dezelfde.
    Althans, behalve als je een IBM fan bent, die zijn de enige met Nederlandse toetsenborden.

  13. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Het EU maakt Importeren altijd al de moeite niet waard, maar het goede nieuws is, in Nederland gebruiken we allemaal de toetsenborden die de Amerikanen ook gebruiken. Precies dezelfde.
    Althans, behalve als je een IBM fan bent, die zijn de enige met Nederlandse toetsenborden.

    dat weet ik dan ook weer, hier in belgiรซ gebruiken we enkel Azerty.

  14. 8825 XP
    7th-son's avatar

    en als de laptop bij de douane komt?
    klinkt wel interessant, aangezien dat wel een betere versie is van de y500
    lijkt mij ook wel een geschikte laptop!

  15. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    en als de laptop bij de douane komt?
    klinkt wel interessant, aangezien dat wel een betere versie is van de y500
    lijkt mij ook wel een geschikte laptop!

    Tja, het is echt een hele goede laptop. Betere versie van de Y500 idd. Ter voorbeeld, Battlefield 3 zou deze op Ultra moeten kunnen draaien, mรฉt 60FPS. ๐Ÿ™‚ Maarja, je zit gewoon met die importkosten waarschijnlijk. Dus tenzij je iemand kent die naar Amerika gaat, of misschien beter, dat je iemand kent die in Amerika woont en naar Nederland gaat, ben je met die importkosten waarschijnlijk even duur uit als in Nederland. Maar dat durf ik niet met zekerheid te stellen. ๐Ÿ˜›

    EDIT: invoercalculator.

    Hier kom ik op uit:

    Bestelbedrag in euro’s € 664,02
    Invoerrechten bedrag € 27,89
    BTW bedrag € 145,30
    Totale bijkomende kosten € 186,19
    Totaalbedrag € 850,21 (+28,04%)

    Is berekend met 21% BTW en een invoerrechten percentage van 4,2%. En 4.2% blijkt het standaard percentage te zijn, dus wellicht geld een hoger percentage voor laptops… ๐Ÿ˜›

  16. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Vergeet ook niet erbij te vermelden, dat de Amerikanen hele andere stekkers hebben.
    Dat nog niet alleen, ze gebruiken ook nog 110 Volt en 60 Hz.
    Hier in Europa is dat 230 Volt en 50 Hz.

  17. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Vergeet ook niet erbij te vermelden, dat de Amerikanen hele andere stekkers hebben.
    Dat nog niet alleen, ze gebruiken ook nog 110 Volt en 60 Hz.
    Hier in Europa is dat 230 Volt en 50 Hz.

    Klopt, daarnaast moet je ook geen problemen hebben met het volledig Engelstalige OS. Hoewel je misschien wel wat dingen in het NL kan veranderen natuurlijk. ๐Ÿ™‚

  18. 8825 XP
    7th-son's avatar

    Vergeet ook niet erbij te vermelden, dat de Amerikanen hele andere stekkers hebben.
    Dat nog niet alleen, ze gebruiken ook nog 110 Volt en 60 Hz.
    Hier in Europa is dat 230 Volt en 50 Hz.

    Dat is niet zo een probleem, dat kun je makelijk overbruggen met een universele lader, aangezien de laptop zelf niet 110 volt is ๐Ÿ˜‰

    Klopt, daarnaast moet je ook geen problemen hebben met het volledig Engelstalige OS. Hoewel je misschien wel wat dingen in het NL kan veranderen natuurlijk. ๐Ÿ™‚

    Ik heb liever zelfs een engelstalige OS

    Maarrrrr het nadeel is dat ze volgens mij niet eens shippen buiten amerika, dus dit is geen optie voor mij
    het gaat ook om een aanbieding dmv een kortingscode

  19. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Tenzij je voor Windows 8 Pro, Windows 7 Ultimate, or Windows 7 Professional gaat, dan kun je de taal wel veranderen.
    De Amerikanen hebben trouwens de English (US) taal, wat toch veel verschilt met de English (UK) en English (AU) varianten.

  20. 8825 XP
    7th-son's avatar

    weet iemand nog meer goeie laptops die aan te raden zijn?
    ik wil het liefst uiteraard een 17 inch scherm, i7 processor en goeie grafische kaart, maar kan niet alles hebben met dit bedrag natuurlijk

  21. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Vraagje, hoe wil je zo’n Laptop in Godsnaam meenemen?

    Als je het alleen voor Games wilt hebben, en alleen thuis laat, ben je toch veel goedkoper uit met een Desktop.

  22. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    weet iemand nog meer goeie laptops die aan te raden zijn?
    ik wil het liefst uiteraard een 17 inch scherm, i7 processor en goeie grafische kaart, maar kan niet alles hebben met dit bedrag natuurlijk

    Je kan inderdaad niet alles hebben met dat bedrag, maar 17 inch hoef je toch niet met een laptop naar mijn idee, als je wilt dat deze nog wat compact is, zoals Yami al min of meer aangeeft, en je de laptop dus ook makkelijk overal naar toe kan nemen รฉn je ook een redelijkere batterij- / accu- duur hebt. Of je moet om een specifieke reden heel graag een 17 inch scherm willen. ๐Ÿ˜›

    Ik zal dan ook kiezen voor een iets kleiner maar compacter 15,6 inch scherm, en betere hardware. Ik zou dan kiezen voor een laptop met bijvoorbeeld een 3e generatie i7 processor, 8GB RAM geheugen en een GT650M videokaart met 2GB VRAM. ๐Ÿ™‚ Je kan aardig wat laptops op internet vinden met deze hardware geloof ik, net binnen of iets over je budget. ๐Ÿ˜‰

  23. 8825 XP
    7th-son's avatar

    ik heb nu ook een 17 inch scherm, ben er aan gewend denk ik

    een desktop is welliswaar goedkoper, maar die is echt veel te groot
    een 17 inch laptop valt nog mee met meenemen vind ik

  24. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik ken meerdere mensen met een 17″ Laptop, die de Laptop vervolgens alleen thuis gebruiken, en nergens naartoe nemen.
    Niet alleen omdat de Laptop zo groot is, maar ook omdat de Laptop te zwaar is.

    Zelf heb ik een 13″ Laptop (MacBook Pro), die is zo klein en licht, die kan ik overal naartoe nemen.
    Heel licht is die ook niet, aangezien het van aluminium is, maar alsnog veel lichter dan mijn moeder’s 17″ Toshiba, bijvoorbeeld.

    Grootte heeft ook een reden om een Laptop grootte te kiezen.
    Zelf ben ik een relatief klein vrouwtje, en ik vind 13″ toch het fijnst.
    Als je 2 Meter bent, 130 Kilo weegt, en je bent al 40 jaar oud, kun je toch beter voor een 18,5″ gaan.
    Mooi stukje Wiskunde, vind je niet?

  25. 8825 XP
    7th-son's avatar

    dan ben je wel heel klein volgens jou wiskunde, of niet? haha

    zoals ik al zei, ik heb niet anders dan een 17 inch gehad, dus kleiner zou voor mij vreemd zijn
    echt zwaar vind ik deze niet

    misschien dat ik me wat ga verdiepen in de acer aspire V3, die ziet er leuk uit

  26. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    dan ben je wel heel klein volgens jou wiskunde, of niet? haha

    zoals ik al zei, ik heb niet anders dan een 17 inch gehad, dus kleiner zou voor mij vreemd zijn
    echt zwaar vind ik deze niet

    misschien dat ik me wat ga verdiepen in de acer aspire V3, die ziet er leuk uit

    Ik heb de Acer Aspire V3-571G. ๐Ÿ˜‰ Ik zou ‘m aanraden, hoewel de HDD ervan wel een keer gecrasht is. Mja, had hem opgestuurd en binnen 3-4 weken had ik hem weer terug, en hij werkt nu nog steeds helemaal top. ๐Ÿ™‚

    Ik heb de versie met een i7 processor en een GT640M videokaart. Die videokaart is misschien goed om de huidige nieuwste games op high (sommige Ultra) te spelen, maar de Next-Gen games zal deze echt niet aan kunnen op high verwacht ik. ๐Ÿ˜‰ Mja, dan heb ik ook een PS4 als het goed is, haha.

  27. 8825 XP
    7th-son's avatar

    Dat vind ik altijd zo onduidelijk de laatste tijd, je ziet van (in dit geval) de Acer Aspire V3, en daar hebben ze dan 20 verschillende modellen van! Maakt het alleen maar ingewikkelder

    ik zag deze versie die ik voor ca 500 euro kon overkopen, zgan:
    Acer Aspire V3-571G-73636G50Makk Intel Core i7-3632QM 2.2GHz with Turbo Boost up to 3.2GHz
    NVIDIA GeForce 710M with 2 GB Dedicated VRAM
    15.6″ HD LED LCD
    6 GB DDR3 Memory
    500 GB HDD
    DVD-Super Multi DL drive
    Acer Nplify 802.11 a/g/n+BT 4.0
    6-cell Li-ion battery

    Aan te raden?

  28. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Dat vind ik altijd zo onduidelijk de laatste tijd, je ziet van (in dit geval) de Acer Aspire V3, en daar hebben ze dan 20 verschillende modellen van! Maakt het alleen maar ingewikkelder

    ik zag deze versie die ik voor ca 500 euro kon overkopen, zgan:
    Acer Aspire V3-571G-73636G50Makk Intel Core i7-3632QM 2.2GHz with Turbo Boost up to 3.2GHz
    NVIDIA GeForce 710M with 2 GB Dedicated VRAM
    15.6″ HD LED LCD
    6 GB DDR3 Memory
    500 GB HDD
    DVD-Super Multi DL drive
    Acer Nplify 802.11 a/g/n+BT 4.0
    6-cell Li-ion battery

    Aan te raden?

    Nee. Met een GT710M kan je misschien Minecraft of Call of Duty spelen, maar een game als BF3 zou je maar op Low settings, hรฉรฉl misschien medium, kunnen draaien. :p

  29. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Laat ik eerlijk zijn, 7th-son, mijn Wiskunde was nooit goed geweest.
    Ik nam gewoon een heel overdreven voorbeeld, omdat er toch nauwelijks Laptops zijn, die groter zijn dan 18,5″.
    En als je 17″ licht noemt, neem ik aan dat je best wel wat spierballen hebt, mijn armen zijn al snel moe vanwege het gewicht.

  30. 8825 XP
    7th-son's avatar

    Laat ik eerlijk zijn, 7th-son, mijn Wiskunde was nooit goed geweest.
    Ik nam gewoon een heel overdreven voorbeeld, omdat er toch nauwelijks Laptops zijn, die groter zijn dan 18,5″.
    En als je 17″ licht noemt, neem ik aan dat je best wel wat spierballen hebt, mijn armen zijn al snel moe vanwege het gewicht.

    ok ok, een maatje kleiner mag ook wel ๐Ÿ˜›

  31. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik heb er niks tegen dat je een 17″ wilt, het is je eigen keuze.
    Ik wou je alleen wat aanraden, voor als je dat ding overal mee naar toe neemt, maar als je 17″ gewend bent, gewoon daarvoor gaan.