Forum

Topic: PS3 Slim maakt zacht tikkend geluid.

Anoniem's avatar

Sinds kort hoor ik heel soms een zacht getik van de ps3 komen.
Ik heb de laatste tijd alleen Black Ops 2 gespeeld dus heb ik nog niet gekeken of hij dat ook met andere spellen doet.
Ik heb al op internet gekeken maar zonder succes.
Daar vind ik wel mensen die ook last hebben van dat getik alleen is dat veel harder en kunnen die ook geen dics meer plaatsen.
Ik heb verder ook geen last van haperend beeld en Black Ops 2 speelt verder gewoon goed af.
Moet ik mij hier nog zorgen over maken en kan het na een tijdje nog erger worden?

Alvast bedankt.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

14 reacties

  1. 1 XP
    vanheijdenvv16's avatar

    ach kijk toch even rond joh

  2. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    ach kijk toch even rond joh

    Leuke first comment? Kneushe.

  3. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Getik kan in je harde schijf zitten. Of in je koelers die in je ps3 zitten. Als er in de ventilators teveel stof zit of als die proppellors versleten zijn kunnen ze gaan tikken. Het is meestal gewoon uitvogelen waar het hem in zit.

  4. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Een hele tijd geleden had ik het ook. Ik hoorde hier en daar wat zacht getik en de PS3 maakte in het geheel meer herrie. Verder had ik geen problemen, alle games speelde gewoon af, de PS3 liep niet vaker vast, etc. Ik heb de PS3 zichzelf uitlaten blazen en daarna was het over. De PS3 was stiller en ik hoorde geen getik meer.

    Gewoon PS3 uitzetten en de stroom er af halen. Stroom er weer opzetten terwijl je de power knop ingedrukt blijft houden. De ven gaat nu heel hard draaien waardoor hij zichzelf van binnen schoon blaast. Wellicht dat dit ook voor jou de oplossing is.

  5. Mechromancer's avatar

    speel eens en demo als je dan die tik niet hoort.. is het je bluray drive..

  6. 193 XP
    jurgenstil's avatar

    [QUOTE=Bappie-NL;211548
    Gewoon PS3 uitzetten en de stroom er af halen. Stroom er weer opzetten terwijl je de power knop ingedrukt blijft houden. De ven gaat nu heel hard draaien waardoor hij zichzelf van binnen schoon blaast. Wellicht dat dit ook voor jou de oplossing is.[/quote]

    Volgens mij bedoel je de eject-knop blijven indrukken. met de power knop kom je namelijk in een de safe-mode

  7. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Volgens mij bedoel je de eject-knop blijven indrukken. met de power knop kom je namelijk in een de safe-mode

    Het is toch echt de aan/uit knop.

  8. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Volgens mij bedoel je de eject-knop blijven indrukken. met de power knop kom je namelijk in een de safe-mode

    Uhh… Oeps foutje inderdaad… Het moet de eject knop zijn!

    Het is toch echt de aan/uit knop.

    Uhh… Nee, het is echt de eject knop… Anders ga je inderdaad de save mode in.

  9. 1398 XP
    nis156's avatar

    Uhh… Oeps foutje inderdaad… Het moet de eject knop zijn!

    Uhh… Nee, het is echt de eject knop… Anders ga je inderdaad de save mode in.

    Bedankt voor jullie antwoorden :).
    Ik denk dan dat ik dit weekend even de ps3 goed ga schoonmaken en onder andere de self cleaning doe.
    Is dat dan niet schadelijk? Want ik las hier en daar dat mensen bij de FAT versie van de ps3 problemen hadden na het uitvoeren van de self cleaning.
    Of kan de slim versie hier wel tegen?
    Als ik het getik nog steeds hoor na de grote schoonmaak dan downoad ik maar even een demo of speel ik wel een game die op mijn HDD zit.

  10. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik heb zelf een Slim versie, het eerste model wat hiervan uitkwam (120 Gig). Ik voer het niet wekelijks uit en ook niet maandelijks, maar zodra de PS3 meer herrie gaat maken. Nooit eerder problemen mee onder vonden.

    Overigens geen dank… 😉

  11. 1064 XP
    jonas46's avatar

    ach kijk toch even rond joh

    Je bent nieuw op dit forum en gaat gelijk een grote mond opzetten.
    Als je niks normaals te zeggen hebt dan zwijg je beter he, deze persoon is niet geholpen met belachelijke commentaar.

  12. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Je bent nieuw op dit forum en gaat gelijk een grote mond opzetten.
    Als je niks normaals te zeggen hebt dan zwijg je beter he, deze persoon is niet geholpen met belachelijke commentaar.

    Gewoon niet op reageren, dat werkt vaak het beste… 😉

  13. 1398 XP
    nis156's avatar

    Het probleem is als het goed is opgelost.
    Ik heb het getik niet meer gehoord maar het zou best kunnen dat ik het binnen kort weer ga horen.
    Het is opgelost door de fan test te doen.

    Nogmaals bedankt 😀

  14. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Uhh… Oeps foutje inderdaad… Het moet de eject knop zijn!

    Uhh… Nee, het is echt de eject knop… Anders ga je inderdaad de save mode in.

    Er is mij verteld dat wanneer je in safe mode komt de koeler hard begint te blazen, dus vandaar dacht ik dat het de aan en uit knop is.:P