Forum

Topic: [OOT] Grand Theft Auto: V

Anoniem's avatar

Grand Theft Auto V (in het logo ook uitgeschreven als Grand Theft Auto Five) wordt het nieuwste spel in de Grand Theft Auto serie. Het spel werd op 25 oktober 2011 aangekondigd, waarna op 2 november een trailer verscheen. Sindsdien is er slechts mondjesmaat informatie en beeldmateriaal van GTA V vrijgegeven. Een jaar later, op 30 oktober 2012, werd door Rockstar Games het voorjaar van 2013 als (voorlopige) releasedatum gegeven. Op donderdag 8 november werd een uitgebreid artikel over GTA V in GameInformer gepubliceerd, en op woensdag 14 november 2012 werd de tweede trailer vrijgegeven. Donderdag 31 januari werd bekend dat 17 september 2013 de releasedatum zal worden voor de Xbox 360 en de PlayStation 3. Het is niet zeker of hij naar de PlayStation 4 komt maar dat lijkt wel te gaan gebeuren.

Trailer 1:

Trailer 2:

http://www.youtube.com/watch?v=Vzue74y7A84&list=PLDDECDF9A83BDDAE2&index=5

Micheal, Trevor and Franklin trailers:

Officiele website: http://rockstargames.com/v

Wat vinden jullie van Grand Theft Auto V?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

60 reacties

  1. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Volgens mij staat hierboven niets wat nog niet op deze site heeft gestaan.

  2. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    En dus? Alles op 1 plek verzamelen is best handig… Kom maar op met al die screenies!

  3. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Volgens mij staat hierboven niets wat nog niet op deze site heeft gestaan.

    Zoals mithrandir zegt, alles op 1 pagina is het best:)

  4. 2457 XP
    peyj's avatar

    Waarom Comic Sans???
    Verder een nice topic 😉

  5. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    @Mithrandir & @I_Eat_Noobsz

    True that, maar omdat er al een GTA V topic is…

  6. 692 XP
    pikeepikee's avatar

    We weten toch nog niet of het naar de ps4 komt?

  7. 5399 XP
  8. 367 XP
    The Hunter's avatar

    Volgens mij is dit een topic voor de PS4 versie… Hij staat namelijk in het PS4 forum.

    Maargoed een PS4 versie is nog niet bevestigd, alleen speculaties..

  9. 37 XP
    HenkDeVries's avatar

    netjes dat dat allemaal op 1 pagina saat. Lekker overzichtelijk 🙂

  10. 775 XP
    Sevinho's avatar

    Netjes en overzichtelijk topic, bedankt. Gebruik volgende keer wel een ander lettertype in plaats van Comic Sans. Ik heb een hekel aan dat lettertype. :3

  11. 39 XP
    Imlaguna's avatar

    ik heb gehoord dat die gewoon op de ps3 uitkomt geen idee of dit zo is

  12. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Titel even aangepast =)

  13. 724 XP
    J-NL-B's avatar

    Hej guys, verwachten jullie GTAV snel op de PS4? Ik twijfel namelijk of ik wacht tot de PS4 versie of GTA V gewoon voor de PS3 haal.

  14. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Hej guys, verwachten jullie GTAV snel op de PS4? Ik twijfel namelijk of ik wacht tot de PS4 versie of GTA V gewoon voor de PS3 haal.

    Er is nog helemaal niks bekend over een next gen GTA.
    Heel simpel : gewoon PS3 versie halen.

  15. 724 XP
    J-NL-B's avatar

    Ja dat zal ik zeker doen, maar als de PS4 uitkomt wil ik graag mijn trophy`s/voortgang/ saved games mee nemen en op de PS4 verder spelen. Maar dat zal waarschijnlijk niet gebeuren….

  16. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Effe mijn bijdrage doen voor de screens maar dan wel in video. Deze heb ik zelf gemaakt en heb ik denk ik al eens gepost. Dus sorry daarvoor.. Maar in een GTA topic zal dit beter passen 😛

    ….
    http://www.youtube.com/watch?v=zgjyt62-iVM

    Enjoy 😀

    @topic creator: waar staat de gameplay trailer? 😀

  17. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Hej guys, verwachten jullie GTAV snel op de PS4? Ik twijfel namelijk of ik wacht tot de PS4 versie of GTA V gewoon voor de PS3 haal.

    Ik zelf wacht nog even want ga er maar 75% van uit dat hij later op de ps4 komt.

  18. 496 XP
    T_inus's avatar

    We vergeten haast de GE-WEL-DI-GE gameplay trailer :

    http://www.youtube.com/watch?v=N-xHcvug3WI

  19. 168 XP
    DarkDoomsDay's avatar

    Wederom nieuwe GTA V details bekend gemaakt

    Minder dan twee maanden te gaan tor GTA V’s release en dan is het logisch dat we meer over de game zien verschijnen in het nieuws. Naast de eerste gameplay trailer en wat nieuwe informative over de nieuwe features, hebben we vandaag wederom weer een leuk lijstje aan nieuwe details over features in de game. Hieronder zijn ze allemaal te bezichtigen.

    De special abilities van de personages kan worden geactiveerd met R3 of L3.
    – Franklin begint helemaal onderaan in het criminele leventje en brengt auto’s terug voor iemand genaamd Simeon Yetaria.

    – ATM’s kunnen gebruikt worden om het saldo van je personages te checken.

    – Michael kan door middel van een minigame deze ATM’s leeghalen.

    – Lifters kunnen worden opgepikt en gedropt worden op hun gewenste bestemming.

    – Internet cafe’s zijn niet aanwezig in Los Santos. Via de mobiele telefoon kan er op internet worden
    gekeken, zoals verschillende social networks en ook video’s zijn te bezichtigen via de telefoon.

    – Het zal mogelijk zijn de benzinetank stuk te schieten waardoor er lekkage komt,
    daarna kan de auto in een groep vijanden gereden worden en kan het benzinespoor aangestoken worden voor een aardige explosie.

    – Er zullen honderden verschillende accesoires zijn voor je huisdier.

    – Jouw hond kan sterven of verdwaald raken. In dat geval kan de speler een nieuw huisdier kopen in de
    verschillende dierenwinkels in Los Santos. Wij gaan ervan uit dat dit alleen honden zullen zijn, maar je weet maar nooit.

    – Er kan gejaagd worden op wilde dieren en het vlees kan verkocht worden aan verschillende fabrieken of
    boerderijen, die allemaal zijn gekocht door Burger Shot.

    – Als men een auto te lang ergens op straat laat staan, zal deze uiteindelijk weggehaald worden door een
    takelwagen. De auto kan weer teruggehaald worden, maar dit zal niet gratis zijn.

    – Rockstar beschrijft de onderwater missies als iets wat bijna een andere game is.

    Dat waren ze weer voor vandaag. Het mag duidelijk zijn dat deze game een shitload aan content zal hebben en je kunt bijna zeggen dat je gewoon voor een tijdje gaat wonen in Los Santos straks.

    http://www.3nter.nl

  20. 8864 XP
    7th-son's avatar

    – Het zal mogelijk zijn de benzinetank stuk te schieten waardoor er lekkage komt,
    daarna kan de auto in een groep vijanden gereden worden en kan het benzinespoor aangestoken worden voor een aardige explosie.
    http://www.3nter.nl

    ik vind dit wel een heel erg vette toevoeging als het echt zo is!!

    bedenk je eens dat als je een gang moet afmaken ofzo, en ze jou nog niet herkent hebben
    je schiet van te voren een kogelgat in je tank
    rijd daarna je auto richting je target
    steek de brandstof aan vanaf een afstandje
    klaar! enjoy the fireworks 🙂

  21. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    (Bijna) alles wat in het echt kan maar niet mag, kan je in GTA doen, zo lekker.

    Kan niet wachten totdat die in de brievenbus ligt.

  22. 168 XP
    DarkDoomsDay's avatar

    GTA V map
    https://pbs.twimg.com/media/BQIyqkyCMAEnmil.jpg:large
    Echt of nep????

    https://twitter.com/GTAVoclock

  23. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Ik las deze week ergens op een site dat Rockstar in November GTA V aan gaat kondigen voor PC,PS4 en X1, en dat die waarschijnlijk mei 2014 uitkomt.

    Ik heb hem overigens wel op ps3 besteld

  24. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Ik las deze week ergens op een site dat Rockstar in November GTA V aan gaat kondigen voor PC,PS4 en X1, en dat die waarschijnlijk mei 2014 uitkomt.

    Ik heb hem overigens wel op ps3 besteld

    Weet niet, als dat zo is. Even mijn pre order cancelen, en wachten op ps4.

    Misschien horen we op gamescom meer.

  25. 168 XP
    DarkDoomsDay's avatar

    Weet niet, als dat zo is. Even mijn pre order cancelen, en wachten op ps4.

    Misschien horen we op gamescom meer.

    Daar zul je niks over horen.

  26. Redacteur - 2251 XP
    aarjen116's avatar

    Rockstar is anders wel aanwezig op Games Com. Of ze zullen de multiplayer laten zien, of ze zullen een.next-gen versie aankondigen denk ik.

    Ik las deze week ergens op een site dat Rockstar in November GTA V aan gaat kondigen voor PC,PS4 en X1, en dat die waarschijnlijk mei 2014 uitkomt.

    Ik heb hem overigens wel op ps3 besteld

    Heb je nog een linkje naar die website?

  27. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Rockstar is anders wel aanwezig op Games Com. Of ze zullen de multiplayer laten zien, of ze zullen een.next-gen versie aankondigen denk ik.

    Heb je nog een linkje naar die website?

    Hmm kan het niet meer vinden… Zal even google afzoeken

  28. 1870 XP
    R*forever's avatar

    GTA V map
    https://pbs.twimg.com/media/BQIyqkyCMAEnmil.jpg:large
    Echt of nep????

    https://twitter.com/GTAVoclock

    Maakte nu een grap ofwa??? GTA V 0’clock is de bron voor het eerste GTA V NEWS!!! Omdat zij zo hevig met GTA bezig zijn hebben ze de map proberen na maken. En later dus zien of ze er dicht bij zaten of niet (wanneer de map getoond wordt/release)

    Deze map is gebaseerd op de ligging/foto’s van de pre orders/community… De map wordt constant bijgewerkt…

  29. 168 XP
    DarkDoomsDay's avatar

    Maakte nu een grap ofwa??? GTA V 0’clock is de bron voor het eerste GTA V NEWS!!! Omdat zij zo hevig met GTA bezig zijn hebben ze de map proberen na maken. En later dus zien of ze er dicht bij zaten of niet (wanneer de map getoond wordt/release)

    Deze map is gebaseerd op de ligging/foto’s van de pre orders/community… De map wordt constant bijgewerkt…

    Die reactie van GTAVo’clock: “That’s great. Where did you get it?” zegt mij dat het niet de map is die hunzelf maken/bijwerken. Maar eens zien of deze map verschijnt in de video komende woensdag.

  30. 168 XP
    DarkDoomsDay's avatar

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6mBS3Elq9ck

  31. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Er is een nachtopening!! Maar ik ga er niet bij kunnen zijn xd
    http://i.imgur.com/Py9LjeS.jpg

  32. 1870 XP
    R*forever's avatar

    http://www.youtube.com/watch?v=ggXbEeI2tfc&feature=youtu.be

    http://www.youtube.com/watch?v=ggXbEeI2tfc&feature=youtu.be

    Zo beter 🙂

  33. 1870 XP
    R*forever's avatar

    GTA Online Official Gameplay Video is coming tomorrow at 10 AM EST oftewel 16:00 CET

    Was toch al lang bekend? CVG ZIT GODVERDOMME CONSTANT TE TEASEN. IK KAN ECHT NIET WACHTEN VOOR vandaag 😛

    DE PREVIEWS
    CVG PREVIEW SPECIAL
    DE MP ONTHULLING
    VRIJDAG: interview cvg..

  34. 168 XP
    DarkDoomsDay's avatar

    Weten we nog de cijfers rechts 83 onder in het scherm…
    Dat is dus de counter tot GTA online komt????

  35. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Weten we nog de cijfers rechts 83 onder in het scherm…
    Dat is dus de counter tot GTA online komt????

    Dat was ook het eerste wat ik dacht inderdaad!

  36. 360 XP
    SILENCER_CHRIZ's avatar

    Hallo , heb GTA V voor PS3 gekocht maar hoe zit t met de PS4 kan ik.met mijn PS3 versie online op de PS4 ? Ik snap t allemaal niet meer. Uitleg !?

  37. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Ps3 games werken niet op je ps4, misschien dat er een andere versie van GTA online op de ps4 komt

  38. 168 XP
    DarkDoomsDay's avatar

    Hallo , heb GTA V voor PS3 gekocht maar hoe zit t met de PS4 kan ik.met mijn PS3 versie online op de PS4 ? Ik snap t allemaal niet meer. Uitleg !?

    Hoe en wat… weet (nog niemand) alleen R*.
    Maar R* ontkend/bekend niks…

    In de First look van CVG staat

    The floppy-eared, trunk-waving, quadruped in Rockstar’s online penthouse, of course, is the advent of next-gen consoles. GTA Online begins life on PS3 and 360 but 12 months from now, the world’s gaze will be firmly on PS4, Xbox One and PC. Rockstar isn’t blind to this, but given the imminent release of GTAV on current consoles, there’s no way it would confirm, or even hint, at its next-gen plans.
    At the same time the studio’s denying nothing, and Leslie Benzies’ responded with textbook diplomacy to our next-gen questions. Bottom line: if GTA Online is a persistent service, it has to appear on PS4/Xbox One in some form, sooner or later.

  39. 360 XP
    SILENCER_CHRIZ's avatar

    dus ik moet een andere game komen voor mijn ps4 online ?
    ik snap het niet echt helemaal ik heb alle berichten gelezen maar ik kan het er niet uit halen dus …

  40. 168 XP
    DarkDoomsDay's avatar

    dus ik moet een andere game komen voor mijn ps4 online ?
    ik snap het niet echt helemaal ik heb alle berichten gelezen maar ik kan het er niet uit halen dus …

    Denk wolk 😉

  41. 360 XP
    SILENCER_CHRIZ's avatar

    Denk wolk 😉

    HUH??

  42. 2015 XP
    WJayW's avatar

    HUH??

    wolk.. als in cloud. Hij doelt op een cloud oplossing die ervoor zou kunnen zorgen dat het gekoppeld zou kunnen worden.

    Maar het is en blijft speculeren, het GTA online gedeelte komt sowieso op de huidige consoles maar pas op 1 oktober. De game zelf komt op 17 spetember, vandaar dat mensen die de game gekocht hebben het online gedeelte gratis kunnen downloaden.
    Het is verder nog niet officieel bevestigd of het GTA online gedeelte later apart te downloaden valt voor mensen die de game niet hebben.
    Ook is het nog niet zeker of de game en/of het online gedeelte naar de PS4 komen, mocht dit zo zijn dan horen we dat voorlopig toch nog niet omdat ook Rockstar daar eerst verdere invulling aan moet geven.Het is echter niet ondenkbaar.
    Ohw en nee, je kunt niet met je ps3 disc op de ps4 spelen.

  43. 724 XP
    J-NL-B's avatar

    Het hangt voor mij sterk af van de release van de PS4. Ik heb zowel de PS4 als GTA V gepreorderd, maar als de PS4 al in oktober uitkomt ga ik GTA niet op de huidige consoles spelen. Er komen zoveel vette titels uit voor PS4 dat deze een streepje voor heeft 🙂 Als de Ps4 pas eind november komt of eventueel nog later dan heb ik nog voldoende tijd om GTAV grijs te spelen.

    Denken jullie dat GTA V snel op PS4 zal komen, of wordt het alleen GTA Online op de next gen consoles? En wordt deze GTA online dan gratis als je GTA V voor de PS3 hebt gekocht of moet je daar weer voor betalen?

  44. Redacteur - 2251 XP
    aarjen116's avatar

    Ik verwacht zowel GTA V als GTA Online helemaal niet op de PS4.

  45. 168 XP
    DarkDoomsDay's avatar

    GTA V zal waarschijnlijk NIET naar de PS4 komen.
    Ik heb zo een idee dat er een ander (kleiner(aanvulling)) deel komt.
    Wanneer je die koopt zul je ook GTA Online kunnen gaan op de PS4

  46. 1870 XP
    R*forever's avatar

    GTA V zal waarschijnlijk NIET naar de PS4 komen.
    Ik heb zo een idee dat er een ander (kleiner(aanvulling)) deel komt.
    Wanneer je die koopt zul je ook GTA Online kunnen gaan op de PS4

    HMM, I SEE what you did there 😀

  47. 2241 XP
    mausi-gangsta's avatar

    First Page zou ge-updated moeten worden..
    btw, iemand enig idee hoe ze het volgende probleem gaan oplossen?

    RockstarGames heeft vermeld dat GTA V online het mogelijk maakt mensen een huis/apartement te kopen, ik vraag me echter af hoe het zit als er meerdere mensen in een server hetzelfde huis hebben gekocht.

    GTA V zal waarschijnlijk NIET naar de PS4 komen.
    Ik heb zo een idee dat er een ander (kleiner(aanvulling)) deel komt.
    Wanneer je die koopt zul je ook GTA Online kunnen gaan op de PS4

    dat vind ik wel iets wat mogelijk is. opzich 😀

  48. 168 XP
    DarkDoomsDay's avatar

    First Page zou ge-updated moeten worden..
    btw, iemand enig idee hoe ze het volgende probleem gaan oplossen?

    RockstarGames heeft vermeld dat GTA V online het mogelijk maakt mensen een huis/apartement te kopen, ik vraag me echter af hoe het zit als er meerdere mensen in een server hetzelfde huis hebben gekocht

    Zeker naar de video van CVG gekeken 😉

  49. 8864 XP
    7th-son's avatar

    First Page zou ge-updated moeten worden..
    btw, iemand enig idee hoe ze het volgende probleem gaan oplossen?

    RockstarGames heeft vermeld dat GTA V online het mogelijk maakt mensen een huis/apartement te kopen, ik vraag me echter af hoe het zit als er meerdere mensen in een server hetzelfde huis hebben gekocht.

    dat vind ik wel iets wat mogelijk is. opzich 😀

    Gewoon een groot flatgebouw waar je naar binnen komt, zodra je de lift instapt heeft iedereen z’n eigen appartement
    leek mij wel een goeie oplossing 😉
    misschien is het bezoeken van een appartement van een ander gekoppelt aan je vrienden lijst, en dat je zo kunt selecteren welk appartement je in wilt?

  50. 168 XP
    DarkDoomsDay's avatar

    Het zal wel net zoiets zijn als in Playstation home.
    In het begin had iedereen hetzelfde appartement

  51. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Gewoon een groot flatgebouw waar je naar binnen komt, zodra je de lift instapt heeft iedereen z’n eigen appartement
    leek mij wel een goeie oplossing 😉
    misschien is het bezoeken van een appartement van een ander gekoppelt aan je vrienden lijst, en dat je zo kunt selecteren welk appartement je in wilt?

    En dan maken ze een verborgen trofee… Blijf 2 uur levend in jouw appartement , knock knock… Who is there? SURPRISE MOTHAFUCKA(VANOS GAMING QUOTE) 😀

  52. 168 XP
    DarkDoomsDay's avatar

    GTA staat al te koop in de PS3 store (70,00)

  53. 692 XP
    pikeepikee's avatar

    GTA staat al te koop in de PS3 store (70,00)

    weet niet zeker of dat waar is. is waarschijnlijk een pre order

  54. 168 XP
    DarkDoomsDay's avatar

    Introducing Crew Hierarchies

    The first of many Rockstar Games Social Club features we’ll be introducing for Grand Theft Auto V and Grand Theft Auto Online is the all-new Hierarchies system for Social Club Crews – borne directly out of feedback from the Social Club community. Available for all Crew Leaders right now at the Social Club website, the Hierarchies feature allows the Leader of the Crew to assign special ranks to members, designating the responsibilities of Crew management and assuring that loyalty and performance are rewarded appropriately.

    https://sphotos-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/972215_10151875686005097_1882443369_n.jpg

    Crew Leaders can assign special rank to any and all members (Crew members will otherwise all be defaulted to the designation of Muscle) across the following four tiers:

    bull;Commissioners:
    The Crew’s most trusted member(s) – that essential right-hand man or woman that the Leader relies on for Vice Presidential advisement and executive action. Commissioners have the power to manage and administrate all aspects of the Crew on behalf of the Leader, including the ability to promote members internally or invite new members in.

    bull;Lieutenants:
    Made members with specific privileges to keep the Crew in check and hand out promotions or demotions amongst sub-ordinate ranks. Crew Representatives and the mob of Muscle would be wise to keep their Lieutenants (and above) sweet.

    bull;Representatives:
    A tier of Crew members who have shown and proved their commitment to the clique – whether with ace performance in competitive modes, or just by rocking their Crew’s emblem faithfully since day one. Crew Leaders can assign these special players as Representatives who will have basic permissions to aid recruitment efforts.

    bull;Muscle:
    The rank-and-file mob of Crew members who are happy to play their position of causing some havoc Online, doing their Crew’s emblem justice and fighting for its good name. Muscle-level members may not have nor want any administrative power but they’re often the heart and soul of what makes your Crew fearsome. Ambitious Muscle who are looking to prove themselves to the Crew Leader and rise up the ranks may even prove a threat to their Crew superiors, if any are deemed to be slacking on their responsibilities or performance.

    Beyond the overall Crew cap, there is no limit on how many Crew members you can designate to any one tier – so decide whether your squad will be a communal and anarchic free-for-all or a rigidly structured and exclusive Hierarchy designed to reward the chosen few and keep the Muscle thirsty for recognition?

    To see Hierarchies in action, Crew Leaders can head over to their Crew Management page and select Hierarchy from the navigation options directly below the active Crew Emblem. Here you’ll see the full chain of command for that Crew, from the upper echelons in charge of managing operations to the ground force responsible for getting the job done – along with a detailed breakdown on your Crew, with options to promote and demote members via the up and down arrows and more detailed information hover boxes that explain exactly what each rank can and can’t do.

    On this page you may notice a colored bar under each Crew tag, which decreases in length as you get further down the Crew structure. This bar is visible across Social Club and will be visible in-game in Grand Theft Auto Online as a public symbol of your rank inside the Crew. The color of the bar is determined by another new feature of Social Club: Crew Colors. These can be set in the Crew management pages, and will have significant prominence in other places yet to be announced.

    Social Club members may also notice a few new design updates today as well to user profiles and other pages on the network – as always, if you have feedback you’d like to bend our ear on regarding these or other features or improvements that you would like to see around Social Club, please get in touch with us via Mouthoff where we’re always happy to have a look at what you have to say.

    We’d also like to remind all Crew members to make sure your contact email information is up to date in your Social Club account settings and also encourage you to link your Facebook and/or Twitter accounts to your Social Club profile so that you can receive notifications on Crew invites and messages.

    Make no mistake, respect is still everything and getting your Crew ranks organized early can make all the difference for how you stand out in a crowd, whether you’re going toe to-toe with other Crews or planning to just wreak havoc under your Crew banner with a few friends in Los Santos and Blaine County this fall.

    Stay tuned to the Rockstar Newswire for lots more updates about Social Club features to be announced for GTAV and GTA Online soon.

  55. 2241 XP
    mausi-gangsta's avatar

    Zeker naar de video van CVG gekeken 😉

    ze noemen dat in de online trailer?

  56. 1870 XP
    R*forever's avatar

    ze noemen dat in de online trailer?

    KUH* GTA V o’clock*KUH 😀

  57. 360 XP
    SILENCER_CHRIZ's avatar

    Wat is die hele lap met text hierboven ik heb beetje gelezen maar het is te veel iemand in het kort ? 😀

  58. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Wat is die hele lap met text hierboven ik heb beetje gelezen maar het is te veel iemand in het kort ? 😀

    gewoon een beetje teveel niews items en zever deze site zal je beter helpen 😛