Forum

Topic: Xbox One, compleet afgeschreven? Wii U vs PS4?

Anoniem's avatar

Na het event van Microsoft over de Xbox One, ben ik een beetje over het internet gaan struinen.
Ik lees allemaal verhalen dat de mogelijkheden van de Xbox One totaal niet interessant is voor de menigte en het allemaal onnodige gimmicks bevat.

Uiteraard komt het event op neer dat het een beetje als volgt ging:
(Ik citeer een tekst van een gebruiker van een forum)
TV, TV, TV, TV, TV, TV, TV, TV, TV, TV, TV, TV, TV, sports, sports, sports, call of duty, call of duty, dogs! Go home xbox one!

Daarbij moet ik het met hen eens wezen, dat ik ook niet echt bepaald warm ben gelopen van deze event en hierdoor ook niet echt sta te popelen voor de conferentie van Microsoft op de E3.

Maar gaat dit betekenen dat men nu al de hoop heeft opgegeven voor de console? Als ik de laatste verhalen en nieuwtjes volg, dan wel.

Ik baseer dit op een nieuwtje dat langs was gekomen dat de Nintendo Wii U qua verkoop is gestegen met 875%!! ( bron: )

http://www.gamnesia.com/news/wii-u-sales-skyrocketed-in-uk-after-xbox-one-reveal

en dat niet alleen, forum gebruikers en gebruikers van social media hebben massaal al besloten dat ze voor de Playstation 4 zullen gaan en eerst gingen afwachten wat zowel de PS4 als de Xbox One te bieden hadden. Nu dit bekend is, is de resultaat al zeer duidelijk.

Tot slot wil ik ook toevoegen, dat ik zeer benieuwd ben of dit een tweezijdige strijdt zal gaan worden tussen de PS4 en de WiiU, met de Xbox One op de zijlijn. Net zoals een lang tijd geleden met de Nintendo 64 en de Playstation, met Sega en Atari op de zijlijn.

Wat vinden jullie? Is de Xbox One compleet van de kaart na dit akkefietje?

PS: vergeet niet dat de Nintendo 64 beduidend krachtiger was dan de Playstation en de rollen nu zijn omgedraaid, ( prestaties van een console heeft tot noch toe weinig invloed gehad op het aantal verkochte consoles).

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

16 reacties

  1. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Heb je prachtige topic even verplaatst Aeristalo.

  2. 367 XP
    The Hunter's avatar

    Ik denk dat Microsoft de visie niet meer heeft om in de harcore gaming scene te zitten en er dus eruit gaat stappen! De Xbox One is eigenlijk een media center gericht op de ‘casual consumer’! Het is geen (hardcore) gaming console meer na al die TV poe-ha.

    Dit bevestigde ook al de vorige E3’s gericht op alleen maar Kinect games! Afentoe zal er eens een exclusieve first-party game verschijnen zoals Gears of War, maar daar houdt het verder wel mee op in vergelijking met Sony. (ik noem een: Killzone, Uncharted, God of War, Infamous, Agent, Motorstorm, LittleBigPlanet, Gran Turismo, Last of Us en Quantic Dream haar games)

    Deze generatie (Xone,PS4, Wii U) staat Sony eenzaam aan de top en houdt de concurenten flink achter zich!

    Ik verwacht echter wel een ander eikel punt over laten we zeggen 5 jaar ofzo. Dan zal Apple haar eerste gaming console tonen en Sony flink lastig gaan maken in de generatie daarop!

  3. 963 XP
    Fatoeboy's avatar

    Ik keek de video die je had gelinkt op YT… ik krijg een videoreclame te zien van de PS4 console teaser. Geniaal!

  4. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Ik denk dat je het iets te sterk neerzet, maar Microsoft moet wel oppassen met wat ze willen bereiken. MS richt zich nu sterk op de ‘vader van het gezin’, en dan met name de Amerikaanse vader. En die is gek op sport, en is gek op alle analytische gegevens die hij over spelers ed kan vinden. Buiten de US geldt dat een stuk minder. Ze willen dus echt een nieuwe weg inslaan, nl de xbox als centrum van de woning.
    Daarnaast hebben ze heel bewust gekozen om NIET de games op de voorgrond te laten treden, die kent iedereen nl al. De exclusives zullen er best komen, en die zijn vast prachtig, maar dat is niet perse onderscheidend tov Wii/Playstation. Deze TV insteek is wel echt uniek voor de xbox. De spellen komen overigens vast wel, namelijk waar ze thuis horen, op de E3.

    Dat die Wii U verkopen zo omhoog geschoten zijn heeft een heel andere oorzaak: Die is nl 50 Euro in prijs gedaald. Dat heeft niks met de xbox te maken.

    Ik denk dat Sony er goed voorstaat, maar de ‘strijd’ is nog lang niet gestreden, en dat is maar goed ook! Als Microsoft als concurrent wegvalt, is er voor Sony weinig reden meer om te innoveren. Voor ons als gamers is een sterke xbox dus van groot belang!

  5. 503 XP
    Aeristalo's avatar

    Ik denk dat je het iets te sterk neerzet, maar Microsoft moet wel oppassen met wat ze willen bereiken. MS richt zich nu sterk op de ‘vader van het gezin’, en dan met name de Amerikaanse vader. En die is gek op sport, en is gek op alle analytische gegevens die hij over spelers ed kan vinden. Buiten de US geldt dat een stuk minder. Ze willen dus echt een nieuwe weg inslaan, nl de xbox als centrum van de woning.
    Daarnaast hebben ze heel bewust gekozen om NIET de games op de voorgrond te laten treden, die kent iedereen nl al. De exclusives zullen er best komen, en die zijn vast prachtig, maar dat is niet perse onderscheidend tov Wii/Playstation. Deze TV insteek is wel echt uniek voor de xbox. De spellen komen overigens vast wel, namelijk waar ze thuis horen, op de E3.

    Dat die Wii U verkopen zo omhoog geschoten zijn heeft een heel andere oorzaak: Die is nl 50 Euro in prijs gedaald. Dat heeft niks met de xbox te maken.

    Ik denk dat Sony er goed voorstaat, maar de ‘strijd’ is nog lang niet gestreden, en dat is maar goed ook! Als Microsoft als concurrent wegvalt, is er voor Sony weinig reden meer om te innoveren. Voor ons als gamers is een sterke xbox dus van groot belang!

    Daar heb je helemaal gelijk in, buiten de U.S. doet Xbox het minder goed dan de Playstation en daarom geven ze ook meer de voorkeur aan de Amerikaanse families.

    Ik heb begrepen dat de Wii U prijsdaling al een aantal weken aan de gang was, maar pas na de “Xbox One reveal”echt begonnen te verkopen.
    Ik citeer weer iets eventjes van een andere ( Engelse ) gamingsite:

    “Objectively – this price cut happened before the Xbox Reveal and the sales didn’t jump really at all – in fact similar price cuts were already tried at retailers in the UK before that one and none of them moved more consoles. Now, this cut happens, sales don’t change.

    Xbox One is revealed – sales jump. The price cut may help, but it’s doubtful consider they have had similar cuts in the past that failed combined with the fact thios particular price cut happened before the reveal (read, last week), and the sales didn’t jump.”

    Ik geef je groot gelijk, concurrentie is erg belangrijk in de gamingwereld en ik hoop ook dat andere bedrijven gaan meedoen, zoals: de Nvidia SHIELD, de Ouya, de geruchtmakende Apple console? , etc.
    Probleem is nog dat alleen Nintendo, Playstation en Xbox op de racebaan racen, terwijl er plek genoeg is op het circuit. 🙂

  6. 79 XP
    GTA's avatar

    Hier video van zo’n grappige Xbox-fan http://www.youtube.com/watch?v=9ekOtn7L1N0

  7. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Ik denk dat je het iets te sterk neerzet, maar Microsoft moet wel oppassen met wat ze willen bereiken. MS richt zich nu sterk op de ‘vader van het gezin’, en dan met name de Amerikaanse vader. En die is gek op sport, en is gek op alle analytische gegevens die hij over spelers ed kan vinden. Buiten de US geldt dat een stuk minder. Ze willen dus echt een nieuwe weg inslaan, nl de xbox als centrum van de woning.
    Daarnaast hebben ze heel bewust gekozen om NIET de games op de voorgrond te laten treden, die kent iedereen nl al. De exclusives zullen er best komen, en die zijn vast prachtig, maar dat is niet perse onderscheidend tov Wii/Playstation. Deze TV insteek is wel echt uniek voor de xbox. De spellen komen overigens vast wel, namelijk waar ze thuis horen, op de E3.

    Dat die Wii U verkopen zo omhoog geschoten zijn heeft een heel andere oorzaak: Die is nl 50 Euro in prijs gedaald. Dat heeft niks met de xbox te maken.

    Ik denk dat Sony er goed voorstaat, maar de ‘strijd’ is nog lang niet gestreden, en dat is maar goed ook! Als Microsoft als concurrent wegvalt, is er voor Sony weinig reden meer om te innoveren. Voor ons als gamers is een sterke xbox dus van groot belang!

    Helemaal mee eens ik hoop dat Microsoft het onderspit delft maar de strijd moet nog beginnen 😉

  8. 2105 XP
    da_teamkilla's avatar

    Ik denk dat MS het erg zwaar gaat krijgen met de next-gen, maar dat ze helemaal naar de achtergrond verdwijnen met de xb1 denk ik nou ook weer niet. Er zijn deze generatie ook al genoeg mensen die puur op xbox gamen voor halo of CoD, en er zijn meer dan genoeg fanboys die de console toch wel zullen kopen, hoe slecht deze ook wordt.

  9. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Het aanschaffen van een gameconsole is puur een persoonlijke aangelegenheid, wat wil je er mee, wat wordt er aangeboden aan games.

    Alleen daarom valt de keuze voor een XBox One op dit moment nu al af. Ik heb werkelijk niets gezien wat mij aantrok richting XBox One. En natuurlijk zullen er ook wel goede games voor de XBox One verschijnen, maar wanneer ik nu al niet weet wat te kunnen verwachten… Of die games er inderdaad wel komen, welke dat zullen zijn etc. Dan overweeg ik de aanschaf al niet eens…

    Maar wanneer ik richting Nintendo kijk… Die hebben door de jaren heen altijd al een hele lijst met games gehad die mij echt wel aanspreken. Tot het moment dat ze op het scherm verschijnen… Dan ziet het er vaak zo kneuterig uit dat de tranen mij in de ogen schieten. En dan heb ik het niet eens over de controlers…

    En dat maakt dat mijn Next-Gen een PS4 zal zijn. Er komen nog altijd genoeg games uit op de consoles van Sony die mij helemaal blij maken. Ik kan gewoon lekker achterover hangen op de bank met een controler waarbij ik niet allerlei gekke bewegingen hoef te maken, maar de game gewoon lekker kan bedienen met knoppen. En dan ook nog eens naar games kijk die er geweldig uit zien…

    Overigens lees ik ook vaak dat men de XBox One niet gaat aanschaffen omdat die er zo vreselijk lelijk uit ziet. Nou ben ik het met het laatste ook wel mee eens. Maar is dat werkelijk een reden om hem niet te kopen? Nee, voor mij niet. Stel dat Sony ook met een vreselijk design komt, dan vind ik dat wel uiterst jammer. Maar het zal geen reden zijn om hem niet aan te schaffen.

  10. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Eigenlijk, de PlayStation was krachtiger dan de Nintendo 64.
    Juist de GameCube was krachtiger dan de PlayStation 2.
    Nu zijn de PS3 en PS4 krachtiger dan respectivelijk Wii en Wii U.

    Althans, de volgorde van kracht, van de zwakste naar de krachtigste:
    DS.
    DSi.
    PSP.
    3DS
    Wii.
    PS Vita.
    iOS.
    X360.
    PS3.
    Alle Android-based Consoles van tegenwoordig.
    Wii U.
    XOne.
    PS4.
    PC/Mac.

    Zelf heb ik al een 3DS, PS Vita, en Wii U voor deze generatie, alleen nog een PS4, en ik zit wel goed, voor de komende 7 jaar.
    Ik neem natuurlijk geen Console waar TV kijken het belangrijkste USP is.
    En alle games die daar op de Xbox One werden aangekondigd, heb je ook gelijk op de PS4, met uitzondering op Forza en Halo TV Series, maar ik gaf toch nooit om die series.

    Maar geen zorgen Bappie-NL, Sony heeft nooit met een lelijk design gekomen, en altijd met de tijd meegelopen.
    Althans, voor de PlayStation lijn.

    (Fun facts: De grote eigenaar van PlayStation (die Japanner) heeft een Nintendo Wii U, en bij Nintendo Benelux op kantoor heb ik een aantal Sony TV’s gezien.)

  11. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Maar geen zorgen Bappie-NL, Sony heeft nooit met een lelijk design gekomen, en altijd met de tijd meegelopen.
    Althans, voor de PlayStation lijn.

    Hoezo… Ik heb nu toch ook zo’n foei lelijk ding van een PS3 Slim in mijn woonkamer staan? Zo zie je maar smaken verschillen. 😉 Ik was blijer geweest met een kleinere PS3 Fat uitvoering.

    Nee, voor mij is de keuze duidelijk… Het wordt een PS4. De vraag is alleen per wanneer… Want hoe groot de line-up van Sony ook is voor de games die uitkomen bij release… Voor mij zit er nog niet veel tussen en komen er op kort termijn voor de PS3 nog vele games uit die ik graag zou willen spelen. Wat ik echt jammer vind is dat Final Fantasy XIV niet meteen gereleased wordt op de PS4. Die game had mij over de streep getrokken om een PS4 bij release aan te schaffen. Nu released Square Enix een game waar je mega lange tijd plezier aan kunt beleven, aan het einde van een console cycles… Ik vind daar zo niet over nagedacht…

  12. 503 XP
    Aeristalo's avatar

    Hoezo… Ik heb nu toch ook zo’n foei lelijk ding van een PS3 Slim in mijn woonkamer staan? Zo zie je maar smaken verschillen. 😉 Ik was blijer geweest met een kleinere PS3 Fat uitvoering.

    Nee, voor mij is de keuze duidelijk… Het wordt een PS4. De vraag is alleen per wanneer… Want hoe groot de line-up van Sony ook is voor de games die uitkomen bij release… Voor mij zit er nog niet veel tussen en komen er op kort termijn voor de PS3 nog vele games uit die ik graag zou willen spelen. Wat ik echt jammer vind is dat Final Fantasy XIV niet meteen gereleased wordt op de PS4. Die game had mij over de streep getrokken om een PS4 bij release aan te schaffen. Nu released Square Enix een game waar je mega lange tijd plezier aan kunt beleven, aan het einde van een console cycles… Ik vind daar zo niet over nagedacht…

    Ik had de PS3 voornamelijk gekocht voor Kingdom Hearts en Persona en allebei zijn helaas in die 7 jaar niet eens aangekondigd. ( op de HD remake en de fighting game versie na).
    Ikzelf wacht ook even op de volledige line-up aan games voor beide consoles ( de PS4 en xbox One), de “guns guns guns guns” games komen bij mij de spuigaten uit. ( Killzone vind ik een erg goede serie, daar niet van. Maar wil ook wat anders).

    desalniettemin ben ik zeeeeeer tevreden over de PS3 geweest, PS plus is geweldig, gratis online is geweldig en de (meeste) exclusives zijn gewoon keigoed.

  13. 531 XP
    monsternon's avatar

    Ik vind dat me mag opdonderen. Vond de 360 ook al niets. Nintendo vs Sony lijkt me prima maar ze spreken bieden hele andere mensen aan. Wat ik graag had gezien is sega vs Sony vs Nintendo of Nintendo vs sega en dan Sony vs Microsoft. Of sega Nintendo vs Sony en mirosoft. Jammer genoeg zal sega het niet meer kunnen laten zien 🙁

  14. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Wat dacht je van deze generatie?
    https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_video_game_consoles_(sixth_generation)#Comparison
    Dat was dan Microsoft vs Nintendo vs SEGA vs Sony.

    Of ga nog een generatie terug, toen 3D nog maar net begon (naar mijn mening de mooiste generatie):
    https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_video_game_consoles_(fifth_generation)#Comparison
    3DO vs Atari vs Nintendo vs SEGA vs Sony.

  15. 531 XP
    monsternon's avatar

    Dat waren mooie tijden

  16. 364 XP
    BONKER's avatar

    Jammer dat veel mensen, ook al weten ze toch zo goed dat gameliefhebbers op de laatste plaats komen bij Microsoft, voor de xbx one gaan.
    Ook al zijn een heel groot deel mensen ingestapt bij de huidige generatie en weinig nostalgische gevoelens krijgen bij het horen van de naam Playstation hoop ik toch echt dat de PS4 de grootste wordt in Europa.

    Is het trouwens niet zo dat de PS3 ondanks een valse start van xbx toch heeft weten in lopen op het succes van de 360?