Forum

Topic: Budget Zondag feedback

Anoniem's avatar

Hallo members van PSX-Sense!

Sinds enkele weken is de Budget Zondag weer terug van weggeweest en is door jullie met open armen ontvangen. Om mee te beginnen wil ik jullie bedanken voor de leuke reacties, maar het is alweer tijd om de Budget Zondag naar een hoger niveau te tillen.

Nu is het een idee geweest van mee om meerdere edities te creΓ«ren van de Budget Zondag om het aanbod zo veelzijdig en interessant mogelijk te houden, maar wellicht hebben jullie nog ideeΓ«n om ervoor te zorgen dat we zo vaak mogelijk unieke deals kunnen aanbieden.

Ondertussen hebben we al drie verschillende Budget Zondag-en meegemaakt, namelijk de volgende:

De beste games voor de laagste prijs
Collector’s Editions
Pre-orders

Van jullie willen we graag weten welke jullie het meest interessant vinden, zodat we deze extra uitgebreid kunnen neerzetten en daarnaast eventueel wat extra’s kunnen toevoegen om alles zo compleet mogelijk te realiseren.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

17 reacties

  1. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Volgens mij kan alles eigenlijk het beste onder het kopje “De beste games voor de laagste prijs.”.

    Een mooi voorbeeld is wat er op deze Bugdet-Dag gebeurd. Het artikel gaat over Pre-Orders, een van onze leden, renzer1133 in dit geval, voert een tip aan voor GTA V, maar hier wordt niets mee gedaan, omdat de game niet aankomende maand wordt gereleased. En dat is dan weer best jammer, daar het volgens mij prima in de Budget Zondag had gepast. Wat maakt het uit wanneer de game uitkomt, de actie geldt nu en je kunt er nu ook gebruik van maken. In de maand voor de release van GTA V betaal je er wellicht weer veel meer voor.

    En dat vind ik eigenlijk voor alles gelden. Als er ergens een game goedkoop is aan te schaffen, dan past dat wat mij betreft prima in de Budget Zondag, zonder dat er speciale edities voor nodig zijn. πŸ˜‰

  2. Redacteur - 2251 XP
    aarjen116's avatar

    Ten eerste wil ik zeggen dat ik het erg leuk vind dat Budget Zondag weer terug is. Als scholier met veel wensen en beperkt geld heb ik er soms erg veel aan.

    Nu over ideeΓ«n voor in de toekomst:
    Wat mij betreft mag de editie met de Collector’s Editions wegblijven. Ik heb het sowieso niet erg met Collector’s Editions en beovendien heb ik daar vaak het geld niet voor. De “gewone variant” van Budget Zondag, met de beste games voor de laagste prijs mag van mij verreweg het meest voorkomen, soms afgewisseld met pre-orders (vooral als we dichter bij de release van de PlayStation 4 zijn) of een andere variant. Als andere variant zat ik te denken aan oude klassiekers voor een leuk prijsje.
    Daarnaast zou ik graag bij Budget Zondag meer games per editie zien. We zien nu telkens drie games per week. Als dit wat meer zou kunnen zijn zou het helemaal top zijn! Als laatste zie ik graag een goeie variatie in PS3 games en Vita games per editie van Budget Zondag. (dus elke week zowel vita games als ps3 games).

  3. 2417 XP
    Sensu's avatar

    Volgens mij kan alles eigenlijk het beste onder het kopje “De beste games voor de laagste prijs.”.

    Een mooi voorbeeld is wat er op deze Bugdet-Dag gebeurd. Het artikel gaat over Pre-Orders, een van onze leden, renzer1133 in dit geval, voert een tip aan voor GTA V, maar hier wordt niets mee gedaan, omdat de game niet aankomende maand wordt gereleased. En dat is dan weer best jammer, daar het volgens mij prima in de Budget Zondag had gepast. Wat maakt het uit wanneer de game uitkomt, de actie geldt nu en je kunt er nu ook gebruik van maken. In de maand voor de release van GTA V betaal je er wellicht weer veel meer voor.

    En dat vind ik eigenlijk voor alles gelden. Als er ergens een game goedkoop is aan te schaffen, dan past dat wat mij betreft prima in de Budget Zondag, zonder dat er speciale edities voor nodig zijn. πŸ˜‰

    De reden waarom ik met de pre-orders heb gekozen voor slechts de games die in de volgende maand uitkomen, is omdat niet alle webshops hun laagste prijs ook garanderen. Bol.com geeft (als voorbeeld) vaak een lagere prijs aan in het begin, welke daarna verhoogd wordt en dit heb je dan maar te pikken of je bestelt hem maar ergens anders. Om deze misverstanden te voorkomen heb ik er bewust voor gekozen dit niet te doen. Voor speciale acties, zoals bij Wehkamp toen met GTA V, daar worden aparte artikelen voor aangemaakt die losstaan van de Budget Zondag. Vooral voor artikelen met beperkte voorraad is dit nogal een tricky iets, aangezien ze het ene moment nog te bestellen kunnen zijn en een ander moment niet meer.

    Renzer geeft daarnaast een Airmiles actie aan en als we dat erin moeten gaan verwerken wordt het af en toe onnodig ingewikkeld. Het zijn overigens ook wel enorm veel Airmiles voor een tientje korting, dan heb je bij andere acties meer aan je airmiles.

    Als laatste zie ik graag een goeie variatie in PS3 games en Vita games per editie van Budget Zondag. (dus elke week zowel vita games als ps3 games).

    Dat wil ik best doen, maar helaas zijn er niet zoveel goede Vita games die ik aan kan prijzen. Zodra hierin meer variatie is op zichzelf, zal ik hier meer aan gaan doen.

    Met de ‘klassiekers voor een leuk prijsje’ kan ik wellicht iets in de toekomst, gier ga ik naar kijken. Ook meerdere games moet (af en toe) mogelijk zijn. Maar als we het altijd zouden doen, dan zijn de echt ‘goede’ games vaak op. Dat je slechte games voor weinig geld kunt krijgen is geen wonder, maar die wil ik het liefst zo veel mogelijk weren. πŸ™‚

  4. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ben het ook wel mee eens wat hierboven wordt gezegd, budgetzondag is na mijn mening ook zeker een leuk item! Ik had de volgende punten in gedachten:

    – Plaats van 3 games –> naar 5 games
    – 2x in de week, 1 zaterdag voor de vita / 1 zondag voor de PS3
    – De wat oudere games –> Zoals nu bijv: SSX, Kingdom of Amular. ( Beetje games die zijn ondergesneeuwd)
    – Downloadable games, momenteel of hij is al voorbij: Ni No Kuni en misschien wat kleinere games van 1 euro ofz?

    Veel meer dan dit kan ik niet echt verzinnen πŸ˜› Hoe dan ook blijft budgetzondag leuk πŸ˜›

  5. Redacteur - 2251 XP
    aarjen116's avatar

    Het gebrek aan Vita games kan inderdaad snel een probleem vormen. Maar zo nu en dan een Vita game is ook prima!

  6. 2417 XP
    Sensu's avatar

    Ben het ook wel mee eens wat hierboven wordt gezegd, budgetzondag is na mijn mening ook zeker een leuk item! Ik had de volgende punten in gedachten:

    – Plaats van 3 games –> naar 5 games
    – 2x in de week, 1 zaterdag voor de vita / 1 zondag voor de PS3
    – De wat oudere games –> Zoals nu bijv: SSX, Kingdom of Amular. ( Beetje games die zijn ondergesneeuwd)
    – Downloadable games, momenteel of hij is al voorbij: Ni No Kuni en misschien wat kleinere games van 1 euro ofz?

    Veel meer dan dit kan ik niet echt verzinnen πŸ˜› Hoe dan ook blijft budgetzondag leuk πŸ˜›

    Punt 1: We gaan kijken of dat een mogelijkheid is.
    Punt 2: Helaas is het gebrek aan (goede) Vita games een probleem, dat is dus waarschijnlijk niet te realiseren.
    Punt 3: Gaan we doen!
    Punt 4: Als het echt goede aanbiedingen zijn was ik sowieso al van plan deze in de normale Budget Zondag te verwerken, met extra verwijzing naar de acties die sowieso al gecommuniceerd worden op onze Frontpage.

    Maar zo nu en dan een Vita game is ook prima!

    Komt voor elkaar. πŸ™‚

  7. Redacteur - 439 XP
    RogueSquad's avatar

    Nja, echt concrete feedback heb ik niet…

    Misschien bij sommige deals erbij vermelden als je bijv. alleen met credit card kan betalen? Niet iedereen (lees: weinig mensen) hebben zo’n kreng in huis, dus is het misschien wel fijn voordat je vol vreugde iets begint te bestellen en vervolgens van een koude kermis thuis komt te weten waar je aan toe bent.

    Voor de rest sluit ik me aan bij een eerdere comment: Als er meer deals zijn, meer deals neer zetten! Niet voor elke game waar je 1 euro op kan besparen, natuurlijk. Soms zijn er ook in eens 8 (!) hele nette aanbiedingen op internet en als je daar dan voorbij komt… Tsja, waarom dan niet gelijk alle 8 plaatsen?

  8. 39 XP
    Imlaguna's avatar

    het klink alemaal leuk maar ik ben nieuw hier en vraag me af wat het nou precies inhoud ?

  9. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Het belangrijkste voor mij is dat de gemelde games ook echt budget aanbiedingen zijn. Dus: pre-releases die ECHT heel speciale aanbiedingen zijn, of oudere games voor een prikkie. Collectors Editions van 50+ Euro zie ik niet als ‘budget’. Soms heeft een webshop echt heel leuke aanbiedingen, zoals BartSmit soms heeft op zijn webshop.
    Of, opmerkelijke prijsstellingen, zoals bij NFS: MW, waarbij de Limited Edition vaak gelijk geprijsd is als de ‘normale’ editie. sowieso een prima kandidaat voor de budget-post. Erg gaaf spel, nog vrij nieuw, en toch al een heel eind goedkoper, zowel op PS3 als Vita.

    Als je iets meldt, moet het wel meteen echt interessant zijn. Dat is belangrijker dan de frequentie of het thema, wat mij betreft.

  10. Mechromancer's avatar

    Budget games
    5 games per zondag
    onder 50 eurie

  11. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Ben het ook wel mee eens wat hierboven wordt gezegd, budgetzondag is na mijn mening ook zeker een leuk item! Ik had de volgende punten in gedachten:

    – Plaats van 3 games –> naar 5 games
    – 2x in de week, 1 zaterdag voor de vita / 1 zondag voor de PS3
    – De wat oudere games –> Zoals nu bijv: SSX, Kingdom of Amular. ( Beetje games die zijn ondergesneeuwd)
    – Downloadable games, momenteel of hij is al voorbij: Ni No Kuni en misschien wat kleinere games van 1 euro ofz?

    Veel meer dan dit kan ik niet echt verzinnen πŸ˜› Hoe dan ook blijft budgetzondag leuk πŸ˜›

    SSX ondergesneeuwd… JA HOOORRRRRRR badum tsss πŸ™‚

  12. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Het belangrijkste voor mij is dat de gemelde games ook echt budget aanbiedingen zijn. Dus: pre-releases die ECHT heel speciale aanbiedingen zijn, of oudere games voor een prikkie. Collectors Editions van 50+ Euro zie ik niet als ‘budget’. Soms heeft een webshop echt heel leuke aanbiedingen, zoals BartSmit soms heeft op zijn webshop.
    Of, opmerkelijke prijsstellingen, zoals bij NFS: MW, waarbij de Limited Edition vaak gelijk geprijsd is als de ‘normale’ editie. sowieso een prima kandidaat voor de budget-post. Erg gaaf spel, nog vrij nieuw, en toch al een heel eind goedkoper, zowel op PS3 als Vita.

    Als je iets meldt, moet het wel meteen echt interessant zijn. Dat is belangrijker dan de frequentie of het thema, wat mij betreft.

    Maar hij heet een vermogen gekost voor de fans van CE is dit natuurlijk een prikkie πŸ˜‰

    Ben het ook wel mee eens wat hierboven wordt gezegd, budgetzondag is na mijn mening ook zeker een leuk item! Ik had de volgende punten in gedachten:

    – Plaats van 3 games –> naar 5 games
    – 2x in de week, 1 zaterdag voor de vita / 1 zondag voor de PS3
    – De wat oudere games –> Zoals nu bijv: SSX, Kingdom of Amular. ( Beetje games die zijn ondergesneeuwd)
    – Downloadable games, momenteel of hij is al voorbij: Ni No Kuni en misschien wat kleinere games van 1 euro ofz?

    Veel meer dan dit kan ik niet echt verzinnen πŸ˜› Hoe dan ook blijft budgetzondag leuk πŸ˜›

    Even offtopic fan van Hyper Dimension Neptunia? πŸ˜‰

  13. 20 XP
    The4thJawa's avatar

    Punt 2: Helaas is het gebrek aan (goede) Vita games een probleem, dat is dus waarschijnlijk niet te realiseren.

    Misschien zit daar juist wel een leuke uitdaging.
    Het is waar dat er te weinig “echte” Vita titels zijn, maar een Vita kan meer. Ook PS1 titels, PSP titels en mini’s kun je op de Vita spelen. En ook daar zitten pareltjes tussen die van tijd tot tijd in de uitverkoop gaan. En ik denk dat voor de Vita (eigenaren) goed zou zijn als er verder gekeken zou worden dan enkel de “Vita” spellen. (Helaas wordt het dan wel een PSN store verhaaltje.)

  14. 2417 XP
    Sensu's avatar

    Misschien zit daar juist wel een leuke uitdaging.
    Het is waar dat er te weinig “echte” Vita titels zijn, maar een Vita kan meer. Ook PS1 titels, PSP titels en mini’s kun je op de Vita spelen. En ook daar zitten pareltjes tussen die van tijd tot tijd in de uitverkoop gaan. En ik denk dat voor de Vita (eigenaren) goed zou zijn als er verder gekeken zou worden dan enkel de “Vita” spellen. (Helaas wordt het dan wel een PSN store verhaaltje.)

    De aanbiedingen vanuit de PlayStation Store worden sowieso gecommuniceerd, losstaand van de Zondag Budgetdag. Dat zou een beetje dubbelop zijn dus.

  15. 20 XP
    The4thJawa's avatar

    De aanbiedingen vanuit de PlayStation Store worden sowieso gecommuniceerd, losstaand van de Zondag Budgetdag. Dat zou een beetje dubbelop zijn dus.

    True

    Maar de posts over sales in de PSN store zijn over het algemeen niet veel meer dan een lijstje van namen met prijzen. Budget zondag heeft juist de mogelijkheid er iets uit te lichten en toe te lichten waar om het een goeie deal is.
    (NB: niet dat ik van menig ben dat er een Budget zondag met PSN aanbiedingen zou moeten zijn, maar een regelmatige Vita budget zondag zou leuk zijn, en PSN aanbiedingen zouden dan een mogelijke aanvulling kunnen zijn op het helaas magere aantal echte Vita games.)

  16. 2457 XP
    peyj's avatar

    Zou leuk zijn als je om de zoveel weken een overzicht hebt waar je games het goedkoopste kan pre-orderen of waar je bepaalde special editions het goedkoopste kan halen :).

  17. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Maar hij heet een vermogen gekost voor de fans van CE is dit natuurlijk een prikkie πŸ˜‰

    Even offtopic fan van Hyper Dimension Neptunia? πŸ˜‰

    Hyper dimension??? Wats dat? XD