Forum

Topic: Eenvoudig De PS3 Stof vrij maken

Anoniem's avatar

1: Zet De PS3 op de Achterzijde Uit
2. houd nu je vinger op de plek om de CD TeVerwijderen
3:dan aan de Achterzijde aan Schakelen
zo reinigd de PS3
dat werkt alleen als hij ligt vuil is

hoor je dan nog bijgeluiden meer zoemen of dergelijke,
dan is het raadzaam om je PS3 te openen en de stof die zich daar mettertijd verZameld heeft te verwijderen,( als je Ps3 in 5 jaar niet gereinigd is, kan het zijn dat het meer geluid maakt dan het hoort te doen,
in die tijd kan zich veel stof ophopen, dan heb je speciale
gereedschap nodig dat speciaal voor PS3 en andere Consoles te openen,
zodat je PS3 weer als nieuw aan hoort

heb je nog vragen over dit onderwerp dan hoor ik dat graag van je

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

27 reacties

  1. 397 XP
    WushuDanny's avatar

    LoL, reclame.

    Voor de mensen die zijn “trucje” willen gebruiken. Het is niet goed voor je PS3 dus doe het niet te vaak.

  2. 168 XP
    voorhoofdchin's avatar

    Dat trucje is inderdaad erg slecht voor je ps3, is volgens mij bedoeld als je game nog in de ps3 zit en als hij kapot is komt die eruit

  3. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Die functie is met een Goede reden ingebouwd,
    het is om stof uit je ps3 te verwijderen
    is ook niet de bedoeling om die functie vaak te herhalen,
    eens per 6 maanden of 1 keer om 12 maanden

  4. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Tsja heb hier een fat staan een van de eerste generaties. Die heb ik nog nooit stof vrij gemaakt. Nu even jou trucje gedaan. Heel mooi allemaal. Maar kom je hier nu ook even stoffen? Tering jantje wat een stofwolk blies dat ding de kamer in zeg. 1 voordeel de ps3 is weer stofvrij. Nu moet jij nog even langs komen om mijn meubels weer af te stoffen 🙂

  5. 43 XP
    Firehawk's avatar

    Lol, hoe werkt dit met de slim want daar zit geen schakelaar op aan de achterkant?

  6. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Lol, hoe werkt dit met de slim want daar zit geen schakelaar op aan de achterkant?

    gewoon de stekker eruit, maar wat ze ook zeggen dit kan echt niet bevorderend zijn voor je ps3 hoor. stof wordt er misschien een deel uit geblazen maar hoogstwaarschijnlijk ook in gevaarlijke kiertjes van hardwareonderdelen geblazen!

  7. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Valt allemaal wel wat mee hoor jonas46. Het enigste deel dat meer gaat blazen is je ventilatie koeler. Die ventilatie koeler draait dan gewoon als een gek een poosje in het rond om de stof weg te blazen. Niks mis mee.

  8. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Tsja heb hier een fat staan een van de eerste generaties. Die heb ik nog nooit stof vrij gemaakt. Nu even jou trucje gedaan. Heel mooi allemaal. Maar kom je hier nu ook even stoffen? Tering jantje wat een stofwolk blies dat ding de kamer in zeg. 1 voordeel de ps3 is weer stofvrij. Nu moet jij nog even langs komen om mijn meubels weer af te stoffen 🙂

    bedenk wel dat het meeste stof zich hecht in openingen die vrij moeten zijn om de PS3 goed te kunnen ventileren, Is maar een gedeelte van stof die uit de PS3 word verwijderd,
    (Dan zal in het apparaat.meer stof vast zitten ,waar het niet hoort te zitten, je geeft al aan de je PS3 van de eerste generatie is, )
    als je PS3 meer geluid of bij-geluiden maakt
    kan het raadzaam zijn om de PS3 te openen en de stof die binnen in vast te verwijderen.
    De diskplayer hoef je niet te openen!
    een goede raad is, om eerst op YouTube zoeken Naar PS3 Reinigen
    Als je van plan bent de PS3 te openen, en je hebt vragen, laat me dat dan weten alvorens je begint 🙂

    gewoon de stekker eruit, maar wat ze ook zeggen dit kan echt niet bevorderend zijn voor je ps3 hoor. stof wordt er misschien een deel uit geblazen maar hoogstwaarschijnlijk ook in gevaarlijke kiertjes van hardwareonderdelen geblazen!

    op delen die vrij moeten zijn om goed te kunnen ventileren,
    eens zal toch het Stof inside moeten worden verwijderd

  9. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Valt allemaal wel wat mee hoor jonas46. Het enigste deel dat meer gaat blazen is je ventilatie koeler. Die ventilatie koeler draait dan gewoon als een gek een poosje in het rond om de stof weg te blazen. Niks mis mee.

    bij een pc bijvoorbeeld kan dit idd geen kwaad, maar in een zeer compacte omgeving zoals de ps3 kan dit niet anders dan negatieve gevolgen hebben na verloop van tijd. wat als er stof tussen de ventilator komt vast te zitten terwijl deze als een gek draait. ik bedoel hier niks slechts mee he maar ik vind dit een interessante discussie, je zult wel denken die lul met zijn gezeik 🙂 .

  10. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    bij een pc bijvoorbeeld kan dit idd geen kwaad, maar in een zeer compacte omgeving zoals de ps3 kan dit niet anders dan negatieve gevolgen hebben na verloop van tijd. wat als er stof tussen de ventilator komt vast te zitten terwijl deze als een gek draait. ik bedoel hier niks slechts mee he maar ik vind dit een interessante discussie, je zult wel denken die lul met zijn gezeik 🙂 .

    de stofdelen komen normalerwijze al op plaatsen waar het niet hoort,om de functie te gebruiken verwijdert het alleen het Stof-deeltjes die zich nog niet vastgehecht hebben in de PS3
    en op sommige plaatsen waar de stof zich hecht werkt deze functie niet,
    om dat de blaas kracht niet krachtig genoeg is zoals onder of langs de cd speler of ander openingen waar het zich in vasthecht
    oa. luchtopeningen waar de koeling door heen blaast

  11. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Nee hoor Jonas46 ik vind het geen gezeik. Iedereen heeft een andere mening erover denk ik. Het compacte in de ps3 valt ook wel mee in vergelijk met een pc. De meeste onderdelen werken hetzelfde. Vergelijk het maar met een laptop. Ik blijf erbij dat het geen kwaad kan. De ventilator gaat als een gek draaien en blaast alle losse stof uit de ps3. De dikkere stoflagen wat zich vastgehecht heeft blijft er toch wel op zitten. Mijn oude fat draaid nog geruisloos mee. En ben echt niet bang dat ie door dit truckje nu ineens de geest geeft. We zullen zien, misschien kom ik er over paar maand wel op terug haha.

  12. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    jonas46 dat is bedoeld om stof delen te verwijderen ,
    daar gaat de ps3 niet van stuk
    daarvoor is deze mogelijkeheid voor bedoeld.

  13. 362 XP
    Coelers's avatar

    Vind dat mn ps3 de laatste tijd wat meer geluid maakt. Ik ga het vanavond ook maar even proberen. Ook nog een oude Phat.

  14. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    [quote]Vind dat mn ps3 de laatste tijd wat meer geluid maakt. Ik ga het vanavond ook maar even proberen. Ook nog een oude Phat.[/QUOTE

    verbaas je niet over de stofwolk die op je afkomt 🙂

  15. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    gewoon de stekker eruit, maar wat ze ook zeggen dit kan echt niet bevorderend zijn voor je ps3 hoor. stof wordt er misschien een deel uit geblazen maar hoogstwaarschijnlijk ook in gevaarlijke kiertjes van hardwareonderdelen geblazen!

    De gevaarlijke kiertjes zoals jij dat noemt, dat zijn luchtopeningen, waar de koeler de lucht door heen blaast om te koelen, en Juist daar gaat na langetijd de meeste stof aan vast hechten,
    met als resultaat dat het apperaat geen goede koeling krijgt,
    en het apperaat meer lawaai maakt.

  16. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    bij een pc bijvoorbeeld kan dit idd geen kwaad, maar in een zeer compacte omgeving zoals de ps3 kan dit niet anders dan negatieve gevolgen hebben na verloop van tijd. wat als er stof tussen de ventilator komt vast te zitten terwijl deze als een gek draait. ik bedoel hier niks slechts mee he maar ik vind dit een interessante discussie, je zult wel denken die lul met zijn gezeik 🙂 .

    nee hoor jonas , je geeft gewoon je mening.
    maar ik kan je verzekeren dat tussen de ventilator sowieso stof gaat op-hopen
    en het raadzaam is om die truc minimaal om het jaar toe te passen,
    er zijn ook Ps3`s die door branden… en misschien wel om de reden dat ze vol stof zitten.

  17. 2457 XP
    peyj's avatar

    Probeer je nu ook dit topic steeds stofvrij te maken?:P

  18. 440 XP
    Zocalox's avatar

    *Topic verplaatst naar Playstation 3 Tutorials*

  19. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Yihoee mijn ps3 fat is in Oktober dit jaar 5 jaar geworden en draait nog altijd prima hier. Ik klop het even af maar af en toe dit truckje doen heeft geen negatieve gevolgen gehad. Doe dit nu eens per half jaar al een jaar lang.

  20. Redacteur - 238 XP
    Wallsight's avatar

    Ik heb dat ding in vijf jaar nooit stofvrij gemaakt… Zou het eigenlijk moeten doen, maar als ik dit zo lees, zie ik het eigenlijk niet zitten :p

  21. Anoniem -
    84.83.232..xxx's avatar

    Mijn playstation word steeds overhit aat kan ik der aan doen

  22. Anoniem -
  23. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    @84.83.232..xxx: oververhitting kan ook komen doordat alle stof opgehoopt zit in de luchtgaten, even laten doorblazen wegens de vermelde methode blaast het beslist veel stof door de woonkamer.
    raadzaam de ps3 eens open te draaien voor de stof die zich ophoopt,

  24. Anoniem -
    78.115.194.xxx's avatar

    ik heb ’n ps3 en die valt iedere keer uit wanneer k speel m’n zeggen dat er veel stof zit dat je met een stofzuiger h de stof weghaalt of moet ie helemaal opengemaakt worden om ’t stof te verwijderen ik verwacht graag ’n antwoord alvast bedankt 😉

  25. Anoniem -
    82.168.171..xxx's avatar

    Hoe maak ps3 schoon

  26. Anoniem -
    89.145.95.xxx's avatar

    Ik heb de mijne helemaal schoon gemaakt maar ik heb hem weer op gebouwd alleen dan blaast de ps3 na elke 5 seconde steets harder en harder hoort dat ?

  27. 1 XP
    nicage007's avatar

    welke dingen moet je dan gebruiken dan