Forum

Topic: Technische productieproblemen voor de Xbox One !!!

Anoniem's avatar

Volgens de geruchten, onderschreven door meerdere NeoGAF-gebruikers met vaak accurate insider-informatie, zijn de opbrengsten van de eSRAM in de Xbox One zorgwekkend. Een lage opbrengst wil zeggen dat een groot gedeelte van het werkgeheugen productiefouten bevat. Hoewel dergelijke fouten altijd voorkomen, zou de architectuur van de Xbox One een veel hogere foutmarge veroorzaken dan gebruikelijk. Tevens zou Microsoft in de problemen zijn geraakt door het overhaasten van het ontwikkelproces.

De architectuur van de Xbox One maakt gebruik van een erg grote chip, die zowel de CPU, GPU als de relatief veel ruimte innemende eSRAM moet behuizen. Omdat de kans op defecten op een chip significant toeneemt met de grootte van de hardware, zou de chip van de Xbox One dus een lagere opbrengst zien dan in theorie haalbaar.
Grafische Kaart
Tenzij Microsoft de opbrengst van de eSRAM kan verbeteren, zou dit mogelijke hardware- of zelfs oververhittingsproblemen kunnen veroorzaken. Een mogelijke oplossing hiervoor is het verlagen van de grafische kracht. Dit vanwege het feit dat de bandbreedte (en daarmee kans op oververhitting) van eSRAM gecorreleerd kan worden aan de kloksnelheid van de grafische kaart. Door die te verlagen, wordt de kans op oververhitting verkleind, maar neemt de grafische kracht ook af. Het alternatief zou het accepteren van een kans op oververhitting zijn, wat onwaarschijnlijk lijkt na de soortgelijke problemen bij de eerste Xbox 360.

Een enkele bron stelt dan ook dat Microsoft heeft besloten om de kloksnelheid van de Xbox One terug te schroeven, zodat de grafische kaart nog slechts 800 a 900 Gigaflops (Floating Point Operations per second, een manier om de rekensnelheid vast te stellen) in plaats van 1.2 Teraflops oplevert. In dat geval zou de Xbox One slechts 50% van de theoretische rekenkracht van de Playstation 4 kunnen leveren.

Reactie Microsoft
Microsoft zou overigens geen intenties hebben om tijdens zijn E3-persconferentie concreet over de hardware te spreken. Verder is de latere informatiesessie voor journalisten geannuleerd. Wel heeft Microsoft in een interview met Edge gezegd dat de Xbox One geen soortgelijke problemen als de Red Ring of Death gaat krijgen. Dit is echter op meerdere manieren te interpreteren en ontkracht niet direct dat er hardwareproblemen zijn. Het stelt enkel dat mogelijke problemen bij de lancering opgelost zullen zijn. *

– Bron: http://www.gamer.nl/overig/426576/technische-productieproblemen-voor-de-xbox-one

Wat denken jullie ervan hoe kan iemand 2X de hardweare verpesten ,
Ik denk dat XB1 de 9/11 word voor MS Gaming .

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

12 reacties

  1. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Niet alleen de Hardware, maar de hele Xbox concept hebben ze al verneukt, voor de E3 zelfs begon.
    Ik heb de Xbox altijd het minst gevonden van de 3, maar nu zinken ze dagelijks dieper.

  2. 321 XP
    The_darknessking's avatar

    Als Microsoft zo doorgaat dan is de XBOX ONE de laatste console die ze ooit zullen maken.

  3. 956 XP
    Patrick.G's avatar

    Als Microsoft zo doorgaat dan is de XBOX ONE de laatste console die ze ooit zullen maken.

    Als ze zo doorgaan komt hij niet eens op de markt, want niemand wil hem toch hebben. xD

  4. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Was van plan om voor de xbox te gaan door competetive gaming maar als ik dit zo zie….

  5. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Alweer negatief bericht over MS…

    Maar serieus, vraag je eens af: Wat heeft de Xbox One jou te bieden? Ik kon serieus nergens op komen. Er is geen enkele feature volgens mij die mij ook maar een beetje interesseert. Behalve misschien dat MS wel veel aandacht besteed aan dedicated servers en betere connecties.

    MS maakt geen console, maar een multimedia box. Hoeveel games hebben ze laten zien tijdens hun persconferentie? 2 exclusieve games. Ze hebben gezegd dat daar nog 15 exclusieve games bijkomen. Sony showde meer dan 5 exclusieve games tijdens hun persconferentie. En er is inmiddels duidelijk dat de PS4 meer dan 30 exclusieve + console-exclusieve games zal gaan hebben met launch…

    En dan zal de Xbox One waarschijnlijk ook nog eens meer gaan kosten dan de PlayStation 4 vanwege de bijgeleverde (en verplichte) Kinect 2.0 sensor. Dit terwijl Sony’s PS4 zelfs nog over aanzienlijk betere hardware beschikt.

    Maar ik ben benieuwd naar MS’s E3 persconferentie. Evenals die van Sony natuurlijk. Ik hoop dat we nu een duidelijker beeld zullen gaan krijgen van beide consoles. Maar op dit moment lijkt de PS4 de beste console te zijn.

  6. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    De Console Wars, zo ver:
    Nintendo:
    3DS: Heel veel geweldige exclusives, alleen zijn de meeste Cross-Platform games nogal crap.
    Wii U: Niet veel, tenzij je van Indie games houdt, of een PS3/X360 game op een Nintendo Console wilt spelen. We wachten af op de E3, hopelijk valt het nog te redden.

    Sony:
    PS Vita: Af en toe een exclusive, maar als die er is, is die meestal geweldig. Cross-Play en Cross-Buy hebben de PS Vita bijna getransformeerd in een draagbare PS3, waardoor het aantal exclusives helaas wederom verminderde.
    PS4: Nog niet uit, maar klinkt veel belovend. Wacht op de E3.

    Microsoft:
    Xbox One: Games op een Game Console zijn van lage prioriteit, vandaar dat er een heel beleid is van hier tot Tokyo. Hopelijk veranderen ze het op de aankomende E3, of de Xbox One kan net zo goed niet uitkomen.

  7. 844 XP
    thom430's avatar

    Red Ring of Death all over again, als ik het zo hoor.

    Microsoft voert wel ongelofelijk slecht beleid met haar Xbox One als je gewoon goede games wilt, maar ja, de Wii heeft deze generatie ook meer verkocht dan de PS3, de gemiddelde consument interesseert het vrij weinig hoeveel Teraflops een console heeft.

    Om nou gelijk te roepen dat dit Microsoft haar laatste console kan zijn, tja het bedrijf heeft nogal wat geld en wil per se hét apparaat maken dat onder elke TV staat, wie weet wat het resultaat is…

  8. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Microsoft heeft veel geld, dus het maakt ze inderdaad niet uit of het faalt of niet, maar ze hebben al een grote groep Hardcore Gamers aangesproken met de Xbox 360, realiseren ze dan niet dat deze groep dan weer verdwijnt, als ze zo door gaan?

  9. 5795 XP
    tyger1's avatar

    Wel als de problemen blijven zoals begin 360 ROD , maar wat mij opvalde dat de 3 console van Sega , Sony enz problemen hadden .
    Dus voor MS is dit hun derde mischien om de goden niet uit te dagen dat ze deze de XB1 noemen ?
    Om toch de reactie even aan te kaarten zij hebben non vele $ MS .
    Kijk eens wat een mooie spaarrekening Sony had van PS2 , die ze nu bijna moeten ledigen om boven water te blijven met hun kop door ps3 .
    Wat ik daar dan van vind is dat Sony begrepen heefd waar de gamer om geeft
    alleen games , games en nogmaals games .
    Ten 2de zit MS met geen zo een spaarrekening van 360 en als M$ dit weer overkomt is het over met de XD1 en MS .

    @ Leden die technisch onderlegd zijn kwa Hardweare wat is er precies loos daarmede dat XD1 dit ook weer treft ?
    BTW mijn Avatar zegd genoeg wat ik koop , lol
    Playstation 4 zal playstation weer een spaarpot opleveren wie zou hun tegehouden ???

  10. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    En nu in het Nederlands?
    Ik wil je niet beledigen, maar ik snap helemaal niet wat jij zei, Tyger1.

  11. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Was van plan om voor de xbox te gaan door competetive gaming maar als ik dit zo zie….

    competetive gaming? hoe bedoel je dat

    En nu in het Nederlands?
    Ik wil je niet beledigen, maar ik snap helemaal niet wat jij zei, Tyger1.

    Ik snap er ook helemaal niets van;p het lijkt erop dat ie een stukje tekst vertaald heeft naar het nederlands. maar goed

  12. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Competitive Gameplay betekent, dat je vaak toernooien speelt in een game.

    Bijvoorbeeld, als mensen PlayStation All-Stars: Battle Royale masaal Online spelen om toernooien te spelen/winnen, en tot het uiterste gaan om te winnen, dan is het Competitive Gameplay.