Forum

Topic: Verwijderen reacties op berichten zonder reden.

Anoniem's avatar

Ik heb vanmiddag een reactie gegeven op een bericht over de “free for all” van tekken. Dit was een mening die op geen enkele manier als aanstootgevend gezien kon worden. Ook was deze reactie ontopic. Dit bericht is echter uit de lijst met teacties gehaald. Normaal interresseerd dit me totaal niet. Toch vind ik het bijzonder vreemd. Als reactie hierop heb ik een tweede bericht verzonden. Met daarin mijn zienswijze over dit gebeuren. Kortweg dat het verwijderen van berichten zonder enige reden eerder in China en Noord-Korea voorkomt en niet hier. Een mini dictatuur dus. Mijn eigenlijke reden voor dit bericht is: wat is de reden waarom een normaal, ontopic, bericht zomaar weggehaald wordt????

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

13 reacties

  1. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Als het Team het ‘aanstootgevend’ vindt, wordt deze dus ook verwijderd.
    Meningen zijn welkom, maar er is een verschil tussen “Ik vind het erg dat wij de PS4 als laatst krijgen.” en “Ik vind het erg dat die (domme) negers de PS4 eerder krijgen dan ons.”.
    Als dat het geval is, heeft het Team het juiste recht om de reactie te verwijderen.

  2. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Denk dat de desbetreffende moderator die het weg heeft gehaald je vast wel op de hoogte kan stellen. Maar wij mogen nog altijd bepalen welke reacties we laten staan en welke niet. Het is onze website en dus bepalen wij ook de content die er op staat, iedereen is vrij om zijn reactie achter te laten met wat voor inhoud dan ook, of die blijft staan is een tweede.

    Wil ik overigens nog aan toe voegen dat de reden dat we dit zo doen puur er is om onszelf in te dekken. Als iemand elke keer reacties plaatst met 1-woord zoals ‘cool, tof, vet’ en weet ik veel wat, is dit niet tegen de regels maar dit hoeven we niet echt op de site. Als je voor elke type reactie een regel moet maken dan zijn we nooit helemaal klaar. Vandaar gewoon de regel, er wordt door de moderator bepaald of de reactie passend is en of we het waardevol vinden. Hoe deze keuring verder gebeurd is een vertrouwensband tussen de reaguurder en PSX-Sense. Wat ik je kan vertellen is dat dit echt niet zo streng wordt nageleefd, zoals je soms wel merkt in de comments secties. Het blijft altijd een inschatting van de moderators met reacties en dit werkt voor ons gewoon het beste en vermijden we een hoop discussies mee van ‘waarom is mijn reactie verwijderd’.

    Natuurlijk zul je het er niet altijd mee eens zijn en maken wij ook fouten, mocht dat zo zijn kun je een moderator, zoals Keeskop of Dexter145 vragen om hulp.

  3. 579 XP
    Gr(_)mbl3's avatar

    Dan moet ik ook daadwerkelijk iets beledigends gezegd hebben. Ik mijn tekst gaf ik alleen het volgende aan: dat het spel al te vaak is uitgemolken om nu weer als disc-versie uit te komen en dat de beslissing om veel uit te geven nu bij de consument is.

  4. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Dat is inderdaad een ongewenst bericht, naar mijn mening.
    Het komt meer over als declameren, niet als een mening uiten.
    Je hebt nergens gezegd dat jij dat vindt, je zegt dat het zo is.
    Als de mensen is Disc-Versie willen, laat ze een Disc-Versie kopen, niet iedereen heeft een 999 YB (Yottabyte) externe harde schijf aan zijn of haar PS3 hangen.

  5. 579 XP
    Gr(_)mbl3's avatar

    Dat is inderdaad een ongewenst bericht, naar mijn mening.
    Het komt meer over als declameren, niet als een mening uiten.
    Je hebt nergens gezegd dat jij dat vindt, je zegt dat het zo is.
    Als de mensen is Disc-Versie willen, laat ze een Disc-Versie kopen, niet iedereen heeft een 999 YB (Yottabyte) externe harde schijf aan zijn of haar PS3 hangen.

    Dan heb je het originele bericht dus niet gezien of gelezen.

  6. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    als het team het ‘aanstootgevend’ vindt, wordt deze dus ook verwijderd.
    Meningen zijn welkom, maar er is een verschil tussen “ik vind het erg dat wij de ps4 als laatst krijgen.” en “ik vind het erg dat die (domme) negers de ps4 eerder krijgen dan ons.”.
    Als dat het geval is, heeft het team het juiste recht om de reactie te verwijderen.

    goed gedaan, team
    dit soort uitspraken moeten aller tijden verwijderd worden

  7. 579 XP
    Gr(_)mbl3's avatar

    [quote]Als het Team het ‘aanstootgevend’ vindt, wordt deze dus ook verwijderd.
    Meningen zijn welkom, maar er is een verschil tussen “Ik vind het erg dat wij de PS4 als laatst krijgen.” en “Ik vind het erg dat die (domme) negers de PS4 eerder krijgen dan ons.”.
    Als dat het geval is, heeft het Team het juiste recht om de reactie te verwijderen.

    GOED GEDAAN, TEAM
    DIT SOORT UITSPRAKEN MOETEN ALLER TIJDEN VERWIJDERD WORDEN[/quote]

    Jezus Christus laat het originele bericht zien voordat er door ander gesuggereerd kan worden dat het hier om racistische uitspraken gaat.

  8. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Koel eens wat af.
    Nee, ik heb het originele bericht niet gezien, ik zit niet in het Team, en zoals Roy dat al aangaf, een van hen heeft het gezien, niet allemaal.

    En als je racistische uitspraken erg vindt, zijn religieuze uitspraken dan wel goed? Omdat jij je Post met “Jezus Christus” begint?

  9. 631 XP
    NuckChorris.. ^_^'s avatar

    Laat Gr(_)mbl3 toch gewoon ze mening geven als hij dat wil, al is ie negatief. Als hij niks rascistisch of ergs heeft gezegd is het toch prima? Vind het ook jammer dat zijn originele post niet ff hier gepost word zodat wij zelf kunnen oordelen hoe erg het nu eigenlijk was wat hij zei. Hij geeft zelf al aan dat hij negatief over het onderwerp was, maar niet op een extreme manier.

    @YamiHoshi.nl.

    Deze jongen probeert zichzelf te verdedigen, logisch dat hij ietsje verhit raakt als een aantal mensen hem tegelijk aanvallen en Playstation Fan al denkt dat hij iets rascistisch heeft gezegd wat blijkbaar helemaal niet zo is.

    Jij zegt: “Dat is inderdaad een ongewenst bericht, naar mijn mening.
    Het komt meer over als declameren, niet als een mening uiten.
    Je hebt nergens gezegd dat jij dat vindt, je zegt dat het zo is.
    Als de mensen is Disc-Versie willen, laat ze een Disc-Versie kopen, niet iedereen heeft een 999 YB (Yottabyte) externe harde schijf aan zijn of haar PS3 hangen.”

    In jou optiek een ongewenst bericht. Hoezo? Alleen maar omdat hij in mijn optiek of mijn mening er niet bij zet?

    Dus omdat het op jou overkomt als declameren is het dat ook? Mss is dit wel de manier hoe deze kerel ze mening uit. Niet iedereen kan zich perfect verwoorden heh, en zoals hij zelf al aangaf was dat niet ze originele post. Het was er een verkorte versie van.

    Dus omdat hij niet minimaal een keer zegt, dit is mijn mening en geen feit neem jij automatisch aan dat het een feit is? Je kan toch zelf ook wel een plus een optellen en je eigen mening vormen over een onderwerp? Lol.. ^_^ Wat een onzin.

  10. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Ik zie zelf niets mis met die comment als ik heel eerlijk ben, ik zal even kijken wie hem verwijderd heeft. Ik doelde overigens meer op comments met racistische of beledigende inhoud wat betreft verwijderen. De comment van Grumble zie ik niets mis mee persoonlijk.

  11. 579 XP
    Gr(_)mbl3's avatar

    @ Nuck Chorris @ Magnet: bedankt voor jullie reactie op bovenstaande berichten. Toen ik deze berichten las, was mijn pauze bijna ten einde en ik kon helaas geen uitgebreide reactie geven omdat ik de kinderen in de klas moest ontvangen. Zoals jullie lezen, ben ik werkzaam in het onderwijs en kan ik me best taalkundig verdedigen. Maar de reacties die ik kreeg waren verre van reëel.
    Ik vond het erg aangenaam om jullie reacties te lezen. Thnx

  12. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik zei dit trouwens niet om jou te beledigen, NC en Grumble, Grumble’s Comment klonk gewoon erg hard, en ik heb zelf ook dagelijks ongewenste reacties op YouTube die ik verwijder en eventueel blokkeer.
    Maar dat zijn meer reacties als “FIRST!”, “ur a fag”, of “sjdfijsdiufniudshfuhs”.

  13. 452 XP
    KeesKop's avatar

    Achteraf kun je van alles roepen natuurlijk. 😉
    Ikzelf ga niet bijhouden wat, wanneer en hoe ik een bericht aanpas/in de prullenbak gooi.
    Ik heb zojuist ruim 500 comments nagekeken, dat zou me een bult extra werk opleveren …

    Mocht ik na deze reactie een bericht tegenkomen van jou waar ik iets aan doe dan zal ik jou een berichtje sturen.