Forum

Topic: Nvidia’s commentaar op de PS4

Anoniem's avatar

Onlangs kwam ik op een nieuwssite een artikel tegen waarin Nvidia zegt wat hun bevindingen zijn van de hardware die de PS4 zal bevatten. Aangezien Nvidia niet langer verantwoordelijk is voor enige hardware componenten aanwezig in de PS4, was hun reactie niet echt verassend:

“Als je de specificaties van de PS4 vergelijkt met huidige gaming pc’s, dan kom je in de buurt van een low-end processor en een grafische chip uit de middenklasse. Wanneer de PS4 uitkomt in december, dan is de grafische kracht maar de helft van onze GTX 680, die anderhalf jaar eerder in maart 2012 op de markt kwam.” (even ter duidelijkheid: dit is niet mijn mening over wat ik vind van de PS4)

Een lichte blijk van jaloezie? Ze liepen een miljoenencontract mis met Sony, dus van Nvidia mogen we in de toekomst niet veel lof over de PS4 verwachten.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

7 reacties

  1. 8830 XP
    7th-son's avatar

    haha laat ze maar lekker hun mening uiten hoor
    de Xbox One die heeft nog minder, willen ze dan zeggen dat die helemaal achter gaat lopen straks?

  2. 2105 XP
    da_teamkilla's avatar

    Als dit hun bevindingen zijn is er een enorm verschil tussen wat voor hen high end is, en wat voor de consument (of in ieder geval voor mij). Als ik dit zo lees is hun definitie: de nieuwste en duurste hardware die er voor de consument bestaat.

    Houd je deze definitie aan, dan kloppen hun inschattingen wel ongeveer. De PS4 GPU is vergelijkbaar met een Radeon HD7850, wat weer te vergelijken is met een GTX650. Hiermee kun je niet elke huidige game op de hoogste settings draaien. Een GTX680 is wat dat betreft een stuk krachtiger, maar er moet dan wel weer op gelet worden dat de PS4 8GB GDDR5 geheugen ter beschikking heeft. Dit is evenveel als 4 GTX680s bij elkaar. Maar goed, geheugen zegt niet al te veel.

    Wat de CPU betreft…die maakt voor gamen niet zo bar veel uit. We hebben het alleen wel over een 8-core CPU die ongetwijfeld afgestemd zal zijn op de rest van de hardware in de ps4…low end zou ik het in ieder geval zeker niet noemen, ook al is de clock speed vrij laag.

  3. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Als dit hun bevindingen zijn is er een enorm verschil tussen wat voor hen high end is, en wat voor de consument (of in ieder geval voor mij). Als ik dit zo lees is hun definitie: de nieuwste en duurste hardware die er voor de consument bestaat.

    Houd je deze definitie aan, dan kloppen hun inschattingen wel ongeveer. De PS4 GPU is vergelijkbaar met een Radeon HD7850, wat weer te vergelijken is met een GTX650. Hiermee kun je niet elke huidige game op de hoogste settings draaien. Een GTX680 is wat dat betreft een stuk krachtiger, maar er moet dan wel weer op gelet worden dat de PS4 8GB GDDR5 geheugen ter beschikking heeft. Dit is evenveel als 4 GTX680s bij elkaar. Maar goed, geheugen zegt niet al te veel.

    Wat de CPU betreft…die maakt voor gamen niet zo bar veel uit. We hebben het alleen wel over een 8-core CPU die ongetwijfeld afgestemd zal zijn op de rest van de hardware in de ps4…low end zou ik het in ieder geval zeker niet noemen, ook al is de clock speed vrij laag.

    laat je niet misleiden door nvidea`s commentaar over de GTX 680, die anderhalf jaar eerder in maart 2012 op de markt kwam.
    het is nu 2013 en daar bij sony heeft alle top gamers teams laten mee beslissen
    denk daar bij ook aan de techneuten die de PS4 gebouwd hebben

    heeft sony zijn Fans nooit terleurgesteld,

    De Ps4 word een Topper met graphics waar je de tranen van in de ogen springen, door de grandioze beelden.

  4. 98 XP
    BudsieBuds's avatar

    “Nvidia zou er bewust voor hebben gekozen geen hardware te leveren voor Sony’s PlayStation 4. Sony zou te weinig geld overhebben voor Nvidia’s gpu’s. Uiteindelijk ging Sony in zee met Nvidia’s concurrent AMD, die nu zowel de cpu als de gpu levert voor de PS4.”

    http://tweakers.net/nieuws/87875/nvidia-vond-playstation-4-niet-winstgevend-genoeg.html

  5. 5 XP
    strikeback1247's avatar

    Nvidia maakt wel meer domme opmerkingen. Laatst zeiden ze dat hun GTX Titan 3 keer krachtiger is dan de ps4. -_- Dat lijkt me logisch aangezien hij ook drie keer zo dier is als de ps4 :/

  6. 29 XP
    Kila666's avatar

    Haha is Nvidia nou echt zo dom of willen ze alleen maar modder gooien? Kijk hoe laag de specs zijn van de PS3/360 en welke graphics ze daarmee kunnen bereiken! Dat komt omdat ze een game voor 1 machine kunnen OPTIMALISEREN. Iedereen heeft dezelfde hardware in hun PS3/360, maar niet iedereen heeft dezelfde pc. Optimalisatie is waar ze de winst mee behalen.

  7. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    Ze balen gewoon dat sony niet alleen voor Nvidia heeft gekozen.