Forum

Topic: E3: PS4 of ONE?

Anoniem's avatar

Nu we de persconferenties van Microsoft en Sony hebben gezien is het misschien leuk om de meningen van iedereen in één thread te hebben. Wat interesseerde je tijdens de persconferentie van Microsoft en wat sprong erbovenuit bij de Sony persconferentie? En interessanter, ga je voor een PlayStation 4, voor een XBox ONE of beide?

Zelf vond ik de persconferentie van Microsoft beter dan ik verwacht had. Ze focusten volledig op games en er zaten zeker een aantal interessante titels tussen. Dead Rising 3 en Titanfall sprongen erbovenuit maar als Forza-fan werd ik enthousiast van wat ik zag van Forza 5. Voor de rest leek het alsof Microsoft bezig was zoveel mogelijk games achter elkaar te tonen en mensen te doen vergeten wat voor restricties de console allemaal heeft. Er werd niet ingegaan op mensen hun bezwaren, wat min of meer bevestigd dat Microsoft niet van het DRM-systeem afstapt en Kinect 2.0 een verplichting blijft.

Daarentegen pakte Sony het anders aan. Ik heb niet echt veel games gezien waarvan ik echt enorm onder de indruk was. Natuurlijk; Destiney, Watch Dogs en Killzone zagen er mooi uit en het is vrij zeker dat ik ze koop. Maar de eerste twee komen ook op PC en Xbox en zijn geen systemsellers. inFamous zag er ook wel goed uit, maar ik kreeg het idee dat de game min of meer hetzelfde zal zijn als de voorgaande delen. Voor de rest zag ik voornamelijk trailers waarin geen daadwerkelijke gameplay te zien was.. Dat viel me een beetje tegen. Maar toen, toen kwam Sony met een mededeling die ik niet had verwacht: geen DRM op PS4. Hoe kun je een vriend een game lenen? Gewoon zo:

Dit, samen met de prijs die €100,- lager ligt dan bij de Xbox ONE, is voor mij persoonlijk de reden dat ik de PS4 koop i.p.v. de ONE. Nee, ik zal geen Forza 5 kunnen spelen en geen Titanfall. Maar ik kies voor een GAMERconsole dat mij geen onnodige restricties oplegd en respecteert dat een game die ik koop, ook echt mijn eigendom is en ik ermee kan doen wat ik wil. Het probleem bij de Xbox ONE is dat een game die ik koop niets meer waard is op het moment dat ik de code activeer. Het is niet meer van mij.. Ik kan het niet ruilen, uitlenen of doorverkopen. Daar doe ik niet aan mee. De ONE is in mijn ogen een console voor uitgevers, de PS4 een console voor gamers.

Het is leuk als andere mensen hun bevindingen kunnen delen hier en er evt. een gezonde discussie kan worden gevoerd zonder ongenuanceerd geschreeuw van fanboys. Wat koop jij?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

21 reacties

  1. 303 XP
    Sjoerd887's avatar

    Hier ben ik het helemaal mee eens!, voor mij ook een PS4 🙂

  2. 25 XP
    Dexil's avatar

    Ik denk dat Titanfall een tijdelijke exclusieve game is. Als dat niet zo is zal sowieso deel 2 voor PS4 komen. Dat is dan waarschijnlijk de jaar erop dus geen zorgen. EA heeft ons een beetje in de steek gelaten waarschijnlijk door de DRM van PS4. Maar ik denk dat de PS4 meer zal verkopen dus ze net zo snel terug zijn als dat ze weg waren.
    Verder vind ik het jammer wat Insomniac heeft gedaan, maar die spel lijkt me niks aan. En ik denk ook niet dat het een echte systemseller zal worden. Microsoft heeft veel exclusieve games weten te strikken. Maar ik game toch niet zo vaak, en de games van PS spreken me meer aan. De DRM van Microsoft vind ik ook wel meevallen, delen van spellen doe ik toch niet vaak buiten mijn familie om. Dus de DRM van MS had wel zijn voordelen voor mij. Maar ik vind de directie van MS niks aan. De sfeer van MS spreekt me helemaal niet aan. Arrogantie druipt er van af, terwijl ik bij Sony juist kan meeleven met de team, vooral Shuhei Yoshida wat een man is dat hé.

    De PS4 heeft wel veel games laten zien die op meerdere consoles verkrijgbaar zullen zijn (zoals KH3). Maar de first party games lijken me behoorlijk goed. Ik ben vooral geïnteresseerd in The Order. Verder weet ik dat mijn geliefde series allemaal op de PS4 zal uitkomen. Waardoor ik toch de PS4 zal kopen. Ook dat de HDD van de PS4 vrij verwisselbaar is handig. Ik neem aan dat dat bij MS veel moeilijker gaat of niet kan. Terwijl iedere game geïnstalleerd moet worden

  3. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik heb al een Wii U, 3DS, en PS Vita.
    Alleen een PS4 nog erbij, en ik heb wel genoeg hier voor de Next-Gen.

  4. 146 XP
    johnny_89_'s avatar

    ik ga voor een PS4, omdat ik nog genoeg games wil spelen die al uit zijn gekomen of nog uit komen op de PS3 hoef ik voorlopig de PS4 niet. Maar de games van Sony zijn meer mijn smaak dan de exclusieve titels van microsoft. Ik ben dol op elke game die Naughty Dog maakt en daarbij Infamous vind ik ook erg tof en ga zo maar door..knack,,puppeteer leken me tof en natuurlijk de LittleBigplanet franchise. Daarbij heb ik slechte ervaringen met microsoft (me xbox360 die ik is had maakte krassen en de service daar is belabberd)..terwijl ik bij sony toen met dat hack gebeuren ik 2 games gratis kon downloaden en dat waren me super titels(Little big planet oa).

  5. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Ik ga voor de Xbone….Als ze mij betalen om erop te spelen.

    PS4 day 1. De reden is heel simpel. Vrije keuzes met je eigen spullen en niks geforceerd. Met camera`s en andere troep.
    PSN+ voor online is wel een klein minpuntje , maarach voor 3 platformen games *lenen/Huren* is gewoon een koopje.

  6. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Niet moeilijk.

    PS4

    Altijd Playstation gehad, 1 2 en 3.
    Ook Xbox heb ik, was wel leuk, maar toen niet zo denderend kwa games.

    X360 ook gehad, maar mijn PS3 stond toch echt meer aan.

    Dus dit keer wordt het ook Playstation.

  7. 775 XP
    Sevinho's avatar

    Is deze discussie serieus bedoeld voor op een Playstation community?

  8. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ja, want het is een Video van Sony.

  9. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Microsoft kan wel opdoeken met zijn Xbox. Denk dat er maar weinig meer van overblijft met al die restricties en ook nog eens een 100 euro duurdere game console. Als ik nu aandelen zou moeten kopen worden dat echt niet die van Microsoft.

  10. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Is deze discussie serieus bedoeld voor op een Playstation community?

    Waarom niet? Dat PSX-Sense een Playstation Community is, wil niet zeggen dat hier alleen maar leden zijn te vinden die puur en alleen maar consoles van Sony hebben. Er zijn er genoeg die meerde consoles hebben. Zo ook van MS en Nintendo.

    Zelf ga ik voor een PS4. Waarom? Gewoon omdat ik aan de PS2, PS3, PSP en PS Vita gewend ben. Ze voldoen precies aan mijn verwachtingen.

  11. 454 XP
    desauzenman's avatar

    De nieuwe xbox wordt al van alle kanten weg gekraakt.

    Maar ik zelf ga toch voor een Ps4.
    Zelf ben ik ook gewend aan de ps( heb zelf ps1, ps2, ps3) maar ik vindt Ps4 zowie zo beter dan de nieuwe xbox.

  12. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Ik zie geen enkele reden om een Xbox One te halen. Paar leuke exclusives heeft elke console, maar ik heb liever de exclusives van Sony (Naughty Dog!).

  13. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Dreamingman:
    100 Euro duurder? Restricties?
    Hoe kon je?!

    Je vergat te vermelden, dat de Xbox One’s Hardware Specs lager zijn dan die van de PS3!

  14. 131 XP
    lordsem's avatar

    Ga zeker voor de ps4 tot nu toe zijn ze meer gericht naar de gamer en daar ben ik blij om.
    Kwa games heeft sony vind ik zelf wel de betere killzone, infamous, last of us, zijn de parels!

  15. 19 XP
    Thomas_CMH's avatar

    Ik had een vraag, is het verstandig om een ps4 uit amerika te kopen, omdat die op amazon omgerekend 301 euro is

  16. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Ik ga zeker wel voor de PS4 als ik een van de twee zou kopen. Alleen speel heel weinig laatste tijd dus vind ik het nu nog niet nodig om de PS4 te bestellen. Ik heb ook liever een controller van PS dan van Xbox.

    Ik had een vraag, is het verstandig om een ps4 uit Amerika te kopen, omdat die op amazone omgerekend 301 euro is

    Zat ik ook aan te denken. Alleen betaal je er nog extra TAX dat er nog niet bijberekend is zoals in de NL’se prijs + importkosten als je gewoon via een winkel uit VS besteld. Dan zou je via iemand die je daar kent moeten bestellen en zij het pakketje als gift moeten toesturen. Als het goed is betaal je dan geen importrechten (mits je niet gepakt worden tijdens controles bij de douane. Want welke idioot stuur een PS4 als gift haha). Anders komt je misschien nog wel duurder uit. Maar met cd’s/dvd’s werkt het wel altijd maar komt ook dat die prijzen meestal wel onder de 50 Euro blijven. Dus je kan ook nog een extra boete krijgen als ze je daarop pakken.

  17. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik zou het niet doen.
    Die 301 Euro is maar Bruto, daar bovenop komen nog verzendkosten (FedEx = 100 Euro, EMS = ongeveer 20-40 Euro), dan nog 21% BTW er bovenop (omdat het duurder is dan 22 Euro), en dan ook nog 2% invoerrechten (omdat het duurder is dan 150 Euro).

  18. 19 XP
    Thomas_CMH's avatar

    Ik zou het niet doen.
    Die 301 Euro is maar Bruto, daar bovenop komen nog verzendkosten (FedEx = 100 Euro, EMS = ongeveer 20-40 Euro), dan nog 21% BTW er bovenop (omdat het duurder is dan 22 Euro), en dan ook nog 2% invoerrechten (omdat het duurder is dan 150 Euro).

    Bedankt voor je Reactie!

    Ik ga zeker wel voor de PS4 als ik een van de twee zou kopen. Alleen speel heel weinig laatste tijd dus vind ik het nu nog niet nodig om de PS4 te bestellen. Ik heb ook liever een controller van PS dan van Xbox.

    Zat ik ook aan te denken. Alleen betaal je er nog extra TAX dat er nog niet bijberekend is zoals in de NL’se prijs + importkosten als je gewoon via een winkel uit VS besteld. Dan zou je via iemand die je daar kent moeten bestellen en zij het pakketje als gift moeten toesturen. Als het goed is betaal je dan geen importrechten (mits je niet gepakt worden tijdens controles bij de douane. Want welke idioot stuur een PS4 als gift haha). Anders komt je misschien nog wel duurder uit. Maar met cd’s/dvd’s werkt het wel altijd maar komt ook dat die prijzen meestal wel onder de 50 Euro blijven. Dus je kan ook nog een extra boete krijgen als ze je daarop pakken.

    Bedankt voor je reactie! geeft mij weer wat meer inzicht!!

  19. 35 XP
    PlayStation's avatar

    Dit is toch een PS Community dus logisch dat iedereen PS4 gaat kiezen ik zelf kies een PS4.

  20. 64 XP
    Ngplayer50's avatar

    Ik zou alleen een Xbox One kopen voor de game dead rising. Dat wordt echt een top game. Heel jammer dat hij alleen op de Xbox komt. Maar ga toch gewoon voor de PS4 ondanks dead rising.

  21. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ik zou alleen een Xbox One kopen voor de game dead rising. Dat wordt echt een top game. Heel jammer dat hij alleen op de Xbox komt. Maar ga toch gewoon voor de PS4 ondanks dead rising.

    Denk je niet dat Dead Rising ook naar PC komt? Ik kan herinneren dat dat wel bij deeltje 2 volgens mij is gebeurt.