Forum

Topic: PS3 slim valt uit

Anoniem's avatar

Hallo senser’s,

Ik zat gister relaxt achter me ps3 na 1.5/2 uur spelen viel die opeens uit zonder een waarschuwing of wat. Daarna weer geprobeerd aan te zetten 9 van de 10 keer ging het standby lampie niet eens branden en als die ging branden en ik de ps3 aanzette klapte die nog voordat die het XMB menu had geladen eruit. Toen heb ik heel me ps3 uit elkaar gehaald echt helemaal tot de printplaat aan toe, daarna weer geprobeerd en hij starte gewoon op heb hem rustig een kwartier op het XMB menu laten staan zonder problemen.Nu is mij vraag aan jullie : is dit een beginnend probleem waar iemand bekend mee is en er dus een oplossing voor weet en wat zou er eventueel kapot kunnen zijn. Ik heb het aan een welbekende zaak gevraagd die gereviseerde en nieuwe ps3 onderdelen aanbied en die gaven mij het antwoord dat ze er niet de kennis en de eventuele onderdelen voor hebben.

RS010

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Klinkt als een vrijwel dode PS3…Zou oververhitting kunnen zijn, of stof. Staat hij goed geventileerd (dus niet in een kastje)? Heb je hem goed schoon gezogen, toen je hem open had?

    Garantie heb je sowieso niet meer, nu je hem opengeschroefd hebt, dus je kan wat ‘experimenteren’…

  2. 53 XP
    RS010's avatar

    Klinkt als een vrijwel dode PS3…Zou oververhitting kunnen zijn, of stof. Staat hij goed geventileerd (dus niet in een kastje)? Heb je hem goed schoon gezogen, toen je hem open had?

    Garantie heb je sowieso niet meer, nu je hem opengeschroefd hebt, dus je kan wat ‘experimenteren’…

    Bedankt voor je reactie. Ja ik was er al bang voor dat die aan het overlijden was, Hij heeft altijd goed geventileerd gestaan in een open tv meubel en stof zat er nauwelijks in, alleen op de ven een beetje, uiteraard gelijk weggehaald. Het rare is alleen dat ik nu net gewoon weer een anderhalf uur heb zitten gamen zonder problemen. Misschien toch maar een nieuwe kopen dan als die het de ene keer wel doet en de andere keer niet.

  3. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Bedankt voor je reactie. Ja ik was er al bang voor dat die aan het overlijden was, Hij heeft altijd goed geventileerd gestaan in een open tv meubel en stof zat er nauwelijks in, alleen op de ven een beetje, uiteraard gelijk weggehaald. Het rare is alleen dat ik nu net gewoon weer een anderhalf uur heb zitten gamen zonder problemen. Misschien toch maar een nieuwe kopen dan als die het de ene keer wel doet en de andere keer niet.

    leest de topic: Eenvoudig De PS3 Stof vrij maken onder Ps3 forum
    daar staat bruikbare info about eenvoudig verwijderen van stof 🙂

  4. 53 XP
    RS010's avatar

    leest de topic: Eenvoudig De PS3 Stof vrij maken onder Ps3 forum
    daar staat bruikbare info about eenvoudig verwijderen van stof 🙂

    Bedankt, maar ik maakte me ps3 al regelmatig open om hem schoon te maken net zoals ik me lens regelmatig schoonmaakte omdat ik rook. En zoals ik al zei er zat geen stof in de PS3 alleen een minimale hoeveelheid in de ven wat ik al heb verwijderd.

  5. 963 XP
    Fatoeboy's avatar

    W8 op de PS4

  6. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Bedankt, maar ik maakte me ps3 al regelmatig open om hem schoon te maken net zoals ik me lens regelmatig schoonmaakte omdat ik rook. En zoals ik al zei er zat geen stof in de PS3 alleen een minimale hoeveelheid in de ven wat ik al heb verwijderd.

    wat ik je kan aanbevelen is
    zoek een winkel of site die ps3 onderdelen verkoopt
    leg je probleem uit wat er haperd aan je ps3, en vraag dan welk onderdeel je nodig hebt om dat probleem mee te verhelpen
    zo kom je wel te weten
    wat voor probleem je ps3 heeft
    (laat me weten als je meer te weten komt als je daar een antwoord op krijgt)
    zo weet je wel waar je aan toe bent , voor dat je het laat repareren
    en zelf onderdelen vervangen is ook geen probleem, tenslotte zijn er veel insructies films te vinden op youtube
    deze tip zal je wel verder op weg helpen
    dan hoor ik later wel van je hoe het is verlopen 🙂

  7. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Dit Bericht even lezen dit stond hier op PSX-SENSE , dit kan je oplossing zijn
    misschien valt deze toepassing op jou PS3 Probleem

    Dreamingman

    PSX-Sense Newbie
    222 XP
    En toch sta ik er versteld van hoe veel mensen zomaar hun ps3 aan de straatkant zetten zonder dat ze echt weten wat er aan kappot is. Een kammeraad heeft een ps3 bij het grof vuil weg gehaalt. En thuis bekeken wat er mee aan de hand was. Hij startte nog gewoon. En alles deed het prima alleen viel ie steeds uit door overhitting. Heeft ie de boel uitelkaar gehaald en bleek dat de koeler het niet deed. De koeler die erin zat zelf vervangen. En hoppa een goed werkende ps3 voor maar een paar tientjes. Die 160 euro die jij opnoemt voor reparatie van jou ps3 lijkt mij aardig aan de hoge kant. Zou eens verder vragen als ik jou was. Want denk dat dat stukken goedkoper kan.

  8. 53 XP
    RS010's avatar

    Dit Bericht even lezen dit stond hier op PSX-SENSE , dit kan je oplossing zijn
    misschien valt deze toepassing op jou PS3 Probleem

    Dreamingman

    PSX-Sense Newbie
    222 XP
    En toch sta ik er versteld van hoe veel mensen zomaar hun ps3 aan de straatkant zetten zonder dat ze echt weten wat er aan kappot is. Een kammeraad heeft een ps3 bij het grof vuil weg gehaalt. En thuis bekeken wat er mee aan de hand was. Hij startte nog gewoon. En alles deed het prima alleen viel ie steeds uit door overhitting. Heeft ie de boel uitelkaar gehaald en bleek dat de koeler het niet deed. De koeler die erin zat zelf vervangen. En hoppa een goed werkende ps3 voor maar een paar tientjes. Die 160 euro die jij opnoemt voor reparatie van jou ps3 lijkt mij aardig aan de hoge kant. Zou eens verder vragen als ik jou was. Want denk dat dat stukken goedkoper kan.

    Bedankt voor de info er was mij indd in dit forum al vertelt dat die waarschijnlijk overhit raakt daar gingen mij gedachten ook al heen. Maar de problemen stapelen zich nu op als ik me PS3 uitzet blijft het blauwe lampje van me drive ook aan ( wat normaal altijd uit hoort te zijn ) terwijl er pas een gereviseerde drive is ingezet. Ook klapt me geluid en me beeld er af en toe voor een paar seconden uit, ik heb de kabels geprobeerd bij een maat zowel van het beeld en geluid en 2 uur achter elkaar geen problemen. Ik mot er denk ik toch echt aan gaan geloven dat die gewoon zwaar naar de klote is…

  9. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Bedankt voor de info er was mij indd in dit forum al vertelt dat die waarschijnlijk overhit raakt daar gingen mij gedachten ook al heen. Maar de problemen stapelen zich nu op als ik me PS3 uitzet blijft het blauwe lampje van me drive ook aan ( wat normaal altijd uit hoort te zijn ) terwijl er pas een gereviseerde drive is ingezet. Ook klapt me geluid en me beeld er af en toe voor een paar seconden uit, ik heb de kabels geprobeerd bij een maat zowel van het beeld en geluid en 2 uur achter elkaar geen problemen. Ik mot er denk ik toch echt aan gaan geloven dat die gewoon zwaar naar de klote is…

    Misschien moet je hier je probleem met je Ps3 eens voorleggen, dat je dan meer te weten komt
    hopelijk heb je hier meer geluk
    http://www.gamingonly.nl/forum/archive/index.php/t-2892-p-2.html

    http://www.mbgclan.nl/forums/index.php?board=36.0

    http://nl.playstation.com/ps3/support/general/detail/linked436047/item436062/Problemen-oplossen/

    http://community.eu.playstation.com/t5/PlayStation-Network/Ps3-die-steeds-uitvalt/td-p/12123153

    ik hoop voor je dat je hier een oplossing vind voor je probleem

    ik hoop als je hier op reageerd, dat je een oplossing gevonden hebt voor je probleem 🙂