Forum

Topic: PSN ps3 games ook op ps4?

Anoniem's avatar

Hallo,
1)Ik vroeg me af of het mogelijk is om aangekochte content uit het PSN ook op de ps4 beschikbaar zal zijn? Want op trailers enzo zie je dat die store er volledig anders gaat uit zien.
2)Ook is het niet meer mogelijk om je ps3 schijfje in de ps4 te stoppen en deze te spelen, wat ik jammer vind. Voortaan beter alles online kopen zeker?
3) Stel nu je wilt GTA V spelen, je koopt hiervan een schijfje voor ps3, ps4 komt uit, en lap, het is al gedaan met spelen hiervan op de ps4, ofwel moet je het via de store kopen als dit mogelijk is, ofwel komt er nog een ps4 versie.

Wat zijn jullie bevindingen hierover? Alvast bedankt.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

13 reacties

  1. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    1) Nee, dat kan niet. Maar je kan de spellen gewoon op je PS3 blijven spelen. Wellicht worden er spellen opnieuw uitgebracht voor de PS4?
    2) Dat maakt niets uit, want online-gekochte spellen kun je ook niet op de PS4 spelen, of andersom. Of ik begrijp je vraag niet.
    Ik vind dit niet zo erg. Laat gewoon de PS3 en de PS4 aangesloten staan.
    3) Ik snap je vraag niet helemaal. Rockstar heeft in ieder geval nog niet bekendgemaakt dat GTA V op de PS4 uitkomt. Koop je GTA V voor de PS3 kan je deze vanzelfsprekend niet op je PS4 afspelen. Als je het via de store koopt maakt dit geen verschil whatso-ever.

    Correct me if I’m wrong.

  2. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Tip: koop een switchbox tussen he PS3/4 en tv. Daarmee kan je heel eenvoudig wisselen tussen beide consoles, en ze beide tot in de oneindigheid blijven gebruiken.
    Probleem opgelost.

  3. 6 XP
    Nick9200's avatar

    Dan zal er niets anders opzitten dan men ps3 te houden. En ook een ps4 aan te schaffen.

  4. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Tja, als je van plan was die te verkopen om een PS4 aan te schaffen, heb je idd een ‘probleem’.

  5. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Tip: koop een switchbox tussen he PS3/4 en tv. Daarmee kan je heel eenvoudig wisselen tussen beide consoles, en ze beide tot in de oneindigheid blijven gebruiken.
    Probleem opgelost.

    Welk probleem?

  6. 6 XP
    Nick9200's avatar

    http://www.gamer.nl/nieuws/413190/ps3-games-alleen-speelbaar-op-ps4-via-streaming-service

    Dat streamen zal ook niet zo denderend werken, en je zal een extreem goede verbinding nodig hebben. Of het dan ook nog gratis is valt ook niet met zekerheid te zeggen.

    Tja, als je van plan was die te verkopen om een PS4 aan te schaffen, heb je idd een ‘probleem’.

    Niet noodzakelijk daarom, maar als je een nieuwe console hebt, denk ik niet dat ik dan nog veel gebruik ga maken van de ps3 :p

  7. 1776 XP
    Scrappy-_-coco0's avatar

    Ik verwissel gewoon de HDMI kabel en die andere kabel als ik weer even wil spelen op Ps3…Niks switchboxen

  8. 3104 XP
    Patr!ck's avatar

    Gewoon HDMI kabel verwisselen. Net zo makkelijk

  9. 2105 XP
    da_teamkilla's avatar

    Of meerdere HDMI poorten hebben. Of voor de ps3 component gebruiken. 😛

  10. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Nou die HDMI poorten is voor mij het probleem niet, ik kan er dacht ik een stuk of 3 kwijt in de TV. Wel zal ik eens achter de versterker moeten kijken hoeveel audio optical-in poorten ik heb. Ik hoop 2… 😉 Steeds stekkers wisselen zit ik namelijk helemaal niet op te wachten.

    Aan de andere kant vraag ik me af, hoe lang ik nog PS3 games zal spelen als de PS4 eenmaal in huis is…

  11. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Aan de andere kant vraag ik me af, hoe lang ik nog PS3 games zal spelen als de PS4 eenmaal in huis is…

    Tja, (party)games zoals Guitar Hero, Buzz, Start the Party, Sports Champions, etc, ga ik niet weer allemaal opnieuw voor de PS4 kopen, als dat überhaupt al mogelijk is (Guitar Hero…). Dan is het toch handig als ie aangesloten blijft.

    En ik ga persoonlijk voor de oplossing van meerdere HDMI-kabels, heb ook meer poorten op m’n TV. Kan je gewoon switchen via één ram op de ‘HDMI’-knop op de a.b.

  12. 1061 XP
    megafire777's avatar

    Tip: koop een switchbox tussen he PS3/4 en tv. Daarmee kan je heel eenvoudig wisselen tussen beide consoles, en ze beide tot in de oneindigheid blijven gebruiken.
    Probleem opgelost.

    kan ook met dubbele hdmi en tv remote:)